Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 12:43

ja hij msg zéker meer en heeft een streepje voor.....hij staat altijd met de deur open als ik er ben,
vroegah....liep hij nooit weg, tegenwoordig wandelt hij wel eens de stal uit en kuiert dan op zijn gemak langs de opfok, bijt de hengsten in hun donder, kijkt bij de longeerbaan en sjokt weer terug. Ik loop er dan wel bij hoor.
1x is hij een rondje gaan wandelen terwijl ik bij de smid stond af te rekenen, ik dacht dat hij op stal stond en tot de stalhouders stonden te lachen om hem terwijl hij rondkeek op het erf had ik niks door..


Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:48

Die hengsten in de opfok moeten op tijd even op hun plek gezet worden uiteraard }>
Dat was toch ook zijn job vroeger als ik het mij goed herinner, de kuddes verweiden ?

In de manege hier verderop loopt een stokoud ponietje altijd gewoon los.
Komt ook in de rijbak rustig liggen rollen terwijl er les is :=

Hilli
Berichten: 22946
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:25

Wat een fijne update! Hopelijk kunnen jullie deze stijgende lijn vasthouden :j

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-19 10:13

Pandora2 , yep idd..... nu zal de hele kudde verplaatsen niet meer gaan lukken vrees ik, maar wanneer we weer lekker kunnen stappen dan kunnen we wel een enkeling ophalen of wegbrengen met Chico. Dat is stapwerk en ook leuk.

Hilli, ik hoop idd dat dit te doen blijft.... nu weer even rustig aan doen en de weekends kijken.
Longeren gaat ook best, maar 10 minuutjes maar wel stap,draf en soms een uitspatting....

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 10:22

Oke, een update: 1 januari een stapritje van 10 minuten op het pad onder zadel, alles ok.
Het weekend was hij al wat schever maar gisten was hij enorm scheef weer naar links. Dus we wachten maar weer af. De 16e komt de osteo en dan zien we wel weer verder...

Pindabear
Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:12

Balen dat hij toch weer scheef is nu :(:) Hopelijk kan de osteo helpen om hem weer rechter te krijgen

Don’t forget to love yourself ❤️

Jet
Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:26

Naar dat het weer even niet goed lijkt te gaan.

Gaat het met het voeren van de medicatie nog steeds goed of is dat met de feestdagen wat anders gegaan? Of reageerde hij daar de vorige keren heel snel op?

Of is hij meer of minder buiten geweest de afgelopen twee weken?

Ik duim voor je dat de osteo hem weer op het rechte pad krijgt!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-20 11:45

Jet er is werkelijk geen pijl op te trekken.....alles is gewoon hetzelfde , ALTIJD, juist omdat veranderingen slechte reacties geven bij hem...
Medicatie wordt niet meer vergeten (en ik tel iedere dag de pillen na)

Gisteren leek hij alweer íets beter, wellicht verkeerde beweging gemaakt.... gek gedaan in de paddock... geen idee. Maar we houden gewoon moed! zolang hij blij is en door de paddock scheurt en mij over het erf sleurt....

Jet
Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:31

Superfijn dat het met de medicatie nu aldoor goed gaat! En ja, wie weet heeft hij toch even gek gedaan toen hij buiten stond, je weet dat natuurlijk niet altijd.

Fijn dat hij weer op lijkt te knappen!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:48

Hij wil je niet meer op z'n rug misschien ? :+

Nee, zonder gekheid. Hopelijk zet de stijgende lijn zich toch weer door.
En als er ooit beeldmateriaal is van paard sleurt baas over het erf... O:) :D

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-20 09:24

bijna..... degene die achter me wandelde met haar paard moest zo lachen dat ze (gelukkig) vergat te filmen....

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-20 12:15

En gisteren weer helemaal poedersuiker.... |( |(
Begrijp er soms helemaal niks van..... hij heeft niet gelegen in de box, niet gerold in de paddock dus het gaat duidelijk weer minder. Niemand begrijpt ook waarom het nu opeens naar links is....
Alleen weet je nu niet je goed doet : niks doen..... juist wel wat doen..... het wandelen gaat wel ok, dan is hij redelijk recht. Dus voorlopig maar gewoon lekker veel naar buiten ( 2x paddock : 11.00 tot 13.00 en van 14.30 tot 16.30) en dan verder op stal om te rusten en ik wandel hm na het werk rechtuit het pad af, en zet hem nog even buiten. Geen longeerbak even ook, dan loopt hij mega scheef...

