ventpulim - verschil dierenarts / kliniek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Koekie73
Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

ventpulim - verschil dierenarts / kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 18:17

Vorige weer heb ik de dierenarts van de kliniek om de hoek (3 km) laten kijken naar mijn licht hoestende pony. er heerste een virusje op stal. Omdat onze pony droes heeft gehad zo'n 2 maanden geleden ben ik wel alert op dat hoesten.

Weinig aan de hand, 'gewoon' een irritatie van de voorste luchtwegen. In overleg een week Ventipulmin. Inmiddels is het hoesten al over en is vandaag ook de laatste dat van de Ventipulmin.

Nu kreeg ik net de rekening; 33 euro visite kosten, terwijl we 3 km af staan van de kliniek (Toen ze de vorige keer op de oude stal kwamen ; 24 km betaalde ik dat ook??) Zal wel een vast tarief zijn? Wel apart in ieder geval.

Anyway, ik moet ruim 71 euro ex btw voor een fles Ventipumin betalen. Mijn stalgenoot (pony staat naast die van mij) had ook Ventipulmin, van een andere vestiging van de kliniek en zij betaalde 58 euro voor de Ventipulmin?? 2 Klinieken (D en Ham en H ellendoorn) die bij elkaar horen en dat zo'n verschil op hetzelfde medicijn; is dat gebruikelijk denken jullie?
Ik ga er in ieder geval maar even over bellen dinsdag.


KimD
Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:19

Koekie73 schreef:
Vorige weer heb ik de dierenarts van de kliniek om de hoek (3 km) laten kijken naar mijn licht hoestende pony. er heerste een virusje op stal. Omdat onze pony droes heeft gehad zo'n 2 maanden geleden ben ik wel alert op dat hoesten.

Weinig aan de hand, 'gewoon' een irritatie van de voorste luchtwegen. In overleg een week Ventipulmin. Inmiddels is het hoesten al over en is vandaag ook de laatste dat van de Ventipulmin.

Nu kreeg ik net de rekening; 33 euro visite kosten, terwijl we 3 km af staan van de kliniek (Toen ze de vorige keer op de oude stal kwamen ; 24 km betaalde ik dat ook??) Zal wel een vast tarief zijn? Wel apart in ieder geval.

Anyway, ik moet ruim 71 euro ex btw voor een fles Ventipumin betalen. Mijn stalgenoot (pony staat naast die van mij) had ook Ventipulmin, van een andere vestiging van de kliniek en zij betaalde 58 euro voor de Ventipulmin?? 2 Klinieken (D en Ham en H ellendoorn) die bij elkaar horen en dat zo'n verschil op hetzelfde medicijn; is dat gebruikelijk denken jullie?
Ik ga er in ieder geval maar even over bellen dinsdag.


De visite kosten zijn inderdaad bij veel artsen hetzelfde en vast per visite.

Wat betreft het medicijn, ook dat kan verschillen in prijs.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:20

Voorrijkosten maken niet uit. Word niet gebaseerd op kilometers. Is een standaard tarief.
Tenzij je die 3 km naar de kliniek had gegaan, dan was je goedkoper.

Ik denk dat medicatie kan verschillen per bedrijf. Misschien had je stalgenoot een kleiner flesje? Anders even de rekening bespreken met je DA?

Ik heb ook ventipulmin gekregen. Als de dierenarts de rekening heeft gestuurd laat ik je weten wat het mij gekost heeft.

Kliniek hier op hemelsbreed 800m lopen is duurder qua voorrijkosten dan mijn eigen DA die de kliniek op 20km vanaf mijn stal heeft :=

Laerkens Beauty

Spenk
Berichten: 21742
Geregistreerd: 30-08-05

Re: ventpulim - verschil dierenarts / kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:24

KLiniek Den Ham en Hellendoorn horen iig niet bij elkaar. MIsschien dat het verschil daardoor komt? Zijn echt 2 aparte klinieken en geen vestigingen. Hellendoorn hoort bij de De Oosthof en Den Ham niet.

Koekie73
Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 18:25

Hmmm ja met die voorrijkosten zit ik ook niet zo, ik kon op dat moment ook niet richting kliniek dus was oprecht blij dat ze nog even konden komen afgelopen week.

Maar wel apart dat er op dezelfde fles medicatie (zelfde hoeveelheid) zoveel verschil zit zeg. Ik weet wel wie ik de volgende keer bel hahaha.

_LotteZ
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:26

Voorrij kosten worden inderdaad niet gebaseerd op het aantal km’ers (helaas) hadden jullie beide de zelfde fles ventipulmin? Misschien is er ook een B merk..? Ik weet niet meer wat ik betaalde vorig jaar maar weet nog wel dat ik schrok van de prijs :p

Koekie73
Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 18:26

Yvank_ schreef:
KLiniek Den Ham en Hellendoorn horen iig niet bij elkaar. MIsschien dat het verschil daardoor komt? Zijn echt 2 aparte klinieken en geen vestigingen. Hellendoorn hoort bij de De Oosthof en Den Ham niet.


