Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 21:44

Ga het zien morgen. Wie weet kan de arts al direct zeggen dat het goed is of niet. Hopelijk wel. Het fijne en dat is ook waarom ik Emmeloord gekozen had (en omdat mijn hoefsmid erbij zit) is dat zij ook op locatie foto's kunnen maken. Natuurlijk als het ooit moet naar de kliniek dan doe ik het uiteraard. Maar zo lang het niet direct nodig is, laat ik hem toch liever in zijn vertrouwde omgeving.


Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:40

Op locatie is het ook prima op de foto te zetten hoor. Sterkte morgen!!!! Hopelijk valt het mee!

Babootje
Berichten: 26186
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:21

Succes vandaag.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 11:04

Heel erg bedankt Babootje! Het valt me nog mee hoe rustig ik ben haha. Heb daarna ook leuke vooruitzichten dus misschien scheelt dat. Ga morgen naar een andere stal kijken waar ze ook in de winter lekker buiten komen. Dus daar probeer ik me maar op te focussen :D

Mando
Berichten: 15681
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:13

Succes vandaag
De mijne heeft ook al jaren een schiefel. Hij loopt er soms op een kleine volte net licht niet rad op maar verder doen we alles nog.
Staat wel op Acetylsalicylzuur en doet het er prima op.

[ img ]

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 11:23

Dank je! Dat is goed 'nieuws'! Hoop vooral dat ik vandaag al wel direct wat duidelijk heb. Maar ergens ben ik dan ongerust dat ze dan onverwachts andere dingen tegen komen oid. Slaat nergens op haha.

Het is ook de eerste keer dat ik een dierenarts laat komen dus ben heel benieuwd en vind het toch wel spannend. Heb mijn paard sinds maart. Toen wel helemaal goedgekeurd en alles.

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:45

Ben benieuwd wat eruit komt!
Bij mij ging dat niet zo positief, maargoed die stond ook op 3 benen dus wel duidelijk wat heftigs aan de hand.

Ik duim dat het wat "eenvoudigs" is waar je je niet teveel zorgen over hoeft te maken :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 12:00

Dank je wel! Ja die van mij heeft geen seconde nog kreupel gelopen gelukkig!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 15:31

Even een update:
Er is niks aan de hand voor nu. Lijkt idd een schiefel of mogelijk gebroken griffelbeentje maar ook dat is niet erg. Hij loopt in ieder geval op het harde en zachte helemaal 100 procent goed. Ook op een kleine volte. En ze vond hem hele mooie droge benen verder hebben . Dus ben helemaal blij. Ze vond het omdat hij 100 procent goed liep niet nodig om foto's te maken. Waar ik nog wel op moet letten is dat hij niet blijft aantikken zeg maar. Krijg ook een zalfje mee. Wat zij kon voelen was dat het niet bij de pezen zat :D

Lukasje
Berichten: 11210
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:43

Oh zeg, dat klinkt goed! *\o/*

Don't take anything for granted

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 15:46

Ja ben toch blij dat ik wel een dierenarts heb laten komen. Ze had echt geen twijfel. En ze zei, omdat ik het wat spannend vond van: je hoeft echt niet bang te zijn voor je paard want hij let continu op je. Hij is echt op je aan het passen <3

pien_2010
Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:06

HorseTimeXL schreef:
Ja ben toch blij dat ik wel een dierenarts heb laten komen. Ze had echt geen twijfel. En ze zei, omdat ik het wat spannend vond van: je hoeft echt niet bang te zijn voor je paard want hij let continu op je. Hij is echt op je aan het passen <3


Goed nieuws en wat lief dit <3

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:06

Wat fijn!!!!!! Gefeliciteerd!!!

Eventueel kan je hem wel die hekla lava en/of die osteocure geven. Wie weet wordt hij er ook kleiner van en zie je hem dan niet meer.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 22:18

Nou ik zat daar wel aan te denken idd. Dus jij denkt dat het sowieso niet kwaad kan? Denk dan echt baat het niet dan schaad het niet. Was echt blij dat ze ook zei dat die op het bultje na hele mooie droge benen had!

tirzasarah10
Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:52

Mocht het een schiefel zijn dan is Hekla Lava aan te raden. Dat is erg populair bij schiefels in Duitsland. Ik heb het mijn paard ook gegeven en die schiefel was echt groot en is nu praktisch weg. Bij hem zat het ook op een rot plek op het griffelbeen tegen de pees aan.

