Mank?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JulieP
Berichten: 229
Geregistreerd: 21-04-14
Woonplaats: België

Mank?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 23:13

Ik ben bezig met het zadelmak maken van mijn 3 jarig paardje. Tijdens het longeren (nog maar 2e keer) viel het me op dat hij onregelmatig loopt. Voornamelijk in stap was dat zo (rechtsachter). Hij steunt er wel nog op, ook tijdens het grazen of hoeven krabben laat hij niet merken dat hij pijn heeft.

Loopt hij mank of is het eerder uit onbalans? Vinden jullie het nodig om de DA te contacteren? Het is namelijk maar heel erg lichtjes...



Dit is in draf:



Alvast bedankt voor de hulp!



JulieP
Berichten: 229
Geregistreerd: 21-04-14
Woonplaats: België

Re: Mank?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 23:31

Draaf en gallopeert wel lekker. Zit zelf op de weide heel de dag te draven!
Staat trouwens dagelijks in kudde buiten, wordt zo'n 2x/week voor een kwariertje gelongeerd. Paard is trouwens drie!

En we gingen eigenlijk niet longeren op moment van de filmpjes. Hij begon het gewoon zelf te doen, dus dat even beloond toen hij het aanbood, gezien we het hem aan het aanleren zijn. Wanneer ik effectief longeer zijn we beter voorzien op de omstandigheden!

JulieP
Berichten: 229
Geregistreerd: 21-04-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 00:12

We hebben les in rechtrichten en longeren. :) Bovendien was dit niet de bedoeling om te longeren, hij begon uit zichzelf te cirkelen. Halster heeft hij trouwens aan omdat zijn eigen halster kwijt was (en kapot teruggevonden) op de weide en ik niet direct een ander kon gaan halen.

Heb ook enkel maar het beste met hem voor. Is trouwens niet hetzelfde paard als een eerder topic betreffende fragmentjes. Hij heeft er rechtsachter wel ééntje zitten, waarvan mijn DA van mening was dat hij oké is. Weet natuurlijk niet of het hier iets mee te maken heeft.


Dit is overigens een filmpje van op de weide:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dazai, Loe_Loe, Miekie74 en 87 bezoekers