[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:42

Ja maar zoek niet per definitie vitamine korrel maar vooral iets wat ook zo min mogelijk allergie/ jeuk triggert. Dacht wie weet hier nog iets haha

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 08:26

Wij zijn nu een maand verhuisd. Ik ben heel benieuwd hoe mijn exzemer het gaat doen aankomende zomer, want we staan nu dichterbij het bos, maar ze krijgt nu heel mooi hooi waar een flinke voorraad van is dus geen wisseling. Verder geef ik een schep Cavalor FiberForce met een bekertje Cavalor Support er doorheen.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:20

Ik voer ook Marstall Force, de muesli liet ze staan, de vitaminekorrel eet ze prima.
Maar een stalgenoot haar paard eet de vitamine korrel juist weer slecht en de muesli graag.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:39

Zijn jullie ook bekend met kleine rode 'blaasjes', die heel erg jeuken? M'n paard heeft dat en andere paarden die in dezelfde box hebben gestaan hadden daar ook last van. Ik heb nog steeds hoop dat m'n paard geen zomereczeem heeft. Ik zal morgen bij daglicht een goede foto proberen te maken van de 'blaasjes'.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:41

Hier een PRE merrie gekortwiekst omdat het 1. geen gezicht was en 2. beter te smeren. Zal straks even kijken voor een foto.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:48

cijsalover, ik ben wel benieuwd naar een foto.
komt me zo uit jouw beschrijving niet bekend voor

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:05

Robijntjah schreef:
Hier een PRE merrie gekortwiekst omdat het 1. geen gezicht was en 2. beter te smeren. Zal straks even kijken voor een foto.

Jeukt Modesta ook? :( (Ik ben/was stille meelezer in 2019 beleren topic) ;)

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 15:05

henny_w schreef:
Schadows17 schreef:
Sorry zeer late reactie! was een tijdje niet actief hier.
Ja ben toch maar op Pavo vital gebleven, jeuk is nu ook weg dus denk toch dat het erdoor kwam dat ik redelijk vroeg de deken heb afgehaald ivm veel regen en wind....
en als de jeuk er eenmaal is kom je er niet goed vanaf.
Wel zonde van de manen weer, ging zo goed de hele zomer.
Maar zag op een ander topic dat velen jeuk met Pavo vital associeerden dus maakte me wat zorgen daarover.....
Ook omdat het paard van mijn zusje meer jeuk kreeg dan anders.



Ik heb de Pavo vital zo'n 1,5 jaar gevoerd en was eerst erg enthousiast. Echter vanaf afgelopen zomer begonnen de paarden hier plekjes op de huid te krijgen die ze vorig jaar niet hadden. Ook weer meer jeuk in de manenkam dan eerder. Het leek wel of ze op de een of andere manier weer gif binnenkregen. Het deed denken aan de plekken na de vergiftiging in 2011 met een mix van onkruidverdelgingsmiddelen. Ik heb op een gegeven moment de Pavo vital nog verhoogd qua dosering en toen werden de plekjes en jeuk nog erger >;)

Ik heb onlangs alles qua voer doorgenomen en kon eerst niets vinden, totdat ... ik als ingredient citruspulp las in de Pavo vital. Ik heb daar 's op gegoogled en het blijkt dat citruspulp een rest produkt is van bijv. citrusdrankjes en het vruchtvlees en schil samen vermalen worden tot pulp in veevoer. Echter die schil kan iets tot behoorlijk wat aan pesticiden bevatten wat dus in de citruspulp terecht komt. Ik weet natuurlijk niet of dat de oorzaak is maar ik vrees dat over de langere periode van voeren er toch een opbouw van gifresidue in de paarden terecht is gekomen waardoor ze die rare huid uitslag en vermeerderde jeuk kregen.

Ik ben direct begonnen met de Pavo vital af te bouwen en met een paar dagen is het op. Ik weet nog niet wat ik als alternatief ga geven. Op de Vitalbix dc wordt 1 van de dames erg rillerig en schrikachtig.
Produkten met soja erin valt hier ook verkeerd bij 2 paarden dus het wordt weer een uitzoekerij.




Ow jeetje dat klinkt akelig.......
Ik heb tot nu toe nog geen vreemde plekken gevonden, dus even afwachten, maar zou ook niet wete wat ik dan zou moeten geven, behalve misschien marstall force.......
Ik ga het komend jaar nog eens aankijken denk ik want verder doet ze het er goed op en jeuk is nu enige tijd weer helemaal weg, dus misschien is het toch niet de pavo vital.....

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 15:06

MarliesV schreef:
Ik voer ook Marstall Force, de muesli liet ze staan, de vitaminekorrel eet ze prima.
Maar een stalgenoot haar paard eet de vitamine korrel juist weer slecht en de muesli graag.




