Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:55

Jeetje, jaren geleden had ik een oud paard dat ook zo liep , die is toen op een kliniek geweest met diagnose dat er iets in zijn rug zat en daarvoor behandeld, dat werd toen beter , ik zal straks eens filmpjes neerzetten...



kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:51


kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:10

ElCamino schreef:
Kimmie261, het lijkt er inderdaad heel erg op! Het zit ook in de rug, is een ontsteking van het centrale zenuwstelsel, denken ze. Maar autopsies laten gewoon NIKS zien....het blijft vreemd, maar ik hoor graag wat ze dachten wat er in de rug mis zat bij de schimmel...


De schimmel ( Fernando) , heeft toen 5 dagen op de kliniek gestaan en injecties in zijn rug gekregen, en een osteopaat erbij geweest, toen hij terug kwam liep hij een stuk beter:

https://www.youtube.com/watch?v=ZWCI4uc6xdc

maar een paar weken later was het weer zo:
https://www.youtube.com/watch?v=nx3pUi4Q-fk

overigens kon hij inderdaad wel gewoon rechtuit draven en galopperen:
https://www.youtube.com/watch?v=ePWPpU7OLD8


Voor ons was het wel klaar om hem weer naar de kliniek te brengen, ze gaven daar inderdaad een ontsteking in zijn rug aan.

Ik ben toen zelf gaan denken en bedacht mij dat mijn eerste rottweiler door de spondylose ook zo krom liep, dus zijn we hem druppels Puur spondy gaan geven en een rugspray van de paardendrogist, en daar knapte hij toen van op, zo van op dat hij weer onder het zadel liep..

[ img ]

Maar goed , dit is puur een gok geweest toen hoor...wat bij hem goed uitpakte,
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 28-08-19 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:21

@Chasey, ja, daarom ben ik toen gaan denken aan spondylose, dan knelt er ook iets af ( zenuwen) en daarom dus iets te geven wat de druk eraf haalt,dat kunnen cortisonen zijn, maar ik heb het toen eerst "natuurlijk"geprobeerd , en dat hielp bij Fer heel goed.. :)

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:29

Ja hij begon in cirkeltjes als hij ging lopen om dan uiteindelijk bijna appuyerend verder te lopen, en ook hangen tegen de wand aan op stal, toen hebben we besloten hem in te laten slapen, dat kon echt niet, dus naar kliniek gegaan om hem daar in te laten slapen, daar zei die DA meteen, zit in de rug ik kan hem weer beter maken... nou ja,dat viel dus tegen.. ja als hij die prikken kreeg was hij goed ,maar als die uitwerkte was hij weer net zo slecht...

Vandaar dat ik toen zelf dacht om de druk van die rug af te halen, voor wat het ook mocht zijn wat die druk veroorzaakte, en dat was wat bij hem hielp..

overigens geen idee of hij spondylose had hoor,was gewoon een meer baat het niet dan schaadt het niet, hij stond met 2 hoeven in zijn graf... dus tja..

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:07


kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:02

ElCamino schreef:
kimmie261: je schimmel deed dus ook aan de voorkant vreemd lopen ? Omdat je het over appuyeren hebt...Chico doet het echt alleen achter. De voorkant doet niet vreemd bij Sidewinders


nee hoor , de voorkant deed gelukkig normaal , anders had ie echt niet meer kunnen lopen, maar omdat ie zo krom was ging ie in zijgang naar de wei , zoals je op het eerste filmpje ziet..

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:54


kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:00

hij is hier veel beter als de schimmel van mij...

Ik zou echt nog even niet opgeven hoor, ik weet het ik heb toen ook zovaak getwijfeld met moet ik wel doorzetten ,maar uiteindelijk is die schimmel echt weer goed geworden..

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:19


kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:27

echt alsof ik Fernando terug zie....

