Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:20

Fijn om haar zo te zien. Hoe gaat het met jou? Ik kan me inbeelden dat je toch nog wat op je hoede blijft.

pien_2010

Berichten: 43142
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:59

Heerlijke update en filmpje!!

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:10

Fijn dat het zo goed gaat nu.
En zie dat jij op een stal sta waar ik vroeger met Fan ook gestaan heb.hij stond in de 2e box links, met uitzicht op de wei en paddock ;)

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:22

Goh wat doet ze het goed! Wat ontzettend fijn zeg!

Cerosa

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:46

Hoe is het nou? Nog spannend, nu ze thuis is? Of vooral heel fijn? :D

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 21:06

Januari is echt een slechte maand voor mij. Afgelopen vrijdag op zaterdagnacht is 1 van onze katten overleden bij de dierenarts. ;(


Manadeluca schreef:
Fijn om haar zo te zien. Hoe gaat het met jou? Ik kan me inbeelden dat je toch nog wat op je hoede blijft.


Ik ben echt helemaal op, maar dat komt wel goed. :+


fannetje schreef:
Fijn dat het zo goed gaat nu.
En zie dat jij op een stal sta waar ik vroeger met Fan ook gestaan heb.hij stond in de 2e box links, met uitzicht op de wei en paddock ;)


Hé wat grappig! Echt een hele fijne stal!


Cerosa schreef:
Hoe is het nou? Nog spannend, nu ze thuis is? Of vooral heel fijn? :D

Ze is super relaxed, en alles gaat goed, maar vandaag maakte ze het wel even spannend.

Was aan het wandelen langs de weg (zoals elke dag, super verkeersmak etc.), toen ze ineens besloot los te rukken en weg te rennen.
Mijn hart mensen, ik dacht dat het zou stoppen.
Gelukkig rende ze de laatste oprit op naar stal, en ging daarna schijnheilig op het gras staan eten. Maar ik was weer 10 jaar ouder, en Gibbie vond het allemaal heel grappig.
Dus nu maar met hengstenketting gaan stappen, geen risico meer nemen...

Wond ziet er echt top uit! Hechtingen gaan er donderdag uit.

Vandaag had ze sjans van 3 ruinen. <<)

Afbeelding

Afbeelding

Tot ze het zat was:

Stalgenootje had het precies gefilmd :')

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:28

Oh nee, dat kostte je een hartverzakking! Jeetje zal je altijd zien wanneer ze zich rustig moeten houden. Het is alsof ze testen hoe stressbestendig we zijn!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 03:02

Sterkte met je kat! Nooit leuk zulke dingen!
Daarintegen wel weer een fijne update, ze doet het goed! Haha, het wegrennen is daar misschien ook wat een teken van. Maar snap wel dat je daar even wat ouder van wordt, pffff.

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 08:22

Nou mijn hart zakte al meter toen ik het las, kan me voorstellen dat je bijna tegen de vlakte ging toen je haar zag vertrekken :oo

Gelukkig alles nog steeds goed :)

Ah wat jammer van de kat....was dat leeftijd of onverwachts...? :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34601
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 08:58

Ik heb met ons vorige paard waar ik door blessures heel veel mee heb moeten stappen geleerd dat het zeker bij kou en wind aan te raden is om in de bak te stappen. Retesaai. Maar wel heel veilig met een fris en jolig paard. Gelukkig is alles met Gibbie goed gegaan. Wel heel verdrietig van je kat.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 16:08

Lukasje schreef:
Oh nee, dat kostte je een hartverzakking! Jeetje zal je altijd zien wanneer ze zich rustig moeten houden. Het is alsof ze testen hoe stressbestendig we zijn!

Ja echt hoor! :=


Jolliej schreef:
Sterkte met je kat! Nooit leuk zulke dingen!
Daarintegen wel weer een fijne update, ze doet het goed! Haha, het wegrennen is daar misschien ook wat een teken van. Maar snap wel dat je daar even wat ouder van wordt, pffff.

