[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:48

Heb die van mij vorige week geschoren, borst, hals en een streep over de buiknaad, plus binnenkant achterbenen.

Geeft altijd lucht en daardoor minder jeuk.

Maar hier nog steeds met kap en deken, want er vliegt nog teveel gespuis.

Life is short....SMILE while you still have teeth!


darkadia
Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:40

Hier vandaag mijn eczeem geschoren voor de winter. Stond al even met regendeken ipv eczeemdeken. Onder zijn dikke vacht bleken dit jaar helaas we weer rainrot achtige plekjes te zitten. Geen korstjes, maar wel stipjes zichtbaar. Mogelijk ook met prednison kuur te maken gehad. Hij was iig wel blij geloof ik dat die vacht eraf mocht.

Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:07

Pff... had ik even te vroeg gejuicht. Beide paarden compleet gek van de jeuk vandaag. De ene bleef maar rollen en schuren aan staart en navel. De ander ging zo goed, maar kon vandaag echt geen rust vinden. Zelfs geen tijd voor d'r slobber en snauwen naar d'r maatjes, terwijl normaal echt dikke besties zijn. Voel me dan zo machteloos ;(

MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:20

Caily, heb je er nog wel een deken op liggen? Anders die maar weer tijdelijk opgooien op zulke dagen.

Als je keuze hebt, het meest winderige stekje aanbieden dat je hebt. Helaas kan je niet veel meer doen dan dat.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Eliana
Berichten: 5447
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:40

Hiervliegt nog van alles rond dus ik durf de deken nog niet af te doen

Shetland bokker #7

Horseloverl
Berichten: 2218
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:20

Ik heb zelf een zalf gemaakt en haar ingesmeerd met een etherische olie. Tot nu toe heeft paard geen last meer wonder boven wonder

Roze schoentje

BCRCJ
Berichten: 25
Geregistreerd: 26-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:14

Horseloverl schreef:
Ik heb zelf een zalf gemaakt en haar ingesmeerd met een etherische olie. Tot nu toe heeft paard geen last meer wonder boven wonder


Hier ook een paardje met eczeem, vooral de navel en liezen zijn enorm geïrriteerd.. Zitten bij ons ook nog enorm veel muggen, denk dat het daarom dit jaar ook zo extreem is..


Wat heb je precies in de zalf gedaan? :)

Horseloverl
Berichten: 2218
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:27

BCRCJ schreef:
Horseloverl schreef:
Ik heb zelf een zalf gemaakt en haar ingesmeerd met een etherische olie. Tot nu toe heeft paard geen last meer wonder boven wonder


Hier ook een paardje met eczeem, vooral de navel en liezen zijn enorm geïrriteerd.. Zitten bij ons ook nog enorm veel muggen, denk dat het daarom dit jaar ook zo extreem is..


Wat heb je precies in de zalf gedaan? :)


Officieel gezien mag ik dat niet delen :Y) ben nog in opleiding haha. Ik smeer haar in met lemongrass olie aangemengd met bv jojoba olie. Dat scheelt al een hoop jeuk en muggen

Roze schoentje

Jessica_K
Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:24

Mijn paard staat nu 3 dagen zonder deken (bosrijke omgeving) en het gaat vooralsnog goed *\o/*

There's nothing that you cannot do, when the horse becomes a part of you.

alice0cullen
Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 01:49

Ik zit momenteel erg te twijfelen of ik de deken al af kan doen of niet. Dan zou ze alleen met een regendeken staan.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:47

Ik heb de deken er vandaag afgehaald. Gezien de koude nachten en de temperatuur komende week overdag onder de 10 graden.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:47

Hier ook, net de deken afgehaald.
Ik zag ze daarnet nog wel schuren ... al zie ik al enkele dagen geen insecten meer.
Kan dat schuren ook een gewoonte worden ? Of blijft die allergie nog even nawerken als de knutten al even weg zijn ?

Xmyhorse
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:59

Hallo allemaal.
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een jeuk verzachtend product zoals de Sectolin Sweet Itch of de Rapide Itch balm? Of eventueel een ander soortgelijk product aanbeveelt?

We hebben helaas te vroeg de eczeemdeken geruild met de regendeken (zonder hals), waardoor mijn pony afgelopen weken toch nog aan haar manen is gaan schuren (en die waren juist de hele zomer zo mooi in tact gebleven -O- ).
Het is zo erg dat ze nu op haar hals wat flinke kale plekken heeft... |( Daar smeer ik nu levertraanzalf op, maar ik zou graag de jeuk in de manen ook verlichten. En ik hoop nu de temperatuur iets is gedaald, dat het sowieso snel zal afnemen...

ellepel
Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:29

die sweet itch heb ik altijd gebruikt.
heel goed spul,wel elke dag even opnieuw goed aanbrengen :j

BCRCJ
Berichten: 25
Geregistreerd: 26-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:48

Horseloverl schreef:
BCRCJ schreef:

Hier ook een paardje met eczeem, vooral de navel en liezen zijn enorm geïrriteerd.. Zitten bij ons ook nog enorm veel muggen, denk dat het daarom dit jaar ook zo extreem is..


