waarschuwing op pees van mijn paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nicky1963
Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:46

shaunil schreef:
Normaal zou het niet ernstig mogen zijn. 1 week voordat ik hem gekocht heb had hun dierenarts deze diagnose gesteld. En hij heeft meegedeeld dat ik na 1 maand stappen hem terug aan het werk mocht.


Och, wat een prachtig dier! Iets te schraal naar mijn smaak maar een mooi paard hoor.

Even over wat je hierboven schrijft: de mijne had een heel heel lichte peesblessure, niet kreupel, nauwelijks verdikking aan de buitenkant te zien, op de echo ook minimale irritatie. Twee weken boxrust, alleen 10 minuten stappen per dag, afspuiten, medicatie en daarna mocht ik weer opbouwen van de arts.
Is al 2 maanden geleden en nog steeds rij ik hem niet. Naar mijn idee is het been toch af en toe nog ietsie 'dik' dus volgende week weer terug voor scan.
Wat de dierenarts je vertelt is nog niet hoe het ook precies zal gaan, helaas.

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo


shaunil
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 14:47

De veearts die de diagnose heeft gesteld daar heb ik zojuist contact mee gehad. En die heeft meegedeeld dat er opzich nog niets kapot of gescheurd of verrokken is. Dit bedoelde ze met een” waarschuwing”. Ze zei dat dit een veel voorkomend tafereel is bij renpaarden. Hij vertoonde al wat ongemak op zijn ene been. Dus dan hebben ze onmiddenlijk de trainingen stop gezet, benen afgespoeld en op klei gezet. Daarna hebben ze de keuze genomen om hem te verkopen. Omdat ze de kans niet wouden nemen het paard kapot te rijden en hij deed ook geen startboxstart dus daarom hebben ze hem een 2e kans geven in een andere discipline. Het was toch een grote stal en ging in de weg staan. Ze heeft ook telefonisch meegedeeld dat het zeker geen probleem zou zijn om er dan ook mee te springen. Omwille dat er nog geen blijvende schade gemaakt is.

shaunil
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-05-19

Re: waarschuwing op pees van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 14:48

Momenteel is hij nog ietsje te mager, maar ga er zeker de eerste 2 maand niets mee doen en rustig aan wat eten bijgeven. Zodat hij terug mooi in model komt. Dit was hij toen hij zijn laatste koers heeft gelopen. [ img ]
[ img ]

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:52

Ook al krijg je het weer goed, springen zou ik niet aan denken. Mooi dier en ik hoop voor je dat je geen hoofdprijs hebt betaald en een kat in de zak hebt gekocht. Verhaal van vorige eigenaar kan nog zo aannemelijk zijn maar feit is dat je een paard met een peesblessure hebt gekocht en je heel goed moet gaan revalideren en dat zal met die snelle dieren niet gemakkelijk zijn. Dierenarts die gekeurd heeft heeft een leuk verhaal afgestoken maar dit dier goedkeuren is echt op het randje. Want er zit gewoon een beschadiging in de pees.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:18

Leuk dier! Ik kan mij niet voorstellen dat een dierenarts dit paard heeft goedgekeurd omdat erbij een peesblessure meestal een negatief verkoopadvies wordt gegeven. Hoe zit dat bij jouw paard TS? Ik een aantal paarden die zo'n zelfde peesblessure hadden en die konden niet meer bereden worden die moesten naar een jaar opbouwen weer onder het zadel en waren binnen vijf dagen onregelmatig en hadden een ontsteking aan de diepe buigpees opgelopen en toen was het klaar. Die paarden mochten nog een enkele keer een stapritje maken op het harde maar ze mochten niet meer belast worden in de bak en springen werdt ten alle tijden afgeraden. Ik hoop dat het voor jouw paard meevalt TS.

Popstra
Berichten: 13609
Geregistreerd: 21-06-08

Re: waarschuwing op pees van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:45

Dat paard is niet mager, dat paard is in toptraining geweest en renpaard.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:52

Popstra schreef:
Dat paard is niet mager, dat paard is in toptraining geweest en renpaard.


Volkomen mee eens renpaarden presteren niet meer goed op de renbaan als ze te dik zijn. Dat geldt voor elk paard in principe.

Rizette
Berichten: 4277
Geregistreerd: 11-06-09

Re: waarschuwing op pees van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:03

Je paard gaat straks misschien ontploffen door het extra voer en totaal geen beweging. Nog meer kans op een ernstiger peesblessure. Laat even een echo maken van de pees en vraag je dierenarts om een behandelplan. Zal w.s niet zo eenvoudig zijn met een paard wat gewend is hard te gaan.

Jessix
Berichten: 16381
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: waarschuwing op pees van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:28

Wat een knapperd! Ben benieuwd... Zal voor je duimen!

Anoniem

Re: waarschuwing op pees van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:06

Weet je al meer over je paard?

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: waarschuwing op pees van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:58

Wat een mooi paard. En een rustig oog.Ik snap best dat je die gekocht hebt,ik zou er ook voor vallen! Nu even kijken hoe je zijn blessure goed gaat krijgen.Springen zou ik voorlopig niet aan denken.Succes met de revalidatie en het weer opbouwen!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:04

Rizette schreef:
Je paard gaat straks misschien ontploffen door het extra voer en totaal geen beweging. Nog meer kans op een ernstiger peesblessure. Laat even een echo maken van de pees en vraag je dierenarts om een behandelplan. Zal w.s niet zo eenvoudig zijn met een paard wat gewend is hard te gaan.


Popstra schreef:
Dat paard is niet mager, dat paard is in toptraining geweest en renpaard.


Eens met beide! Niks mis met het gewicht van dit paard. Wees heel voorzichtig met op rust zetten en let bij het voeren goed op wat hij gewend is. Zal vermoedelijk veel krachtvoer zijn en relatief weinig ruwvoer, 6kg van beide hoor je regelmatig. Daar moet je voorzichtig zaken in veranderen als je hem goed wilt houden. Ik zou goede begeleiding van een da willen die de rensport kent!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carineken, Ineke2, jadeken, Sanne1802 en 30 bezoekers