Schraal paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
capopjekop
Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Schraal paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:54

Je zegt dat het bloed is onderzocht. Maar alleen op te korten en eventuele worminfectie of ook op ppid?


capopjekop
Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:10

Indi_Vito schreef:
capopjekop schreef:
Je zegt dat het bloed is onderzocht. Maar alleen op te korten en eventuele worminfectie of ook op ppid?


Alleen op tekorten, en infectie waarde.
Ze is net ontwormd met natriagel -p. Op advies dierenarts. Hiermee alle paarden meegenomen.

Ze is trouwens ook erg traag met fijn worden onder het zadel, ook geen paard die buiten eens een sprintje zou trekken maar liever stapt.

Met deze toevoeging zou ik zeker ppid laten uitsluiten. Mijn merrie zag er ook zo uit en werd ook veel trager.


capopjekop
Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:16

Indi_Vito schreef:
Ze staat sinds 2 dagen op beter hooi, kreeg eerst gedeelte graszaad gemengd met voordroog. Nu volledig voordroog.

Dit wil de eigenaar even afwachten, als dit niet binnen een week a 2 verbeterd gaan we kijken voor opnieuw een volledig bloedonderzoek, ppid vind ik niet passen bij de klachten. Ze zit verder super in haar vacht en velletje, alleen onder het velletje niet.
En in de zomer is ze altijd super op gewicht.
Even afwachten wat volledig hooi nu gaat doen.

Wat zijn passende klachten dan volgens jou voor ppid?

Mijn merrie verloor bespiering en was schraal. En was wat minder levendig. Maar verder zag je niks aan haar. Ook strak in de vacht met glans. Uit het gewone bloedonderzoek kwam niks geks. Gebit was in orde. Geen wormen. Dus toen voor de zekerheid op ppid laten testen. En dat was bingo.

Nu ze medicatie krijgt is ze beter op gewicht te houden en zie je helemaal niks aan haar dat je aan ppid laat denken. Ze is ook weer de actieve pony die ze altijd was. In het begin stadium zie je uiterlijk vrij weinig ervan. Ik zou het niet te snel afstrepen persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 17-01-22 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop
Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Schraal paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 18:34

Volgens mij kreeg ie eerst helft gzhooi en helft voordroog en nu volledig voordroog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 bezoekers