Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:42

[***], ik heb er een besteld bij Epplejeck. Kon ik gewoon terugsturen binnen de retourtermijn aangezien ik niet het gewenste resultaat had (uiteraard wel in schone staat). Getest dus tegen de verzendkost...

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:44

GaelleS schreef:
Heeft die kliniek er al ervaring mee Zorro? (Zou ik snel vinden :P).. Voor mij is het een beetje zoals een skibril, kaan mij niet herinneren dat er condens in mijn skibril kwam, die randen waren ook dezelfde mousse?


Niet specifiek met deze natuurlijk. Daarom vraag ik ook naar jullie ervaringen. Ze hebben wel ervaring met vergelijkbare 'brillen' die worden gebruikt na oogchirurgie en die worden dus te vochtig aan de binnenkant.

Ik heb volgende week een afspraak bij de oogpoli in Utrecht en zal daar ook nog even navragen. Als zij het me ook afraden zal ik het toch bij een kap moeten houden.

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:43

Ik heb hem nu ook binnen. Morgen maar eens passen. Het ziet er in ieder geval heel goed uit. Ik ben zo benieuwd naar hoe Nilay het ervaart.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 11:07

Malenka schreef:
Ik heb hem nu ook binnen. Morgen maar eens passen. Het ziet er in ieder geval heel goed uit. Ik ben zo benieuwd naar hoe Nilay het ervaart.



Ben benieuwd ;) heb je de doorzichtige glazen of de getinte ?

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:39

We hebben de oranje gespiegelde.

Nilay deed alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een zonnebril te dragen. Hij bleef goed zitten, regen was geen probleem en Nilay heeft alleen knikjes gegeven als hij gespannen was door de situatie. Verder totaal niet. Zodra de bril afging na het rijden begon hij te schudden.

Het enige dat ik nog moet uitzoeken is hoe ik fijn bitloos kan rijden met de bril op.


Afbeelding

Afbeelding

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 18:23

Malenka schreef:
We hebben de oranje gespiegelde.

Nilay deed alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een zonnebril te dragen. Hij bleef goed zitten, regen was geen probleem en Nilay heeft alleen knikjes gegeven als hij gespannen was door de situatie. Verder totaal niet. Zodra de bril afging na het rijden begon hij te schudden.

Het enige dat ik nog moet uitzoeken is hoe ik fijn bitloos kan rijden met de bril op.


[ [url=m/HaeRsk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dQYXNr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super hip! Staat hem goed. Fijn dattie bij jou ook zo werkt :D

Mischien idee om de banden van de evysor onder het hoofdstel te doen ?

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 23:50

Dat heb ik geprobeerd. Maar dit hoofdstel heeft juist een extra breed zacht kopstuk om de druk achter zijn oren beter te verdelen. Dus daar moet hij er wel overheen. Maar ik ga volgende keer de kaakband wel onder het hoofdstel door proberen.

En ik dacht; als hij dan toch een bril op krijgt dan doen we het meteen goed. Opvallen doet het toch wel.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:30

Wow, interessant zeg!

Mijn ruin schudt ook enorm, en toevallig deze week bedacht ik dat de gooral de zon zelf de trigger is.

Zou hem ook graag proberen, maar vrees dat ik wel tegen het nodige commentaar op mijn grote pensionstal aan loop ...

Ik blijf volgen!

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:57

@Simodi, commentaar zul je altijd krijgen vrees ik, een hoop mensen zullen het niet begrijpen of vinden het gewoon raar, maar als het jou en je paard kan helpen zou ik me daar niets van aantrekken!


Zelf heb ik met alle vier de varianten op verschillende paarden gereden. Ze lopen er allemaal zo mee weg alsof er niets veranderd is, zelfs de jongere paarden. Ze hoeven er dus niet aan te wennen.

De pasvorm vind ik erg goed, ik heb de prototypes getest maar hiervan was de pasvorm nog niet optimaal.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de zwarte, oranje en blauwe variant omdat die voor mijn gevoel toch net wat donkerder zijn, al zou het wat betreft de UV bescherming niets uit mogen maken.

@team_sublime, wat fijn om te zien dat de eVysor zoveel verschil maakt!

Ik ben erg benieuwd of er nog andere zijn die hem inmiddels getest hebben!

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:24

Commentaar kregen we tijdens onze na ritje zeker. Zowel positief als negatief. Maar uiteindelijk gaat het er om dat het mijn paard helpt en dat we daardoor weer plezier kunnen maken.

erina83
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-04-10

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:41

Even een vraag, mijn pony schud juist met regen. Heeft ze erg veel last van. Hoe is de ervaring met de bril bij regen?
Mocht ik er een aanschaffem, het toch niet helpen en retourneren niet lukken. Zijn er dan mensen die interesse hebben in overkopen?