Ik vind het fijn dat ze zichzelf goed voelt, maar niet zo fijn als ze dan zelf maar beslist dat het wel tijd is om over de weg te gaan rennen. :')


pmarena schreef:
Nou mijn hart zakte al meter toen ik het las, kan me voorstellen dat je bijna tegen de vlakte ging toen je haar zag vertrekken :oo

Gelukkig alles nog steeds goed :)

Ah wat jammer van de kat....was dat leeftijd of onverwachts...? :(:)

Ik zag echt alle scenario's voor me, gelukkig viel het mee.

Katje was onverwachts. Werd donderdagavond niet goed, vrijdagochtend naar de dierenarts, zeer afwijkende bloedwaardes, aan infuus gelegd. 's Avonds laat nog goed gegeten, en 's ochtends vond ze hem dood in de kennel. Zo zuur, hij was zo vreselijk lief. :(:)


SusanH schreef:
Ik heb met ons vorige paard waar ik door blessures heel veel mee heb moeten stappen geleerd dat het zeker bij kou en wind aan te raden is om in de bak te stappen. Retesaai. Maar wel heel veilig met een fris en jolig paard. Gelukkig is alles met Gibbie goed gegaan. Wel heel verdrietig van je kat.

Wanneer het nu inderdaad winderig en koud was geweest, dan was ik voor de zekerheid wel op het erf gebleven. Maar het was gisteren bijna windstil, zonnig en echt heerlijk buiten. Heb vanmorgen wel voor de zekerheid in de bak gestapt haha. :')

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:18

Je topic gelezen, wat een geluk hebben jullie gehad, dat ze er nog is!

Ik zie in je onderschrift dat het een "Balia" is, ik heb ook een aantal Balia's.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 19:59

Jord schreef:
Je topic gelezen, wat een geluk hebben jullie gehad, dat ze er nog is!

Ik zie in je onderschrift dat het een "Balia" is, ik heb ook een aantal Balia's.


Wat leuk! Die van jou zijn dressuur gefokt?


Weer een mijlpaal(tje) vandaag, de hechtingen zijn eruit en de dierenarts vindt het er heel mooi uitzien! *\o/*
Afbeelding

Over 4/5 weken gaat de dierenarts scannen, en als dat er ook goed uit ziet (wat hij wel verwacht) mag ik er weer op! *\%/*
Wel heel kort, want alles moet weer opgebouwd worden (conditie, spieren), maar het begint nu wel aftellen te worden. :))
Zijn verwachting is dat het zo’n 6 maanden duurt voor we weer echt aan het springen zijn, maar dat is allemaal even bekijken hoe het gaat met het opbouwen.

Gisteren is de smid geweest, en die vindt ze altijd heel erg leuk <3
Afbeelding

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:37

Pfoeh zou de eerste keer echt wel spannend vinden haha. Meer het idee natuurlijk.
De wond ziet er eigenlijk heel mooi uit! Zou helemaal geen idee hebben wat te verwachten, maar heel netjes. Fijn dat de dierenarts ook zo positief is, gaat helemaal goed komen met deze dame! Geweldig!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:10

Die zes maanden is echt wel reeël! Zo lang duurde het ongevver bij mijn vorige paard ook.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 16:13

Het meest charmante paard van stal:
Afbeelding
Afbeelding
:')

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:37

Hihi een lekkere slobber snoet <3

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132014
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:40

Daar hebben ze snoetenpoetsers voor :))

Maar wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Het zal vast nog af en toe wel spannend zijn, maar dit is allemaal wel heel goed nieuws!

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:08

Wat een smeerkees :') .
Ze ziet er blij uit!

Hannanas
Berichten: 13011
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:09

Lekker bekkie! En de ritssluiting ziet er ook al strak uit. Fijn!

SimplySusan

Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:20

Fijn dat het zo goed gaat!
Het is wel een flinke ritssluiting, maar daar zie je straks niet veel meer van.

Sim schreef:
Die zes maanden is echt wel reeël! Zo lang duurde het ongevver bij mijn vorige paard ook.

Klopt, die ervaring heb ik ook. Bij de controle van de peesplaten krijg je richtlijnen voor het opbouwen en in zes maanden moet je weer volledig aan het werk kunnen zijn.

