[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:52

Ik ben benieuwd naar jouw resultaat!


Mi_Amore
Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:53

Ik ook

Ik wacht hun ‘verslag’ af, ga dan de supplementen halen en tegen november een 2de nazicht.

Kost evenveel als een bloedonderzoek en er kwam meer uit, als dit nu ook juist blijkt te zijn, dan weet ik dat ik de bloedtest alvast kan vervangen door de resonantie :)

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

ellepel
Berichten: 47326
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:09

wel een beetje uitkijken met jodium toevoegen hoor.
want teveel is namelijk wel giftig voor paarden :j
zeewier is wel een goede...is sowieso wel goed bij huidproblemen.


D tekort kan, zeker als ze altijd met deken lopen.
hier gaat daarom de deken af als ik er ben. dan zou voldoende moeten zijn.
verder je voer inderdaad veranderen.
zou gaan naar een graanvrije vitamine korrel.
marstall force is een goede en ik geef nu pavo vital.
die kan dacht ik ook.

ben benieuwd hoe het verder gaat!

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:13

Heel interessant!

IG: @arabierjoep

Mi_Amore
Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:28

@ellepel: jodium is idd een bijzonder dingetje waarbij ze heel voorzichtig zijn met de dosis, maar ik vertrouw wel op hun kennis hieromtrent. Tenzij jij nog iets goed en natuurlijks kent? Zij werken ook enkel met producten die homeopatisch/zo homeopatisch mogelijk zijn.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:21

Mijn merrie heb ik op de Puur Apis, Puur Culio en Medicinale CBD olie staan.
Staat nog steeds zonder deken, heel licht schuurt ze, maar dat doen mijn niet eczemers ook. Jaren ervoor had ze geen manen meer.

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Maartje_M
Berichten: 9356
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:03

Vraagje, mijn jeukerd jeukt momenteel heel erg op haar rug. Ze staat als de deken af is bijna meteen in haar rug en flank te happen. Ik herken dit niet van de eczeempaarden die ik ken, jullie wel?
Ik wil haar een detox kuur geven. Ik zie dat er verschillende merken zijn. Waar hebben jullie goede ervaringen mee, of maakt het niet zo veel uit?

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:35

Misschien hebben jullie er iets aan.
Ik heb een vliegenspray gemaakt die best goed werkt :j .
Een bosje Thijm en een bosje Citroenmelisse (uit de tuin ;) ), kokend water erop, dus net als thee zetten, laten afkoelen :+ , en Viola, vliegenspray die best lekker stinkt :+ , geen rotzooi bevat, niks kost en waar je dus veilig lekker veel mee kan sprayen, en die ook nog werkt, hier tenminste wel.
De hele stal ruikt naar Thijm, nog wel lekker ook!!

Ik heb wel eens drainage van Puur gebruikt, en daarna de Cullico en de allergie, heet nu anders.
Deed wel wat denk ik, maar ik was er niet zo enthousiast over.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:02

Ik spray dit jaar met een mengsel van half Listerine menthol, half appelazijn en 50 druppels citronella olie plus een paar druppels afwasmiddel zodat de spraykop niet verstopt raakt. Dat alles gaat in een liter spuitbus. Gaat ook heel goed.
Vorig jaar mengde ik de Listerine half om half met huidolie en dan op de manenkam smeren maar op een gegeven moment krijg je wel viezige manen.

De bovenstaande spray spuit ik gewoon op de manenkam en staartwortel en onder bij de buiknaad.
Voordeel van dit mengsel is dat de paarden het ook minder aantrekkelijk vinden om bij elkaar op de manenkam te knabbelen wat vaak harder gaat dan me lief is.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:03

assebassie schreef:
Misschien hebben jullie er iets aan.
Ik heb een vliegenspray gemaakt die best goed werkt :j .
Een bosje Thijm en een bosje Citroenmelisse (uit de tuin ;) ), kokend water erop, dus net als thee zetten, laten afkoelen :+ , en Viola, vliegenspray die best lekker stinkt :+ , geen rotzooi bevat, niks kost en waar je dus veilig lekker veel mee kan sprayen, en die ook nog werkt, hier tenminste wel.
De hele stal ruikt naar Thijm, nog wel lekker ook!!


Bedankt voor de tip. Ik heb beide in de tuin staan en zal het ook 's proberen :)

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:58

Ben benieuwd of het bij jou wat doet, je kan het ook net zo geconcentreerd maken als je wilt, mijn eerste 'versie' was wat slap, ik maak het nu lekker sterk 8-)
En, ook belangrijk, mijn paarden vinden deze spray niet eng ofzo, bij de chemische rommel lopen ze weg, bij deze niet, vond ik wel grappig :D

Ik was vorig jaar ook fan van listerine, maar daar kwamen nogal schilfers van, ik behandel ze trouwens nu in de manen en staart met het antiklit spul van de Welkoop, de schilfers verdwijnen dan helemaal en het wordt wat gladder, nog niks beschadigd dit jaar.

ellepel
Berichten: 47326
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:49

ik moet alleen af en toe wat zinkzalf op de staartaanzet doen.
maar verder gaat het hier echt super goed :D