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:48

Ik zou niet weten of de bril dan gaat helpen. Nilay had in ieder geval geen last van druppels op de bril. Dat vond ik al fijn om te merken.

Gisteravond hebben we in de schemer gereden. Ook daar leek de bril geen negatief effect op te hebben (we hebben de oranje glazen). Nilay was ook een stuk kalmer zodra hij de bril op kreeg (nog steeds een vlot paard hoor) en was veel stabieler in de aanleuning. Zelfs zo stabiel dat ik het ook aandurfde om hem met alleen een teugel om zijn hals te rijden. Dat was echt al een jaar of vijf geleden dus ik zat met een enorme lach op zijn rug.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:32

Inmiddels al meer nieuwe ervaringen met de bril?

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 17:24

simodi schreef:
Inmiddels al meer nieuwe ervaringen met de bril?


Bij mij nog steeds niks te klagen. Roletta schud niet meer. Heeft hen lekker in de wei om en nig niet verlore

Mensen kijken op straat wel nog ff raar maae het is op stal al normaal om te zeggen hey kan jij morgen ff rolettas bril op/af zetten

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:51

Edgar Davids _O- _O- , maar wat gaaf dat dit werkt!

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:51

Kei goeddd :D

Caroline1986
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:37

Zou het echt niet uitmaken of je de doorschijnende of de getinte glazen koopt?

Want ik wou bij Ej bestellen maar daar is inderdaad alleen de doorschijnende..

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 09:01

Caroline1986 schreef:
Zou het echt niet uitmaken of je de doorschijnende of de getinte glazen koopt?

Want ik wou bij Ej bestellen maar daar is inderdaad alleen de doorschijnende..



Voor uv maakt het niet uit lijkt me. Toch denk ik dat getinte of gespiegelde glazen beter zouden werken. Want ondanks uv bescherming de zon blijft fel lijkt me.
Maar ik heb geen ervaringen met de doorzichtige glazen dus geen idee.

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:44

De doorzichtige glazen schijnen wel 100% uv bescherming te geven. Ik zit nog steeds te twijfelen, zou het prettig vinden als hij ook snachts op kan en dan is doorzichtig wel handiger. Maar tot in hoeverre het dan tegen fel licht beschermd. Van de andere kant, is dat nog nodig, want uv is schadelijker.

EquestrianBe
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:09

Vooral tijdens de cross-country is het erg fijn voor het paard. Geen takken of vliegjes in zijn ogen! Inderdaad wel een raar zicht voor de meeste niet-paardenmensen. Ook bij paarden die kopschudden hebben wij er goede ervaringen mee.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:43

EquestrianBe schreef:
Vooral tijdens de cross-country is het erg fijn voor het paard. Geen takken of vliegjes in zijn ogen! Inderdaad wel een raar zicht voor de meeste niet-paardenmensen. Ook bij paarden die kopschudden hebben wij er goede ervaringen mee.


Maar ik denk niet dat het toegestaan is om die bril tijdens wedstrijden bij je paard op te doen.

Caroline1986
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:28

EquestrianBe schreef:
Vooral tijdens de cross-country is het erg fijn voor het paard. Geen takken of vliegjes in zijn ogen! Inderdaad wel een raar zicht voor de meeste niet-paardenmensen. Ook bij paarden die kopschudden hebben wij er goede ervaringen mee.


Ook met de doorzichtige goede ervaringen bij headshakers? Want daar twijfel ik nog tussen..

EquestrianBe
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:00

Sim schreef:
EquestrianBe schreef:
Vooral tijdens de cross-country is het erg fijn voor het paard. Geen takken of vliegjes in zijn ogen! Inderdaad wel een raar zicht voor de meeste niet-paardenmensen. Ook bij paarden die kopschudden hebben wij er goede ervaringen mee.


Maar ik denk niet dat het toegestaan is om die bril tijdens wedstrijden bij je paard op te doen.



Dit hebben we al eens geprobeerd zonder opmerkingen. (wel enkel bij de cross zelf, niet dressuur of springen) Denk er op dit moment nergens iets van in het reglement staat. Maar dat komt vast wel :)

EquestrianBe
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:01

Caroline1986 schreef:
EquestrianBe schreef:
Vooral tijdens de cross-country is het erg fijn voor het paard. Geen takken of vliegjes in zijn ogen! Inderdaad wel een raar zicht voor de meeste niet-paardenmensen. Ook bij paarden die kopschudden hebben wij er goede ervaringen mee.


Ook met de doorzichtige goede ervaringen bij headshakers? Want daar twijfel ik nog tussen..


Ik denk dat je best beiden eens test, gezien dit toch een innovatief product is, moet er zeker mogelijkheid zijn om dit te testen. En dan kun je nog bekijken bij welke je paard het meest resultaat oplevert.

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:05

Kun je ze ergens testen dan?