Poekkie
Berichten: 7340
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:53

Aah jammer toch! Ik heb weinig verstand van deze aandoening (ziekte?), maar eigelijk vallen ze dus regelmatig terug zonder echte reden? Merk je aan hem dat hij zelf pijn heeft of het moeilijk accepteert en down is ofzo?

Ik vind het heel erg lastig, je doet zo je best om hem het beste te geven, maar anderzijds lijkt het toch nog niet goed te gaan. Het is al een oud paard ook, heb je een grens of termijn in je hoofd tot waar je eventueel wil gaan? Hopelijk vat je dit niet negatief bedoeld op, ik vind het een zeer interessant topic en heb ongelofelijk veel respect voor jou als persoon en als baasje. Maar mijn eigen gedachten wisselen wat tussen 'hopelijk snel terug beter!' En 'kan of wil ik een oud paard hier nog door sleuren?'. Ik ben er van overtuigd dat jij je paard het allerbeste kent en goed kan inschatten hoe hij zich voelt, vandaar mijn vraag.

Paardengek in hart en nieren!

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 10:58

Update: Zoder weer lekker liggen rollen in de bagger.... dus kon weer poetsen, meneer verhaart ook alweer enorm. Wandelen is hij wel aardig recht... in de paddock loopt hij wel scheef want dan hoeft hij niet zo te corrigeren dan wanneer ik hem rechtuit wandel.



Poekkie, ik begrijp je reactie.

Sidewinders hebben idd terugvallen af en toe, maar ze trekken wel weer bij. Dit kan al komen door een verkeerde beweging bij liggen/rollen/gek doen etc etc.
Ook energie in wat anders stoppen kan ten koste gaan van de balans, hij gaat nu weer enorm verharen bv.

Het paard heeft absoluut geen pijn, het is alleen erg ongemakkelijk voor hem.
Hij is vrolijk, sleurt je het terrein over, is blij en is zeker niet down of zo.
Zondag heeft hij weer lekker liggen rollen na een paar dagen niet rollen....

Absoluut heb ik een grens. Zolang hij nog ligt, rolt en omrolt, overeind komt en goed eet, drinkt en lekker in zijn vel zit mag hij blijven. Hij trekt ook sprintjes in de paddock.
Oke, hij loopt scheef.... maar daar heeft hij zelf geen weet van, het is lastig denk ik, ongemakkelijk....

Zodra hij niet happy meer is, of bv niet meer op kan staan na rollen/liggen of slechter wordt dan in het begin dan houden we ermee op. Maar ik laat een paard niet inslapen omdat hij scheef loopt en verder geen pijn heeft.
Heb ook een dierenarts die achter me staat met alles, zodra ik aangeef dat het klaar is nemen we afscheid zonder discussie of "laten we nog een keer...."
Probleem is gewoon dat niemand weet wat je goed doet.... misschien is de paar keer eop stappen wel weer verkeerd geweest, al is deze terugval een paar dagen later.... geen idee, maar je probeert íéts om hem ook sterker te maken. Nu besloten om er gewoon niet meer op te zitten.


Ik heb contact met 2 dames uit Amerika, hun SW hebben nog een paar jaar lekker rondgescharreld en uiteindelijk zijn deze dieren overleden aan iets anders.

ik wacht overigens nog steeds op een studie rapport uit Amerika waar een dokter 28 SW heeft onderzocht.

Poekkie
Berichten: 7340
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:09

Ok dat klinkt goed! Bedankt voor je uitgebreide uitleg en super dat er terug verbetering in zit!

Ik denk dat maar weinig mensen zo ver zouden gaan met een senior, alle respect voor jou!

Paardengek in hart en nieren!