Bij mij was mijn eigen conditie ook flink minder geworden, eerste prioriteit was de zorg voor mijn eigen paard waardoor ik geen andere paarden heb kunnen rijden.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:51

Wat een heerlijke blik heeft ze weer <3 echt super dat het echt weer zo de goede kant op gaat.
Trekt ze ook alweer een beetje bij qua aankomen?

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 15:29

joey2010 schreef:
Hihi een lekkere slobber snoet <3



Oscar schreef:
Daar hebben ze snoetenpoetsers voor :))

Maar wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Het zal vast nog af en toe wel spannend zijn, maar dit is allemaal wel heel goed nieuws!



Es_ther schreef:
Wat een smeerkees :') .
Ze ziet er blij uit!


Een varken is het :')

kiki1976 schreef:
Wat een heerlijke blik heeft ze weer <3 echt super dat het echt weer zo de goede kant op gaat.
Trekt ze ook alweer een beetje bij qua aankomen?


Ja ze begint alweer bij te komen! Ribben zijn al niet meer zichtbaar, alleen bij de flanken echt nog ingevallen en natuurlijk zijn haar normaal zo mooie billen nu plat. Maar dat laatste trekt ook wel weer bij zodra we wat mogen doen!

We zijn op advies van de dierenarts seniores priores gaan voeren om haar te helpen aan te komen, zonder giga veel energie te krijgen, en ze krijgt echt goed veel hooi gevoerd.


SimplySusan schreef:
Fijn dat het zo goed gaat!
Het is wel een flinke ritssluiting, maar daar zie je straks niet veel meer van.

Sim schreef:
Die zes maanden is echt wel reeël! Zo lang duurde het ongevver bij mijn vorige paard ook.

Klopt, die ervaring heb ik ook. Bij de controle van de peesplaten krijg je richtlijnen voor het opbouwen en in zes maanden moet je weer volledig aan het werk kunnen zijn.

Bij mij was mijn eigen conditie ook flink minder geworden, eerste prioriteit was de zorg voor mijn eigen paard waardoor ik geen andere paarden heb kunnen rijden.


Nu zei mijn eigen dierenarts dat er normaal dus helemaal geen echo van de peesplaten wordt gemaakt, behalve bij deze kliniek. Hij vond het eigenlijk een beetje onzin, maar als ik echt graag wilde kon hij ook wel een echo maken.

Nu heeft mijn osteopaat ook een volledige opleiding voor het echoën gedaan, dus in overleg gaat zij Gibbie scannen over 4 weken en direct even behandelen. Zodat we niet gaan opbouwen met een paard dat vast zit van de klap die ze lichamelijk ook heeft gekregen van de operatie en de periode daarna. En samen met haar ook het revalidatieplan opstellen.
We gaan over 5 maanden wel naar de Almelose Ruiterdagen, maar dan alleen voor wat L1 proefjes dressuur. Net nu ik besloten had geen dressuur meer te rijden op wedstrijd. :')
Uiteraard alleen als zij er klaar voor is en het aan kan. :j

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:52

Fijn dat ze al wat aan het bijtrekken is, heeft idd tijd nodig. Maar is wel positief dat ze al wat bijkomt.

Verstandig hoor omdat eerst idd allemaal te doen, zou me niet verbazen als ze door alles ergens vast zit.

Jet

Berichten: 11983
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:47

Fijn dat het zo goed gaat hoor! Die buik(litteken) ziet er erg mooi en rustig uit zeg!

Overigens is mijn vorige paard in 2008 aan zandkoliek geopereerd in Wolvega en toen moest ik ook een paar keer terug om te laten echoën. Ik had nog gevraagd aan onze plaatselijke kliniek, die wel echo's van pezen in de benen maakte of die die peesplaat in de buik niet konden scannen, maar daar gaven ze toen aan dat hun apparatuur daar niet sterk genoeg voor was.

Misschien is dat nog wel een overweging waard om toch terug naar je kliniek te gaan i.p.v. door de osteopaat te laten scannen.