Verstappen, struikelen en vallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Neon
Berichten: 4922
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:07

Ben benieuwd wat uit het onderzoek komt :) ik hoop dat er een fijne oplossing komt voor dit probleem :) paard is nog jong... dus vermoed wel dat er nog een hoop mogelijk is


pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Verstappen, struikelen en vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:36

DA en eventueel smid en osteopaat erbij halen.
Mijn pony heeft er ook een periode last van gehad. Uiteindelijk samen gevallen tijdens het rijden in de bak. Bij hem was het opgelost met de smid te laten komen en wat extra voorzichtig te zijn met hoe de bak erbij ligt enz.
Wacht af wat de DA zegt, het kan zoveel zijn. Wij kunnen je via internet moeilijk zeggen wat er scheelt en wat je eraan moet doen...

Pumpkins
Berichten: 3145
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:28

Rex_Rolfo schreef:
Ik vind het altijd zo knap als mensen via een foto contact met een dier kunnen leggen en dan kunnen zeggen wat de knelpunten zijn.

Het is nog knapper als mensen zonder foto en met een zeer summiere omschrijving een gedetailleerde diagnose kunnen stellen _/-\o_


Niemand stelt hier toch een diagnose? Enkel eigen ervaringen zie ik voorbij komen waar de TS ook om vraagt en de notie dat TS beter het onderzoek van de DA kan afwachten omdat dit juist van alles kan zijn.

fannetje
Berichten: 3545
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Verstappen, struikelen en vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:35

Ik ben benieuwd of er bij jou wat uit komt.

De mijne is zijn hele leven (inmiddels 20 dit jaar)al zo'n struikelaar en ja, dat kan valpartijen opleveren.
De mijne is van top tot teen op de foto geweest en geen spoortje artrose te zien, geen hko, niets.
Het is gewoon een onhandig paard, wat niet zuinig is op zichzelf, want hij doet het ook los (heb hem ook los over de kop zien gaan).
Belangrijk is voor die van mij, goed op zijn voeten staan en met rijden wat hoger instellen, goed rechtrichten en zelf goed letten op alle kuiltjes. En zeker als hij denk dat een pad hard en vlak is, goed wakker houden/op laten letten.
Succes bij de DA in ieder geval


myk_en_shant
Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Verstappen, struikelen en vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:41

Ts is de dierenarts geweest? Wat kwam uit het onderzoek?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avatar22, Deeks93, inge_romeo, janneke584, Rubs en 61 bezoekers