fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:47

Kendra schreef:
Mijn eerste idee was ook slijtage aan de pees.
Goed advies van de dierenarts dus.

Ik ben het met TS eens over de manier waarop dit topic zich ontwikkelt. Ik verbaas me over de tijd die mensen er in stoppen om via allerlei media uit te zoeken wat er in het verleden allemaal is gebeurd.

Ts heeft letterlijk in haar onderschrift haar instagram account staan, weinig zoek werk aan. :') Ik vind het niet raar dat iemand daar op klikt voor mogelijk meer achtergrond informatie.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 14:35

Eerdere dingen zijn opgezocht op youtube en facebook. Dus echt wel een beetje zoekwerk.. maar hey...


Verder. Iedereen die denkt alles van instagram af te halen.. prima.. maar daar reageer ik dan ook niet op.

SjonnieZ

Berichten: 2317
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:09

wilmatj schreef:
Eerdere dingen zijn opgezocht op youtube en facebook. Dus echt wel een beetje zoekwerk.. maar hey...


Verder. Iedereen die denkt alles van instagram af te halen.. prima.. maar daar reageer ik dan ook niet op.



Ik ben zelf niet zo’n uitpluizer... maar als je niet wilt dat mensen op jouw insta account kijken... Kun je dat mss beter Niet in jouw onderschrift zetten.
Daarmee impliceer je namelijk dat je het prima vind als mensen je volgen.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:54

Ts heeft haar instagram in haar onderschrift, dus blijkbaar mag iedereen daarop kijken van haar. Een klik en het is voor iedereen te zien. Als je dat niet wil, zou ik het uit je onderschrift halen en de privacy wat aanpassen.
Ik heb niet op youtube lopen pluizen, filmpjes van jaren geleden heb je ook weinig aan.

Om iemand zo goed mogelijk te kunnen helpen, wat toch de intentie hier is van de meesten (van mij in ieder geval wel) is het vaak ook heel handig beeldmateriaal te hebben. Dus ik snap het als mensen op je instagram kijken als deze in je onderschrift staat als een uitnodiging om te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 17:19

wilmatj schreef:
Eerdere dingen zijn opgezocht op youtube en facebook. Dus echt wel een beetje zoekwerk.. maar hey...


Verder. Iedereen die denkt alles van instagram af te halen.. prima.. maar daar reageer ik dan ook niet op.


Je reageert enkel op wat je wil horen en op de rest reageer je niet. Want je kon prima antwoorden op de reacties over jou filmpje dat was gevonden zolang het probleem enkel bij de pony werd gelegd en er geen mensen zeiden: Hé, jij hebt de voorbije jaren wat gemist bij jou paard.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:25

Def schreef:
Ts heeft haar instagram in haar onderschrift, dus blijkbaar mag iedereen daarop kijken van haar. Een klik en het is voor iedereen te zien. Als je dat niet wil, zou ik het uit je onderschrift halen en de privacy wat aanpassen.

Dat had ik niet eens gezien - maar ben het wel met je eens.
TS, blijkbaar doe je het jezelf ook een beetje aan....
Alles delen maakt niet gelukkig :-).

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:58

Dacht zal ook eens op de Instagram kijken.

Vraagje... waarom de haflinger dubbele longe en met touwtjes bijzetten?
Dat is dan toch dubbelop.

Gewoon interesse hoor.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 20:03

Mando schreef:
Dacht zal ook eens op de Instagram kijken.

Vraagje... waarom de haflinger dubbele longe en met touwtjes bijzetten?
Dat is dan toch dubbelop.

Gewoon interesse hoor.


Dubbele longe zijn we heel erg aan het zoeken..
In het begin ging ze keihard aan de kletter..
Toen heb ik 2 keer les gehad en heeft die mij verteld dat als ik zo'n touwtje losjes doe. Dat ze dan een beetje stabiliteit daaruit kan halen. En ik verder kan oefenen met de dubbele longe.


