[INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:36

Nieuws van mijn kant. Even afgewacht omdat ik het eerst niet helemaal geloofde.
Nayeli sinds ca. 1,5 week geen ceterizine meer nodig *\o/*
Ik was al een tijdje bezig met Body Stress Release behandelingen bij haar, en nu, na de 7de behandeling liet ze opeens haar eten staan (waar de pilletjes doorheen zaten, verpulverd). Ik dacht, nou lekker, dan maar eens even proberen met de hele pilletjes onder het voer. Maar ik vond ze allemaal terug de dag er na :') Dus weg gelaten en nu na 1,5 week nog steeds klachtenvrij! *\%/*
Van 32 pilletjes per dag naar helemaal niks. Het is echt ongelooflijk.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 21:47

Wat fijn!!

Ze weten toch vaak zelf wel wat ze wel en niet nodig zijn he.
Als appie echt eten laat staan vanwege een bepaald ingrediënt ,dan laat ik het weg.

Kun je wat meer vertellen over die behandelingen?
Ben wel nieuwsgierig :j

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:04

NRJ schreef:
Nieuws van mijn kant. Even afgewacht omdat ik het eerst niet helemaal geloofde.
Nayeli sinds ca. 1,5 week geen ceterizine meer nodig *\o/*
Ik was al een tijdje bezig met Body Stress Release behandelingen bij haar, en nu, na de 7de behandeling liet ze opeens haar eten staan (waar de pilletjes doorheen zaten, verpulverd). Ik dacht, nou lekker, dan maar eens even proberen met de hele pilletjes onder het voer. Maar ik vond ze allemaal terug de dag er na :') Dus weg gelaten en nu na 1,5 week nog steeds klachtenvrij! *\%/*
Van 32 pilletjes per dag naar helemaal niks. Het is echt ongelooflijk.



Vergeet niet dat het ook al ruim anderhalve week heel goed hooikoorts weer is door de vele regen... Ook mensen met hooikoorts doen het nu goed zonder cetirizine.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:16

Nou dat zou ik niet zo snel zeggen. De regen was plaastelijk hier is amper wat gevallen.. Vorige week was het vreselijk voor hooikoorts patiënten. De pollen radar voor deze regio extreem hoog tot aan gisteren. Vandaag hier past echte regen ipv 3 sputters..
Vriendin met hooikoorts slikt nu extra medicatie zo erg als het is en volgens haar huisarts was ze niet de enige.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:45

Zo, hier is het al een dikke week zwemmen geblazen en nauwelijks pollen.

Maar ik zet gewoon even iets neer om rekening mee te houden, gezien weersomstandigheden een enorme factor blijkt te zijn voor alle shakers (zon, pollen, voor sommigen wind etc). Niets zo vergankelijk als t weer en t is goed omgeslagen :)

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 02:16

ellepel schreef:
Wat fijn!!

Ze weten toch vaak zelf wel wat ze wel en niet nodig zijn he.
Als appie echt eten laat staan vanwege een bepaald ingrediënt ,dan laat ik het weg.

Kun je wat meer vertellen over die behandelingen?
Ben wel nieuwsgierig :j


Ja inderdaad. Zo deed ik normaal ook altijd afbouwen aan het einde van het seizoen, ze gaf heel duidelijk aan hoe veel ze nodig had.

Body Stress Release behandelingen laten de spanning die over de jaren heen opgebouwd is in het lichaam afvloeien. Het grappige is dat ik er eerst zelf mee begonnen ben en er echt baat bij heb. Toen dacht ik, wellicht ook iets voor Nayeli :)

https://www.bodystressrelease.nl/

Er is ook best wel wat over te vinden op internet. Ik vind het in ieder geval een fijne zachte behandelmethode. Wellicht iets zweverig, maar hè, als het werkt ;)

Focussed schreef:
Zo, hier is het al een dikke week zwemmen geblazen en nauwelijks pollen.

