[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:52

_sharona_ schreef:
Ik zie net deze deken voorbij komen.

https://www.paardenkruiden.nl/eczeemdek ... results=13

Word verkocht als een eczeemdeken. Ziet er naar mijn idee meer uit als een vliegendeken. Denken jullie dat ie goed genoeg is als eczeemdeken? Ik baal dat die van hypostore pas in juni kan leveren..



Ik ken deze deken niet...maar ziet er idd niet direct uit als echte eczeemdeken...

Ik heb deze besteld...nog niet binnen dus moet nog even afwachten wat de pasvorm is...

https://www.kifrahorse.nl/Eczeemdeken-Strong


ellepel
Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:52

Is geen mishandeling hoor.
Appie heeft ook lang zonder gras gestaan, en dat ging ook beter.
Het is echt uitzoeken wat het beste werkt :j

_sharona_
Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:54

Vleddertje1 schreef:
_sharona_ schreef:
Ik zie net deze deken voorbij komen.

https://www.paardenkruiden.nl/eczeemdek ... results=13

Word verkocht als een eczeemdeken. Ziet er naar mijn idee meer uit als een vliegendeken. Denken jullie dat ie goed genoeg is als eczeemdeken? Ik baal dat die van hypostore pas in juni kan leveren..



Ik ken deze deken niet...maar ziet er idd niet direct uit als echte eczeemdeken...

Ik heb deze besteld...nog niet binnen dus moet nog even afwachten wat de pasvorm is...

https://www.kifrahorse.nl/Eczeemdeken-Strong



Ik heb de gok toch ook niet genomen en een eczeemdeken van qhp gekocht. Die had ik nu ook dus weet dat die verder prima past en zit :) had het idee dat die in mijn link wat luchtiger zou zitten, vandaar mijn vraag.

    Ik hou van kippen

_Evelien
Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:56

Vraagje, gezien mijn huidige eczeem deken het een beetje aan het begeven is.. Welke eczeem deken hebben jullie voor je paard? Ik zoek het liefst een licht gewicht deken, ademend, en een goede buikflap. Het liefst een buikflap die nog over de navel gaat. Het is voor mijn Arabier. Misschien meerdere mensen met een Arabier hier, en die een specifiek model fijn vinden. :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:48

Qua voeding na dik 2 weken/ bijna 3 weken nog steeds positief over de VS200 korrel.
Huid op haar buik - die normaal in de zomer echt onrustig is - is gewoon hersteld!
Ze staat onder een vliegendeken, maar zonder buikflap.
Ik ben écht positief verrast en heb vingers (en tenen) gekruist dat het zo mag blijven! :D :D

darkadia
Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:35

Enig idee wat er dan in de VS200 zit waardoor dat is?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:30

darkadia schreef:
Enig idee wat er dan in de VS200 zit waardoor dat is?


het zit iets hoger dan gemiddeld in selenium, zink, koper, magnesium en kobalt. En er is geen ijzer toegevoegd. Die combinatie zou het verschil moeten maken.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:45

Hier nog steeds geen deken en geen jeuk. Jaren lang stond ik aan zee en moest mijn paard half maart al een deken op, anders was hij eind maart al kaal. Elke zomer een Rambo eczeem deken en ook een masker was erg nodig. Nu ben ik naar Drenthe verhuisd, nabij de bossen. En heeft hij nog geen jeuk!
Hij is een goede 30 kwijt en verder staat hij praktisch in een kale weide. Gaat hij om 9 uur naar buiten en rond 1700 a 1800 naar binnen, waar hij hooi krijgt. Verder krijgt hij Havens natural balance en een vitaminebrok. Tot nu toe geen jeuk.
Dus in hoeverre is het allemaal voedingsgerelateerd en in hoeverre is stalbeleid bepalend. Ik heb bijna 8 jaar met dekens gesleept, van maart tot november en dat aan zee. En tot mijn enorm grote verbazing heeft hij nog geen jeuk. Het kan nog komen vanzelf, maar ansich is dit voor hem uniek!