Wat ik zo jammer vind is dat mensen zo oppervlakkig kijken. Filmpjes van mijn ponys staan amper op mijn insta.. en toch denkt iedereen daar heel veel uit te halen.

Vervolgens krijg ik commetaar bijvoorbeeld het longeren met dubbele lijnen. Terwijl lees de tekst. Ik vraag juist om tips. Omdat ik vast loop.. ik heb ook om instructeurs gevraagt. Maar niemand lijkt die te kennen helaas.

Vervolgens heb ik wat met de tips gedaan.. weer een filmpje.. nu heb ik het nog erger gemaakt.. oftewel.. tips is leuk.. maar daarna wordt ik nog meer afgemaakt.. terwijl ik weer om tips vraag..

Dat is een beetje het punt.

Niemand van jullie heeft een recent filmpje gezien van fjordje. Die staat namelijk nergens.. ja op mijn telefoon.
Niemand geeft mij goede tips.. of kan mij een lesgever aanraden.. afbranden.. ja daar is bokt goed in.

Maar ja van mij mag dit topic dicht. Ik heb mijn advies van de dierenarts. Een aantal van jullie zitten hier niet voor advies.. of omdat jullie oprecht willen helpen.. nee zitten hier om lekker te vitten.. en dan vervolgens zeggen dat ik het mezelf aan doe..

Jongens.. als iemand vraagt om hulp.. dan is het misschien een idee.. gewoon handig hulp te geven of tips.. mis je daar info voor.. vraag je dat.. zoals bijvoorbeeld een recent filmpje.. zoals bijvoorbeeld geschiedenis van de pony..
Maar dat afbranden werkt averechts.. want ik doe echt 0.0 met jullie gezeur.

Voor de mensen die wel normaal en vriendelijk kunnen doen. Bedankt voor het meedenken.

Anoniem

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:20

Het is maar wat jij ziet als afbranden. De waarheid kan soms kwetsen. Jij kan dat zien als iets negatiefs of jij kan met die waarheid wat doen. Het aanpakken, er mee aan het werk gaan.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 20:36

DeMolenhoek schreef:
Het is maar wat jij ziet als afbranden. De waarheid kan soms kwetsen. Jij kan dat zien als iets negatiefs of jij kan met die waarheid wat doen. Het aanpakken, er mee aan het werk gaan.


Hoeveel van jullie heeft een duidelijk filmpje gezien? Op het harde. Op het zachte?

Niet van 10 sec.. maar van een minuut. Zodat je een realistisch beeld hebt?

Niemand.. dus in hoeverre is dit waarheid? Terwijl mijn dierenarts anders zegt en ziet?

Maar dat zeg ik.. bokt talentjes..bijzondere gave of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:43

Ik heb het over dat je te zwaar bent om te rijden. Die opmerkingen (niet alleen van mij) negeer je gewoon. Ook dat de haflinger niet ok loopt aan de longe. Als je vast loopt doe je niet verder zoals je bezig bent maar neem je een paar stappen terug. Dat doe je niet, je vraagt online achter tips en dan is het de schuld van de slechte tips. Nu is het ook weer niet goed want niemand heeft een filmpje gezien van op het harde en op het zachte. Dan open je een topic met die filmpjes, of je opent geen topic want blijkbaar is het toch niet goed wat er wordt gezegd want wij hebben geen filmpjes gezien.

Nu zit je constant de bokkers aan te vallen want het topic verloopt niet zoals je had gehoopt. Ik vind jou vrij aanvallend en passief agressief. Ik laat het topic bij deze. Ik hoop enkel dat je kiest voor het welzijn van jou dieren en niet meer gaat rijden en de bijzet bij het longeren gaat weglaten. Een pony die al struikelt belasten met een zware ruiter is een stap te ver.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:49

Okay duidelijk dank je voor je uitleg.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 20:57

Omdat ik me over sommige dingen niet ga verdedigen.. waarom of waarom niet.

