Mijt/luis/rainrot/schimmel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Mijt/luis/rainrot/schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 03:46

In welke omgeving woon je? Misschien is er een bokker die nog een goede DA kent?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Taucha
Berichten: 1157
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 06:56

Net wat tirzasarah10 schrijft: wortels!!!

Er zijn paarden die enorm gevoelig zijn voor wortels. Ik heb een tijdje terug een paard gereden die binnen een dag dat ie een wortel kreeg alles open krabde. Eigenaar koppig, van de oude stempel en wilde het dus niet geloven en bleef alles afdeppen met imaverol |o
Tot eigenaar een week met vakantie ging. Paard kreeg geen wortels van mij. Jeuk aan het einde van de week een heel stuk minder. Eigenaar terug, wortels erin en weer hetzelfde liedje. _-:(

Probeer het eens wat ie doet zonder wortels in zijn dieet. Let op, kan wel een hele tijd duren voor je echt wat merkt, zeker als je daarnaast nog andere dingen voert waar (ongemerkt) suikers (ofwel veel koolhydraten) in zitten.

GaelleS
Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Mijt/luis/rainrot/schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:05

Oh sorry ik maakte geen verwijten naar jou toe hoor! Je doet idd gewoon wat er gezegd wordt maar als Dierenarts kan je toch doorvragen naar eerdere behandelingen/successen en voorstellen om eens te testen wat er eigenlijk speelt ipv er snel iets op te kletsen en in te spuiten... zo blijf je sukkelen. Meerdere dingen tegelijk kunnen ook natuurlijk en het ene behandelen kan het andere ook beinvloeden ...

Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Mijt/luis/rainrot/schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 13:43

Ik ga hem geen wortels meer geven. Kijken wat dat doet. Verder krijgt hij max 5-10 brokjes van die beloningsdingen (kruidensmaak) en alleen tijdens training (2x per week).
Ik heb hem in november geloof ik een voederbiet gegeven, een dag later merkte ik de eerste plekjes op. Daarna heeft ie nooit meer een biet gehad maar zou het hele fiasco niet ook deels daaraqn liggen?

Taucha
Berichten: 1157
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Mijt/luis/rainrot/schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:06

Bieten bevatten inderdaad ook een heleboel suiker :Y)

Ben benieuwd hoe 't beessie er over een dikke week bij staat. Succes ermee!

Rizette
Berichten: 4278
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:40

Oud topic, ,maar ben heel benieuwd of het paard van de jeuk af is gekomen en wat de oorzaak er van was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:53

Kuil en wortels zijn veel te suikerrijk voor tinkers en veroorzaakt vaak jeuk.

Mijt bij tinkers blijft vaak beperkt tot de benen, daar is het het aangenaamst voor de mijten. Tegen mijten wordt vaak met dectomax (tegen rain rot is nieuw voor me) gespoten, alleen ben je tegen mijten er niet alleen met dectomax en zul je alsnog moeten wassen met byemyte of sebacil. Ik heb de sokken er af laten scheren voor een goed resultaat.


Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Mijt/luis/rainrot/schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:00

Kuilgras is geen paardenvoer.
Als paarden er geen last van krijgen is dat geluk, maar het is veel waarschijnlijker dat ze er wel schade van ondervinden.
Suiker, als genoemd kan ook een groot probleem zin.

Zorg in elk geval dat hij geen kuilgras meer krijgt.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Babootje, Cats_Horses, Dieyar, dust, GoogleAdsense, IASCrawler, Iris_123, nadcha, Pova, StalNollie, sterregoud en 41 bezoekers