[VOLG] Behandeling sarcoid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:12

Als het werkt valt de sarcoïd eraf.
Zijn wel meerdere succesvolle verhalen.
Zelf ben ik nog niet zo lang bezig dus ik kan er nog niks over zeggen.
Ik heb Dermequin geprobeerd 2x maar dat heeft niks opgeleverd.
Dus nu eerst dit een tijdje proberen en als dat niet lukt laat ik het wegsnijden.
Mijne heeft een kleine (0,5cm) nobulaire bij de singelplek.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:14

mirtje13 schreef:
[ [url=m/sPW8j0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mag ik hier om advies vragen? Mijn merrie heeft waarschijnlijk een fibroplastisch sarcoid. Helaas zit het op haar uier en omdat het steeds door het veulen geïrriteerd wordt groeit het heel hard. Behandelen tijdens een zogend veulen zal geen optie zijn, maar daarna natuurljk wel. Ik heb al veel gelezen over de div behandelingen, maar welke klinieken zijn de beste? Utrecht is natuurlijk heel bekend, maar hebben jullie ervaringen met andere klinieken? Ik hoor heel graag jullie ervaringen.



Heeft de DA niet een goedje wat je erop kan smeren zodat het vies smaakt. Cribox bijv. Als het steeds zo rood/bloederig is nu het vliegenweer weer komt heb je vast sneller kans op infecties. Of afplakken oid. Als het wel ontsteekt moet je nml op stel en sprong wat.

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:23

mirtje13 schreef:
Dank je wel Marygoround, dat lijkt idd heel erg veel op wat de mijne heeft. Dit is dus weggesneden in Utrecht. Heeft hij uiteindelijk die BCG weg gekregen? Was je tevreden over de behandeling in Utrecht?


Uiteindelijk is de bcg niet meer nodig geweest, mocht er een plek terug komen komt hij daar wel voor in aanmerking. Overigens was de bcg altijd in combinatie geweest met het wegsnijden vanwege het formaat en vorm van de sarcoïd.

Utrecht heeft me super geholpen, ik had wat stress met mijn ‘huis-tuin en keuken paard’ dat al 6 jaar niet meer ons terrein afgeweest was, maar is alles meegevallen. Hij heeft daar twee nachten gelogeerd vanwege vervoer en heeft het prima gehad, ik ben ook constant telefonisch op de hoogte gehouden van alles en veel overleg. Zou het wat dat betreft zo weer op deze manier doen.

Persoonlijk denk ik niet dat je met zo’n ‘bal’ het aan moet gaan om te gaan smeren met goedjes. De locatie is beweeglijk en je wil daar niet te veel rommel hebben. Zowel mijn eigen dierenarts als Utrecht hebben dat in mijn geval ook afgeraden. Dit is een serieus nare plek en die moet weg, bij mijn paard is ook flink wat gezond weefsel weggesneden om de kans op terugkeer te verkleinen.

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:41

Dank je Achterom, kijk even op de fb pagina die Neillo noemde. Dat ziet er heel interessant uit...

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:22

mirtje13 schreef:
Ik heb de pagina gevonden Niello, ziet er erg interessant uit! Heb me lid gemaakt en info gevraagd. Zit helaas in VS, maar als er meer mensen interesse hebben kunnen we misschien samen medicijnen bestellen?

Ze zit toch in de UK? Ze kan kruiden opsturen of zeggen welke je moet hebben. Ze is erg behulpzaam en vriendelijk.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:32

mirtje13 schreef:
Dank je Achterom, kijk even op de fb pagina die Neillo noemde. Dat ziet er heel interessant uit...

Dat zal best, maar aangezien het paard op dit moment ook nog met een fikse peesblessure staat, ligt mijn focus op dit moment vooral even daar op.
Dus ik ga nu even verder niet teveel dokteren voor de sarcoid, behalve dan dat ik wel weer begin met de acoclivir, daar reageerde de ene sarcoid destijds sowieso al goed op.

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:43

Niello schreef:
mirtje13 schreef:
Ik heb de pagina gevonden Niello, ziet er erg interessant uit! Heb me lid gemaakt en info gevraagd. Zit helaas in VS, maar als er meer mensen interesse hebben kunnen we misschien samen medicijnen bestellen?

Ze zit toch in de UK? Ze kan kruiden opsturen of zeggen welke je moet hebben. Ze is erg behulpzaam en vriendelijk.


Ja, ik heb contact met haar. Er staan fantastische verhalen op. Zou het waar zijn?

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:45

marygoround schreef:
mirtje13 schreef:
Dank je wel Marygoround, dat lijkt idd heel erg veel op wat de mijne heeft. Dit is dus weggesneden in Utrecht. Heeft hij uiteindelijk die BCG weg gekregen? Was je tevreden over de behandeling in Utrecht?