Wat heb je precies in de zalf gedaan? :)


Officieel gezien mag ik dat niet delen :Y) ben nog in opleiding haha. Ik smeer haar in met lemongrass olie aangemengd met bv jojoba olie. Dat scheelt al een hoop jeuk en muggen


Dankjewel voor de tip!

Ik ben vandaag begonnen met HELTIE horse Cannabidol druppels, had daar veel goede reviews over gelezen! Iemand hier toevallig ook ervaring mee? Ben enorm benieuwd of het wat doet..

welmoed__
Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:09

Marilu schreef:
Hier ook, net de deken afgehaald.
Ik zag ze daarnet nog wel schuren ... al zie ik al enkele dagen geen insecten meer.
Kan dat schuren ook een gewoonte worden ? Of blijft die allergie nog even nawerken als de knutten al even weg zijn ?


Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Iemand die daar een antwoord op weet?

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:22

Ze kunnen nog tot 6 weken jeuk houden nadat ze gestoken zijn.

Ik heb ook de ecxeemdeken er onderuit gehaald, nu alleen regendeken..even kijken hoe dat gaat.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:52

Het is natuurlijk wat ontstoken door de allergische reactie. Het duurt inderdaad even voor ook dat weg is.

MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:55

Die van mij staat sinds vorige week zondag bloot en dat gaat goed. Blij vies paard haha.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:02

Mijne schuurt ook wel echt altijd als ze kans heeft. Ze staat met luikje dicht, want luikje open is gewoon schuren.

(ze kan ook prima schuren aan voerbak, tralies etc..) Maar zodra het luikje open is, bam. Schuren.. En dat stopt dan ook niet, dus dan zit ze weer in slechte cirkel..
Luikje dicht en dan valt t allemaal wel mee, dus in mijn geval is dat een prima oplossing..


Zamero
Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 07:09

BCRCJ schreef:
Dankjewel voor de tip!

Ik ben vandaag begonnen met HELTIE horse Cannabidol druppels, had daar veel goede reviews over gelezen! Iemand hier toevallig ook ervaring mee? Ben enorm benieuwd of het wat doet..

Ik heb het bij mijn eczemers geprobeerd en helaas geen resultaat :n

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*

Belker
Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:47

Ik heb sinds kort een eczemer, import ijslander.
Ik kreeg van mijn DA dit aanbevolen.
https://greenvalleyhealthproducts.nl Eind deze maand maar bestellen en kijken wat het doet. Verder ben ik nog op zoek naar een goede eczeemdeken. Welke merken gebruiken jullie?

Ninx
Berichten: 14561
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:01

Belker schreef:
Ik heb sinds kort een eczemer, import ijslander.
Ik kreeg van mijn DA dit aanbevolen.
https://greenvalleyhealthproducts.nl Eind deze maand maar bestellen en kijken wat het doet. Verder ben ik nog op zoek naar een goede eczeemdeken. Welke merken gebruiken jullie?


Na 10 jaar een eczemer kan ik met een gerust hart zeggen dat ik ALLES heb geprobeerd.
Maar bovenstaand middel is echt geniaal.... hij ziet er echt helemaal TOP uit!

evelienn28
Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:29

Belker schreef:
Ik heb sinds kort een eczemer, import ijslander.
Ik kreeg van mijn DA dit aanbevolen.
https://greenvalleyhealthproducts.nl Eind deze maand maar bestellen en kijken wat het doet. Verder ben ik nog op zoek naar een goede eczeemdeken. Welke merken gebruiken jullie?



Ik heb greenvalley afgelopen periode ook gebruikt en ben er ook tevreden over.
Eczeem deken heb ik de sweet itch hoody van rambo die bevalt er goed

Django <3 Mijn lieve paardje

Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:34

Bij mijn beide paarden deed het niks helaas

Zijn al jullie paarden inmiddels klachten vrij? Ik heb er nog steeds een met een licht verdikte manenkam en soms een kriebel.

Zijn er paarden die het hele jaar baad hebben bij gluco balance?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Gitje1973, InfinityT, Koekie73, lotte_dl, M_ontana, Vagabondo en 44 bezoekers