Kissing spines maar geen last van?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CalipsoLover
Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:03

maria1990 schreef:
Ik ken er genoeg die er geen last van hebben en die goed presteren in de sport. Vaak komt het aan op goed harnachement, correct rijden, goede therapie. Ik ken er ook een die behandeld is met mesotherapie en die nu succesvol ZZ-Zwaar loopt. Het is aan TS wat ze wil? Als TS haar paard wil houden en haar dierenarts ziet hier toekomst in dan zou ik ervoor gaan. Als TS besluit om dit paard om te ruilen voor een ander paard dan is dat haar goed recht ;)

Verschil is dat die paarden meestal geen al te erge symptomen hebben in de eerste plek, ben een ervaringsdeskundige helaas dus weet waarover ik praat. Ken er ook een die Z loopt met kissing spines, maar die heeft nooit protest getoond of niet aan de teugel willen lopen erdoor, die krijgt ook enkel supplementen. Als een paard al niet wil ontspannen is het al aan de ergere kant, want die heeft sowieso pijn. Of je dan nog wil beginnen aan mesotherapie of niet is aan TS de keuze, ik ben alleen geen voorstander omdat het vaak erger wordt en je hier alleen maat tijd mee rekt, en doe je het dan nog voor jezelf of voor het paard? Ten tweede reageert niet elk paard goed op mesttherapie.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:19

Jouw paard heeft naast de KS ook nog spondylose dus dan is het sowieso een ander verhaal qua behandelen? Mesotherapie werkt voor heel veel paarden goed is mijn ervaring. Maar er moet wel gekeken worden of er wel of geen botoplossing aanwezig is want dan zou een Tildren infuus beter werken. TS haar dierenarts zal vast wel weten of dit wel of niet te behandelen valt door middel van therapie of een andere behandeling indien nodig. Ik ben wel van mening dat als je geen therapieën hebt geprobeerd dan weet je ook niet of het zou kunnen werken.

CalipsoLover
Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kissing spines maar geen last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:04

Ja, maar heb het ook niet over die van mij. Heb 2 goede kennissen die een paard hebben met kissing spines, maar die hebben nooit zo heftige symptomen gehad. Geven enkel supplementen bij. 1 van de 2 heeft het ook een keer met mesotherapie gedaan, maar paard reageerde dus niet goed en heeft het op een supplement wel goed. (Paard kwam na de uitwerking er slechter uit als voor de mesotherapie) Het is inderdaad voor ieder paard anders. En denk idd dat je beter gewoon het advies vraagt van je DA.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:01

maria1990 schreef:
Het valt volgens de wet wel onder verborgen gebreken mits er aangetoond kan worden dat het paard bij jouw geen KS heeft opgelopen. Ik ben benieuwd of TS het juridische loket al heeft gebeld?

Edit: @Himyar; bedankt voor je PB :D


Dit antwoord klopt niet. Even teruglezen wat Floortjem hierover zegt. Als de ks wordt geconstateerd en het paard daardoor niet gebruikt kan worden voor het doel waarvoor het gekocht is, hoeft ts helemaal niet te bewijzen dat de ks niet bij haar ontstaan is. Het is juist aan de verkoper om aan te tonen dat het gebrek er op het moment van verkoop niet was...Rekening houdend met de termijn van 6 maanden.

Aan de beginpost van ts te zien, denk ik dat zij zich ondertussen goed ingelezen heeft, heel goed weet hoe dit juridisch in elkaar steekt en zich van professioneel juridisch advies heeft laten voorzien. Dat zal wrs ook inhouden niet online over deze zaak verder te praten gok ik zo.

Ts, hoe staat het nu met het onderzoek? Ben je al wat verder gekomen bij de DA? Kun je daar wel wat over kwijt?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:47

Voordat je iemand in de reden valt moet je wel weten waar je het over hebt want je zit TS nu van informatie te voorzien die van geen kanten klopt! Ik wil je best van meer informatie voorzien via PB

Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:56

Daar heb ik geenszins behoefte aan maria1990.Iets met de pot verwijt de ketel maria1990? My gosh...

Succes ts, ik snap waarom je niet meer reageert hier. Zal ik ook niet meer doen.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Kissing spines maar geen last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:32

Maria, waarom val je 2 mensen aan die beide opgeleid zijn in de rechten en het goed voor hebben met TS?Het valt heel erg op dat je er zelf heel weinig van weet maar een veel te grote broek aantrekt door te denken dat je TS van advies kan voorzien. Kan het een toontje lager en laat de advocaten hier svp hun adviezen geven en neem ze serieus. We moeten veel te blij zijn dat ze keer op keer toch de mensen weer informatie willen geven die er wel toe doet en dan steeds weer tegen mensen op lopen die denken veel te weten maar bij nader inzien geen idee hebben waar ze het over hebben.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:38

Ik ga geen dingen beweren die niet zo zijn hoor want daar heb ik helemaal geen behoefte aan :D Je wil alleen maar horen wat je wil horen ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:07

maria1990 schreef:
Ik ga geen dingen beweren die niet zo zijn hoor want daar heb ik helemaal geen behoefte aan :D


En toch is dat precies wat je wel doet! :) En in meerdere topics dus het lijkt me raadzaam om je toch eens een keer goed in te lezen ipv hoog van de toren te blazen en van alles te roepen dat kant noch wal slaat.

TS, wat een rotsituatie! Zo te lezen heeft het paard wel degelijk last, dus ik hoop dat je snel een oplossing vind.
Er zijn hier door juristen al goede tips gegeven. Ik zou daar verder mee gaan of zelf een jurist inschakelen. Via FloortjeM zit je dan zeker op het goede spoor.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

MarjanB
Berichten: 16310
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Kissing spines maar geen last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 04:15

Ff advocaat van de duivel :+

Paard is moeilijk in de aanleuning dus heeft last van de ks? In mijn ogen klopt dat stukje niet. Wij weten niet hoe ts het paard rijd en of het zadel bijvoorbeeld wel passend is. Heel veel paarden hebben ks en hebben nooit ergens last van.

Overkruisd galopperen kan ook door problemen met SI gewricht komen.

Dus ik snap de betreffende DA wel als paard klinisch niet reageert op de plek hoeft ie daar geen last van te hebben. Vervelend voor ts maar ook voor verkoper die dit misschien niet eens wist.

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gitje1973, GoogleAdsense, lianne125, Mirre1415, Varekaj, wisja en 41 bezoekers