Huid aandoening ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ShanaC_x

Berichten: 3
Geregistreerd: 15-05-19

Huid aandoening ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 10:58

Hallo bokkers ! Ik heb een vraag mijn paard zakte een tijdje in en heb eindelijk ( dacht ik ) de oorzaak gevonden ze had iets op haar rug als je erover komt met je vingers en beetje op duwt ze al inzakt dus laat staan met zadel en gewicht erop (64kg). Ik rij al 1 jaar met dat zadel dus kan zeker niet door het zadel komen is speciaal gepast erop , ik heb zaterdag de dierenarts laten komen en hij zegt het een ontsteking is hij heeft er iets in gespoten en ik moet duivelsklauw geven .. heeft iemand hier ervaring mee want hij zei die ontsteking nooit weg zal gaan ?

Zelf vind ik het wat op rainrot lijken komt etter en bloed soms uit maar de dierenarts zei het dat zeker niet dat was maar toch heb dit nog nooit gezien

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ShanaC_x op 20-01-20 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Huid aandoening ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:04

Het kan best van het zadel komen hoor. Ondanks dat het op maat gemaakt is etc. Het kan best dat je paard verandert is in de bespiering waardoor het zadel dus niet meer goef past. Mocht je recent nog hebben na laten kijken, ja dan kan dat idd niet.

Verder zou ik geen idee hebben waardoor het komt. En of het weggaat.

ShanaC_x

Berichten: 3
Geregistreerd: 15-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 11:06

Marije_1997 schreef:
Het kan best van het zadel komen hoor. Ondanks dat het op maat gemaakt is etc. Het kan best dat je paard verandert is in de bespiering waardoor het zadel dus niet meer goef past. Mocht je recent nog hebben na laten kijken, ja dan kan dat idd niet.

Verder zou ik geen idee hebben waardoor het komt. En of het weggaat.



Is idd 2 maand geleden nog gepast geweest dus zou wel vreemd zijn het nu nietmeer past.. ik mocht wel 2 weken zowiezo niet rijden en moest ze verder longeren ik dacht eerst aan rainrot maar met ze niet in de regen staag ofz vind ik dat ook maar raar maar de dierenarts zei het geen rainrot was al vind ik het er wel op lijken komt soms etter en bloed uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:09

ShanaC_x schreef:
Marije_1997 schreef:
Het kan best van het zadel komen hoor. Ondanks dat het op maat gemaakt is etc. Het kan best dat je paard verandert is in de bespiering waardoor het zadel dus niet meer goef past. Mocht je recent nog hebben na laten kijken, ja dan kan dat idd niet.

Verder zou ik geen idee hebben waardoor het komt. En of het weggaat.



Is idd 2 maand geleden nog gepast geweest dus zou wel vreemd zijn het nu nietmeer past.. ik mocht wel 2 weken zowiezo niet rijden en moest ze verder longeren ik dacht eerst aan rainrot maar met ze niet in de regen staag ofz vind ik dat ook maar raar maar de dierenarts zei het geen rainrot was al vind ik het er wel op lijken komt soms etter en bloed uit


En je dekjes? Misschien komt het daardoor wel? Zijn ze schoon, of zijn ze enorm vies? Misschien dat een dekje ook wel enorm heeft "geschuurd" en irritate heeft veroorzaakt. Irritatie kan ook een ontsteking veroorzaken dacht ik. Ben verder hier echt niet bekend mee hoor, noem even wat opties die mij logisch zouden kunnen lijken.

Nu gewoon even lekker grondwerk en longeren doen. En dan over 2 weken weer even kijken joh. Het is geen ramp om dat even te doen. Allen wel super naar dat je paard er dus zo'n last van heeft.

ShanaC_x

Berichten: 3
Geregistreerd: 15-05-19

Re: Huid aandoening ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 11:16

Marije
Ja wacht zeker 2 weken af nog maar vroeg me af of iemand haar huidaandoening herkende, en ik was de dekjes altijd na 2 ritjes in de winter in de zomer elke keer omdat ze dan wel meer zweten :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:20

ShanaC_x schreef:
[***]
Ja wacht zeker 2 weken af nog maar vroeg me af of iemand haar huidaandoening herkende, en ik was de dekjes altijd na 2 ritjes in de winter in de zomer elke keer omdat ze dan wel meer zweten :p


Ja dan zou ik het ook niet weten. Soms kunnen paarden ook een allergische reactie krijgen op wasmiddrl/wasverzachter. Maar dan krijg je denk ik niet zo'n ontsteking.

Ben benieuwd hoe het er over 2 weken uitziet!