Maar ik zet gewoon even iets neer om rekening mee te houden, gezien weersomstandigheden een enorme factor blijkt te zijn voor alle shakers (zon, pollen, voor sommigen wind etc). Niets zo vergankelijk als t weer en t is goed omgeslagen :)


Fijn dat je meedenkt hoor :j
Voorgaande jaren merkte ik dan wel dat ze een paar pilletjes minder nodig had. Maar van 32 naar niks lijkt me zéér uitzonderlijk dat dit aan het weer ligt. Ik was voorgaande jaren minimaal tot september zoet er mee.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 09:53

Van de site gehaald:

De release bestaat uit het geven van kleine, lichte impulsen met de duimen of handen op de juiste plaats en in de juiste richting. Het lichaam kan door deze impulsen de spierspanning laag voor laag loslaten. Hierdoor krijgt het zenuwstelsel weer ruimte en de communicatie tussen de hersenen en het lichaam zal herstellen.
Dit is cruciaal voor het zelfgenezende vermogen, dat ervoor zorgt dat de natuurlijke veerkracht en gezondheid terugkeert.

Is dan een soort massage, doe je dat zelf of heb je een therapeut er voor?

Bij appie helpt de masseuse enorm goed.
Hij heeft vaak veel spanning op de bovenlijn, als ze hem masseert is hij daarna altijd bijna klachten vrij :j

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:24

Je kunt het vergelijken met een massage, maar toch ook weer niet. Het gaat veel dieper als een massage, en je laat echt veel lagen los (dingen die al jaren geleden gebeurd zijn, zoals trauma van bijvoorbeeld een auto ongeluk). Dingen die je lichaam opgeslagen en onthouden heeft voor te compenseren waar het toen pijn deed.
Er komt inderdaad een therapeut voor, ik kan het helaas niet zelf.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:45

Klinkt een beetje zoals acupressuur, is het alleen massage of gebruiken ze ook trigger points?

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:53


ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 07:45

Interresant!
Het is soms even zoeken naar een goede behandelwijze he.
En ik geloof absoluut dat heel veel paarden die schudden,dat ook doen vanuit stress :j

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:50

Bij ons lijken de oogdruppels goed te werken. Ik ben nog voorzichtig in mijn conclusies maar sinds we gestart zijn met druppelen / in combinatie met de kap tegen het licht, heeft mijn paard geen aanval met zwaar tranende ogen meer gehad. Ook het schudden lijkt niet verder door te zetten / te verminderen. Nb we zijn begonnen met Prevallin, maar inmiddels heb ik uitgevonden dat Etos huismerk (20 ml. voor 3,50 euro) het ook prima doet https://www.etos.nl/producten/etos-alle ... 84328.html

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:44

Zijn er specials bsr therapeuten voor paarden? Lijkt mij mooie aanvulling op osteo en fysiotherapeute.

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:55

Wat fijn NRJ dat dat helpt. Volgens mij lijkt dat of is dat hetzelfde wat ik bij Amber ook regelmatig doe. Ik doe het aan de hand van de filmpjes van Jim Masterson. Amber gaf in het begin veel reactie op de release stress in de TMJ and jaw. En op de oefening release tension through the bladder meridian.
Toen ik er mee begon, gaf ze hele heftige reacties. Vooral op de TMJ and jaw ging ze direct heftig schudden en de andere duurde verschrikkelijk lang voordat ik de hele lijn langs was omdat ze op zoveel punten reactie gaf. Nu ik het regelmatig doe, geeft ze een reactie zoals de filmpjes op youtube, even schudden knarsen of gezicht iets vertrekken. Als je dan even wacht, gaat ze gapen en zie je haar weer ontspannen. Schijnbaar heeft ze toch snel stress in haar lijf en dat werkt iig niet bevoordelijk voor het headshaken. Gelukkiig heeft Amber ook profijt van deze methode, en de poll pad.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:16

ellepel schreef:
Interresant!
Het is soms even zoeken naar een goede behandelwijze he.
En ik geloof absoluut dat heel veel paarden die schudden,dat ook doen vanuit stress :j


Ja het is zoeken en proberen O:) Daarom probeer ik het zelf meestal ook eerst uit haha.
Het was in ieder geval fijn dat we de symptomen konden bestrijden met de ceterizine, totdat we de oorzaak konden oplossen.

Sim schreef:
Zijn er specials bsr therapeuten voor paarden? Lijkt mij mooie aanvulling op osteo en fysiotherapeute.


Er zijn speciale BSR therapeuten voor paarden, google even of er eentje bij je in de buurt zit of komt.