TanteFlavie
Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:07

Ik geloof wel in jeuk door voer/gras/wortelen/fruit/brood...
maar hier ook nog steeds geen jeuk en deken. Vorig jaar stond hij vanaf begin maart ingepakt. Dit jaar krijgt hij bye bye itch gecombineerd met CBD druppels...
We blijven kritisch, pas op het einde van het seizoen ga ik zeggen dat die CBD druppels waarschijnlijk hielpen. Vorig jaar had hij "minder jeuk" door de bye bye itch... maar was een deken echt noodzakelijk (rambo)

Pluk de dag!

_KaWi_
Berichten: 909
Geregistreerd: 21-05-11

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:39

Ah nog een positieve ervaring met Bye bye itch.
Ik heb vorig jaar ook bye bye itch gevoerd en dit jaar nog niet (vond het best prijzig) Maar hij heeft nu wel meer last.
Dus ik denk dat ik dat toch ook maar weer ga bestellen. Vorig jaar zo goed als geen jeuk gehad. Hij blijft wel altijd wat gevoelig voor vliegend gespuis op zijn lijf.

https://www.instagram.com/haflingernatif/

Believe you can,and you're halfway there...
Natif is lief!

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:09

_Evelien schreef:
Vraagje, gezien mijn huidige eczeem deken het een beetje aan het begeven is.. Welke eczeem deken hebben jullie voor je paard? Ik zoek het liefst een licht gewicht deken, ademend, en een goede buikflap. Het liefst een buikflap die nog over de navel gaat. Het is voor mijn Arabier. Misschien meerdere mensen met een Arabier hier, en die een specifiek model fijn vinden. :)


Mijn arabier staat onder de deken van de Epplejeck. Maat 175, past perfect. Hij is 1,53 hoog, heel erg rond geribt met smalle schouders.

[ img ]

Overigens geef ik hem alleen metazoa, lijnzaadolie en een kruidenmengsel. Toevallig eet hij op deze foto gras, maar toen was hij zielig met een flinke wond. :+

Ook krijgt hij natuurlijk hooi en staat hij op een pp. Het jeukt nog wel, maar minder dan vorig jaar. Toen had hij ook nog stress.

IG: @arabierjoep

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:20

De belangrijkste ingrediënten van bye bye itch zijn brandnetels en lijnzaad olie, die kan ik zo ook wel voeren... ik ben nieuwsgierig naar de werking van cool 4 horses en eczema itcho protect

TanteFlavie
Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:38

@Elvirawortel
Lijnzaadolie zie ik niet meteen in het poeder, ik zag wel zaden van boekweit (heb ze gezaaid om te weten wat er ging komen) en veel diatomeeënaarde. Lijnzaad ken ik ook van plant, tenzij het gemalen is (aannemelijk, maar niet uitgekomen na zaaibeurt), verder zit er biergist in, houtskool, en inderdaad netels.

Ik bestrijd de brandnetels niet in mijn weide. Ik maai ze, laat ze even drogen en dan eten mijn paardjes die naar behoefte zelf op. Ik merk taaie vezels in de bye bye itch, vermoedelijk zijn dat dan de netels?

Ik bestelde de zak bij Hilton Herbs rechtstreeks... vermoedelijk zal dat na de brexit nog duurder worden.... Zeer snelle levering trouwens (sneller dan vanuit NL)

Pluk de dag!

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:13

Ik dacht altijd dat boekweit giftig was?

ellepel
Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:48

_Evelien schreef:
Vraagje, gezien mijn huidige eczeem deken het een beetje aan het begeven is.. Welke eczeem deken hebben jullie voor je paard? Ik zoek het liefst een licht gewicht deken, ademend, en een goede buikflap. Het liefst een buikflap die nog over de navel gaat. Het is voor mijn Arabier. Misschien meerdere mensen met een Arabier hier, en die een specifiek model fijn vinden. :)



Geen arabier,maar een welsh met bijna dezelfde bouw ( denk ik)

[ img ]
QHP eczeemdeken zebra, bevalt prima!
Gaat nu het 2 e jaar in

[ img ]

En de shires vliegenkap.
Zat vanmorgen nog om, dus hopelijk werkt dit :j
Gaat hier verder prima, alleen wat jeuk als ze net op een nieuw stuk gras komen.
Helaas wel veel kale plekken rondom oren en ogen

Xantha
Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:27

Die pyama dekens schuiven bij Luz altijd.
Als ze gaat rollen verschuift de deken en blijft dan zo scheef liggen.
Hebben jullie daar geen last mee?