Vind het meer bizar dat het nu pas voor mij een naam krijgt, voor mij was het altijd een "rugprobleem" , maar nogmaals, niet opgeven hoor... en ja ik heb ook gedacht hoe ver te gaan, maar Fer is zo goed opgeknapt uiteindelijk...ik gun het jullie ook zo :)

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:13

Ach , lekker jong begonnen... kan nooit kwaad natuurlijk, hahah

Voor 31 jaar ziet hij er natuurlijk ook wel fantastisch uit.... ( las nu pas dat hij al 31 is :wow: , dacht ergens in de 20 )

Zou heel fijn zijn als hij er nog een paar jaar aan mag plakken :D

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:18

Hij staat in ieder geval goed genoeg om door de smid gedaan te worden, dat was ondanks dat Fernando heel goed opknapte toch echt wel een groot probleem, hij kon zijn achterbenen niet goed omhoog doen, dan werd hij echt acuut krom zodra het been omhoog gedaan werd, de hoefsmid was dan ook echt een hele onderneming, we deden hem alleen als mijn vriend ook thuis was, die duwde hem tegen een wand zodat hij niet om kon vallen.

Dat was toen echt steeds een heel gedoe....

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:17

nou , dat is wel positief toch??

ook dat hij dan toch goed in de benen weer komt... ja hoor, echt wel heel goed!

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:59

ik vind hem wel beter staan nu als in de eerste filmpjes.

en ja, je moet het echt tijd geven.. en je zal ook nog wat terugvallen mee gaan maken, tenminste als het zo verloopt als bij Fer , maar uiteindelijk stabiliseert het... :)

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:23

hoe gaat het nu?

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:42

ik zou hem dan nog maar even op die prednison laten staan... het is toch erop of eronder, en volg echt je gevoel verder hierin...ik zou pas gaan afbouwen als ik er zelf een goed gevoel over zou hebben :j

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:27

Nou... dat ziet er echt goed uit hoor!!

van die kliniek moest fer toen ook buig oefeningen doen :j

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:38

Nou!! dat gaat toch de goede kant op!!

Je gaat de tijd dat hij nog leeft leren leven met ups en downs, maar je leert het uiteindelijk wel los te laten omdat je weet dat na en slechtere tijd weer een goede komt... Geniet van de tijd die jullie nog hebben en laat de tijd komen zoals hij komt, ik heb wel geleerd dat op het verloop weinig tot geen invloed op kan hebben..Maar voor nu ziet het er goed uit :) :)

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:36

*\o/* **\O/** *\o/* **\O/**

Super!!

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:37

ElCamino , fijn he als je ze zo vooruit ziet gaan , Fernando bleef altijd wel met 1 been wat draaien hoor, maar was verder rad en stabiel, en door het rijden werd hij eigenlijk sterker... ik zal eens kijken of ik ooit in die tijd daar filmpjes van gemaakt heb, maar toen stond ik er niet bij stil dat het uberhaupt een naam had, wat hij had, voor mij was het gewoon "een rug probleem"

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:58

Had fer ook hoor... alleen ze komen er dus weer overheen, althans fernando wel.. Ik wilde het al schrijven na je laatste zo positieve post , dat je niet moet opkijken voor terug vallen, alleen die worden steeds minder, en ze duren niet zo lang om te herstellen...

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:39

Ik vond deze foto nog van fernando, In augustus werd hij toen zo krom ,en na weken werd hij weer "recht"en 7 maanden later had hij ook zo'n terugval...

[ img ]

Ik heb zijn foto's nog verder bekeken maar kan geen "terugval" foto's van daarna meer vinden...

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:19

Fer had dat ook hoor, die terug vallen, de DA toen zei ook dat bewegen heel goed was, we moesten eigenlijk ook rijden, maar dat werd alleen gedaan als zijn eigenaresse kwam.

Fer is uiteindelijk ingeslapen omdat hij steeds vaker niet meer overeind kwam met liggen, op stal en als laatste ook in de bak, hij gaf het daar ook zo op... Het was goed zo, en hij is in de bak ingeslapen.

Ik denk dat je het gewoon aan moet zien en er rekening mee moet houden dat hij zulke terugvallen heeft, zolang ze blij zijn en zelf lekker willen lopen zou ik het zo laten gaan , en met de tijd nemen hoe hij is :)

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:08

Ik zou hem eerst op de wei zetten en kijken hoe het gaat, Fernando redde zich uitstekend op de wei verder.. die knoop kan je per dag doorhakken zo nodig :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Pova, Tantejeanne en 31 bezoekers