pezen van een paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
123horses0
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 18:11

moonfish13 schreef:
Wauw, wil je dit serieus nog verkopen?!
Waarom? Voor het geld, of om het idee dat dit nog goed komt?
Dat laatste lijkt me erg sterk, en dus zadel je een ander met jou probleem op.
Echt, ik vind het respectloos naar het arme beest toe.
En ja hij gallopeert, kan je zelf niet bedenken dat dat al vroeg problemen gaat geven in het lichaam?


we willen haar weg doen niet verkopen staat er op naar iemand die haar wel een operatie kan geven. Ik heb toch niet verkopen gezegd.

123horses0
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 18:12

Murthul schreef:
Ik verplaats je topic van [WZ] Wikizaken naar [MD] Medisch omdat het daar thuishoort.


oke bedankt dit is de eerste keer dat ik een topic maak dus ken er niet veel van. Bedankt :D

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:15

123horses0 schreef:
moonfish13 schreef:
Wauw, wil je dit serieus nog verkopen?!
Waarom? Voor het geld, of om het idee dat dit nog goed komt?
Dat laatste lijkt me erg sterk, en dus zadel je een ander met jou probleem op.
Echt, ik vind het respectloos naar het arme beest toe.
En ja hij gallopeert, kan je zelf niet bedenken dat dat al vroeg problemen gaat geven in het lichaam?


we willen haar weg doen niet verkopen staat er op naar iemand die haar wel een operatie kan geven. Ik heb toch niet verkopen gezegd.

Dus omdat jullie het zelf vertikken je verantwoordelijkheid te nemen mag een ander dat gaan doen?
Als het dier gezond was hadden jullie het toch gewoon gehouden?
Dus omdat de operatie niet betaald kan worden, -dan had je al niet moeten fokken!- zadel je nu een ander met jou ellende op?
Ik vind dit echt diep triest.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:33

Zelf geen centen en ook niet het lef om hem in te laten slapen maar wel verwachten dat iemand anders maar ff een peperdure operatie gaat betalen met de daarbijbehorende risico's.

Dit is wel een van de meest egoistische topics ooit op BOKT.

Betaal die operatie zelf of Let it Go...

different1
Berichten: 3630
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:35

Ik ben wel benieuwd naar een foto van de benen van het betreffende paard.
Een voorbeeld foto is toch altijd net iets anders dan een eigen foto.
Zou dat kunnen denk je?

Kan me niets voorstellen dat een paard zo extreem staat, en dan nog kan rennen en bokken zonder op dr plaat te gaan.
Opereren zal echt zsm moeten, daar de rest van het lijf ook enorm te lijden heeft van deze stand, plus de kans op verbetering is het grootst wanneer een paard zo jong mogelijk word geholpen.

Weggeven zou ik niet aanraden, grote kans dat ze niet word geopereerd en eerst nog een rondje handel in gaat.
Of heeft het paard zulke bijzondere bloedlijnen dat bijv.een fokker dit zou aan durven(dus overnemen, opereren, revalideren, fokken)? Al weet ik niet of je moet willen fokken met zo'n dier.

Mijn advies is, wanneer het paard daadwerlijk zo krom staat, het paard af te laten maken.
Of je dit zelf durft/kunt is een ander verhaal, maar zorg dan dat je iemand hebt die dat wel kan.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:40

123horses0 schreef:
moonfish13 schreef:
Wauw, wil je dit serieus nog verkopen?!
Waarom? Voor het geld, of om het idee dat dit nog goed komt?
Dat laatste lijkt me erg sterk, en dus zadel je een ander met jou probleem op.
Echt, ik vind het respectloos naar het arme beest toe.
En ja hij gallopeert, kan je zelf niet bedenken dat dat al vroeg problemen gaat geven in het lichaam?


we willen haar weg doen niet verkopen staat er op naar iemand die haar wel een operatie kan geven. Ik heb toch niet verkopen gezegd.


Hoeveel mensen ken jij die een ongezond dier willen kopen om daar direct heeeeeel veeeeel geld voor te betalen voor een operatie? Mensen zijn geen liefdadigheidsinstelling he, die willen gewoon een (redelijk) gezond dier kopen. Jij kan het niet betalen, maar een ander moet dat dan maar wel doen.
Je kan het proberen met gratis weggeven, maar dan nog....

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:41

ze heeft vast het verhaal van Kareltje gelezen en hoopt dat het nu ook voor dit paard zo zou kunnen.

