Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 21:20

Wie heeft hem al gezien? wie heeft hem wellicht al of in bestelling staan? wie twijfelt nog en wie denkt dat het onzin is ? :D :P

Aankomende week komt de Evysor bij mij binnen en ga ik hem uitgebreid testen bij mijn paard met headshaking. Ik heb de bril besteld met de zwart getinte lenzen. ( ag wie weet ben ik wel de eerste in nederland?) sinds deze maand is het officieel op de markt gekomen.

De Evysor claimed te helpen bij o.a
Na oog operaties,Eye beschadigingen, Uveitis ,Cataracts, Photo sensitivity, Glaucoma,Eye Scratching ,Head-shaking, Eyes protection from sand/water etc, Sun protection, Wind protection

alle modellen hebben UV protectie.

Voor degene die twijfelen wil ik graag mijn ervaringen delen over mijn headshaking paard :o ;)


Afbeelding
( foto is van Equick, maker van Evysor)

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:42

Het eerste wat ik dacht is whut. Maar als het helpt zullen er veel paarden mee geholpen zijn.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:19

Wij hebben een kap met bollen laten maken bij Harrie vd Bosch, die lijkt mij prettiger zittem voor het paard. Ben erg benieuwd hoe deze pasvorm is dus ik volg :)

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 22:27

ruitje schreef:
Wij hebben een kap met bollen laten maken bij Harrie vd Bosch, die lijkt mij prettiger zittem voor het paard. Ben erg benieuwd hoe deze pasvorm is dus ik volg :)


Ik heb deze op equitana al in het echt mogen zien, daar was ik op het plastic paard al erg tevreden met de pasvorm! hij is ook heel zacht onderlegd en heeft veel ruimte. ik ben ook zelf erg benieuwd hoe die daadwerkelijk past op mijn paard.
het zo een one size fits all moeten zijn, nou dat zullen we volgende week dus zien :+ ;)

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:30

Ik ben heel benieuwd hoe de bril bevalt. Ik heb de Gardian Mask voor mijn haflinger en die bevalt goed. Ik vind het jammer dat er geen neusnetje bij de bril is want mijn headshaker heeft ook een jeukende neus. Weet je hoeveel % de beil uw werend is want het staat niet op de site bij Evysor.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 07:07

Wesco schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe de bril bevalt. Ik heb de Gardian Mask voor mijn haflinger en die bevalt goed. Ik vind het jammer dat er geen neusnetje bij de bril is want mijn headshaker heeft ook een jeukende neus. Weet je hoeveel % de beil uw werend is want het staat niet op de site bij Evysor.


Volgens hun facebook 100 %.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:23

Ik volg ook. Ik heb nu de guardian mask. Maar echt lekker passen doet die niet.

Zelf al eens gesleuteld met een masker van ME paarden, omdat wind ip de ogen triggert bij Janouk

Maliboe
Berichten: 456
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Vierhuizen (groningen)

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:12

Ik volg ook!

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:20

Dit klinkt interessant. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:23

Had hem op Instagram al voorbij zien komen en was benieuwd of het echt werkte. Ik volg even mee

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 18:09

Alsnik hem binnen heb zal ik hem gelijk hier showen. Incl filmpje met hoe flexibel het is.

Het prototype die ik in mijn handen heb gehad kon je alle kanten op buigen zonder dat hij breekt.

Ookbzal ik wel even filmpjes maken van mijn paard met en zonder bril om het verschil te kunnen zien :)

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:11

Ik heb al die tijd gedacht dat het een 1 april grap was

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:19


Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:37

Welke kleur glazen heb je besteld, zag dat ze allemaal uv werend waren

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:45

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Ik rijd mijn apard buiten altijd met een uv-werende vliegenkap omdat ze erg gevoelige (lichtblauwe) ogen heeft. IN het verleden was ze extreem overprikkeld en schikachtig, de vliegenkap heeft dat voor een groot deel verholpen. Dit is een wat sjiekere oplossing...

Waar heb je hem besteld? Ik heb Hrse riders clasics benaderd, maar zij hebben hem niet in het assortiment opgenomen omdat ze hem een te hoog gadgetgehalte vonden hebben en wachten op een doorontwikkeling... Geen idee wat ze er precies niet goed aan vonden.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 21:08

Amber_anne schreef:
Welke kleur glazen heb je besteld, zag dat ze allemaal uv werend waren


Ik heb de zwart getinte glazen besteld, ze zijn idd alle uv werend en de kleur is slechts voor de fun wat ik begreep. Toch wilde ik de geinte glazen omdat het mij toch meer effect lijkt te hebben.


