Wie helpt mee zoeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:40

Neem even contact op met Utrecht . Die werken samen met equimoves . Medeontwikkelaars van een sensoren systeem waarmee ze echt heel veel kunnen uitlezen . En aan de hand daar van kan Utrecht een behandel plan opstellen en je helpen.
Ik denk dat jouw paard er wel geschikt voor is .

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Daks
Berichten: 5831
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-20 13:34

Equimoves ga ik eens naar informeren.

Voor de rest kan ik nu niks anders doen dan dinsdag afwachten.

A better world shall emerge based on faith and understanding.

MyrtheJ
Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:47

Uitgebreid bloedonderzoek lijkt me een goede eerste stap. Mizora geeft goed advies wat betreft de voeding!

Verder zou ik een regulier kreupelheidsonderzoek laten uitvoeren, kijken wat daar uit komt (inderdaad, bekken? SI?) en aan de hand daarvan verder de behandeling bepalen met osteopaat/cranio sacraal therapeut ter ondersteuning. Hier ben je wel even zoet mee...

Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:44

Je paard is vreselijk scheef, de enige die hier echt goed in kan helpen is een chiropractor.
Het terughoudende in de beweging, het niet afmaken van de pas en de algehele stijfheid kunnen hierdoor verbeteren.
Het ''opeten'' van de bespiering, de slechte vacht en de apatische houding duiden op een probleem van binnenuit.
Goed ontwormt? Hoe is zijn vertering en mest? Gebit? Bloedonderzoek kan nuttig zijn maar geeft niet altijd een objectief beeld(juist omdat zijn bespiering al zo arm is)
Zo'n paard komt bij mij op rust(wel op het land) en gaat in eiwitten en vet omhoog in voeding(bietenpulp/lucerne/juiste granen evt merriebrok).

Edit, ik zie op je filmpje van oktober ook amper bespiering. Meer vet, ja, maar geen bespiering :n

Nikass
Berichten: 16546
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:45

Ben het met Bobjebo eens dat je beter meteen naar een kliniek kan gaan om "het hele plaatje" aan te pakken, dan dat je her en der wat gaat aanpassen in voer of vitaminen. Uit alleen bloedonderzoek komt vaak ook zo weinig. Zou liever hebben dat een kliniek het totaalbeeld bekijkt. Succes!

Daks
Berichten: 5831
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 12:34

Zo dierenarts is net weg.

Heeft flink wat buisjes bloed meegenomen voor een uitgebreid bloedonderzoek.

Kwa kreupelheid heeft ze nu zelf niks kunnen vinden. Wilt daar verder naar kijken als alle uitslagen van het bloed binnen zijn.

Er word onder andere getest op vitame e en selenium en ppid/cushing.

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Nicje87
Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:44

Ik vind hem in je filmpje in je openingsbericht en dan in stap het beste te zien steeds het buistenste achterbeen korter (kreupel) lopen. En ik vind hem erg stijf in het spronggewricht.
Ik zou sowieso ophogen in biks. Dit is wel erg weinig terwijl hij minimaal 4x in de week loopt.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:21

Ik denk als dit paard fatsoenlijk gevoerd word hij er al heel wat beter uit zal zien. Meer Krachtvoer dus.
En op het filmpje zie ik een slap paard.
Meer gaan trainen dus. Lekker voorwaarts neerwaarts draven en veel overgangen maken zodat die achterhand weer sterk word. Dan word de rug ook beter.
Ik zou hier geen DA voor hebben laten komen.
Gewoon meer eten en meer/harder trainen.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:27

ik geloof niet dat meer krachtvoer gaat helpen.

ik vind voor een paard wat eerst te dik is en nu echt spieren kwijt is, denk ik toch eerder aan iets medisch? ik zou nu eerst de advies van DA opvolgen

bloed zegt ook niet alles

ik hoop dat hij snel opknapt.

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:30

Mensen Moeten eens ophouden met elkaar bang maken over te veel Krachtvoer voeren. Het is een flink paard en die haalt echt niks uit dat ene kleine beetje wat hij nu krijgt.
Die mag echt wel een paar kilo per dag hebben als er goed flink mee gewerkt word.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Daks
Berichten: 5831
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 14:07

plutolover schreef:
ik geloof niet dat meer krachtvoer gaat helpen.

ik vind voor een paard wat eerst te dik is en nu echt spieren kwijt is, denk ik toch eerder aan iets medisch? ik zou nu eerst de advies van DA opvolgen

bloed zegt ook niet alles

ik hoop dat hij snel opknapt.


Inderdaad bloed zegt ook niet alles daarom ook verder kijken als de bloeduitslagen er zijn.