Penny

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: pezen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:45

Groentesoep... :j

Ik hoop echt dat dit een grap is.

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:04

@moonfish en @cowgirl ff serieus ze vraagt alleen wat ze kan doen en wat het beste is voor het beestje. Als je een veulen fokt dan verwacht je ook niet dat hij dit krijgt. Dat ze hem wil weg geven is niet om onder de problemen en kosten uit te komen. Ze kan het niet betalen en ze wil hem niet laten inslapen. Als een ander hem wil hebben en hem kan helpen is dat toch juist mooi!? Ik vind het juist mooi dat ze dit probeert zo heeft het paard tenminste nog een kans!

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:21

Yvette, een veulen fokken is een groot risico.
De kans dat ze niet gezond drie worden, of de bevalling complicaties geeft en een keizersnede nodig is is goed aanwezig.
Dat kost ook geld, en flink ook.
Dus nee dit begrijp ik niet, en ik vind het dier opereren terwijl het lijfje al deels vergroeid is, en het nooit meer goed wordt niet eerlijk.
En niet realistisch, zo van: we fokken een veulen zonder nadenken en als t wat mankeert zadelen we een ander er mee op.
Dan kunnen zij een vermogen stoppen in een paard wat zeer waarschijnlijk niet eens gezond drie gaat worden, áls een operatie uberhaupt nog enige zin heeft.

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:47

moonfish13 schreef:
Yvette, een veulen fokken is een groot risico.
De kans dat ze niet gezond drie worden, of de bevalling complicaties geeft en een keizersnede nodig is is goed aanwezig.
Dat kost ook geld, en flink ook.
Dus nee dit begrijp ik niet, en ik vind het dier opereren terwijl het lijfje al deels vergroeid is, en het nooit meer goed wordt niet eerlijk.
En niet realistisch, zo van: we fokken een veulen zonder nadenken en als t wat mankeert zadelen we een ander er mee op.
Dan kunnen zij een vermogen stoppen in een paard wat zeer waarschijnlijk niet eens gezond drie gaat worden, áls een operatie uberhaupt nog enige zin heeft.


Ja oke daar heb je een punt.. Zo had ik er nog niet overnagedacht, sorry. En ook al worden ze gezond drie dan kunnen er nog veel kosten komen zo ook mijn paard die gaat straks ook voor de tweede keer naar de kliniek en dat heeft ook een flinke prijs en daar moet je inderdaad wel rekening mee houden.. Of je nu fokt of koopt er kan idd altijd iets mis mee zijn en dan moet je hem ook helpen en doe je um ook noet ff weg omdat hij niet gezond meer is..

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:51

yarrah schreef:
Zet haar in de opfok niet meer naar kijken en in oktober weer ophalen. Dan eens kijken of het verbeterd is. Zo niet....... het is niet anders.



Dat is wat ik ook zou doen of wegbrengen/inslapen.

Dit doe je een dier gewoon niet aan, zeker niet in zo'n staat als op die foto en al helemaal niet verkopen of weggeven. Neem zelf je eigen verantwoording, het is immers jouw dier.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 08-04-17 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: pezen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:00

Ik ben nu wel benieuwd wat zo'n operatie zou moeten kosten dan?
Want dat moet wel een behoorlijk bedrag zijn als het niet te betalen is.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:03

Stalgenoot was voor een ocd operatie 1500 euro kwijt, gekker dan dat zal het denk ik persoonlijk niet zijn.
En dat was voor 700 kilo narcose.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: pezen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:06

Dat moet toch nog wel te doen zijn?
als je geld hebt om te fokken lijkt mij dat je dit ook wel kunt betalen.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:08

123horses0 schreef:
het is niet zo erg dat ze ingeslapen moet worden hoor ze kan er goed mee leven alleen moet ze verkocht worden, als we het niet kunnen oplossen. Dus ik wou gewoon vragen als iemand hier ervaring mee heeft en het anders heeft opgelost. :D


Ik lees hier toch echt verkopen :?
Als je hem niet wil operen stop er dan mee.
Als je hem gratis geeft dan komt hij ook gewoon bij de slager en maakt de 'ophaler' nog winst ook.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: pezen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:14

Hé sizzle daar gaat mijn plan.
ik wou al zeggen, kom maar brengen.
Zorg ik er wel voor. :+

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:14

Als het echt zo ernstig is als op de foto die je plaatste dan zou ik het dier verder lijden besparen. Het paardje is al twee jaar en de kans dat dit nog helemaal goed komt is nihil. Soms moet je als eigenaar rottige verdrietige beslissingen nemen in het belang van je dieren.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:38

yvettt02 schreef:
@moonfish en @cowgirl ff serieus ze vraagt alleen wat ze kan doen en wat het beste is voor het beestje. Als je een veulen fokt dan verwacht je ook niet dat hij dit krijgt. Dat ze hem wil weg geven is niet om onder de problemen en kosten uit te komen. Ze kan het niet betalen en ze wil hem niet laten inslapen. Als een ander hem wil hebben en hem kan helpen is dat toch juist mooi!? Ik vind het juist mooi dat ze dit probeert zo heeft het paard tenminste nog een kans!


