Marlou heeft een ongeluk gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:39

Gelukkig lijkt het goed te gaan met Marlou.
Maar ja zo'n ding land natuurlijk ook niet voor de lol.
Dacht eerst het gaat om zo'n f.ckballon, dan zou ik echt woest zijn geweest.
Nu maar hopen dat het met mens en dier goed gaat.

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 00:31

Nikass schreef:
Hutcherson schreef:
Oh wat een drama.
Die van mij gingen al op tilt van een drone, laat staan een heli! Pffff. Echt heel bizar dat ze dit een geschikte plaats vonden om te landen.
Hopelijk gaat het goed met de mevrouw en met Marlou.


Volgens mij is het naast het weiland van ts?
Maar het gaat wel om een trauma heli hè, niet dat ie ff rustig de tijd heeft om een plekje te zoeken ofzo.



T ongeluk was op de straat, naast de wei. De heli lande in de middenwei van de PP.

Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:04

Tsja, je kan het de heli moeilijk kwalijk nemen, maar het is natuurlijk super vervelend allemaal

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:47

Daar zit je dus echt niet op te wachten dan.
Hopelijk likt het vandaag nog steeds allemaal goed!

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:36

Heel eerlijk gezegd heb ik hier nog lang over nagedacht. Er is dus een ongeluk gebeurt, wat al vreselijk is natuurlijk. Zeker als daarvoor een trauma heli voor wordt opgeroepen.

Maar ik blijf moeite hebben met de landingsplaats en hoe de piloten dit hebben bedacht.
Ik snap: trauma heli = spoed dus prio.
Maar door op deze plaats te landen is het risico op nog meer gewonden (er stonden mensen de paarden in bedwang te houden) gewoon echt heel groot geworden.

Denk dat mijn jonkie echt door alle omheining was gevlogen en iedereen die hem tegen had willen houden omver had gelopen. Met alle gevolgen.

Absoluut dat die mevrouw snel geholpen moet worden! Maar was er nog echt in de directe omgeving echt geen andere uitwijk plaats? Zeker ook toen dat ding weer de lucht in moest. Ik zou echt zo bang zijn voor de schade die het aanricht bij mn dieren en de betrokken mensen.
Idem overigens met luchtballonnen. Alleen een heli heeft natuurlijk meer lawaai, bewegende delen en luchtstuwing.

Maar goed, gelukkig is alles goed gegaan en kan ik alleen maar duimen dat wij zo'n ding nooit van zo dichtbij zien.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:08

Misschien dat niet paarden mensen dat niet beseffen?

Ik denk dat mijn merrie ook echt door zou denderen.
Als ze bijvoorbeeld in paniek is van een insect komt ze ook door. Moet je er niet voor gaan staan want je gaat om. Heb mijn vriend zo ook eens weg geschreeuwd, opzij opzij!
Later zei hij ook dat hij geschrokken was, want anders is het zo'n zacht en beleefd paard.
Maar in paniek gaat ze door, alles omver walsend.

Dus ik denk dat diverse mensen niet beseffen dat dit ook kan, met inderdaad alle bijbehorende risico's.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:31

Het is heel simpel. Mensen gaan nou eenmaal voor dieren. Als er een weiland is waar een helicopter kan landen dan zullen ze dat doen als de tijd dringt.
Wellicht is het door bomen of schaduw ook niet altijd goed te zien of en hoeveel dieren er staan. En op het moment dat je het als piloot wel ziet is de paniek er toch al.

Het is klote als daardoor schade ontstaat maar iemand die dood gaat omdat hij niet op tijd bij het ziekenhuis komt is voor betreffende familie nog erger

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:00

belle_boef schreef:
Het is heel simpel. Mensen gaan nou eenmaal voor dieren. Als er een weiland is waar een helicopter kan landen dan zullen ze dat doen als de tijd dringt.
Wellicht is het door bomen of schaduw ook niet altijd goed te zien of en hoeveel dieren er staan. En op het moment dat je het als piloot wel ziet is de paniek er toch al.

Het is klote als daardoor schade ontstaat maar iemand die dood gaat omdat hij niet op tijd bij het ziekenhuis komt is voor betreffende familie nog erger


Deels mee eens, maar aan de andere kant, kunnen er juist nog meer ongelukken gebeuren/gewonden vallen..

