[VOLG] Behandeling sarcoid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:18

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon het niet vinden. Mijn paard heeft op zijn koker ook kleine sarcoiden. De osteopaat zag dit toevallig tijdens het behandelen en gaf me de raad om niet te laten snijden etc als het niet nodig was. Zij had enkele paarden behandeld met kokosolie en essentiele olie van oregano. Het zou na enkele weken 2x daags langzaam moeten weg gaan. Iemand hier ervaring mee toevallig?

Hij heeft er geen pijn aan en laat alles gewoon smeren maar het moet natuurlijk niet groter worden. Na 2 dagen 2x per dag smeren zag ik vandaag dat de "wratjes" er al af zijn aan het vallen. Is dat een goed teken?

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 00:06

Joliieeenn schreef:
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon het niet vinden. Mijn paard heeft op zijn koker ook kleine sarcoiden. De osteopaat zag dit toevallig tijdens het behandelen en gaf me de raad om niet te laten snijden etc als het niet nodig was. Zij had enkele paarden behandeld met kokosolie en essentiele olie van oregano. Het zou na enkele weken 2x daags langzaam moeten weg gaan. Iemand hier ervaring mee toevallig?

Hij heeft er geen pijn aan en laat alles gewoon smeren maar het moet natuurlijk niet groter worden. Na 2 dagen 2x per dag smeren zag ik vandaag dat de "wratjes" er al af zijn aan het vallen. Is dat een goed teken?

Lijkt mij een goed teken. Heb je voor en na foto's? Nog nooit van deze behandeling gehoord. Interessant.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:20

Niello schreef:
Joliieeenn schreef:
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon het niet vinden. Mijn paard heeft op zijn koker ook kleine sarcoiden. De osteopaat zag dit toevallig tijdens het behandelen en gaf me de raad om niet te laten snijden etc als het niet nodig was. Zij had enkele paarden behandeld met kokosolie en essentiele olie van oregano. Het zou na enkele weken 2x daags langzaam moeten weg gaan. Iemand hier ervaring mee toevallig?

Hij heeft er geen pijn aan en laat alles gewoon smeren maar het moet natuurlijk niet groter worden. Na 2 dagen 2x per dag smeren zag ik vandaag dat de "wratjes" er al af zijn aan het vallen. Is dat een goed teken?

Lijkt mij een goed teken. Heb je voor en na foto's? Nog nooit van deze behandeling gehoord. Interessant.


Jammer genoeg heb ik geen foto van het begin. Heb er wel net eentje gemaakt! Dit is dus dag 3 van 2x per dag smeren. Als iemand geinteresseerd is in de verhoudingen deel ik dat graag. Ben er sinds gisteren ook wietolie aan het opsmeren :+


[ img ]

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:45

Ben wel benieuwd naar de verhoudingen idd.

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:46

Hoi Joliieen, Wat zou het geweldig zijn als dit helpt!
Ik duim voor je!

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:40

Niello schreef:
Ben wel benieuwd naar de verhoudingen idd.


De verhoudingen zijn op 2 eetlepels kokosolie, 30 druppels oregano olie. Oregano brandt heel erg (heb het zelf getest :+ ) dus moest je merken dat het toch brandt kan er meer kokosolie toegevoegd worden. Zag daarstraks dat hij nog eentje heeft op zijn been en waar hij op de koker totaal niet reageert denk ik dat die op zijn been wel wat prikte..

Dankjewel Mirtje! Ik hoop het ook!!

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:21

Joliieeenn schreef:
Niello schreef:
Ben wel benieuwd naar de verhoudingen idd.


De verhoudingen zijn op 2 eetlepels kokosolie, 30 druppels oregano olie. Oregano brandt heel erg (heb het zelf getest :+ ) dus moest je merken dat het toch brandt kan er meer kokosolie toegevoegd worden. Zag daarstraks dat hij nog eentje heeft op zijn been en waar hij op de koker totaal niet reageert denk ik dat die op zijn been wel wat prikte..