Mrijn schreef:
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Ik rijd mijn apard buiten altijd met een uv-werende vliegenkap omdat ze erg gevoelige (lichtblauwe) ogen heeft. IN het verleden was ze extreem overprikkeld en schikachtig, de vliegenkap heeft dat voor een groot deel verholpen. Dit is een wat sjiekere oplossing...

Waar heb je hem besteld? Ik heb Hrse riders clasics benaderd, maar zij hebben hem niet in het assortiment opgenomen omdat ze hem een te hoog gadgetgehalte vonden hebben en wachten op een doorontwikkeling... Geen idee wat ze er precies niet goed aan vonden.


Ikbheb hem rechtstreeks bij equick zelf besteld. Hij word dus vanuit italie verzonden, de meeste nederlandse retailers hebben alleen de niet getinte glazen en ik wilde graag de zwarte.


Epllejeck en horsefitshop verkopen dus de niet getinte versie. Die is ook iets goedkoper

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:27

Had zelf ook het idee dat getint beter zou werken (zit waarschijnlijk tussen mijn oren :') )

Moet zeggen dat ik zwart zelf ook het mooiste vind, de andere hebben echt een zonnebril gehalte

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:42

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:54

nathalie_v schreef:
Jet schreef:
Janouk, is dit niet iets voor je, of beter gezegd: voor Janouk? https://zadelmakerij-bosch.nl/product-c ... uv-werend/ .
[HAR] UV-werend masker met plastic oogkleppen

Sorry TS dat ik even tussendoor met iets anders kom, ik ben overigens wel geïnteresseerd naar de Evysor hoor!



Ik heb de kap uit de link gehad. Maar moet echt precies op maat zijn, anders is de kap onbruikbaar

[ [url=m/ziftw9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maakt hij ze niet op maat dan? Dat dacht ik eigenlijk.

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 06:50

Ik heb zelf ook gezocht naar zo'n bril voor mijn paard met maanblindheid destijds.
Verder als de EQUIVIZOR kwam ik niet, en vond ik veel te prijzig gezien het ontwerp.
Ben benieuwd hoe deze je bevalt.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 20:14

Volgens de track en trace moet ie maandag binnen komen *\o/* *\o/*

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 07:10

Ik heb voor het buitenrijden deze zonneklep in bestelling https://naghorseranch.com/product/sun-visor/
- we testen overigens ook een pollennetje - dat lijkt wel iets te doendat ik las gewoon gestart met

Verder ben ik in overleg met veearts en nav promotie onderzoek universiteit Gent dat ik las begonnen met hooikoorts oogdruppels (die van mij heeft snel last van geirriteerde traanogen) o.b.v. natriumcromoglicaat. Hoop te kunnen rapporteren dat dit iets doet!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:03

CarolineCF schreef:
Ik heb voor het buitenrijden deze zonneklep in bestelling https://naghorseranch.com/product/sun-visor/
- we testen overigens ook een pollennetje - dat lijkt wel iets te doendat ik las gewoon gestart met

Verder ben ik in overleg met veearts en nav promotie onderzoek universiteit Gent dat ik las begonnen met hooikoorts oogdruppels (die van mij heeft snel last van geirriteerde traanogen) o.b.v. natriumcromoglicaat. Hoop te kunnen rapporteren dat dit iets doet!


Humane oogdruppels?

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:56

Interessant, moest er ook om lachen en ik ga volgen. Ben benieuwd TS of het helpt.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:02

Cool dat iemand hem probeert! Ik heb een gewoon vliegenmasker met zwarte tape afgeplakt en genaaid zodat er nu niks van zon in mijn paard zijn ene oog kan. En ik had een andere met UV werende raamfolie gemaakt maar die is losgekomen, moet ik ff opnieuw maken want met die kap kan hij effectief zien. Heb het met een cashel vliegenmasker gedaan. Hij heeft zijn kap 24/7 aan en in de winter ook bijna 24/7, tenzij bij extreem poedersuiker dat het zeiknat werd ofzo. Hij heeft uveitis aan 1 oog sinds vorig jaar. Ik volg mee haha. En wie weet zijn er dus nog handigere oplossingen dan degene die ik heb ! Ben vooral blij met de cashel omdat die goed aanblijft hier.