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:07

Wat mij ook opvalt is dat de paarden hier nog maar 1 dag een vliegenmasker opgehad hebben. Ergens begin mei meen ik. Toen was het een dag heel heftig met vliegen rond de ogen. Daarna niet meer. Vorig jaar konden ze hele periode niet zonder die maskers vanwege de vele vliegen. Toch apart :)

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

Caily
Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:08

Het is ook pas half juni. Over een week of 6 zal het wel anders zijn :(

wendy1987
Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:17

Ik heb al sinds april ofzo, misschien wel eerder al masker op. Wil gewoon geen zwart hoofd van de plekjes. Gaat tot nu toe goed.. * klopt af*

Froukje
Forever young
Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-19 18:22

Het ging hier zo goed, vandaag een paar uurtjes binnen moeten staan en ze heeft zich helemaal kapot geschuurd |(
Ik snap er helemaal niks van want op het land toont ze helemaal niet zoveel jeuk en heeft ze ook opties genoeg om te schuren, maar nu op stal ging ze helemaal los -O- Op een gegeven moment was ik zelfs bang dat ze de hele stalwand er uit zou drukken zo ging ze te keer.
[ img ]
[ img ]

Dit was na 3 kwartier binnen staan.. Daar voor was er geen plekje te zien. :\

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Ootie
Berichten: 521
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: WbD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:34

Dat ziet er naar uit zeg. Apart dat ze ineens zoveel jeuk heeft :(

Odette&Fenna

ellepel
Berichten: 47326
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:40

maar de huid was zo te zien wel al donkerder om ogen en mojd?
appie heeft dat ook,maar het is niet open.

balen hoor,zou even goed smeren met iets en dan trekt het wel weg.
mijn merrie,die totaal geen eczeem heeft schuurt ook als ze binnen staat hoor.
buiten niks te zien,maar binnen gaat ze los :j

Froukje
Forever young
Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-19 18:50

Nee die donkere plekken zaten er niet :n Ja, 1 kleine aan de kant van het wang maar verder niet. Dit heeft ze echt in een uurtje tijd voor elkaar gekregen.

Ze lopen nu weer buiten en ik zal haar zo haar masker maar weer om doen, daar heeft ze een hekel aan maar ze heeft even pech.

Lang leve de grote voorraad aan smeerseltjes.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

ellepel
Berichten: 47326
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:38

sjee,dan heeft ze wel haar best gedaan zeg!
ja smeersels genoeg,ik heb ook een kast vol met spullen staan :')

Caily
Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:32

Wat onwijs balen. Bijzonder ook dat als ze in de wei ook kan schuren, ze het niet doet.

Mijne vind het juist vervelend als ik het masker af doe, dus ondanks dat ik denk dat ze wel zonder kan, blijft die maar mooi op

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:08

Iemand hier ervaring met dentanil?

GaelleS
Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:40

*Komt binnenvallen* Froukje, ik zou haar ogen zelf even laten checken... oogontsteking (al dan niet door de zon) kan ook voor pijn en jeuk zorgen en dan schuren ze hun hoofd soms kapot. Better safe than sorry in ogen geval... Fluo testje door de dierenarts en er ff in laten kijken enzo...
Of ze heeft een wondje op haar oog opgelopen en gaat daarom schuren of door het schuren kan ze haar ogen beschadigen. Vind het iig geen typische plek voor zomereczeem ?

Froukje
Forever young
Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 13:15

Met haar ogen is niks mis, daar ben ik heel zeker van. Dat laat ze altijd direct merken.

Ze wil haar voorpluk schuren maar daar kan ze niet lekker bij in deze stal, de spant waar ze aan schuurt staat net verkeerd, waardoor de rest van het hoofd kapot schuurt.

Als ze weer naar binnen moeten worden de paarden gewisseld en staat ze in haar oude stal. Dan gaat haar voorpluk er wel aan maar dan laat ze de rest van haar hoofd tenminste met rust.

Maar goed, dat duurt nog een mooi poosje. Ze stonden nu voor nood binnen omdat de hoefsmid kwam en het met bakken te gelijk uit de lucht kwam vallen. Tijd genoeg voor het vinden van een oplossing.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Nyaleti
Berichten: 6109
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:47

Oei Froukje, dat is wel even schrikken %)

Die van mij doet anders dan normaal. Hij staat op de Culico druppels en het ging super, helaas deze week toch begonnen met schuren. Normaal gaat z'n manenkam er als eerste aan en verder jeuk aan z'n staart en buik.
Nu staat hij wel uit zichzelf binnen en heeft z'n billen kapot geschuurd en een klein beetje op z'n neus. Z'n manenkam is niet hard, zitten nog geen schilfers. Z'n staart zit vol schilfers (vanavond wassen met teershampoo) en z'n buik is nog helemaal heel.

Nu zijn ze een tijdje terug, terug gegaan op goed, heel fijn gesneden hooi. Hiervoor stonden ze op (slecht) koeien kuil, met ook wat maïs er in. Zou dat de jeuk veroorzaken? Omdat hij dus niet met z'n manen begonnen is. Je zou zeggen dat het hooi juist veel beter is, stuk minder suikers en betere kwaliteit..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, GoogleAdsense, Lauke, Trendiction, wiifke en 96 bezoekers