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 11:26

tja, dat dier heeft 25 jaar alles voor mij gegeven en gedaan.... Dat ben ik hem wel verschuldigd :D
Maar ook als het zijn tijd is dan zorg ik dat hij mag gaan.... een lijdensweg verdient geen enkel dier!! Ook al is het niet fijn voor jezelf.... afscheid nemen hoort erbij.

eerst de osteo donderdag, die kwam elke 6 of 8 weken, nu zat er langer tussen juist omdat het goed ging, misschien moet ze gewoon weer vaker komen.

En de smid, die komt volgende week. Dat is ook een bottleneck: paard kán niet op blote voeten. Beslaan wordt lastiger, als er geen ijzers meer onder kunnen moet ik ook afscheid nemen. Zodra hij op blote voeten loopt gaat het mis....

Poekkie
Berichten: 7340
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:44

Fijne instelling!
Mis in de zin van weer scheef of mis in de zin van hoef- of peesproblemen? Ik gok dat er voor dat laatste misschien nog een supplement of andere manier van bekappen wat kan verbeteren, maar voor het eerste natuurlijk niet.
Lijkt me erg lastig met een paard zonder balans. Kan hij dan tegen de muur leunen als de smid zijn voet optilt?

Sorry voor al mijn vragen. Je hoedt niet alles te antwoorden als je er geen zin in hebt. Ik vind het een heel leerrijk topic en hoop oprecht dat chico nog wat mooie jaren recht(er) door het leven kan!

Paardengek in hart en nieren!

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 11:56

Poekkie, vragen stellen mag altijd hoor! Chico is nu bijna 32 en heeft al heel wat km in de benen en wat dingen meegemaakt. Menig eigenaar was er ws al erder mee opgehouden maar zolang hij nog lichamelijk kan en wil mag hij van zijn pensioen genieten.
Alleen ga ik in dit topic niet verder op de rest in omdat het dan het Sidewinder een beetje ondersneeuwd.

wat betreft de voorkant: hij is chronisch hoefbevangen met gekanteld hoefbeen ( al 23 jaar of zo) maar is goed te managen met een juist voerbeleid/stalmanagemnt, daarbij een afgescheurde pees gehad ( stom ongelukje maar nooit meer last van gehad). Verder artrose in de kogels door slijtage in de western-sport waardoor afwikkelen moeilijk wordt zonder speciaal bekappen/beslaan. Daarom staat hij nu voor op comfortshoes en wigzolen.ditr gaat al járen prima.

Achter heeft hij ijzers met een trailer eraan en per keer kijken we hoe we hem kunnen corrigeren achter, door het specifiek wegdraaien met de achtervoet waar hij naartoe leunt en de belasting daarop slijt hij enorm scheef en hard af. De ijzers corrigeren dat en voorkomen dat de voet kapot gedraaid wordt door de frictie die erop staat.

We zetten hem idd tegen de wand met beslaan. Zelf zoekt hij de wand ook op als het nodig is. Meestal lukt het met veel geduld en vaak neerzetten wel hoor. Kost tijd en de plaats naast hem houden we vrij zodat er geen ander paard naast komt ( ivm gevaarlijke situaties mócht hij wel zijn evenwicht verliezen )

Voorheen reden we dagelijks over straat en had hij de ijzers daarvoor hard nodig, ze waren echt op.
Ik heb een geweldige smid met enorm veel geduld en kennis, hij doet er ruim 1.5 uur over om nu 2 voetjes te doen omdat chico er zoveel moeite mee heeft. Maar zolang het lukt lukt het....

en anders heeft hij een prachtig leven gehad, is hij oud geworden en heb ik er voor mezelf alles aan gedaan. Gelukkig heb ik fijne stalhouders met wie ik afgesproken heb dat ze ook gaan zeggen wanneer ze denken dat het genoeg is. Ik weet dat zelf dan wel maar soms word je een beetje blind ervoor en wil graag dat iemand me even op aarde zet.

Pindabear
Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:55

ElCamino schreef:
Update: Zoder weer lekker liggen rollen in de bagger.... dus kon weer poetsen, meneer verhaart ook alweer enorm. Wandelen is hij wel aardig recht... in de paddock loopt hij wel scheef want dan hoeft hij niet zo te corrigeren dan wanneer ik hem rechtuit wandel.