Is er iets niet goed met zijn spieren en ga ik nu gelijk focussen op de bespriering komen we nooit tot een oplossing. Idem voor de kreupelheid. Eerst zorgen dat het binnen goed zit en dan wellicht op de foto oid

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Nicje87
Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:39

Misschien een rare vraag. Heeft hij mok verstopt zitten?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Pumpkins
Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:21

Eerste filmpje van je openingspost kijkt hij inderdaad totaal niet happy. Lijkt stijf en linksachter treed minder ver onder. Paard wat normaal gesproken prima op gewicht blijft en nu zo enorm in teerd op spieren doen mij pijn vermoeden. Hij ziet er ook echt niet happy uit met een doffe vacht.

Ben benieuwd wat er uit het bloedbeeld volgt. Had verwacht dat paard met kruipelheidsonderzoek achter problemen zou tonen. Was er echt niets te zien aan scheefheid als je er recht achter staat?

Verder zou ik het voeradvies van Mizora opvolgen. Je paard kan wel wat extra gebruiken, met name eiwitten lijken mij een goede toevoeging.

Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Wanneer komt de uitslag van het bloed binnen?

Daks
Berichten: 5831
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 15:39

Alle uitslagen zouden volgende week binnen moeten zijn.

Kwa buigproef liep hij niet zuiver maar ze kon niet aangeven vanuit waar het komt. Dat gaan we uitzoeken na de bloeduitslagen.

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:40

Daks schreef:
Alle uitslagen zouden volgende week binnen moeten zijn.

Kwa buigproef liep hij niet zuiver maar ze kon niet aangeven vanuit waar het komt. Dat gaan we uitzoeken na de bloeduitslagen.



Had je al contact gehad met Utrecht over equimoves ?

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Daks
Berichten: 5831
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 19:06

Absolem schreef:
Daks schreef:
Alle uitslagen zouden volgende week binnen moeten zijn.

Kwa buigproef liep hij niet zuiver maar ze kon niet aangeven vanuit waar het komt. Dat gaan we uitzoeken na de bloeduitslagen.



Had je al contact gehad met Utrecht over equimoves ?



Nee nog niet. We hebben het er wel even over gehad en nemen het mee in de vervolg behandeling. Eerst intern uitsluiten

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Daks
Berichten: 5831
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-20 17:32

Bloeduitslagen zijn binnen en niet echt erge bijzonderheden . Vitamine e zelfs nog aan de iets hogere kant.

- Wat vooral opvalt is dat de spierenzymes (AST, LDH) verhoogd zijn. Deze verhoging is echter niet extreem hoog, dus op dit moment geen aanleiding tot een spierprobleem. De verhoging van de spierenzymes geeft een beeld wat past bij wat verzuring van de spieren ongeveer 1 week voor de bloedafname en is op het moment van de bloedafname alweer aan het herstellen. Dit kunnen we zien aan de specifieke halfwaarde tijden van de spierenzymes. De acute spierenzymes (CK) zijn nagenoeg normaal, degene die na 1-2 weken pas opspelen (LDH) wat verhoogd.

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Saaams
Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:33

Maar koudbloed - afwijkend spierprofiel dan denk ik aan pssm?

Laerkens Beauty

Mizora
Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:46


Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:39

Saaams schreef:
Maar koudbloed - afwijkend spierprofiel dan denk ik aan pssm?



Een Fries is geen koudbloed ... een fries is een warmbloed ...

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Saaams
Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:14

Absolem schreef:
Saaams schreef:
Maar koudbloed - afwijkend spierprofiel dan denk ik aan pssm?



Een Fries is geen koudbloed ... een fries is een warmbloed ...


Oeps :+

Laerkens Beauty

Pumpkins
Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:17

Warmbloeden kunnen ook pssm hebben helaas... Lees je anders even in bij het pssm topic, in de openingspost staat heel mooi uitgelegd bij welke rassen welk type pssm voorkomt en hoe je kan testen.

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:15

Weidebloem schreef:
Warmbloeden kunnen ook pssm hebben helaas... Lees je anders even in bij het pssm topic, in de openingspost staat heel mooi uitgelegd bij welke rassen welk type pssm voorkomt en hoe je kan testen.


Weet ik _O- ik kan er gewoon niet tegen dat mensen blijven denken dat friesen koudbloeden zijn .

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Pumpkins
Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:26

Absolem schreef:
Weidebloem schreef:
Warmbloeden kunnen ook pssm hebben helaas... Lees je anders even in bij het pssm topic, in de openingspost staat heel mooi uitgelegd bij welke rassen welk type pssm voorkomt en hoe je kan testen.


Weet ik _O- ik kan er gewoon niet tegen dat mensen blijven denken dat friesen koudbloeden zijn .

:+ Ja dat kan ik me goed voorstellen

Himyar
Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Wie helpt mee zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:25

Vond de dierenarts dat je meer moet voeren?
Is het paard pijnlijk in de rug?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kiki1976, mamabird, Trendiction en 39 bezoekers