Uiteindelijk is de bcg niet meer nodig geweest, mocht er een plek terug komen komt hij daar wel voor in aanmerking. Overigens was de bcg altijd in combinatie geweest met het wegsnijden vanwege het formaat en vorm van de sarcoïd.

Utrecht heeft me super geholpen, ik had wat stress met mijn ‘huis-tuin en keuken paard’ dat al 6 jaar niet meer ons terrein afgeweest was, maar is alles meegevallen. Hij heeft daar twee nachten gelogeerd vanwege vervoer en heeft het prima gehad, ik ben ook constant telefonisch op de hoogte gehouden van alles en veel overleg. Zou het wat dat betreft zo weer op deze manier doen.

Persoonlijk denk ik niet dat je met zo’n ‘bal’ het aan moet gaan om te gaan smeren met goedjes. De locatie is beweeglijk en je wil daar niet te veel rommel hebben. Zowel mijn eigen dierenarts als Utrecht hebben dat in mijn geval ook afgeraden. Dit is een serieus nare plek en die moet weg, bij mijn paard is ook flink wat gezond weefsel weggesneden om de kans op terugkeer te verkleinen.


Dank je wel, ik houd dat zeker in mijn gedachten.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:45

Niello schreef:
mirtje13 schreef:
Ik heb de pagina gevonden Niello, ziet er erg interessant uit! Heb me lid gemaakt en info gevraagd. Zit helaas in VS, maar als er meer mensen interesse hebben kunnen we misschien samen medicijnen bestellen?

Ze zit toch in de UK? Ze kan kruiden opsturen of zeggen welke je moet hebben. Ze is erg behulpzaam en vriendelijk.

Wil je ons op de hoogte houden?

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:20

Jazeker, want als dit werkt is het een zegen voor onze paarden.

Helaas zijn reguliere dierenartsen niet bekend met en niet blij met homeopathie, maar velen met mij weten dat het wel degelijk werkt.

Ik zal jullie op de hoogte houden, want zoals NRJ dat deed is het ontzettend interessant om te zien wat er gebeurd. En ook om erg van te schrikken wat dat spul dat je er zo goed bedoelend om je paard te helpen nu eigenlijk doet. Maar ja, niets doen is ook geen optie en als je dierenarts de behandeling van Tracy niet kent of er niet in gelooft....

Niello hoe ken jij de pagina van Tracy eigenlijk? Heb jij haar medicijnen gebruikt of ken je iemand die dat heeft gedaan?

Hoe gaat het trouwens met jouw paard nu NRJ?

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:47

mirtje13 schreef:
Jazeker, want als dit werkt is het een zegen voor onze paarden.

Helaas zijn reguliere dierenartsen niet bekend met en niet blij met homeopathie, maar velen met mij weten dat het wel degelijk werkt.

Ik zal jullie op de hoogte houden, want zoals NRJ dat deed is het ontzettend interessant om te zien wat er gebeurd. En ook om erg van te schrikken wat dat spul dat je er zo goed bedoelend om je paard te helpen nu eigenlijk doet. Maar ja, niets doen is ook geen optie en als je dierenarts de behandeling van Tracy niet kent of er niet in gelooft....

Niello hoe ken jij de pagina van Tracy eigenlijk? Heb jij haar medicijnen gebruikt of ken je iemand die dat heeft gedaan?

Hoe gaat het trouwens met jouw paard nu NRJ?

Ik volg uit interesse verschillende sarcoide behandelingen op FB. Sommige behandelen met kurkuma of esc 16 cream. De sarcoide van jouw paard leek mij het beste te passen bij de behandeling van Tracy Keenan.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 00:14

mirtje13 schreef:
Hoe gaat het trouwens met jouw paard nu NRJ?


De wond begint goed te helen. Ik ga het nu dicht laten groeien en kijk dan of er nog behandeling nodig is.


Afbeelding


Ik heb in eerste instantie ook met homeopathie het geprobeerd aan te pakken, maar dit heeft helaas niet voorkomen dat de sarcoïd verder ging groeien.
De melanomen die ze heeft zijn er wel mee geslonken :j

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:27

Ok, dat is fijn.

En is die sarcoid nu weg of is nog niet? Zo moeilijk te zien van foto.
Dat spul heeft wel wat veroorzaakt he? Maar ja, je moest toch wat. Als het maar weg is nu was het het denk ik wel waard.

Ik hoop dat het nu snel mag herstellen, arm beestje...

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:57

Of het weg is, is nog even afwachten. Het spul werkt natuurlijk nog even door...
Ik denk als ik het weg had laten snijden (wat overigens onder volledige narcose had gemoeten), het binnen de korste keren weer terug was gegroeid. Er was meer aangetast dan het blote oog kan zien.
Ze heeft er verder trouwens geen last van, ze rent en speelt gewoon. Ook het smeren was op zich goed te doen, het was wel iets gevoelig maar ze liet het toe en geloof me, als het veel pijn doet mag ik er echt niet aan!

