Paard zuigt net lucht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:05

TS: jij bent de ideale handelaarsklant. Hij verkoopt je een paard met een verborgen gebrek, (wat denk je waarom hij continue buiten stond? Een handelaar weet heus wel wat luchtzuigen is!) de dierenarts zegt 'niet aan beginnen' en je wilt hem toch nog houden omdat je hem lief vindt. Precies wat de handel aan de onderkant van de markt zich wenst!
Wat Marjan B al schrijft: de besten gaan niet weg voor de handel.
Even je verstand boven het gevoel laten gaan, je kunt ook paarden kopen zonder gebreken. Succes, vind het wel heel nare situatie voor je.

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:48

Elisa2 schreef:
Ik snap werkelijk niet dat mensen zich gaan ergeren aan het luchtzuigen, wat is er nu zo erg aan het geluid? en het feit dat je paard zn ongenoegen uit?

Maar in ieder geval, als je er niet tegen kan vind ik het triest voor het dier maar kun je hem beter weg doen. Ik vind het wel heel wispelturig gaan wbt houden/ niet houden..kans geven/ geen kans geven. Ik vraag me af of het ergeren aan het luchtzuigen ook niet aangepraat is door dit topic.


Dit dus, als Niemand had gezegd je kan je er aan irriteren denk ik dat je er niet eens aan gedacht had.

Maar ook met alle hij wordt er ziek van, je hebt jarenlang problemen voorspellingen zal je sneller geneigd zijn dat je bang bent dat er wat gebeurd, wat mijns inziens helemaal niet waar is.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:26

Elisa2 schreef:
Ik vraag me af of het ergeren aan het luchtzuigen ook niet aangepraat is door dit topic.


Dit

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:36

Ik zou toch op z‘n minst voor waardevermindering gaan hoor.
Een luchtzuiger hoeft niet maar kan enorme kosten met zich meebrengen. Bij mijn paard staat er ook 1. 24/7 buiten en ruwvoer, maar ondanks dat hij een tijd medicijnen gehad heeft eigenlijk totaal geen verbetering en hij wordt steeds magerder. Rijden is er niet meer bij.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:55

Sizzle schreef:
Ik zou toch op z‘n minst voor waardevermindering gaan hoor.


Misschien was hij al goedkoper...

Waardevermindering, serieus, waar gaat dit over. Het is een paard, geen auto.

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:56

De topicstarter heeft mij in een privé bericht geschreven dat dit paard wordt terug gebracht. Ze is al op zoek naar een nieuw paard.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:03

January schreef:
De topicstarter heeft mij in een privé bericht geschreven dat dit paard wordt terug gebracht. Ze is al op zoek naar een nieuw paard.


Triest

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:17

Mara2000 schreef:
January schreef:
De topicstarter heeft mij in een privé bericht geschreven dat dit paard wordt terug gebracht. Ze is al op zoek naar een nieuw paard.


Triest


Hoezo triest? Het is niet wat ze gekocht heeft. Het is triest van de handelaar dat ze op zo'n manier het paard verkopen. En het is triest voor het paard, want als het eerlijk verkocht was had je een weloverwogen besluit kunnen nemen. Een paard wat luchtzuigt kan je prima kopen, maar dan is dit je eigen keuze en heb je er over nagedacht. Dit is niet TS haar eigen keuze geweest en ze heeft zeker geen keuze gehad om na te denken over het luchtzuigen toen ze het paard kocht.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:25

Natuurlijk verdient dit dier een leuk baasje, maar is denk ik beter af bij iemand met meer ervaring zodat zijn gezondheid goed opgevolgd wordt.

TS verdient een pony waar ze fijn van kan genieten en ik snap de keuze van terugbrengen heel goed....

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:27

mavantos schreef:
Mara2000 schreef:

Triest


Hoezo triest? Het is niet wat ze gekocht heeft. Het is triest van de handelaar dat ze op zo'n manier het paard verkopen. En het is triest voor het paard, want als het eerlijk verkocht was had je een weloverwogen besluit kunnen nemen. Een paard wat luchtzuigt kan je prima kopen, maar dan is dit je eigen keuze en heb je er over nagedacht. Dit is niet TS haar eigen keuze geweest en ze heeft zeker geen keuze gehad om na te denken over het luchtzuigen toen ze het paard kocht.