Poekkie, ik begrijp je reactie.

Sidewinders hebben idd terugvallen af en toe, maar ze trekken wel weer bij. Dit kan al komen door een verkeerde beweging bij liggen/rollen/gek doen etc etc.
Ook energie in wat anders stoppen kan ten koste gaan van de balans, hij gaat nu weer enorm verharen bv.

Het paard heeft absoluut geen pijn, het is alleen erg ongemakkelijk voor hem.
Hij is vrolijk, sleurt je het terrein over, is blij en is zeker niet down of zo.
Zondag heeft hij weer lekker liggen rollen na een paar dagen niet rollen....

Absoluut heb ik een grens. Zolang hij nog ligt, rolt en omrolt, overeind komt en goed eet, drinkt en lekker in zijn vel zit mag hij blijven. Hij trekt ook sprintjes in de paddock.
Oke, hij loopt scheef.... maar daar heeft hij zelf geen weet van, het is lastig denk ik, ongemakkelijk....

Zodra hij niet happy meer is, of bv niet meer op kan staan na rollen/liggen of slechter wordt dan in het begin dan houden we ermee op. Maar ik laat een paard niet inslapen omdat hij scheef loopt en verder geen pijn heeft.
Heb ook een dierenarts die achter me staat met alles, zodra ik aangeef dat het klaar is nemen we afscheid zonder discussie of "laten we nog een keer...."
Probleem is gewoon dat niemand weet wat je goed doet.... misschien is de paar keer eop stappen wel weer verkeerd geweest, al is deze terugval een paar dagen later.... geen idee, maar je probeert íéts om hem ook sterker te maken. Nu besloten om er gewoon niet meer op te zitten.


Ik heb contact met 2 dames uit Amerika, hun SW hebben nog een paar jaar lekker rondgescharreld en uiteindelijk zijn deze dieren overleden aan iets anders.

ik wacht overigens nog steeds op een studie rapport uit Amerika waar een dokter 28 SW heeft onderzocht.


Die dokter uit Amerika kan je ook niet vertellen wat hij aankan qua belasting?

Don’t forget to love yourself ❤️

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 10:23

Pindabear, geen idee, ik heb nog niks gehoord. Er is gewoon niks bekend en alle autopsies op de dieren wezen niks uit. De 2 dieren uit Amerika die ik "ken" via hun eigenaren zijn overleden aan wat anders.
De ene "Sani" heeft nog na een tijd stapritjes gedaan en overleed aan artrose in zijn knietjes en de ander "Sani" werd verkouden en een verminderde weerstand door medicatie werd hem fataal.
Andere dieren weet ik niets van.

Het geeft een wisselend beeld.... ik moet wel wat bewegen om de spieren sterk te houden, anders kan hij helemaal niets meer. Je wilt dus zoveel mogelijk. Hij mag geen gedwongen beweging maar hij wil zelf erg graag dus we dwingen niks af.

De ene keer wordt hij beter na bewegen, de andere keer slechter....
De ene keer wordt hij beter na periode stilstaan, de volgende keer slechter.
Het is echt aftasten en uitzoeken wat wel en niet werkt en ik ben er gewoon nog niet uit.

Hij wordt 32 , is met pensioen en hoeft niets meer. Hij mag lekker op de wei/paddock en we zien wel hoe het loopt, alleen is bewegen gewoon eigenlijk een must om zijn conditie en spieren in orde te houden.
We gaan ervan uit dat hij over een tijdje weer opknapt, ik weet nu dat het gewoon ups en downs heeft en zolang het niet te slecht wordt kunnen we dat handelen.
De goede periodes zijn nog steeds nu veel langer dan de slechtere en zolang dat zo is en hij happy is houden we dat vol.

Pindabear
Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:38

Wat balen dat er zo weinig bekend is hierover. Gelukkig zijn de goede periodes langer dan de slechte periodes. En inderdaad zolang hij er ook verder nog happy bij staat kan hij nog lekker genieten van zijn oude dag bij jou. Moet wel zeggen dat ik veel respect heb voor jou dat je je paardje niet opgeeft. Hopelijk kom je iets meer te weten over sidewinders als je de studie rapport van de arts uit Amerika kan inzien.