Dankjewel Mirtje! Ik hoop het ook!!

Bedankt voor het delen. Wil je ons op de hoogte houden?

NRJ
Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:37

Interessant Joliieeenn! Benieuwd hoe het proces verder gaat.

Hier gaat het goed met de genezing :)

[ img ]
[ img ]

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:52

Eventjes een update ivm de behandeling met oregano.

Probeer de zalf echt enkel op de plek te smeren doe behandeld moet worden want uhhh, mijn paard heeft wat kale plekken... Ik smeerde het er dik op, en denk dat het met smelten dan uitgelopen is naar andere plekken ocherm.. Nu doe ik het met een wattenstaafje aanstippelen zodat het zeker niet meer ergens anders komt. Blijkbaar dus toch een stuk sterker dan ik dacht :+

Zal van de week nog eens een foto maken en kijken of er al verschil te zien is.

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:27

mirtje13 schreef:
Omdat het veulen nog zoogt en de tepel zo dichtbij de sarcoid zit heeft ze me geen zalf durven geven.
Ik vond dat wel een beetje jammer, want ik denk dat dat veulen dat er heus niet zo snel af sabbelt ivm de smaak, maar ik vertrouw op Tracy's advies.

Jazeker, ik zal regelmatig nieuwe foto's plaatsen voor jullie.

Hoi Mirtje, hoe is het met je paard? Zijn er al veranderingen?

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:45

Joliieeenn schreef:
Eventjes een update ivm de behandeling met oregano.

Probeer de zalf echt enkel op de plek te smeren doe behandeld moet worden want uhhh, mijn paard heeft wat kale plekken... Ik smeerde het er dik op, en denk dat het met smelten dan uitgelopen is naar andere plekken ocherm.. Nu doe ik het met een wattenstaafje aanstippelen zodat het zeker niet meer ergens anders komt. Blijkbaar dus toch een stuk sterker dan ik dacht :+

Zal van de week nog eens een foto maken en kijken of er al verschil te zien is.


Oregano is mega heftig :o
Ik heb zelf een wildvlees bultje onder mijn nagel. Ik gebruik het verdunt met olijfolie. Het is kleiner geworden maar lijkt te stagneren.
Je kan het ook innemen, dat heb ik een keer gedaan met honing (volgens gebruiksaanwijzing) maar man!!!! Pfff!!! Kreeg het onverdunt op mn lippen en dat was niet heel fijn :=

Fleur ❤️

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:53

[ img ]
Hoi, de sarcoid van mijn merrie is nu enorm en lekt ook veel bloederig wondvocht. Ben nu 2 weken bezig met de kruiden van Tracy Keegan en zij zegt me vooral moed te houden en door te gaan. Dit beeld ziet zij heel veel en is een teken dat het lichaam bezig is het sarcoid eruit te werken. Ik hoop het maar. De kruiden ruiken erg sterk, maar worden goed gegeten, merrie en veulen zien er super uit en veulen mag gewoon uit beide tepels drinken, dus in die zin gaat het prima.... maar schrik niet van de foto.....

webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:00

Jeetje....
en met de vliegen? Valt dat mee?

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:01

Ik vind het heel heftig om te zien. Ik hoop voor je dat het werkt maar ook dat je biet te lang aanmoddert als het niet aan slaat.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:04

Dank je voor de update. Heb dergelijke foto's eerder gezien op haar FB site. Best indrukwekkend. Good Luck! Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Slmt9
Berichten: 4732
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:51

Oei, idd heftig om te zien. Is het dan de bedoeling dat het eraf valt?
En verzorg je wond ook?

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:08

[ img ]

Zo dit is na 3 weken 2x daags te smeren. Ben er nu smeerwortelzalf aan het bij smeren om de huid rond om te beschermen en de huid zelf te herstellen. Begint weer te veranderen. Merk dat het eerst snel ging, toen weer even niks en nu begin ik weer verschil te zien.
[ img ]

Deze is nog eentje op zn been. De grote bol begint langzaam los te komen! Ik blijf gewoon lekker verder smeren zolang ik verschil Blijf zien.