Gelukkig lijkt het goed te zijn afgelopen met het paard

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:01

En niet dat ik Oosterbeek en Renkum goed ken, maar het is wel rand Veluwe, je woont er prachtig tussen de bomen. Veel plek om te landen zal er niet zijn, of ze zijn in gebruik. Het blijft naar, maar vind het wel begrijpelijk. We hebben het vorig jaar ook gehad. Heli landde uiteindelijk een weiland verderop, maar bleef duidelijk boven onze wei hangen, opzoek naar een geschikte plek.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:16

Mijn vriend heeft met de piloot gepraat toen die bij ons in de wei landde. Het officiële standpunt: als het KAN landen ze elders, maar als het niet kan dan landen ze in een weiland met dieren. Wel proberen ze altijd zo te landen dat ze niet midden tussen de dieren landen maar dat is meer ivm schade aan het toestel. En idd mensenlevens gaan voor dieren levens. Hier maalden ze er trouwens niet om. Ze bleven gewoon staan vreten. Toen wij 10 jaar terug geëvacueerd werden voor een bosbrand in waren de paarden ook geen prioriteit en moesten wij ook gewoon mee.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:35

belle_boef schreef:
Het is heel simpel. Mensen gaan nou eenmaal voor dieren. Als er een weiland is waar een helicopter kan landen dan zullen ze dat doen als de tijd dringt.
Wellicht is het door bomen of schaduw ook niet altijd goed te zien of en hoeveel dieren er staan. En op het moment dat je het als piloot wel ziet is de paniek er toch al.

Het is klote als daardoor schade ontstaat maar iemand die dood gaat omdat hij niet op tijd bij het ziekenhuis komt is voor betreffende familie nog erger


Dit dus... Hier ook wel een keer brandweer met toeters en bellen langs zien rijden, bleek om een bosbrand te gaan. Ik was aan het longeren, dus ondanks dat ze toen ze dat zagen de sirene uit hadden gezet was ik er erg druk mee.
Maar dan nog, als het om een mensenleven was gegaan had ik het echt voor lief genomen...

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:36

Maar dat mensen levens voorgaan was toch niet de opmerking?
De opmerking was dat er nog meer mensen levens op het spel kunnen komen te staan als de paarden iemand in paniek omver rennen.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:58

Ik denk maar zo dat de mensen misschien pas naar de wei gingen nadat daar de helikopter landde en de dieren op tilt gingen en niet daar al waren tijdens de landing?
Anyway, ik zou het echt vreselijk vinden als mijn dieren gewond zouden raken bij zo'n gebeurtenis, maar dit is gewoon een samenloop van factoren die je niet kunt verzinnen.

Een luchtballon vind ik iets heel anders. Die hebben geen enkele meerwaarde. Die moeten gewoon ver uit de buurt van mijn paarden blijven.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 00:01

Ik heb geen recente cijfers kunnen vinden maar in 2007 ging 40% van de traumaheli's de lucht in, die uiteindelijk weer gecancelt werden of waarbij uiteindelijk de hulp niet nodig was.

Over dat mensen- of dierenlevens voor gaan... Dat is een hele andere discussie die niet hier thuishoort. Het is echt heel gevaarlijk. Vooral ook het opstijgen van dat ding. Die van mij (das echt een tank, en in paniek hou je helemaal niks) zou echt op tilt gaan.

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 09:54

De wei ligt aan wandel toeristische route. En de paarden, nou Moos t veulen, is bijzonder populair bij iedereen.
Er lopen en staan altijd veel mensen.
Het verbaasde mij ook zeer dat iemand t gedurft heeft de wei in te springen en Marlou in de hoek afgeschermd heeft. Misschien dat ze in eerste instantie vanwege grote bomen om t veld de paarden niet gezien hebben en inderdaad pas bij t dalen ze opeens zagen vliegen. En toen doorgezet zijn. Het was de dichtstbijzijnde open plek. Hoorde ook dat als t enigszins kan ze niet er bij in landen vanwege ernstigere schade die t kan brengen als ze over of door t draad zouden gaan.
Buiten dat ze aan haar beschadigde been haar ijzer verloren is gaat t goed.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:11

Jacqie, ik kan niet meer zeggen dat dat je een topper bent.

