Kale plekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:08

Jeetje wat jammer dat je er nog geen oplossing voor hebt. Min paard heeft denk ik ook zulke plekken alleen dan nog wat minder erg. Komt elk jaar terug maar dit jaar erger dan anders en ik zag dat het nu ook op haar hals zit. Komen ook korstjes op. Hoopte hier een oplossing te lezen maar helaas -O-
Afbeelding

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 20:40

Het ziet er inderdaad als hetzelfde uit!
Vanaf morgen ga ik beginnen met de Fibra, ik zal af en toe even updaten! Wie weet werkt het, ik heb de laatste tijd goede verhalen gehoord :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:41

Yacintha schreef:
Het ziet er inderdaad als hetzelfde uit!
Vanaf morgen ga ik beginnen met de Fibra, ik zal af en toe even updaten! Wie weet werkt het, ik heb de laatste tijd goede verhalen gehoord :D

Die van mij krijgt nu niets dan hooi, uitgebloeid gras en vitalbix dus ik denk niet dat fibra hier de oplossing zal zijn :o
Maar wie weet, ik lees met je mee :j

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:21

Dit soort plekken heeft die van mij. Ik smeer elke keer als ik iets zie ontstaan Derfen erop en dat werkt uitstekend voor 2 jaar nu. Afgelopen 2 zomers heeft ze amper plekken gehad. Alleen de afgelopen dagen lijkt het toch weer wat meer toe te slaan, dus hopelijk krijg ik dat onder controle. Ze heeft ook een selenium tekort, maar krijgt hier supplementen voor dus daar zou het niet van mogen komen. Ik gooi het ook altijd maar op ZME/ gevoeligheid voor de zomerzon/ vliegjes. Minder of geen gras werkt niet en eczeemdeken/vliegenkap ook niet (volledig).
Verder krijgt ze alleen 1 handje krachtvoer om haar supplement in te doen, maar dat is pas sinds vorig jaar dus daar zal het ook niet aan kunnen liggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:37

Mijn paard heeft ook over zijn hele lijf kale plekjes, in de winter valt het iets minder op maar hij heeft ze het hele jaar door. Ik denk zelf dat het alopecia areata is, pleksgewijze kaalheid wat mensen ook kunnen krijgen.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 07:25

Heurby heeft het echt enkel in de lente en zomer.
Het is nu sinds september eigenlijk vrijwel gestopt en de haren zijn ook alweer terug gegroeid.
Zijn lichaam valt normaal gezien mee, dit jaar dan wel wat plekjes op de billen. Hij heeft er ook wel echt last van (jeuk bijvoorbeeld), dus ik denk niet dat het "zomaar" kaal wordt.

De Fibra heeft trouwens niet geholpen. De crème leek wel te verzachten dus dat blijf ik volhouden, maar het voer deed niets voor hem

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:54

Bij mijn paard zien ze er hetzelfde uit als bij het paard van Azmay maar dan over zijn hele lijf. Onder zijn ogen was het altijd het ergst maar daar staat nu wel wat haar op. Hij heeft er ook geen jeuk aan.
Ik ben nu begonnen met een mycotoxine binder door het voer voor wat andere vage kwaaltjes, ben benieuwd of het ook voor die kale plekken zou kunnen helpen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:05

Oh interessant. Ik heb een kwpn'er staan die ook snel reactie geeft op vanalles qua huid en die krijgt ook dit soort plekken.