Ik heb een combi van simicur osteocur en Hekla Lava gegeven en de Hekla lava in een bepaalde boost als je wil kan ik die opzoeken voor je. De pillen zijn via internet te bestellen en kosten geloof ik 12 euro voor 100 stuks.
[/quote]

Dat is wel interessant. Kan jij nu toch gewoon alles doen met je paard?
Ben hier zeker wel geïnteresseerd in. Dus als je het zou willen opzoeken graag. Bah hoop niet dat het op een ongunstige plek zit.. Ben benieuwd morgen.. het stelt me wel gerust dat hij niet groot is en hij er nog geen last van heeft.[/quote]

Ja ik kan gewoon alles doen schiefel is niet meer te zien en nog amper te voelen.

Moet er wel bij zeggen dat hij op rust gestaan heeft tot de schiefel helemaal uitgehard was, dat is alles bij elkaar 3 maanden geweest.

Dit was de schiefel in de eerste week. Zat ook vocht omheen hoor. Het is gekomen door een trap.

[ img ]

[ img ]

[ img ][/quote]

Deze schiefel is nog actief op de foto dus kan idd met goede behandeling kleiner worden of helemaal weg gaan. De pillen heb ik ook goede ervaringen over gelezen maar zelf niet geprobeerd toen der tijd. De zalf die veel genoemd word is heel agressief en echt geen pretje voor je paard. Zelf zou ik toch een foto laten maken ook al ziet het er van buiten goed uit... uit ervaring spreek ik dat een schiefel heeel veel ellende kan veroorzaken. Mocht het dan op de foto actief zijn is de kans groot dat het bij veel trilling verder geactiveerd word en daardoor word de schiefel groter. Het heeft bij mijn pony toen 8 maanden geduurd voor het helemaal dicht en glad was het bot. Hier kwam het door een trap. Moet er wel bij zeggen dat hij bij mijn pony mega was.

[ img ]

Edit: links na een tijd smeren waardoor de huid helemaal kapot is gegaan. Rechts was voor het smeren

[ img ]

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 09:51

Vind het toch wel spannend om dat zalfje te smeren. Schijnt behoorlijk agressief te zijn. Maar mag het ook maar 10 dagen gebruiken.

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:54

HorseTimeXL schreef:
Nou ik zat daar wel aan te denken idd. Dus jij denkt dat het sowieso niet kwaad kan? Denk dan echt baat het niet dan schaad het niet. Was echt blij dat ze ook zei dat die op het bultje na hele mooie droge benen had!



Het kan echt zeker weten geen kwaad!
Dus ik zou het doen. Idd baat het niet schaad het zeker niet. Die zalf is idd troep. Bij mijn paard ging de huid ook stuk, maar het schijnt te werken.
Dat hij droge benen heeft benen heeft is idd heel fijn!

Hou het wel goed in de gaten. Als de schiefel na beweging warm/ heet is, betekend dat dat hij actief is en dus kan gaan groeien en dat wil je echt niet.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Een hard bultje zijkant voorbeen paard? (Met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 10:11

Nee idd. Dat zei de Dierenarts ook. Maar had van de week gereden een x en toen merkte ik geen verschil. Kan je dat spul ook in combie met de zalf proberen?

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:41

HorseTimeXL schreef:
Nee idd. Dat zei de Dierenarts ook. Maar had van de week gereden een x en toen merkte ik geen verschil. Kan je dat spul ook in combie met de zalf proberen?



Dat is mooi! Ja dat kan je gewoon combineren.

Babootje
Berichten: 26186
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:57

HorseTimeXL schreef:
Vind het toch wel spannend om dat zalfje te smeren. Schijnt behoorlijk agressief te zijn. Maar mag het ook maar 10 dagen gebruiken.


Vergeet geen (rubber) handschoentjes aan te doen met smeren :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emmaollie2, Gigixponys, hokke, Koekie73, Loeky01, M_ontana, nikky888 en 85 bezoekers