stijfheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Luke_Joyce
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-01-11

stijfheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-11 08:29

hallo iedereen,

ik heb net een paardje gekocht dat in zijn achter poten heel stijf is. Hij heeft heel de winter op de wei gestaan en is ook erg mager. Wat kan ik doen tegen de stijfheid. Van de week komt de DA er wel naar kijken. Dat hebben ze me toch beloofd op de manege. Maar ik zou graag weten hoe ik mijn lieve engel kan helpen. Hij loopt alleen heel stijf van achter in zijn poten in stap. Wanneer hij mag beginnen draven of galoperen ( los in de piste want hij is nog niet zadelmak) is hij super blij en valt er nog weinig aan te zien. Ook heft hij in stap geregeld zijn poot op. Dit lijkt precies of hij is zijn poten aan het reken. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat het kan zijn en wat ik er tegen kan doen?

al in iedergeval bedankt

groetjes Joyce


Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:34

Dit hoort natuurlijk niet bij Wikizaken. Daarom heb ik het verplaatst naar MD.
Luke_Joyce, voortaan even kijken in welk topic je je vraag zet. Bedankt daarvoor.
En een paard heeft benen.... geen poten ;)


Even over je paardje, het lijkt erop dat je paard misschien hanetred heeft.
Als je op de link klikt, zie je een wikiartikel, daarin kan je lezen wat dit betekend en of dit inderdaad is wat jouw paardje ook heeft.

Is het al lente?

ponyranch
Berichten: 46
Geregistreerd: 17-01-11

Re: stijfheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:55

een lichte vorm van artrose kan ook...

tegen stijfheid en artrose en alles die in de buurt komt,kan duivelsklauw prima helpen.

(deze paarden hebben hier vooral last van in de winter,doordat koude en vocht op gewrichten slaat)

mirjamb
Berichten: 54
Geregistreerd: 19-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:00

Laat het paard goed nakijken, eventueel ook door osteopaat of fysio. Als deze verder niks kunnen vinden en het inderdaad stijfheid is, kun je kiezen voor een masseur en een tijdelijk aangepaste training om van de stijfheid af te komen.

www.praktijkequilibrio.nl een gezond dier = een gelukkig dier

Luke_Joyce
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-11 11:24

Storm schreef:
Dit hoort natuurlijk niet bij Wikizaken. Daarom heb ik het verplaatst naar MD.
Luke_Joyce, voortaan even kijken in welk topic je je vraag zet. Bedankt daarvoor.
En een paard heeft benen.... geen poten ;)


Even over je paardje, het lijkt erop dat je paard misschien hanetred heeft.
Als je op de link klikt, zie je een wikiartikel, daarin kan je lezen wat dit betekend en of dit inderdaad is wat jouw paardje ook heeft.


bedankt voor de info, het lijkt er wel een beetje op ja. Sorry da ik het verkeerd had gezet maar ik heb hier nog maar net een profiel op aangemaakt en ik snap er nog niet zo veel van. bedankt om het dan te verzetten e

groetjes Luke_Joyce

Luke_Joyce
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-11 20:45

vandaag terug langs men paardje geweest en het ging al eenheel stuk beter. Met zijn achter benen liep hij nog houterig maar hij hefte ze niet meer echt op behalve toen hij net uit de stal kwam. Dus ik hoop dat dit een goed teken is :D

fuego3
Berichten: 2142
Geregistreerd: 13-03-07

Re: stijfheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:59

ik zou wachten op wat de dierenarts er van zegt , klinkt niet echt goed voor een paard dat nog zo jong is , en ook omdat hij mager is zoals jij omschrijft , kan het zijn dat hij toch pijn heeft?

je hebt hem zo aangekocht als ik het goed begrijp ? met de belofte dat de manege waarvan hij was nog eens een dierenarts lang zou sturen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Zinzi_jewel en 29 bezoekers