XANTHA

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:23

Xantha schreef:
Die pyama dekens schuiven bij Luz altijd.
Als ze gaat rollen verschuift de deken en blijft dan zo scheef liggen.
Hebben jullie daar geen last mee?


Dat probleem had ik ook. Daarom heb ik nu een non-pyjama deken.

IG: @arabierjoep

ellepel
Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:01

Deze blijft gewoon zitten, terwijl appie echt veel rolt
Alleen de hals schuift soms iets naar achter.

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:29

Hier even gestopt met de CBD druppels want ze kreeg toch jeuk dus even kijken in hoeverre het werkt. Ook net brandnetels geknipt, zowel mn zomereczemer als de pssm1er aten het direct zonder te drogen op. Nu nog kleefkruid zoeken haha.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:56

voor iedereen die een deken zoekt of de Rambo swiet itch hoody gebruikt n hem veel te duur vindt, hij is nu voor € 88 bij agradi

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 07:52

Bij mij op stal geven ze sinds kort kuil ivm het hooi te kort. Ik heb niet de mogelijkheid om hier op één of andere manier iets aan te doen. Juist door zijn zomer eczeem staat hij op een paddock Paradise, zonder gras, met slowfeeders.

Waar en hoe kan ik hem ondersteunen? Last uit zich in slappe mest en meer (veel) jeuk aan zijn manenkam. Ook heeft hij een hangbuik gekregen. Hij is niet dik.

IG: @arabierjoep

dimma
Berichten: 344
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Surhuisterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:03

Isabel_k schreef:
Bij mij op stal geven ze sinds kort kuil ivm het hooi te kort. Ik heb niet de mogelijkheid om hier op één of andere manier iets aan te doen. Juist door zijn zomer eczeem staat hij op een paddock Paradise, zonder gras, met slowfeeders.

Waar en hoe kan ik hem ondersteunen? Last uit zich in slappe mest en meer (veel) jeuk aan zijn manenkam. Ook heeft hij een hangbuik gekregen. Hij is niet dik.


Je zou glucobalance erbij kunnen geven. Ik geef mijn merrie dat ook.

Dama-ísa fra Veruleiki 28-05-2002 - ✨ 01-10-2019

te_kla1
Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:00

[ img ]
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn vraag. Mijn shet heeft al een tijdje kwastjes haar die je er met de wintervacht periode zo uit kon plukken. Als je nu over zijn vacht aait voel je wel de bultjes zitten, maar ze willen er maar met moeite uit. Laatst plukte ik dit eruit, zie foto (dit heb ik bij hem nog nooit eerder gezien). Wat kan dit zijn?

(Ik hoop dat de foto erbij zit)

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

ellepel
Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:02

Kan een bacteriele huidinfectie zijn,met als regenschurft?
Dan zou je een paar keer met betadineshampo of andere ontsmettende shampo moeten wassen en kijken of het dan verbeterd.

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:21

Elvirawortel schreef:
voor iedereen die een deken zoekt of de Rambo swiet itch hoody gebruikt n hem veel te duur vindt, hij is nu voor € 88 bij agradi


Hoe vinden de mensen deze deken? Ik heb paar dagen terug een nieuwe deken gekocht, een zebra master eczeemdeken. Bevalt prima maar heb de Rambo ook bekeken en overwogen. Vond de stof ontzettend dik en zwaar. Hebben jullie paarden hier geen hinder van?

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers