Paard zuigt net lucht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 08:43

welle18 schreef:
Nieuw op dit forum, zou graag willen weten hoe dit nou is opgelost met het lucht zuigen van het paard.

Een aantal reacties terug staat dat het paard terug is gebracht naar diegene waar ze het van gekocht heeft.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:46

Nee hoor meggiemeg, dit is er aan de hand...
sakwly schreef:
Hi allemaal,
Hij is gisteren naar een pensionstalling gegaan waar hij 24/7 buiten staat. Helaas zag ik hem vanochtend luchtzuigen op het hek...
ik wil hem echt niet weg doen want het is het leukste paard ooit, maar ik kan niet echt tegen het luchtzuigen.
Wat denken jullie?



TS als je denkt dat dit in 1 dag te ‘genezen’ is dan lijkt me het allerbeste dat je hem zsm weg doet. Zo te lezen onderschat je heel erg wat een luchtzuiger is en doet.

Onze pony heeft het jarenlang gedaan en we werden er allemaal gek van hier. Pas sinds een jaar is ze gestopt. We hebben hier dan ook geen hek waar ze het aan kan doen.

Alles is omheind met schrikdraad. Geen likstenen of voerbakken of drinkbakken hebben we hangen en dan nog schudde/knikte ze met haar hoofd (lichte vorm van luchtzuigen).

Als je haar wil houden lees dan het luchtzuig/maagzweren topic maar eens door.. succes met je keuze in ieder geval.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:51

Verstandig. Anders blijf je dit in stand houden. De handelaar had hem moeten verkopen als luchtzuiger en jou de keuze moeten laten. Als je dan een passende prijs had betaald en dit bewust aangegaan was, dan was het anders geweest. Handelaren gokken erop dat je zo gek wordt op het dier dat je hem toch tegen de hoofdprijs houdt en niet terugbrengt. Zo blijf je dit in stand houden. Terugbrengen is het beste wat je kan doen.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:43

January schreef:
De topicstarter heeft mij in een privé bericht geschreven dat dit paard wordt terug gebracht. Ze is al op zoek naar een nieuw paard.


Zidore schreef:
Nee hoor meggiemeg, dit is er aan de hand...


Ik reageerde daarmee vanwege de eerste quote. Zelf reageert ze jammer genoeg niet meer om het ons te vertellen wat ze gaat doen.

sakwly
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-07-19

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 21:52

Hi allemaal,
Ik ga hem inderdaad terug brengen naar de handelaar. Bedankt voor alle tips!

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:15

Verstandig denk ik, maar altijd even een naar besluit. Veel succes met de verdere zoektocht, ik neem aan dat je wel een ander paard gaat zoeken?

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:06

Goede keuze TS, succes met je zoektocht

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:03

Moeilijke maar goede keus hoor, dapper van je!