Ik ben bloedserieus!

Bokt staat vol met jank verhalen "hij had zo'n goed huisje... ze zouden er alles aan doen om hem beter te maken....hij zou nooit verkocht worden" en ga zo maar ff door.
En vervolgens staat het dier op de markt , weg te rotten in een weidje of in een vrachtwagen naar Italie...want dat gaat er uiteindelijk gebeuren.

En natuurlijk wil je dit niet als fokker. Ik moet de eerste nog tegenkomen die dit wel wilt.
Maar als fokker neem je dan je verantwoording...dat hoort ook bij fokken.
En je kan simpel weg gewoon niet alles redden.

Ik zou het zelf nooit over mijn hart verkrijgen dit dier weg te geven aan iemand die het wel wilt proberen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:44

moonfish13 schreef:
Stalgenoot was voor een ocd operatie 1500 euro kwijt, gekker dan dat zal het denk ik persoonlijk niet zijn.
En dat was voor 700 kilo narcose.


Maar dan heb je het nog niet over de nazorg of als er complicatie's optreden.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:50

Dat komt niet meer goed als het dier al 2 is. Of laten opereren of laten inslapen. Zodra je haar wegdoet aan iemand beland ze alsnog bij de slager.

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:49

Cowgirl schreef:
yvettt02 schreef:
@moonfish en @cowgirl ff serieus ze vraagt alleen wat ze kan doen en wat het beste is voor het beestje. Als je een veulen fokt dan verwacht je ook niet dat hij dit krijgt. Dat ze hem wil weg geven is niet om onder de problemen en kosten uit te komen. Ze kan het niet betalen en ze wil hem niet laten inslapen. Als een ander hem wil hebben en hem kan helpen is dat toch juist mooi!? Ik vind het juist mooi dat ze dit probeert zo heeft het paard tenminste nog een kans!


Ik ben bloedserieus!

Bokt staat vol met jank verhalen "hij had zo'n goed huisje... ze zouden er alles aan doen om hem beter te maken....hij zou nooit verkocht worden" en ga zo maar ff door.
En vervolgens staat het dier op de markt , weg te rotten in een weidje of in een vrachtwagen naar Italie...want dat gaat er uiteindelijk gebeuren.

En natuurlijk wil je dit niet als fokker. Ik moet de eerste nog tegenkomen die dit wel wilt.
Maar als fokker neem je dan je verantwoording...dat hoort ook bij fokken.
En je kan simpel weg gewoon niet alles redden.

Ik zou het zelf nooit over mijn hart verkrijgen dit dier weg te geven aan iemand die het wel wilt proberen.

Ja inderdaad jullie hebben helemaal gelijk ik had er nog niet zo overna gedacht toen ik dat bericht stuurde...

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: pezen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:49

Jeetje, als je dit paard wegbrengt, breng het dan aub naar de slager. Het arme dier heeft super veel pijn en dit gaat niet beter worden... ben het met anderen eens dat je hier niet verder aan moet dokteren.
En een kans geven doe je aan een dier wat gezond en pijnvrij kan bewegen. Dat gaat dit dier niet kunnen.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: pezen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:29


123horses0
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 12:58

yvettt02 schreef:
@moonfish en @cowgirl ff serieus ze vraagt alleen wat ze kan doen en wat het beste is voor het beestje. Als je een veulen fokt dan verwacht je ook niet dat hij dit krijgt. Dat ze hem wil weg geven is niet om onder de problemen en kosten uit te komen. Ze kan het niet betalen en ze wil hem niet laten inslapen. Als een ander hem wil hebben en hem kan helpen is dat toch juist mooi!? Ik vind het juist mooi dat ze dit probeert zo heeft het paard tenminste nog een kans!


bedankt, ik vind het paard gewoon te jong ze is nog niet eens 2 jaar en zou al dood moeten zijn.