ervaringen low laser gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:11

Om alle vaagheid dus maar weg te nemen:

Citaat:
Photizo Vetcare is a hand-held, rechargeable, LED light therapy device that utilizes both red and infrared light in a precise measured dose for highly effective treatment in all types of animals. It is convenient, safe, and simple enough for anyone to use effectively!
Einde citaat

Dit is een volledig met leds uitgevoerd apparaat wat totaal niets met laser techniek te maken heeft.
Dit apparaat zo benoemen als zijnde laser techniek is misleiding.


Hint: in Duitsland zijn ze goedkoper dan hier en op voorraad.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:58

Peetstap schreef:
Om alle vaagheid dus maar weg te nemen:

Citaat:
Photizo Vetcare is a hand-held, rechargeable, LED light therapy device that utilizes both red and infrared light in a precise measured dose for highly effective treatment in all types of animals. It is convenient, safe, and simple enough for anyone to use effectively!
Einde citaat

Dit is een volledig met leds uitgevoerd apparaat wat totaal niets met laser techniek te maken heeft.
Dit apparaat zo benoemen als zijnde laser techniek is misleiding.


Hint: in Duitsland zijn ze goedkoper dan hier en op voorraad.

Gelukkig ben ik in de positie om ze open te maken en te testen. Jij baseert je op een papiertje. Ook prima *\o/*

En als ze elders goedkoper zijn. Vooral daar kopen. En ook daar je garantie gaan halen als dat nodig is;-)

En o ja, hint hint...Duitsland heeft voor haar inwoners (dus mensen die in Duitsland wonen) het BTW tarief verlaagd tot 31 december. Maar omdat de Photizo's in Duitsland verzonden worden vanuit Denemarken betaal je als Nederlandse klant het Deense tarief en in Denemarken kost hij € 405,-

En ik heb ze ook op voorraad hoor. Ik weet alleen niet wanneer het weer aangevuld wordt.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:06

janderegelaa schreef:
Peetstap schreef:
Om alle vaagheid dus maar weg te nemen:

Citaat:
Photizo Vetcare is a hand-held, rechargeable, LED light therapy device that utilizes both red and infrared light in a precise measured dose for highly effective treatment in all types of animals. It is convenient, safe, and simple enough for anyone to use effectively!
Einde citaat

Dit is een volledig met leds uitgevoerd apparaat wat totaal niets met laser techniek te maken heeft.
Dit apparaat zo benoemen als zijnde laser techniek is misleiding.


Hint: in Duitsland zijn ze goedkoper dan hier en op voorraad.

Gelukkig ben ik in de positie om ze open te maken en te testen. Jij baseert je op een papiertje. Ook prima *\o/*



Wederom kom je met onzin, en dit keer persoonlijk.

* lichttechniek in de breedste zin is onderdeel van mijn vakgebied.

boemel

Berichten: 8395
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:40

Interessante discussie wordt dit ... de experts tegen elkaar :D .

Maar, ben benieuwd of jullie in deze prijsklasse de Photizo het beste apparaat vinden of dat er leuke alternatieven zijn.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 14:58

boemel schreef:
Interessante discussie wordt dit ... de experts tegen elkaar :D .

Maar, ben benieuwd of jullie in deze prijsklasse de Photizo het beste apparaat vinden of dat er leuke alternatieven zijn.


Ik heb uiteindelijk gekozen om niet tot aanschaf over te gaan. Leuk, maar ik denk dat training, massage, en dat soort werk, langduriger inwerken.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:02

boemel schreef:
Interessante discussie wordt dit ... de experts tegen elkaar :D .

Maar, ben benieuwd of jullie in deze prijsklasse de Photizo het beste apparaat vinden of dat er leuke alternatieven zijn.


Die zijn er niet tot nauwelijks.
Persoonlijk vond ik alleen deze nog wel interessant
https://equinelighttherapy.com/shop-online

boemel

Berichten: 8395
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:09

Antheman schreef:
boemel schreef:
Interessante discussie wordt dit ... de experts tegen elkaar :D .

Maar, ben benieuwd of jullie in deze prijsklasse de Photizo het beste apparaat vinden of dat er leuke alternatieven zijn.


