Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ikkedus
Berichten: 3243
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:22

Jeetje.... interessant en leerzaam! Ik had er nog nooit van gehoord.
Chico ziet er nog wel fit en happy uit zo op de filmpjes.

[o]


ikkedus
Berichten: 3243
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:40

Morganlefay schreef:
Heb je al eens pijnstillers gegeven??
Paard heeft namelijk een opgetrokken mond.



TS meldde al dat er bute en metacam is geprobeerd en dat dat niks uithaalde.

[o]

ikkedus
Berichten: 3243
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:51

De paarden lijken geen pijn te hebben, ze reageren ook vaak niet op NSAID’s ( bute, metacam).

Wat helpt een Sidewinder?

Wat medicatie betreft: Bij Chico deden we het volgende: Corticosen Steroiden, deze werken direct op het zenuwstelsel. Maar de bijwerking kan HB zijn en de weerstand wordt laag wat kans op andere aandoeningen verhoogd.
BV eerst een intraveneuze injectie met niglumine en rapidexon , daarna op de Equisolon poeder met prednison.
[u]Bute wil in erg hoge doseringen soms helpen, dit is per paard verschillend. Bij Chico deed het niks.[/.



Metacam ingezet, bute ingezet, niks werkte. Paard lijkt ook nog steeds geen pijn te hebben, alleen ongemak. Dat klopt ook achteraf met de symptomen en reacties op Sidewinder. Na aantal cortisone injecties toch opgeknapt en stabiel. Paard ging steeds rechter op lopen en staan.[/quote]

[o]

ikkedus
Berichten: 3243
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:06

Romy1234 schreef:
Pandora2 schreef:
Een paard heeft een instinct. En is een prooidier.
Dus dat instinct zegt altijd zo lang mogelijk rechtop staan en lopen.
Vooral niet laten zien aan roofdieren dat je een probleem hebt, want dan ben je zeker de sjaak.

Dus of dat baasje daar nu ligt te creperen of niet, dat zal een paard botweg gezegd compleet worst wezen. :+

Mij prima, geloof wat je wilt geloven maar laat mij dan ook in mijn waarde als ik daar wel in geloof, hoef je niet zo over door te hameren.
Heb daar zo mijn redenen voor, maar heb daar geen behoefte aan om die op te noemen.
Zonde van mijn tijd aangezien ik niemand hoef te overtuigen en dat ook niet wil. :+


Ik vind het wel interessant eigenlijk. Er duiken af en toe dingen op die niet mainstream zijn. En wat “de boer” niet kent vreet ( gelooft) hij niet.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bronsveen, lovelucydan, maxie, Melzazu, nadcha, nienmoon, Sjors050 en 32 bezoekers