Ik vroeg om advies. Ik weet niet precies wat daar voor nodig is.

Hoe ik longeer.. hoe ik met mijn dieren om ga is aan mij..
En ik wil leren.. daarom probeer ik veel uit, ben ik zoekende en vraag ik hulp.

Ik kan natuurlijk ook alles keihard negeren.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:14

Ok, ik snap het niet, maar je kunt het vast uitleggen TS
Oude filmpjes zijn niet ok om te beoordelen, maar je plaatst wel een topic waarin je om advies vraagt.
Dan moeten er dus tips komen puur op je tekst want een recent filmpje komt er niet?
Uiteraard kun je alles negeren, maar dan is een topic openen voor advies al helemaal niet meer logisch?

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 21:19

Kinke schreef:
Ok, ik snap het niet, maar je kunt het vast uitleggen TS
Oude filmpjes zijn niet ok om te beoordelen, maar je plaatst wel een topic waarin je om advies vraagt.
Dan moeten er dus tips komen puur op je tekst want een recent filmpje komt er niet?
Uiteraard kun je alles negeren, maar dan is een topic openen voor advies al helemaal niet meer logisch?


Ik had op dat moment ook niet zo even goede filmpjes. Dus als iemand daar om gevraagt had. Dan had ik daar voor kunnen zorgen.

Advies negeer ik niet. Meeste goede advies kwam via pb :)

Filmpjes van 2 jaar geleden. Toen ik der nog niet zo lang had.. tja dat is natuurlijk heel anders dan nu..

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:21

maar het is toch logisch dat je dan reacties krijgt op Instagram filmpjes als je dat zo in je onderschrift hebt staan? En ik neem aan dat je als je serieuze reacties wilt je zelf toch ook kan bedenken dat een recent filmpje belangrijk is?

Rizette
Berichten: 4361
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:22

Ik denk dat we eerst even moeten wachten met adviseren tot de echo's gemaakt zijn. Die zullen ws gemaakt worden om de pezen te controleren? Het is natuurlijk wel belangrijk dat daar geen grote problemen zijn onstaan. Zijn die er wel dan kan rust ook nodig zijn. Voor wat ik nu kan zeggen is samen misschien meer gaan bewegen als de dierenarts vindt dat dat kan na het onderzoek. Helaas maar een half uur per dag dan,maar in de weekenden en op vrije dagen kan het misschien meer worden. Als je eenmaal bezig bent kan het nog leuk zijn ook. Voor je paard is duidelijk dat je er niet op moet gaan, geen rondjes in de bak of aan de longe en niet bijzetten of hulpteugels er aan doen. Als je moeilijk controle houdt kun je ook met het hoofdstel er op wandelen gebruiken waar je paard last van heeft en daardoor niet fijn met lengte kan stappen. Vwb dressuurmatige tips die lijken me nu niet van toepassing.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:48

Je wil graag tips en advies over instructie;

Tip 1: Leer je open stellen voor feedback. Je kan niet leren als je feedback ontvangt als negatief. Zie advies van anderen als punten om wat van te leren. Stel je open. Om goed te kunnen leren is het ook nodig om jezelf ter discussie te kunnen stellen.

Tip 2: met de fjord zou ik wachten tot er een duidelijke diagnose is van de dierenarts. Dan kun je samen met de dierenarts een plan van aanpak maken. Het trainen zou ik dan weer oppakken met iemand die is opgeleid tot revalidatie trainer. Ik vind de mensen van 4 Dimension dressage erg goed. Op hun site staat precies wie er in jouw buurt les geeft. Je woont vlakbij Utrecht zie ik dus ie hebt geluk, daar is heel veel te doen op dit gebied. Lezingen, workshops over biomechanica, scheefheden, gezondheid etc. Ik zou willen dat er in mijn buurt zoveel te doen was op dat gebied.
Voor het longeren zou ik Mireille den Hoed willen aanraden. Zij organiseert ook zeer regelmatig workshops en clinics waar je met en zonder paard aan mee kunt doen. Je zou haar ook kunnen vragen of er iemand in jouw buurt is die op die manier les geeft.

