Traumeel gel bij peesblessures

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
petravdmeerx
Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 21:03

Hello!

Ik ben benieuwd naar ervaringen met peesblessures die ondersteunt worden met traumeel gel. Ik lees veel goeie verhalen!


xLiez
Berichten: 1890
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:19

Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:21

Andere opties zijn Omnimilk en Hyaloco, de eerste is volgens mij online te verkrijgen, de tweede via Den Hoek. Met de tweede hebben we op de scan verbetering gezien van een peesblessure waar zelfs de reguliere DA verbaasd over was. Aanvullend zou je Tendon comp kunnen geven (druppels).

Oy with the poodles, already

petravdmeerx
Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 21:22

Ja ik ben benieuwd of het helpt bij de doorbloeding, stap al veel maar ben benieuwd of er meer aan kan bijdragen

MerleSimone
Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:23

Mijn paard heeft de eerste 3 weken traumeel gel op de pees gehad en 2 weken traumeel tabletjes! Zwelling nam heel snel af. Wel pas na die 2 weken laten scannen. Hij is volledig hersteld. Ik geloof er wel in :j

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

petravdmeerx
Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 21:35

Hilary schreef:
Andere opties zijn Omnimilk en Hyaloco, de eerste is volgens mij online te verkrijgen, de tweede via Den Hoek. Met de tweede hebben we op de scan verbetering gezien van een peesblessure waar zelfs de reguliere DA verbaasd over was. Aanvullend zou je Tendon comp kunnen geven (druppels).


Wat is dat Omnimilk dan precies?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:39

Ik smeer sinds 1 week omnimilk op de zwelling bij mijn paard met peesblessure/peesschedeontsteking. Heb ik goede recensies over gelezen. De zwelling is met de tijd al enorm afgenomen, maar ze is ook behandeld met PRP, schockwave en MLD wat ongetwijfeld ook aan bijgedragen heeft, maar ik heb wel het idee dat het iets doet.

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:47


Oy with the poodles, already

Bo_Y
Berichten: 4543
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:03

Ik heb het gesmeerd, maar het heeft niet geholpen. Ik heb mijn pony ondanks alles laten inslapen

ღ Bo! ღ 16-05-05 —- 28-08-2020
ღ Sinelia! ღ 21-04-99 --- 27-03-13

petravdmeerx
Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 22:05

Hilary schreef:
Hier kun je meer lezen over Omni Milk (met spatie, blijkbaar :D): https://www.phytonicsmed.com/phytonics/ ... ilk-250-ml
De ingrediënten en hun eigenschappen staan eronder.


Oh thanks, ziet er goed uit! Ik ga dat maar bestellen dan denk ik! Bij jou dus goed geholpen? Hoe lang heb je het gebruikt?

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:13

Wij hebben de Hyaloco gebruikt, ik denk 3 maanden. Pees gescand, consult bij Den Hoek vlak daarna, gaan smeren en drie maanden later op kosten van Den Hoek een nieuwe scan laten maken. Het middel was toen net nieuw en ze wilden zien of er ook op beelden resultaten te zien waren. Je weet natuurlijk nooit hoe het eruit gezien zou hebben zonder Hyaloco, maar de dierenarts van de scan was in ieder geval positief verrast. We hebben het paard trouwens gewoon in de kudde laten lopen met af en toe (2-3 keer per week) stappen op het harde.

Oy with the poodles, already

petravdmeerx
Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 22:17

Hilary schreef:
Wij hebben de Hyaloco gebruikt, ik denk 3 maanden. Pees gescand, consult bij Den Hoek vlak daarna, gaan smeren en drie maanden later op kosten van Den Hoek een nieuwe scan laten maken. Het middel was toen net nieuw en ze wilden zien of er ook op beelden resultaten te zien waren. Je weet natuurlijk nooit hoe het eruit gezien zou hebben zonder Hyaloco, maar de dierenarts van de scan was in ieder geval positief verrast. We hebben het paard trouwens gewoon in de kudde laten lopen met af en toe (2-3 keer per week) stappen op het harde.


Wow klinkt goed! Wat zit daar dan precies in? (Sorry voor de vele vragen :P )

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:21

Goeie vraag, maar ik heb werkelijk geen idee. Het stond ook niet op het flesje toen, maar is inmiddels iets van 4 jaar geleden...