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:07

Oh gelukkig! Ik zag daar erg tegen op, dat ik haar pijn zou doen en dat ze het smeren niet zal toelaten.

Ik duim voor je dat het weg is...!

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:18

mirtje13 schreef:
Oh gelukkig! Ik zag daar erg tegen op, dat ik haar pijn zou doen en dat ze het smeren niet zal toelaten.

Ik duim voor je dat het weg is...!

De pijn is bij elk paard verschillend, sommige moeten zelfs verdoofd omdat je anders niet kan smeren.
Dus dat kun je van tevoren niet zeggen.

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:18

Oh, ja, eigenlijk wel logisch...maar toch...oef....bij mijn paard zit het op de uiter, dus gevoelig plekje....

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:58

mirtje13 schreef:
Jazeker, want als dit werkt is het een zegen voor onze paarden.

Helaas zijn reguliere dierenartsen niet bekend met en niet blij met homeopathie, maar velen met mij weten dat het wel degelijk werkt.

Ik zal jullie op de hoogte houden, want zoals NRJ dat deed is het ontzettend interessant om te zien wat er gebeurd. En ook om erg van te schrikken wat dat spul dat je er zo goed bedoelend om je paard te helpen nu eigenlijk doet. Maar ja, niets doen is ook geen optie en als je dierenarts de behandeling van Tracy niet kent of er niet in gelooft....

Niello hoe ken jij de pagina van Tracy eigenlijk? Heb jij haar medicijnen gebruikt of ken je iemand die dat heeft gedaan?

Hoe gaat het trouwens met jouw paard nu NRJ?

Hoe is het met je merrie Mirthe? Nog begonnen met de kruiden van Tracy?

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nou, de grootste sarcoid is nu bijna zo lang als mijn wijsvinger en 2x zo dik en er zit steeds bloed op de binnenkant van haar dij en haar voet. De kruiden zijn donderdag middag binnengekomen en ik ben ze nu langzaam door het eten aan het mengen. Omdat ze natuurlijk geweldig ruiken, oa door knoflook, moet ik dat even opbouwen, vanochtend heeft ze het gegeten met 3/4 van de kruiden erdoor.

Uiteraard vind mijn dierenarts het maar niets, maar hij zij dat als ik met kruiden dit enorme gezwel weg krijg hij nooit meer iets anders zal voorschrijven.......daar ga ik hem aan houden....grinnik....

He, ik ben hier nog niet zo handig dus de foto die ik vorige keer plaatste staat hier opnieuw als onderste foto. Zie je hoe hij veranderd? Hij is groter en dikker geworden sinds wat wat het? vorige week?

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:14

Oei, ik zou hier zelf denk ik toch echt kiezen voor iets meer dan kruiden.
Een combi met operatie of smeren of wat dan ook zou ik overwegen.
Ik snap de dierenartsen wel, die dit niet helemaal zien zitten.

Maar ik ben wel benieuwd hoe het uit gaat pakken, en of de kruiden voldoende gaan doen.

Ik hoop dat je wel gaat blijven updaten, zowel met goede als ook met minder goede resultaten.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:38

Als je de foto's op FB van het sarcoidcentre voorbij ziet komen, dan komt het gezwel eerst verder naar buiten voordat het er afvalt. Hoop zo dat het bij jullie ook zo zal gaan. Je hebt met een zogende merrie op dit moment immers niet veel keus.Heb je ook de crème gekregen?

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:13

Ja het is idd heel bol nu, maar wat Niello zegt dacht ik ook. :j
Hopelijk lukt het zo en valt het eraf!
Zo'n vervelende plek.. :(

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:02

Omdat het veulen nog zoogt en de tepel zo dichtbij de sarcoid zit heeft ze me geen zalf durven geven.
Ik vond dat wel een beetje jammer, want ik denk dat dat veulen dat er heus niet zo snel af sabbelt ivm de smaak, maar ik vertrouw op Tracy's advies.

Jazeker, ik zal regelmatig nieuwe foto's plaatsen voor jullie.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:45

mirtje13 schreef:
Omdat het veulen nog zoogt en de tepel zo dichtbij de sarcoid zit heeft ze me geen zalf durven geven.
Ik vond dat wel een beetje jammer, want ik denk dat dat veulen dat er heus niet zo snel af sabbelt ivm de smaak, maar ik vertrouw op Tracy's advies.

Jazeker, ik zal regelmatig nieuwe foto's plaatsen voor jullie.

Ik weet niet welke zalf je bedoelt maar de meeste zijn erg agressief en als het veulen het op zijn neus/mond krijgt zal dat niet goed zijn.
Dus wat dat betreft is het idd beter om het niet te doen.
Hopelijk werkt dit afdoende!

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:06

Zover ik weet is de zalf van Tracy niet agressief. Maar natuurlijk niet goed als het veulen het oplikt.