Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pipo2020
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-01-20

Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 21:09

Een aantal weken geleden heb ik me ingeschreven voor een wedstrijd voor as zondag. Omdat het selectiewedstrijden zijn, zijn er altijd meerdere rubrieken. Ik heb dus in de aanvraag gezet of ik wat later mag starten op de dag.
Toen de startlijsten gepubliceerd werden stond ik als eerste op de lijst. Direct gebeld en aangegeven dat ik niet op dat tijdstip kon starten, uitgelegd waarom dat niet kan en dat ook bij opgave had aangegeven. Ze zou er naar kijken, werd er op vriendelijke toon gemeld.
Nu staat de update er op en ik sta nog steeds om half 9 sochtends.
Iemand anders is wel verplaatst en heeft dit zonder problemen kunnen regelen (met haar gesproken) Dus ik heb weer gemaild dat ik het jammer vond dat het niet is aangepast en bij haar wel. Maar ze wil het niet aanpassen omdat ik heb gebeld ipv gemaild |(
Kan ik hier nog iets mee? Ik vind haar gedrag ronduit kinderachtig en kan uiteraard wel straks het startgeld betalen {:)-:(

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:11

Tja, ik vind eigenlijk dat als je een gedeelte van de dag niet kan, het niet handig is om je op te geven voor die dag. De starttijd heb jij zelf nou eenmaal niet in de hand.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:18

Aan de ene kant snap ik dat je niet met iedere eis van iedere ruiter kunt rekening houden als organisatie, maar bovenal ben ik voor gelijke monniken, gelijke kappen. Oftewel publiceer je een startlijst en that's it, geen aanpassingen, het staat in steen ofwel neem je alle wensen en aanvragen in behandeling. Maar bij de ene wel een aanpassing doen en bij de andere niet, naar pure willekeur, dat is oneerlijk en zou ik ook groen van worden.
Alleen doe je er waarschijnlijk niet veel meer aan nu.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:20

Wanneer je bij de opgave al gemeld hebt dat je ochtends vroeg niet kan is het toch niet zo moeilijk voor de organisatie om daar rekening mee te houden.
Vind het maar raar dat ze je niet even tegemoet komen.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:26

Enig idee hoeveel verzoeken het secretariaat krijgt? Die moet zo laat starten, die zo laat, die heeft 3 paarden bij dus moet zoveel tijd tussen zitten.
Dan heb je nog de jury, een BL jury mag geen M jureren en als die alleen 1 dagdeel kan komen zit je al met een behoorlijke puzzel.

Ik snap dat het vervelend is maar ik zou nog 1x vragen of ze het aan kan passen en anders kostenloos annuleren voorstellen.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:30

Als je meerdere paarden op dezelfde wedstrijd uitbrengt, vind ik dat de organisatie ernaar móét kijken dat het past.


Als je 'toevallig' 's ochtends niet kan omdat je 'nog even een andere afspraak hebt' moet je wat mij betreft niet zeuren, en gewoon op je normale tijd starten of de wedstrijd afzeggen.

Pipo2020
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 21:36

De hele dag zijn L rubrieken. Er start om 1 uur ook een groep met L ruiters
In die groep zat mijn kennis, die is naar de ochtend gezet op haar verzoek. Maar ik kan met geen mogelijkheid naar de middag. Daar wordt je toch chagrijnig van?
Er is een goede reden waarom ik in de ochtend niet kan, niet omdat ik wil uitslapen ofzo

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:45

Bel ze anders even op om te vragen waarom het niet is gelukt en of ze het misschien vergeten zijn?
Dat kan natuurlijk ook nog.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:46

Meestal staat erbij hoe er gecommuniceerd moet worden.

Als ik verantwoordelijk ben voor het secretariaat en de lijsten, en ik vermeld erbij dat er via mail vragen of opmerkingen mogen worden gestuurd reageer ik niet op telefoon, WA, FB of FB Messenger. Die vragen neem ik tegenwoordig niet eens meer in behandeling.