Ik heb uiteindelijk gekozen om niet tot aanschaf over te gaan. Leuk, maar ik denk dat training, massage, en dat soort werk, langduriger inwerken.


Het een hoeft t andere niet uit te sluiten natuurlijk. Het kan mooi aanvullend zijn.

In mijn geval heb ik een paard wat op rust staat met peesblessure.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:36

boemel schreef:
Interessante discussie wordt dit ... de experts tegen elkaar :D .

Maar, ben benieuwd of jullie in deze prijsklasse de Photizo het beste apparaat vinden of dat er leuke alternatieven zijn.

Ik kan niet voor andere apparatuur spreken want ik heb me daar niet in verdiept. De gebruikers van de Photizo’s zijn er wel heel erg tevreden over. Het is natuurlijk geen High Power maar het grote voordeel is dat deze gewoon door de consument iedere dag gebruikt kunnen worden.

En ik begrijp Peetstap ook wel. Gebaseerd op de specificaties die de fabrikant geeft is het geen low level maar lichttherapie. Ik ga dat ook veranderen op de website. Ik zou het wel leuk vinden om met Peetstap zo’n ding nog een keer uit elkaar te halen. Zodat ook hij kan zien wat er in zit.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:49

Jan: je bent niet bepaald makkelijk op andere gedachten te krijgen :') maar heel fijn dat je er nu serieus ermee omgaat. +:)+

Kijk ,als je nu een magazijn met 4000 artikelen had met fietsverlichting had je echt niks van me gehoord.
Dan had het me echt worst geweest hoe je iets noemt, en je kunt ook niet van zoveel artikelen perfect alles weten.
Maar hier gaat het om semi medische apparatuur, en dan neem ik de spec's heel serieus.


Eentje open slopen moeten we maar niet doen, wellicht es een defecte ?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:55

Peetstap schreef:
Jan: je bent niet bepaald makkelijk op andere gedachten te krijgen :') maar heel fijn dat je er nu serieus ermee omgaat. +:)+

Kijk ,als je nu een magazijn met 4000 artikelen had met fietsverlichting had je echt niks van me gehoord.
Dan had het me echt worst geweest hoe je iets noemt, en je kunt ook niet van zoveel artikelen perfect alles weten.
Maar hier gaat het om semi medische apparatuur, en dan neem ik de spec's heel serieus.


Eentje open slopen moeten we maar niet doen, wellicht es een defecte ?

Ze gaan echt heel makkelijk uit en weer in elkaar....en nooit stuk :D

Karlijnxxx
Berichten: 1419
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:32

Maar als het geen laser is, wat is het dan wel? Waarom zou je dan 400 euro ervoor betalen, ipv een warmte lamp bij de blokker voor een paar tientjes?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:13

Karlijnxxx schreef:
Maar als het geen laser is, wat is het dan wel? Waarom zou je dan 400 euro ervoor betalen, ipv een warmte lamp bij de blokker voor een paar tientjes?

Ik zou vragen aan gebruikers naar hun ervaringen met beide apparaten.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:36

Mijn hond zou je in ieder geval geen plezier doen met een warmte lamp. Of iets anders dat warm wordt aan de oppervlakte. Echt no way. Dus dat is al een groot verschil. Hem krijg ik echt niet onder een Philips infrarood lamp. Soms is de photizo licht onprettig omdat het intern heet kan voelen, maar de oppervlakte zelf wordt nauwelijks/niet warm.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:09

Karlijnxxx schreef:
Maar als het geen laser is, wat is het dan wel? Waarom zou je dan 400 euro ervoor betalen, ipv een warmte lamp bij de blokker voor een paar tientjes?


Is een beetje onhandig je paard parkeren onder zo'n blokker lamp.
Dan kun je em beter onder een paarden-solarium zetten te relaxen.