Don’t forget to love yourself ❤️

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 13:00

update:

gisteren einde middag was de dierenarts er toevallig.
Heb een gesprekje gevraagd als ze klaar was om wat te overleggen.

Mijn vraag was of überhaupt de hoge dosering prednisolon nog wel zin heeft als het paard ondanks dat tóch af en toe weer zo'n terugval krijgt. Kunnen we dan niet beter op een goed moment afbouwen naar bv 2 capsules, dan kún je nog wát als hij slechter wordt.....
Dat is idd een optie ware het niet dat de enige keer dát ik afbouwde met 1 capsule hij direct erg slecht werd.Maar toen was hij tegelijkertijd verhuisd naar een andere stal ivm schoonmaken van de gebouwen.
Van schrik niet meer afgebouwd maar injectie erin en weer op 4 capsules gezet...

Bij een andere terugval hebben we hem later ingespoten in de spieren met cortico's. niet in de bloedbaan omdat we bang waren dat dat teveel zou zijn icm de capsules ( met kans op HB). Deze injectie had GEEN effect.

Nu dus gisteravond tóch een injectie in de bloedbaan gegeven om gewoon te zien of het effect had.
Vanmorgen ben ik om 09.30 naar stal gegaan om hem zelf te zien lopen en in de paddock te zetten.
Helaas was het een beetje een teleurstelling, het verschil was er wel maar minimaal. Geeft dus wel aan dat ook dit niet werkt bij een terugval als hij al op een hoge dosering staat.

De dierenarts heeft Tjieks wel bekeken, ze vindt hem écht nog heel goed, staat er fris bij, goed in zijn vetjes en vacht, verhaart lekker en lang niet zo slecht als in april. Ze denkt helemaal nog niet aan inslapen of opgeven... we wachten dus gewoon weer af tot hij opknapt.

kimmie261
Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:19

Fer had dat ook hoor, die terug vallen, de DA toen zei ook dat bewegen heel goed was, we moesten eigenlijk ook rijden, maar dat werd alleen gedaan als zijn eigenaresse kwam.

Fer is uiteindelijk ingeslapen omdat hij steeds vaker niet meer overeind kwam met liggen, op stal en als laatste ook in de bak, hij gaf het daar ook zo op... Het was goed zo, en hij is in de bak ingeslapen.

Ik denk dat je het gewoon aan moet zien en er rekening mee moet houden dat hij zulke terugvallen heeft, zolang ze blij zijn en zelf lekker willen lopen zou ik het zo laten gaan , en met de tijd nemen hoe hij is :)

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 13:39

Kimmie261 : Ja precies, veel wandelen rechtuit en als hij een tijdje beter is wat longeerwerk en idd het erop stappen puur voor de spieropbouw.
Mijn trigger wat betreft inslapen is ook wanneer hij niet meer overeind kan komen na liggen of rollen, dat verdient een paard niet! En nogmaals, zolang hij blij is en vrolijk en zelf nog ondernemend genoeg is mag hij blijven.
Ik hoop dat het nog even duurt.

ElCamino
Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 09:13

Update:

Hij heeft wel weer lekker liggen rollen en omrollen in de paddock, dus had een beste poetsbeurt voor de Osteo kwam.

Chico zat werkelijk weer muurvast door het compenseren met zijn lijf.
Voorheen deden we hem elke 6 weken, nu zat er langer tussen, hij ging zo goed en ze was met vakantie maar hij moet gewoon eerder! We gaan nu weer naar elke 6 weken behandelen.
Naast "gewoon" scheef lopen had hij nu een soort wokkel in zijn lijf gemaakt en leunde met de voorhand naar rechts daardoor.
Aardig stevig behandeld en dry needling gehad. Zal vandaag en morgen wel spierpijn hebben, arm dier.
Hopelijk knapt hij hiervan wel weer op en maakt het hem in elk geval weer makkelijker ermee te handelen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Heide83, Kalea, nadcha, Nickolay en 65 bezoekers