Tip 3: Ga het met je shet en haf ook op bovenstaande manier aanpakken.

Tip 4: Als je het niet fijn vindt dat mensen je instagram of Facebook bekijken, pas dan je privacy instellingen aan. Zo gepiept en probleem opgelost.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 10:53

De fjord heb ik allang duidelijkheid over. Maar dat terzijde.

Tips doe ik zeker wat mee, maar het is een beetje de manier waarop dingen gebracht worden. En voornamelijk dan het punt waar jullie beeld op gevormd is. Dus tja daar kunnen we lang over in discussie blijven denk ik.

Als je ergens informatie vandaan wilt halen, kijk dan op zijn minst naar datums. Maakt het allemaal een stuk duidelijker op.
Maar goed.

De rest met lezingen, workshops en weet ik het wat allemaal. Nee nee en nog eens nee. Als je echt wilt leren is daar toch op zijn minst gewoon les voor nodig. Alleen een lezing is interessant maar niet dat je het dan zo zelf kan toepassen op je paard. Daar gaat het immers de meeste keren mis. Les vraag en zoek ik regelmatig. Helaas blijkt dit lastig te zijn.

Tip aan jou. wees wat vriendelijker in je bewoording, lees ook wat er verder geschreven wordt. En trek vooral niet zomaar je conclusie.

Rizette
Berichten: 4361
Geregistreerd: 11-06-09

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:31

Wat is er duidelijk vwb jouw fjord? Het is denk ik wel handig om dat even hier op een rijtje te zetten.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:57

maar de reacties zijn ook een gevolg van de info die jij geeft.
Blijkbaar is er over de Fjord allang duidelijkheid, waarom deel je die info dan niet? Dan krijg je toch veel gerichtere reacties?

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 12:23

Omdat ik al een heel deel info heb gegeven over de dierenarts. En ik dit moment geen behoefte heb om de rest met jullie te delen. Ik hoef ook geen verder advies. Wat mij betreft komt er gewoon een slotje op dit topic.

Rizette
Berichten: 4361
Geregistreerd: 11-06-09

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:31

Gaan je paardjes weer de lease of de handel in dan? Zou de beestje maar pensioen gunnen. Hebben ze wel verdiend toch? Zoveel werk voor je gedaan mag toch ook een keer goed zijn? Of moet alles om geld draaien, ik zou kiezen voor het welzijn van de paarden.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 12:33

Rizette schreef:
Gaan je paardjes weer de lease of de handel in dan? Zou de beestje maar pensioen gunnen. Hebben ze wel verdiend toch? Zoveel werk voor je gedaan mag toch ook een keer goed zijn? Of moet alles om geld draaien, ik zou kiezen voor het welzijn van de paarden.


Waar haal je dat nu weer vandaan? :')
Ik verlease al jaren, echt al jaren niet meer. En handel? Ik heb nooit gehandeld -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:44

Ze zegt toch ook niet dat je een handelaar bent/handelt. Jeetje, wat neem jij een hoop dingen anders op dan ze zijn bedoeld of trek je zaken uit de context.

De post van Def ook. Zo een mooie post met een hoop tips en het enigste wat je doet is een deel van de tips afwijzen en zeggen dat ze vriendelijker moet zijn, terwijl er echt NIETS onaardigs in die post staat. Als jij niet kunt omgaan met goedbedoeld advies en het merendeel opneemt als een aanval zou ik persoonlijk eerst leren open staan voor advies voor ik er weer vraag.

Overigens: Slotjes op vraag omdat een verloop van een topic jou niet zint gebeurt niet.