CaesarCharon
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 06:37

ik heb me een tijdje geleden een low-laser aangeschaft, echt een laser, geen led of smd. Resultaten zijn erg goed. Reden tot aankoop was een zware peesblessure. Prognose voor het paard was dat het niet meer bruikbaar was voor de sport, zelfs niet voor wandelen.
Het toestel is de bcure pro, heb ik gekocht bij essentialelements.nl. Neem wel de pro-versie, is iets krachtiger, de behandeling duurt wel efkes, en werken aan de voet bij een paard die lang moet stilstaan kan soms lastig worden. Het is superhandig van formaat, kan overal aan, in de kootholtes, echt overal. Tegelijkertijd neem ik ook een acupunctuurpunt mee, handig als je die weet liggen.
bcure pro is voor mij een aanrader, dacht prijs ong 1100 euro.
ps. ik neem steeds een infraroodfoto voor en na de behandeling, geen superprofessioneel toestel van ... euro's, maar de Flir One Pro, die steek je op je smartphone of tablet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:02

CaesarCharon schreef:
ik heb me een tijdje geleden een low-laser aangeschaft, echt een laser, geen led of smd. Resultaten zijn erg goed. Reden tot aankoop was een zware peesblessure. Prognose voor het paard was dat het niet meer bruikbaar was voor de sport, zelfs niet voor wandelen.
Het toestel is de bcure pro, heb ik gekocht bij essentialelements.nl. Neem wel de pro-versie, is iets krachtiger, de behandeling duurt wel efkes, en werken aan de voet bij een paard die lang moet stilstaan kan soms lastig worden. Het is superhandig van formaat, kan overal aan, in de kootholtes, echt overal. Tegelijkertijd neem ik ook een acupunctuurpunt mee, handig als je die weet liggen.
bcure pro is voor mij een aanrader, dacht prijs ong 1100 euro.
ps. ik neem steeds een infraroodfoto voor en na de behandeling, geen superprofessioneel toestel van ... euro's, maar de Flir One Pro, die steek je op je smartphone of tablet.

Ik vind het een mooi ding om te zien, het is ook echt een laser maar hij geeft maar 3.75 Joule per minuut...dit kan een High Power Laser die je op een halve Watt zet in 7,5 seconde. Ik weet niet of ik daar dan zoveel geld aan uit zou willen geven.

Daarnaast kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je met 250Mw en 15Hz ook maar enig klinisch effect zou hebben op de tussenpees. Daar zijn ondertussen studies genoeg van.

CaesarCharon
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-10-20

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:34

De data van de laser, kloppen voor het gebruik, inderdaad, die laser is niet zo krachtig, het enige effect is dat de behandeling langer duurt, het effect is gelijk, maar het risico op schade is miniem tot on bestaand. Het bereikte resultaat op mijn paard is erg goed. De kop van de laser is smal en lang, ideaal voor in de kootholtes, en voor de acupunctuurpunten.

Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:53


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:51


Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:52

Dacht ik al wel.
En alle klanten lopen ermee weg.
Ik heb best interesse in iets dergelijks als ondersteuning,
Maar deze vertrouw ik niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 00:45

Muze schreef:
Dacht ik al wel.
En alle klanten lopen ermee weg.
Ik heb best interesse in iets dergelijks als ondersteuning,
Maar deze vertrouw ik niet.

Het zegt al genoeg dat ze geen modelnummer of vermogenspecificatie geeft.

Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:34

Ik ga over een tijdje zakelijk de photizo denk ik aanschaffen.
Als ondersteuning lijkt die me prima.
Geen wonderen uiteraard, maar wellicht wel prima als extra

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:03

Muze schreef:
Ik zie nu dus een laser die gepromoot wordt door een osteopaat..
110
Euro.:: dat kan toch niks zijn lijkt me??
http://www.janineoosterkamp.nl/te-koop- ... ZfLfbmd-7M


Weet iemand hoe Zon ding eruit ziet of waar je op moet zoeken bij ali?
Ik haat dropship/ doorverkoop Ali spul voor 6 voudige prijzen. Bestel het dan liever zelf. Maar aangezien er geen foto’s ofzo bij staan heb ik geen idee wat te zoeken.

Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:05

Heb gevraagd waar deze vandaan komt maar wordt niet verteld. Dan weet ik al genoeg.

Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:43

Hoe zijn recente Photizo ervaringen?