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 17:45

@ Mirtje, NRJ, jolieeen.
Ben eigenlijk benieuwd hoe het gaat met de sarcoiden van jullie paarden.
Zet het herstel zich door?

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:16

Niello schreef:
@ Mirtje, NRJ, jolieeen.
Ben eigenlijk benieuwd hoe het gaat met de sarcoiden van jullie paarden.
Zet het herstel zich door?


Ik zal straks even een foto maken. Het werkt zeker en is al een stuk minder. Ik ben even gestopt om de huid rondom rustig te laten worden want hij vond het niet meer zo prettig. En het is een moeilijke om te pakken te krijgen in de wei. Als ik al aan kwam was hij al de hort op. Dus vond het eerst even belangrijker dat het vertrouwen in het uit de wei halen terug is zodat ik goed door kan smeren.

Ik denk als het kleintjes zijn dat dit een fijne methode is, die van hem zijn toch wel wat groter en het heeft een tijd nodig om weg te gaan. De dierenarts raadde aan om chemo zalf te gebruiken maar ik zit nog in twijfel. Voor nu, huid even laten bijkomen en dan ga ik verder met een van de twee..

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:23

Bedankt voor de update. Ga voor jullie duimen dat de sarcoïd opkrast. Succes! Hou je ons op de hoogte?

NRJ
Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:37

Niello schreef:
@ Mirtje, NRJ, jolieeen.
Ben eigenlijk benieuwd hoe het gaat met de sarcoiden van jullie paarden.
Zet het herstel zich door?


Het gaat goed, de wond is mooi dicht. Er zit wel wat littekenweefsel onderhuids helaas. Voor de zekerheid smeer ik nog even door met kurkuma wondzalf, dit houd het ook soepel.
Ik vergeet iedere keer een foto te maken, misschien denk ik er straks aan O:)

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:12

Goed nieuws NRJ! Wat fijn.


Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:22

[ img ]
[ img ]


De beloofde foto's :) Ze zijn al een stuk kleiner die op zn been zat een flinke bol op, die is ook een stuk minder.

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

mirtje13
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:37

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Niello schreef:
@ Mirtje, NRJ, jolieeen.
Ben eigenlijk benieuwd hoe het gaat met de sarcoiden van jullie paarden.
Zet het herstel zich door?


Tja, helaas geven de kruiden niet zo snel resultaat als sommigen op de pagina van Tracy schrijven. Het sarcoid van mijn merrie groeit nog steeds en wordt mega. Desondanks blijft Tracy zeggen dat het goed gaat en ik moed moet houden, dus ik ga er gewoon mee door, ik ga nu beginnen aan de 3e maand. Ik heb natuurlijk geen idee hou het zonder kruiden zou zijn gegroeid. Ik denk dat het dan ook heel akelig zou zijn geworden. Mijn veulen zoogt nog steeds, dus ik heb geen andere opties, maar ook zonder dat ben ik toch blij dat ik hier mee begonnen ben. Ik geef mijn paard nog een maand of 4 voordat ik de andere opties zoals opereren of chemo ga overwegen. Zoals het sarcoid er nu uitziet is het afschuwelijk, maar de alternatieven zijn nog erger ben ik bang. Zolang ik er aan mag komen en het veulen nog mag drinken denk ik niet dat mijn merrie zelf er veel last van heeft.
Ik ga dus dapper door....

hagelslag
Berichten: 8933
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:57

Ohhh bahh ziet er wel flink smerig uit zeg.
Krijg er de kriebbels van.
Aan de ene kant verrekte interesant en aan de andere kant toch best smerig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, kimmetje26, Mitch_Beauty, RanjaRietje, Talishe, Trendiction en 18 bezoekers