Ik heb natuurlijk zelf een tijdje bij je op de weide gelopen, maar hoe jij je inzet voor dieren.... Prachtig om te zien en om te lezen :j.

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 10:32


Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:41

Mmm ik heb wat gemengde gevoelens bij het filmpje. De knik in het hoofd laat me wel zien dat ze nog aardig pijn heeft. Dus ik vind het dubbel, aan de ene kant komt ze van ver, aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre het nog gaat verbeteren.

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 11:18

Earth schreef:
Mmm ik heb wat gemengde gevoelens bij het filmpje. De knik in het hoofd laat me wel zien dat ze nog aardig pijn heeft. Dus ik vind het dubbel, aan de ene kant komt ze van ver, aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre het nog gaat verbeteren.



Ik denk eerder dat de lengte vd pees
er mee te maken heeft. Ze zakt iets door.
En nee t is nog niet goed. Maar t gaat geweldig.
Dierenarts vraagt zich nu af in hoeverre t speciale ijzer nog nodig is.
Ik ben beslist niet ontevreden en zeer optimischt over hoe t er over een jaar uit ziet.
Is afwachten. En de meningen zullen verdeeld blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:39

Earth schreef:
Mmm ik heb wat gemengde gevoelens bij het filmpje. De knik in het hoofd laat me wel zien dat ze nog aardig pijn heeft. Dus ik vind het dubbel, aan de ene kant komt ze van ver, aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre het nog gaat verbeteren.


Eens, als je 'een gewoon' paard zo ziet lopen dan springen de tranen je in de ogen. Bij mij nu dus ook, ik snap de keuze voor een volgende dracht ook echt niet. Wellicht ligt het aan mij, omdat ik zelf eens een pees gescheurd hebt en het echt ongelooflijk zeer doet.

Het is bewonderingswaardig dat TS doorzet, maar houden van is ook loslaten denk ik persoonlijk.
Ik zal bij deze ook ontstippen.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:06

jackyline schreef:
Earth schreef:
Mmm ik heb wat gemengde gevoelens bij het filmpje. De knik in het hoofd laat me wel zien dat ze nog aardig pijn heeft. Dus ik vind het dubbel, aan de ene kant komt ze van ver, aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre het nog gaat verbeteren.



Ik denk eerder dat de lengte vd pees
er mee te maken heeft. Ze zakt iets door.
En nee t is nog niet goed. Maar t gaat geweldig.
Dierenarts vraagt zich nu af in hoeverre t speciale ijzer nog nodig is.
Ik ben beslist niet ontevreden en zeer optimischt over hoe t er over een jaar uit ziet.
Is afwachten. En de meningen zullen verdeeld blijven.


Ze zakt erdoor ja, maar met de knik in het hoofd en de hals lijkt ze toch echt nog te willen ontzien. Het is goed dat je optimistisch blijft, maar ik denk dat het ook goed is om realistisch te blijven kijken naar de situatie.

silvia58

Berichten: 1827
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:31

Ik denk dat je na wat er gebeurt is vorige week je al heel blij mag zijn dat ze uberhaupt nog loopt !
Het is afwachten of het herstel zich verder door gaat zetten of dat dit het maximaal haalbare is.
En het staat je vrij om je eigen keuze te maken hoe ver je gaat.
Ik blijf gewoon duimen TS +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:19

'Fijn' filmpje TS. En herken je gevoel heel erg van die blijheid. Mijn paard staat met een naar wondje. Tuurlijk is het nog niet 100 procent maar dat ze helemaal naar jou toe komt gerend en dat blije kopie dat is toch wel een fijn beeld om vrolijk van te worden!

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 16:52

HorseTimeXL schreef:
'Fijn' filmpje TS. En herken je gevoel heel erg van die blijheid. Mijn paard staat met een naar wondje. Tuurlijk is het nog niet 100 procent maar dat ze helemaal naar jou toe komt gerend en dat blije kopie dat is toch wel een fijn beeld om vrolijk van te worden!



Dankje

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:42

Ik zie ook een blij en vrolijk paard dat weliswaar niet goed loopt, maar ook niet extreem slecht. Ze draaft uit zichzelf zo, de paar passen stap zien er best goed uit. En dat inderdaad na het helikopter-gebeuren, ik snap goed dat je er blij van wordt!