pezen van een paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
123horses0
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-01-17

Re: pezen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 13:09

bedankt voor al jullie reacties ik heb mijn besluit genomen wat ik ga doen. Graag wil ik geen reacties meer op mijn besluit bedankt.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:11

Sizzle schreef:
Een vergelijkbaar geval waar de eigenaren wel voor tijdige behandeling gaan.
[MD] [Volg] Hyperextensie veulen



Is andersom.

In dat topic staat het veulen enorm doorgezakt, waardoor de kogel/koot haast de grond raakt.

In dit geval staat het veulen méér dan extreem op de toon, de voorkant van de hoef.

Waarschijnlijk door veel te korte pezen.

Als jong veulen zijn daar wel opties, maar hoe ouder het dier wordt hoe lastiger.

Als het bij dit dier écht daadwerkelijk zo extreem is als de voorbeeldfoto die ts plaatste, dan denk ik dat inslapen de meest humane oplossing is.

En ik ben iemand die graag nog wat probeert.
Maar er zijn realistische grenzen.

Enorm heftige behandelingen, veel pijn, heel prijzig, en eigenlijk nauwelijks kans om écht goed de komende twintig jaar te lopen.
Veel kans op toekomstige blessures, pijn.
Ik zou echt proberen eerlijk te zijn naar dit dier.


Dat gezegd hebbende, ik zou graag nog foto's van het eigenlijke paard zien. Dus niet een voorbeeld van een ander paard, maar echt van het paard waar het in dit topic om gaat.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:20

123horses0 schreef:
bedankt voor al jullie reacties ik heb mijn besluit genomen wat ik ga doen. Graag wil ik geen reacties meer op mijn besluit bedankt.


Dan had je dit topic niet moeten openen. Ik hoop dat jullie nu eindelijk doen wat het beste is voor het dier. Van een dier houden betekent ook soms dat je de beslissing moet nemen om het in te laten slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:33

123horses0 schreef:
bedankt voor al jullie reacties ik heb mijn besluit genomen wat ik ga doen. Graag wil ik geen reacties meer op mijn besluit bedankt.

Ik ben benieuwd wat je besluit is ;)

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:33

Ik vind dat ts het recht heeft om alles te proberen voor haar paard,ook proberen er een ander baasje voor te zoeken die dure behandelingen kan of wil betalen.Bokkers hoeven daar natuurlijk niet op in te gaan,maar ze kunnen wel respectvol naar een ander blijven.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:34

123horses0 schreef:
yvettt02 schreef:
@moonfish en @cowgirl ff serieus ze vraagt alleen wat ze kan doen en wat het beste is voor het beestje. Als je een veulen fokt dan verwacht je ook niet dat hij dit krijgt. Dat ze hem wil weg geven is niet om onder de problemen en kosten uit te komen. Ze kan het niet betalen en ze wil hem niet laten inslapen. Als een ander hem wil hebben en hem kan helpen is dat toch juist mooi!? Ik vind het juist mooi dat ze dit probeert zo heeft het paard tenminste nog een kans!


bedankt, ik vind het paard gewoon te jong ze is nog niet eens 2 jaar en zou al dood moeten zijn.

Daar heb ik nog wel een mooie ervaring mee. nouja mooi...
Onze jaarling merrie had met haar been verstrikt gezeten in het draad toen ze in de opfok stond.
Van sprong tot koot zat er nog maar 10% vast. Je keek zo op het bot.
Dit hadden ze kunnen opereren.
Maar dan ben je 25.000 euro lichter, heb je een jaarling welke minstens een jaar op stal moet blijven en verschillende operaties moet ondergaan.
Daarnaast weet je niet of ze überhaupt ooit de sport in kan of sowieso nog bereden kan worden.
Hier is toen besloten om in te slapen.
Wat doe je zo'n dier aan om het in leven te houden.

Ik hoop dat je verstandig bent en het dier ook laat gaan, maar gezien je reactie vrees ik ervoor.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:37

Joaltijd schreef:
123horses0 schreef:
bedankt voor al jullie reacties ik heb mijn besluit genomen wat ik ga doen. Graag wil ik geen reacties meer op mijn besluit bedankt.

Ik ben benieuwd wat je besluit is ;)


Ben ook oprecht benieuwd wat je gaat doen :)