Oy with the poodles, already

petravdmeerx
Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 22:31

Hilary schreef:
Goeie vraag, maar ik heb werkelijk geen idee. Het stond ook niet op het flesje toen, maar is inmiddels iets van 4 jaar geleden...


Oh! Is dat alleen op recept verkrijgbaar? Zie het niet staan in hun webshop

tita
Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:35

petravdmeerx schreef:
Hilary schreef:
Goeie vraag, maar ik heb werkelijk geen idee. Het stond ook niet op het flesje toen, maar is inmiddels iets van 4 jaar geleden...


Oh! Is dat alleen op recept verkrijgbaar? Zie het niet staan in hun webshop


Hyaloco is hun eigen product dus je zult eerst een consult moeten hebben.
Ben zelf niet mega tevreden over hun producten ....dit spul heb ik ook gehad maar weet ff niet meer waarvoor

Voor zwellingen en voor een flinke gevulde spronggewricht heb ik compagel.
Geweldig spul

30-11-2015
03-07-2018

boemel
Berichten: 8328
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:11

Ooit een Belgische dierenarts gehad, die de kapotte pees van mijn paard injecteerde met Traumeel.

Moest ook steeds smeren. Ging om een hele zware blessure in de diepe buiger achter en is zeer goed hersteld. Paard heeft ook springconcoursen gelopen.

Ik heb het zelf gebruikt bij slijmbeursontsteking. Was t enige dat me hielp.

Ik blijf het topspul vinden, maar meten hoeveel het echt geholpen heeft, is natuurlijk niet eenvoudig.

M1+10

lailapri
Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:22

Het hangt er vanaf wat mijn doel is of ik heparine gel, traumeel of wat dan ook gebruik. Zit er zwelling, bloedstolsels, is het jong of ouder, etc.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:59

xLiez schreef:
Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.


Kijk wel een beetje uit met dat spul. Is nogal agressief voor de huid (je moet niet voor niks handschoenen aan). Paard kan er soort van brandwonden van krijgen, vooral als de plek geschoren is.

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:59

Wij zijn erg tevreden over Ice-vibes bij peesblessure

hagelslag
Berichten: 8981
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:54

Wij hebben bij een peesschede ontsteking plus pees blessures rondom het zelfde gebied behandeld met eerst pijnstilling +ontsteking remmers.
Daarbij nog eggbars, en uiteindelijk nog 3x bloedzuigers laten aanzetten.
Na de bloedzuigers was er geen pijnstilling meer nodig.
Na ongeveer 3 maanden was de dierenarts echt heel heel heel verbaasd.
Helaas staat de nuk momenteel met de gevolgen van hoefbevangen. En misschien dat we in december ofzo de pees nog eens laten controleren.
Rijden ofzo is toch niet aan de orde

xLiez
Berichten: 1890
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:56

Marie111 schreef:
xLiez schreef:
Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.


Kijk wel een beetje uit met dat spul. Is nogal agressief voor de huid (je moet niet voor niks handschoenen aan). Paard kan er soort van brandwonden van krijgen, vooral als de plek geschoren is.


Ooh hier heb ik totaal geen last van. Gebruik ook geen handschoentjes :') de mijne is niet geschoren dus het zal wel wat meevallen! Ik heb ook de ice vibes gebruikt bij peesblessure, alleen de ice packs niet de dure trildingen haha.

lailapri
Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:30

Brandplekken zal wel gebeuren in de zon is het niet?

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

FitFiddle
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:35

Marie111 schreef:
xLiez schreef:
Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.


Kijk wel een beetje uit met dat spul. Is nogal agressief voor de huid (je moet niet voor niks handschoenen aan). Paard kan er soort van brandwonden van krijgen, vooral als de plek geschoren is.


Ik denk dat je ekyflogyl bedoelt. Daar kunnen ze een (allergische) reactie op krijgen. Op compagel in principe niet (maar er kan natuurlijk altijd een paard ergens een allergische reactie op krijgen).

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:59

Op de tube staat toch echt dat er handschoenen gedragen moeten worden en ons paard kreeg er een schilferige huid van

Rianne1994
Berichten: 49
Geregistreerd: 04-06-20

Re: Traumeel gel bij peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:20

Ik heb het ook gebruikt bij mijn paard aantal jaren geleden Heeft goed geholpen, de zwelling nam ook af!

Trotse eigenaar van 1 paard en 6 pony's.