Nogmaals, het is een paard. En die heeft stress vanwege verhuizing op verhuizing.
Maar nee, een paard moet het tegenwoordig altijd doen. Uit de garage, starten en rijden. Daar gaan we geen tijd in stoppen om zo'n dier te laten wennen. Ben je mal, waar voor mn geld wil ik. Elke dag weer. En als een volgend paard kapot gaat, dan laat ik hem doodmaken en vang ik geld van de verzekering voor een nieuwe. Want hij moet het wel doen natuurlijk. Elke dag weer. Daar betaal ik voor dus daar heb ik recht op.
Dat is hoe teveel mensen een paard zien tegenwoordig.
En dat is, inderdaad, triest.

Er bestaan geen kapotte paarden. Er bestaan geen paarden met een (zichtbaar of verborgen) gebrek.
Het...is...geen...auto!!!!!

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:39

In welke droomwereld leef jij Mara?

Ik heb een paard dat stuk is, heel erg stuk door een noodlottig ongeluk en een nare blessure. Het enige wat ze nog kan zonder pijn is drachtig zijn en met een veulentje in de wei lopen... en dat is triest en heel erg verdrietig! Hoe durf je te zeggen dat kapotte paarden niet bestaan?!

Wat zou ik graag met haar in jouw droomwereld van eenhoorns en regenbogen leven.... maar dat is niet zo! Ik heb te dealen met een kapot paard, 8 jaar jong en wordt alleen maar slechter.
Ze heeft nu geen pijn maar ik weet al dat ze niet oud wordt en dat ik haar jong moet laten gaan zodra ze niet meer zonder pijn is.

En waarom zou TS een paard moeten houden die bijvoorbaat al iets mankeert met een grote kans dat die steeds slechter wordt? Ellende moet je niet kopen dat komt vanzelf.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:45

Mara2000, jij mag je uiteraard liefdevol laten bedriegen door een handelaar.
De meeste mensen betalen liever gewoon voor wat ze gekregen hebben en niet voor gebakken lucht met een snufje bedrog.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:47

Eens met Tiwi.

Als er al iemand op aangekeken moet worden is het de handelaar. Als die eerlijk is heeft het paard ook een eerlijke kans.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:47

sakwly schreef:
Hi allemaal,
Hij is gisteren naar een pensionstalling gegaan waar hij 24/7 buiten staat. Helaas zag ik hem vanochtend luchtzuigen op het hek...
ik wil hem echt niet weg doen want het is het leukste paard ooit, maar ik kan niet echt tegen het luchtzuigen.
Wat denken jullie?


Terug brengen. Hoe hard ook, ik zou het niet aangaan.

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:47

Mara2000 schreef:
Nogmaals, het is een paard. En die heeft stress vanwege verhuizing op verhuizing.
Maar nee, een paard moet het tegenwoordig altijd doen. Uit de garage, starten en rijden. Daar gaan we geen tijd in stoppen om zo'n dier te laten wennen. Ben je mal, waar voor mn geld wil ik. Elke dag weer. En als een volgend paard kapot gaat, dan laat ik hem doodmaken en vang ik geld van de verzekering voor een nieuwe. Want hij moet het wel doen natuurlijk. Elke dag weer. Daar betaal ik voor dus daar heb ik recht op.
Dat is hoe teveel mensen een paard zien tegenwoordig.
En dat is, inderdaad, triest.

Er bestaan geen kapotte paarden. Er bestaan geen paarden met een (zichtbaar of verborgen) gebrek.
Het...is...geen...auto!!!!!



Volgens de wet wordt een paard gewoon gezien als een voorwerp zoals een auto. Een handelaar moet een paard eerlijk verkopen. Luchtzuigen is een (verborgen) gebrek. Hoe jij het ziet maakt niet uit, want zo werkt het niet in het echte leven.

Ik begrijp waar je voor staat en ben het wel mee eens dat er ook mensen zijn die er zo eens naar moeten kijken, maar je moet ook nuchter in het verhaal staan. Als je een paard hebt gekocht en na een half jaar gaat deze ineens luchtzuigen dan moet je er voor zorgen en ben ik het met je eens dat je het niet ineens kan 'afdanken'. Dan had je niet aan een levend dier moeten beginnen. Alleen TS heeft het paard echt pas nét en heeft het paard niet met het juiste verhaal gekocht. Een paard is geen machine en heeft echt de tijd en kans nodig om te wennen, maar luchtzuigen gaat 9/10 keer niet over met alleen wennen. Het wordt vaak hoogstens minder.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 23-07-19 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:49

De grote kans dat het steeds slechter wordt is bij luchtzuigen niet realistisch, het kan maar hoeft niet. Dus ik snap wel wat Mara bedoelt.

