Ervaring met maanblindheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plumrjjm
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-02-15

Ervaring met maanblindheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 01:08

Onze Appaloosa heeft maanblindheid of periodieke oogontsteking. Na bezoek aan de kliniek en de zoveelste cremes (cortisone, antibiotica, atropine) lijkt het oog nu goed, maar we weten dat het weer terugkeert. We staan nu voor de volgende stap, maar wat? We willen heel graag ervaringen van mensen met de behandelingen en met operaties: wat heeft echt geholpen?

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16134
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Ervaring met maanblindheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:38

WZ->MD

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Ervaring met maanblindheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:54

Hier in 2009 een injectie in het oog, sindsdien is onze merrie gevrijwaard gebleven van nieuwe ontstekingen en is alles rustig gebleven.

Paulobi
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Ervaring met maanblindheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:59

Hier ook een Appaloosa met maanblindheid, een merrie van 30 die sinds een paar jaar blind is aan een oog hierdoor. Toen ook het andere oog last kreeg, en ik oogzalf niet goed op haar ooglid gesmeerd kreeg (is erg lastig bij haar), heeft ze ook een injectie in het oog gehad. Ze begon een tijdje daarna toch weer te knijpen en tranen met het oog. Daarna heb ik er een holistisch werkend dierenarts bij gehad, ze krijgt nu elke dag een mengsel van kruiden uit de Chinese geneeskunde en daar blijven haar ogen redelijk rustig onder.

Mckk
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-03-11

Re: Ervaring met maanblindheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:41

Geen maanblindheid maar wel een chronische hoornvlies ontsteking.
Over behandeling is weinig tot niks bekend, dus ik volg altijd graag mee.( je weet maar nooit of er ineens een wondermiddel is)

Ik zie hierboven injecties IN het oog? Daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Paulobi
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Ervaring met maanblindheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:14

In de injectie in het oog zat eigenlijk hetzelfde middel als in de zalf, maar omdat ik die niet goed aangebracht kreeg, kreeg ze dus de injectie, wat dan een paar weken zou moeten werken.