Trieneke schreef:
Wat fijn NRJ dat dat helpt. Volgens mij lijkt dat of is dat hetzelfde wat ik bij Amber ook regelmatig doe. Ik doe het aan de hand van de filmpjes van Jim Masterson. Amber gaf in het begin veel reactie op de release stress in de TMJ and jaw. En op de oefening release tension through the bladder meridian.
Toen ik er mee begon, gaf ze hele heftige reacties. Vooral op de TMJ and jaw ging ze direct heftig schudden en de andere duurde verschrikkelijk lang voordat ik de hele lijn langs was omdat ze op zoveel punten reactie gaf. Nu ik het regelmatig doe, geeft ze een reactie zoals de filmpjes op youtube, even schudden knarsen of gezicht iets vertrekken. Als je dan even wacht, gaat ze gapen en zie je haar weer ontspannen. Schijnbaar heeft ze toch snel stress in haar lijf en dat werkt iig niet bevoordelijk voor het headshaken. Gelukkiig heeft Amber ook profijt van deze methode, en de poll pad.


Ik heb Jim Masterson even opgezocht, maar dat is toch heel anders. Hij manipuleert meer, dat doet de BSR therapeut niet. Die zoekt alleen de spanning op en released deze door een soort lichte druk en draai beweging in de goede richting :D

Fijn dat je het zelf kunt toepassen en dat je paard er profijt van heeft!

Nayeli is echt lekker zen nu, ze voelt zich goed en iedereen merkt het ook aan haar. Ze is weer ondeugend en nieuwsgierig zoals het hoort :D


Afbeelding

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:22

Ik heb niet al zijn filmpjes bekeken maar bij de twee oefeningen die ik doe, manipuleer ik niks en zo worden ze ook uitgelegd op youtube. Je legt alleen je vingertoppen op een bepaald punt en als je reactie krijgt, laat je ze daar liggen tot je paard ontspant. Eventueel geef je juist wat meer of minder druk met je vingertoppen. Het fijne vind ik dat ik het zelf kan doen en niet iedere keer iemand ervoor moet laten komen. Maar het is inderdaad een zoektocht naar wat helpt, bij elk paard is het helaas weer anders. Was makkelijk geweest als er gewoon 1 oplossing was.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:54

In de twee filmpjes die ik gekeken heb, neemt hij het hoofd vast en buigt dit in. Dan legt hij zijn vingers op een punt. Dit doet de BSR therapeut niet, paard moet gewoon zo recht mogelijk blijven.
Het is inderdaad fijn als je het zelf kunt toepassen en je paard er baat bij heeft. Scheelt ook in de portemonnee := want mij god wat heb ik er al veel geld aan uit gegeven :\
Maar door onze ervaringen te delen, helpen we misschien wel iemand anders op weg. Ook een fijne gedachte :)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:02


CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:15

Iemand interesse in het overnemen van een nieuwe 90% UV werende vliegenkap met schapenbont gevoerd? Mijn paardje blijkt helaas een groter hoofd te hebben dan ik dacht ... Ik heb de maat cob / small horse genomen en die blijkt dus te klein, komt bij Naghorseranch uit VS vandaan https://www.etsy.com/nl/listing/8211346 ... ting_top-5

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:34

Zaterdag kreeg ik Nilay's nieuwe bril binnen. Gisteren hebben we hem uitgetest.

Ik haalde Nilay uit het land en op de weg van het land naar het erf was hij al behoorlijk aan het schudden. Normaal zou ik dan niet gaan rijden. Een mooi moment om de bril te testen dus. Het omdoen ging heel gemakkelijk. Nilay gedroeg zich alsof het heel normaal is om een bril om te krijgen. Tijdens de rit hadden we felle zon en wind afgewisseld met regen. Dat ging allemaal zonder schudden tenzij hij erg veel spanning opbouwde door omgevingsfactoren. Dan gaf hij wat knikjes maar eigenlijk ook niet meer dan dat. Eenmaal op stal na het verwijderen van de bril begon hij weer licht te schudden. Ik ben dus heel hoopvol dat de bril daadwerkelijk (een deel van) de prikkels die het schudden triggeren wegneemt. De komende tijd zal ik hem de bril telkens opdoen als we gaan rijden. Ik ben heel benieuwd!Afbeelding
Afbeelding

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 08:31

dat klinkt goed,staat ook heel stoer die bril :D

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:56

Super. Het zou geweldig zijn

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:04

Coole bril 8-) En natuurlijk super dat hij zijn werk doet! *\o/*

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:23

Hahaha het is even wennen en we krijgen veel reacties. Zowel positief als negatief. Maar het gaat er om dat het hem goed doet. Vanavond weer een rondje rijden.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:53

Ik heb een video gemaakt van t effect van EquiPENS bij headshaking met voor- en na videos!