Radeloos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Radeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:45

Ik mis nog een optie, namelijk euthanasie.
Je hebt een 4 jarige merrie die al flink stuk is en standaard speciaal beslag nodig heeft voor haar PL.
Je kunt haar niet belasten, niet mee fokken en je kunt het je financieel niet veroorloven haar aan te houden naast een ander gezond paard.
Dan lijkt mij de keuze vrij simpel. Dat klinkt hard maar je merrie denkt niet zoals een mens, zij heeft geen besef van leven en dood.
Nu enorme kosten (blijven) maken voor een 4 jarige met deze diagnose is niet zinvol en gaat je naar alle waarschijnlijkheid nooit een vrij belastbaar paard opleveren.



Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:20

KootMiraDrum schreef:
Top optie, Wildgirl, een paard blijft natuurlijk een gebruiksvoorwerp. Kan het niet gebruikt worden, dan maak je het maar dood. Bah. Een dier is gewoonweg niet gemaakt om een mens te dragen. Wanneer zien mensen dat eens in?

Hohoho die veroordelende toon mag je weglaten.
Wanneer zien we eens in dat het vermenselijken van paarden vaak niet in het belang van het paard is maar van onszelf?
Een paard kost je, zonder al te gekke medische kosten, gemiddeld zo'n 500 euro pm aan basiszorg. Het lijkt jou logisch om dat de komende pak en beet 20 jaar te gaan betalen? Dat is 120.000 euro omdat "euthanasie zielig is want ze is nog zo jong".
Geloof me, hier gaan de paarden echt niet bij het minste of geringste maar een jong paard wat al zodanig stuk is en altijd medische zorg nodig heeft? Ja daarvan wil ik per definitie niet dat het de handel in gaat en die 120k kan ik beter besteden. Daar is niets maar dan ook niets mis mee.


Edit ook hier overigens de ervaring dat zowel KS als de patella training behoeven. Stil zetten is geenĀ optie dan.

Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:33

Zonnebloem92 schreef:
Ik heb zelf alle vertrouwen in haar en als ik op andere paarden rij en voel hoe fijn zij onder me bewegen, dan heb ik er weinig vertrouwen in dat mijn paard ondanks alle inspanning een fijn rijpaard voor mij wordt.


Lees dit gedeelte van je eigen bericht eens 3x terug.
Indien het vertrouwen ontbreekt heeft het ook geen zin er nu nog kapitalen aan geld en energie in te steken mijn inziens.
Sterkte TS.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, jazzejam, MariskaFally, NorwayFjord en 33 bezoekers