Heeft die van jou hier meer jeuk van gekregen? En hoe lang voer je het al?

iiSunshine

Berichten: 1244
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:32

wat zijn jullie ervaringen met Marstall ExZem-Muesli? Werkt het beter met het eczeem supplement? Of is juist alleen het supplement ook voldoende?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:28

Serenity350 schreef:
Robijntjah schreef:
Hier een PRE merrie gekortwiekst omdat het 1. geen gezicht was en 2. beter te smeren. Zal straks even kijken voor een foto.

Jeukt Modesta ook? :( (Ik ben/was stille meelezer in 2019 beleren topic) ;)


Hele late reactie :=
Nee, alleen aurelia!

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:55

Heeft iemand nog wat aan twee doosjes cetirizine. 1 onaangebroken, de ander zo goed als vol. Goed tot oktober 2020. Ik gebruik ze niet meer voor mijn paard.Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6136
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:06

Even een schopje omhoog in dit topic.
Als het weer zo blijft, hou ik m'n hart vast hoe vroeg de jeuk gaat beginnen en hoe hevig het gaat worden dit jaar..
Ga binnenkort alvast een nieuwe deken en Culico druppels halen, nu vast goedkoper dan in het voorjaar.
Wat vinden jullie een fijne deken voor een erg brede (en dikke) pony? Vooral de buik moet goed bedekt zijn. Heb al jaren de RSIH maar dan moet er een losse buikflap omheen en dat ben ik wel een beetje beu.

Ik vroeg me af, is er ergens een duidelijke website met alle mogelijke (gangbare) behandelingen? Zit te twijfelen om zo'n magneet aan te schaffen, vind het zo iets zweverige en vraag me af hoe dat wel niet kan werken.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:23

Mijn paard heeft alweer kriebeltjes (ook door het loslaten van de haren). Ik vroeg mij af is hier iemand die Oerbalans van Ecostyle voert? Ik lees goede verhalen dat dit zou helpen tegen de jeuk?

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:00

Mijn pony was ook weer wat aan het schuren. Denk ook vanwege de haartjes die loslaten, maar ik zie ook al op tegen de zomer met deze “winter”....

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:03

ik moet de dekens even wassen!
ik vind toch de pyama het beste hoor casperzazoe :j

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:01

Hoe doen jullie het eigenlijk met rijden als het paard normaliter ingepakt staat in een eczeemdeken? Want dan kunnen de knutten toch ook gaan bijten?

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:02

Goede vraag wel, dat vraag ik me namelijk ook af.
Ik heb de eerste eczeemdeken maar gewoon besteld en we zien het wel weer.

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:07

uitrijvliegendeken en goed sprayen van tevoren, zoiets dus, soort van boerka :+

Afbeelding

en plannen wanneer je gaat rijden, niet in vliegende beestjes tijd }>

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:36

Oke maar als je dan poetst worden ze alsnog gestoken :+

En dat plannen is wel een ding, ik zal toch echt in de nazomer in de schemer moeten gaan rijden :=

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:54

Robijntjah schreef:
Oke maar als je dan poetst worden ze alsnog gestoken :+

En dat plannen is wel een ding, ik zal toch echt in de nazomer in de schemer moeten gaan rijden :=


In de schemer is juist echt een periode dat je met een paard/pony met zomereczeem niet wil rijden.
Die van mij wordt echt niet blij als ze in de schemer zonder deken staat, dat moment is qua beestjes het ergste.

Dan liever nog vol in de zon of in het donker.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:55

I know maar ik zal doordeweeks wel moeten ivm werk!

AvHdG
Berichten: 261
Geregistreerd: 11-08-17

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 08:16

Hier vanaf oktober oerbalans aan het voeren. Tot nu toe weinig jeuk maar afwachten in het voorjaar. We verwachten ook geen wonderen maar zou fijn als het iets helpt (paard heeft vooral veel jeuk van navel tot geslachtsdeel, lastig.. gezien deken daar stopt)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:23

AmkevanHal schreef:
Hier vanaf oktober oerbalans aan het voeren. Tot nu toe weinig jeuk maar afwachten in het voorjaar. We verwachten ook geen wonderen maar zou fijn als het iets helpt (paard heeft vooral veel jeuk van navel tot geslachtsdeel, lastig.. gezien deken daar stopt)


O dat zou zo fijn zijn voor de eczemers, iets minder jeuk!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:37

Oerbalans wordt toch gebruikt als een detox? Zijn er ook andere producten om te detoxen? Iets van groene leem/klei of iets dergelijks?

Ik zag gister zo'n gigantische zwerm knutten dat ik nu bezig ben met een plan van aanpak voor komend jaar. Dit wordt de tweede zomer met mijn paard en ik wil echt niet weer zo'n terrorzomer als afgelopen zomer.