Je hebt helemaal gelijk. Een stalgenoot zei dat maar ik zie op de website dat dat inderdaad niet klopt. Dan kan ik me ook beter voorstellen dat er wat verschil zit in prijzen. Al vind ik het verschil nog steeds belachelijk groot.

Sting
Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: ventpulim - verschil dierenarts / kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:30

Ik heb inderdaad de B-merk versie, misschien dat dat wat uitmaakt?

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: ventpulim - verschil dierenarts / kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:42

Ik denk dat je voor de kliniek moet kiezen die jou het beste gevoel geeft. Dat is je toch meer waard dan die €20 prijsverschil op een ventipulmin? Ik wil graag dat er met aandacht naar mijn paard gekeken word en ik serieus word genomen als ik aangeef dat mijn paard niet fit is.

Kijk alsjeblieft niet naar de prijs maar naar de kwaliteit.

Laerkens Beauty

Koekie73
Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 18:47

Saaams schreef:
Ik denk dat je voor de kliniek moet kiezen die jou het beste gevoel geeft. Dat is je toch meer waard dan die €20 prijsverschil op een ventipulmin? Ik wil graag dat er met aandacht naar mijn paard gekeken word en ik serieus word genomen als ik aangeef dat mijn paard niet fit is.

Kijk alsjeblieft niet naar de prijs maar naar de kwaliteit.


Dat zou ook wel erg kort door de bocht zijn. Uiteraard doe ik dat.

Snadrem
Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:47

Ventipulmin kan enorm in prijs variëren afhankelijk van het merk. Bij mijn eigen veearts betaalde ik jaren terug ook de hoofdprijs en in België kostte zo'n zelfde formaat pot nog niet eens de helft.

Koekie73
Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Re: ventpulim - verschil dierenarts / kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 18:49

Weer wat geleerd. Overigens had stalgenoot exact dezelfde fles, verpakking etc. Dus ze hanteren echt hele andere prijzen onderling. Dat had ik niet verwacht, vandaar mijn oprechte verbazing.

Nouvel
Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: ventpulim - verschil dierenarts / kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:55

Ik heb toevallig ook net een rekening binnen van visite en ventipulmin en ik betaal hier zelfs ruim €75,- voor een fles ex btw

Brainless
Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:24

Koekie73 schreef:
Weer wat geleerd. Overigens had stalgenoot exact dezelfde fles, verpakking etc. Dus ze hanteren echt hele andere prijzen onderling. Dat had ik niet verwacht, vandaar mijn oprechte verbazing.

Bij supermarkten/doe-het-zelf zaken enz verschillen dezelfde spullen ook regelmatig flink van prijs.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:29

Mijn DA woont schuin Tegen over ons. Afspraak maken gaat altijd via de praktijk
Rekent ook gewoon 35 euro voorrijkosten 8)7

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Brainless
Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:51

Popstra schreef:
Mijn DA woont schuin Tegen over ons. Afspraak maken gaat altijd via de praktijk
Rekent ook gewoon 35 euro voorrijkosten 8)7

Dan loop je er toch even heen?

Toen ik nog 2 makkelijke paarden had gingen ze hop, samen in de trailer mee naar de kliniek; daar werden ze op de trailer geënt en betaalde ik alleen de enting.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Koekie73
Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 19:52

Brainless schreef:
Koekie73 schreef:
Weer wat geleerd. Overigens had stalgenoot exact dezelfde fles, verpakking etc. Dus ze hanteren echt hele andere prijzen onderling. Dat had ik niet verwacht, vandaar mijn oprechte verbazing.

Bij supermarkten/doe-het-zelf zaken enz verschillen dezelfde spullen ook regelmatig flink van prijs.


Tja, dat vind ik persoonlijk nogal een verschil met medicatie. Maar goed, het is me duidelijk.

Kendra
Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: ventpulim - verschil dierenarts / kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:55

Ik vind het ook een vreemd groot verschil.

Voor een blikje soep bij de supermarkten kun je vergelijken en shoppen, dat ligt bij Ventipulmin toch een beetje anders.

Mloui
Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:38

Koekie73 schreef:
Vorige weer heb ik de dierenarts van de kliniek om de hoek (3 km) laten kijken naar mijn licht hoestende pony. er heerste een virusje op stal. Omdat onze pony droes heeft gehad zo'n 2 maanden geleden ben ik wel alert op dat hoesten.

Weinig aan de hand, 'gewoon' een irritatie van de voorste luchtwegen. In overleg een week Ventipulmin. Inmiddels is het hoesten al over en is vandaag ook de laatste dat van de Ventipulmin.

Nu kreeg ik net de rekening; 33 euro visite kosten, terwijl we 3 km af staan van de kliniek (Toen ze de vorige keer op de oude stal kwamen ; 24 km betaalde ik dat ook??) Zal wel een vast tarief zijn? Wel apart in ieder geval.

Anyway, ik moet ruim 71 euro ex btw voor een fles Ventipumin betalen. Mijn stalgenoot (pony staat naast die van mij) had ook Ventipulmin, van een andere vestiging van de kliniek en zij betaalde 58 euro voor de Ventipulmin?? 2 Klinieken (D en Ham en H ellendoorn) die bij elkaar horen en dat zo'n verschil op hetzelfde medicijn; is dat gebruikelijk denken jullie?
Ik ga er in ieder geval maar even over bellen dinsdag.


Wanneer heeft je stalgenoot die fles ventipulmin gekregen? Als dat eind vorig jaar geweest is kan ook het verhoogde btw tarief nog bijdragen aan een deel van het verschil.

Daarnaast is de ene kliniek gewoon duurder dan de ander en hebben klinieken soms kortingen bij leveranciers. Soms rekenen ze die korting door aan de klant (en zijn ze dus in mijn opinie dief van hun eigen portemonnee)

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:10

De DA mag zelf de prijs voor de producten bepalen. Dus de een makt meer winst op medicijnen, en de ander maakt meer winst op iets anders.

Ik heb dat bv met mijn ceterizine. Een pakje van 30 stuks kost 5,40 bij de apotheek, bij de Etos betaal ik 4.50 euro voor 10 stuks. Bij de Lidl is het weer anders... zelfde product, andere prijs.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Benzz
Berichten: 2883
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:22

Koekie73 schreef:
Weer wat geleerd. Overigens had stalgenoot exact dezelfde fles, verpakking etc. Dus ze hanteren echt hele andere prijzen onderling. Dat had ik niet verwacht, vandaar mijn oprechte verbazing.

Ik heb dat vaker meegemaakt, de ene rekent kostprijs en de ander wil er aan verdienen.

Esther
Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:23

Mloui schreef:
Koekie73 schreef:
Vorige weer heb ik de dierenarts van de kliniek om de hoek (3 km) laten kijken naar mijn licht hoestende pony. er heerste een virusje op stal. Omdat onze pony droes heeft gehad zo'n 2 maanden geleden ben ik wel alert op dat hoesten.

Weinig aan de hand, 'gewoon' een irritatie van de voorste luchtwegen. In overleg een week Ventipulmin. Inmiddels is het hoesten al over en is vandaag ook de laatste dat van de Ventipulmin.

Nu kreeg ik net de rekening; 33 euro visite kosten, terwijl we 3 km af staan van de kliniek (Toen ze de vorige keer op de oude stal kwamen ; 24 km betaalde ik dat ook??) Zal wel een vast tarief zijn? Wel apart in ieder geval.

Anyway, ik moet ruim 71 euro ex btw voor een fles Ventipumin betalen. Mijn stalgenoot (pony staat naast die van mij) had ook Ventipulmin, van een andere vestiging van de kliniek en zij betaalde 58 euro voor de Ventipulmin?? 2 Klinieken (D en Ham en H ellendoorn) die bij elkaar horen en dat zo'n verschil op hetzelfde medicijn; is dat gebruikelijk denken jullie?
Ik ga er in ieder geval maar even over bellen dinsdag.


Wanneer heeft je stalgenoot die fles ventipulmin gekregen? Als dat eind vorig jaar geweest is kan ook het verhoogde btw tarief nog bijdragen aan een deel van het verschil.

Daarnaast is de ene kliniek gewoon duurder dan de ander en hebben klinieken soms kortingen bij leveranciers. Soms rekenen ze die korting door aan de klant (en zijn ze dus in mijn opinie dief van hun eigen portemonnee)

Het is gewoon het prijsverschil, de BTW verhoging scheelt ongeveer anderhalve euro op de prijs, daar zit het ‘m niet in..
De ene praktijk verdient zijn geld met hogere visite-/consultkosten, de ander is duurder met de medicijnen.
Kies de praktijk waar je vertrouwen in hebt, geld kosten doet het toch..

Sprakeloos

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:12

Brainless schreef:
Popstra schreef:
Mijn DA woont schuin Tegen over ons. Afspraak maken gaat altijd via de praktijk
Rekent ook gewoon 35 euro voorrijkosten 8)7

Dan loop je er toch even heen?

Toen ik nog 2 makkelijke paarden had gingen ze hop, samen in de trailer mee naar de kliniek; daar werden ze op de trailer geënt en betaalde ik alleen de enting.


Gaat een beetje moeilijk met 7 paarden plus ze de paarden altijd willen zien voor ze iets voor schrijven,
Hun kliniek zit niet t.o ons.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Kendra
Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: ventpulim - verschil dierenarts / kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:18

Dat bedoel ik maar. Als de dierenarts komt en Ventupulmin voorschrijft, kan ik niet zeggen dat ik dat dan wel ergens anders vandaan haal. Want die DA wil dan eerst het paard weer zien :o ....

Tancreda4
Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: ventpulim - verschil dierenarts / kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:30

Hier zijn voorrijkosten ook vaste bedragen. Betreft de prijsvan medicijnen verschilt dat inderdaad. Heb Ventipulmin van3 verschillende klinieken gehad met 3 verschillende prijzen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cloud, frutsel05, Miss_Mii21, rosslover en 141 bezoekers