Chiropractor of osteopaat bij blokkades, ben de weg kwijt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Babootje
Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Chiropractor of osteopaat bij blokkades, ben de weg kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:58

Ik zou eerder neigen naar een goed kreupelheidsonderzoek op een kliniek. Ik vind 3 maanden wel heel snel op zo te reageren op een zadel dat niet helemaal goed ligt (tenzij het heel heel verkeerd ligt). Zelfde geldt voor het bekappen. Je hebt hem nog zo kort. Misschien wel een verborgen gebrek o.i.d
P.S. het is ontzettend moeilijk om zelf kreupelheid goed te beoordelen


Babootje
Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:34

[quote="BigBen] Heeft je paard een probleem ? Ga naar een dierenarts.[/quote]
Waar vervolgens ook weer een chiropraktiker of osteopaat loopt om de ruggen te doen. :D
Laatst bijgewerkt door Babootje op 17-06-19 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje
Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:44

HorseTimeXL schreef:
Babootje schreef:
Ik zou eerder neigen naar een goed kreupelheidsonderzoek op een kliniek. Ik vind 3 maanden wel heel snel op zo te reageren op een zadel dat niet helemaal goed ligt (tenzij het heel heel verkeerd ligt). Zelfde geldt voor het bekappen. Je hebt hem nog zo kort. Misschien wel een verborgen gebrek o.i.d
P.S. het is ontzettend moeilijk om zelf kreupelheid goed te beoordelen


Maar hij is drie weken geleden volledig klinisch en rontgen en hals en rug goedgekeurd. En die osteopaat die dierenarts is heeft er naar gekeken. Zij deed ook keuringen. Zij gaf direct aan dat het in de rug zat. Vind het idd ook best lastig. Konden ze maar praten he..


Dan is het een ander verhaal. Ik weet niet of je je paard op stal hebt, maar in dat geval kan je paard ook een keer goed vastgelegen hebben zonder dat je het hebt gemerkt. Vaak is 1 x behandelen dan niet voldoende. Verder doen even wat rust en lichte arbeid aan de longe vaak wonderen.
Ik zou de dierenarts/osteo gewoon nog een keer laten behandelen.
Ik weet niet of je de foto's van het röntgenonderzoek van de hals en rug hebt? Zo ja, kun je haar misschien nog vragen om er even naar te kijken. Heb je gekeurd bij je eigen DA?

Babootje
Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:10

HorseTimeXL schreef:
Bedankt voor alle tips. Nee het was niet mijn eigen dierenarts. ik heb hem laten keuren in Wolvega. Het liefst zou ik daar willen blijven want ben erg te spreken. Alleen dat is niet logisch kwa afstand. Ik wil denk ik paardenkliniek Emmeloord als vaste dierenarts. Paard staat in Dronten. Bedankt voor de tip! Ja mijn paard kan soms best lomp zijn dus het zou mij niet verbazen.


Dat zei ik omdat hals/rugfoto's vaak niet voldoende kwalitatief en beoordeelbaar worden gemaakt. Als je over de foto's beschikt dan is het altijd aan te bevelen om ze bij je eigen DA nog eens te laten beoordelen.


Babootje
Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Chiropractor of osteopaat bij blokkades, ben de weg kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:22

Klinkt meer als vastgelegen hebben. Staat ze deels io stal?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dyphusion, lina1998, lizy29, miisshOrse en 31 bezoekers