In ieder geval voor het paard denk ik dat hij inderdaad beter verkocht/ gekocht kan worden als luchtzuiger met de waardevermindering maar dat hij dan ook naar iemand gaat die dat geen probleem vind en in oplossingen denkt. Als ik minder geld te besteden heb koop ik liever een luchtzuiger zodat ik toch een kwaliteitsvol paard kan kopen waarvan ik weet wat "het probleem" is. Dan ander soortige problemen. Maar dat moet ieder uiteraard voor zich weten, geen oordeel.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:50

Mara... met alle respect... Maar dat dier had verkocht moeten worden inclusief vermelding van het probleem... want dit is niet opeens ontstaan... dan kun je bewust kiezen of je dit dier wel of niet wilt hebben... tegen een andere prijs dan wat te vermoedelijk betaald heeft...

Ook voor de nederlandse wet is het paard inderdaad gewoon een product... en als ts dus gewoon gebruik wilt maken van haar consumentenbescherming dan moet ze nu handelen en het dier nu terug brengen...

Het is aan de handelaar om eerlijk te zijn om dit in het vervolg te voorkomen...

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:52

Elisa2 schreef:
De grote kans dat het steeds slechter wordt is bij luchtzuigen niet realistisch, het kan maar hoeft niet. Dus ik snap wel wat Mara bedoelt.

In ieder geval voor het paard denk ik dat hij inderdaad beter verkocht/ gekocht kan worden als luchtzuiger met de waardevermindering maar dat hij dan ook naar iemand gaat die dat geen probleem vind en in oplossingen denkt. Als ik minder geld te besteden heb koop ik liever een luchtzuiger zodat ik toch een kwaliteitsvol paard kan kopen waarvan ik weet wat "het probleem" is. Dan ander soortige problemen. Maar dat moet ieder uiteraard voor zich weten, geen oordeel.


Daar ben ik het mee eens. Wij hebben ook een keer een luchtzuiger gekocht, maar toen heb ik voor aanschaf na kunnen denken of ik dat echt wilde. Als TS een 'gezond' paard koopt en deze bij aankomst direct gaat luchtzuigen neem ik aan dat ze een prijs heeft betaalt voor een gezond paard en niet een luchtzuiger. Handelaar heeft het paard namelijk als gezond verkocht (met bijbehorende prijs) en niet als luchtzuiger.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:08

Altijd eerlijk zijn over paarden.
Zodra je ze in handen hebt achterhaald de waarheid de leugen wel!

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:35

Zo, Mara, tandje minder kan ook wel zeg.

Moet ook zeggen dat ik het niet zo netjes vind dat een ander bokker bekend maakt dat het paard teruggaat. Dat is niet jouw plaats om openbaar te maken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:18

Wie zegt dat dat klopt. Heel raar

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:12

Groot gelijk ts! Heel verstandig!

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:37

Mara2000 schreef:
Nogmaals, het is een paard. En die heeft stress vanwege verhuizing op verhuizing.
Maar nee, een paard moet het tegenwoordig altijd doen. Uit de garage, starten en rijden. Daar gaan we geen tijd in stoppen om zo'n dier te laten wennen. Ben je mal, waar voor mn geld wil ik. Elke dag weer. En als een volgend paard kapot gaat, dan laat ik hem doodmaken en vang ik geld van de verzekering voor een nieuwe. Want hij moet het wel doen natuurlijk. Elke dag weer. Daar betaal ik voor dus daar heb ik recht op.
Dat is hoe teveel mensen een paard zien tegenwoordig.
En dat is, inderdaad, triest.

Er bestaan geen kapotte paarden. Er bestaan geen paarden met een (zichtbaar of verborgen) gebrek.
Het...is...geen...auto!!!!!


Doe even gewoon.
Ik heb o.a. een paard gehad met maag- en darmproblemen vanaf zijn vierde jaar tot ik hem op zijn 19de heb moeten laten inslapen vanwege hartproblemen. Financieel kon ik het opbrengen alle medische begeleiding, het speciale voer en omdat hij aan huis stond kon ik hem zelf heel intensief verzorgen. Dat is echter niet voor iedereen weggelegd.
En het was dus voor mij zeker geen auto maar had wel een aantal auto’s (of gezonde kwalitatief goede paarden) kunnen kopen van het geld dat dat paard in zijn eentje heeft gekost. Kortom je weet duidelijk niet waar je het over hebt.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:59

TS goed dat je het advies van je DA heb opgevolgd!!

welle18
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Paard zuigt net lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 01:27

Nieuw op dit forum, zou graag willen weten hoe dit nou is opgelost met het lucht zuigen van het paard.