Dan kan ik mensen aanspreken op hún verantwoordelijkheid, ipv het in mijn schoenen te schuiven. "Ja maar ik hen gebeld, geappt, een postduif gestuurd."

Zoals hierboven vermeld is het niet altijd even makkelijk om zomaar aan te passen. Zeker niet als de definitieve lijsten gepubliceerd zijn.

Want jouw wissel heeft ooo consequenties voor anderen!

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:48

Hmm, had de wedstrijdsport niet te maken met teruglopende interesse? Dan is zo'n rigide opstelling toch helemaal niet uitnodigend of handig?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:51

Er zijn zat mensen die de meest zielige redenen geven waarom er wijzigingen gedaan zouden moeten worden, puntje bij paaltje komt vaak voor dat die redenen aangedikt of gelogen zijn om hun gewenste doel te krijgen.

Waardoor veel secr. minder gevoelig worden voor de redenen die gegeven worden. Kortom de slechte verpesten het vaak voor de goede.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:05

Elk verzoek inwilligen is gewoon bijna niet mogelijk.
En of jij een goede reden hebt om in de ochtend niet te kunnen kunnen wij niet beoordelen.

Daarnaast ben ik het met cobiie eens soms krijg je zulke overdreven redenen waarvan later blijkt dat het niet half zo belangrijk is. Dat je als secretariaat inderdaad minder 'gevoelig' wordt voor redenen.

Wat betreft het iets kunnen doen is er niets tegen te doen.
Jij moet eigenlijk de hele dag beschikbaar zijn als je je aanmeld voor die wedstrijd.
Als secretariaat is het ondoenlijk om met iedereen rekening te houden.
Hoe graag we dat ook zouden willen.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:19

Als secretariaat moet je met ontzettend veel rekening houden: dagdelen dat de jury kan, max aantal proeven per jury, wensen van de deelnemers, beschikbare vrijwilligers, vrijwilligers die naast helpen ook nog zelf starten...
Het is een flinke puzzel. En vergeet niet dat het meestal vrijwilligerswerk is, naast een baan. Wij proberen zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de wensen, maar soms lukt het gewoon niet.
Ik kan niet beoordelen waarom het ik jouw geval niet kan. Maar er kan best een reden voor zijn.
Wat wij wel doen, is gratis afmelden als iemand niet op het gewenste dagdeel kan starten.

Pipo2020
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-01-20

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 22:43

Ik snap dat het lastig is als secretariaat, ik zit zelf ook in de organisatie van een evenement dus dat hoeft niet uitgelegd te worden.

Maar dit is toch gewoon kleine moeite, groot plezier?
Het is toch sowieso vreemd om iemand als eerste te laten starten die gelijk heeft aangegeven dat diegene niet vroeg kan starten? Dan weet je toch dat de kans groot is dat er een verzoek tot wijziging volgt.

Maar goed ik moet blijkbaar alles opzij zetten als iemand geen zin heeft om een heel klein pietsie rekening te houden met mij, dat is dan duidelijk.

Ik zit er zelf toch anders in, maar blijkbaar is dat raar

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:47

Pipo2020 schreef:
Ik snap dat het lastig is als secretariaat, ik zit zelf ook in de organisatie van een evenement dus dat hoeft niet uitgelegd te worden.

Maar dit is toch gewoon kleine moeite, groot plezier?
Het is toch sowieso vreemd om iemand als eerste te laten starten die gelijk heeft aangegeven dat diegene niet vroeg kan starten? Dan weet je toch dat de kans groot is dat er een verzoek tot wijziging volgt.

Maar goed ik moet blijkbaar alles opzij zetten als iemand geen zin heeft om een heel klein pietsie rekening te houden met mij, dat is dan duidelijk.

Ik zit er zelf toch anders in, maar blijkbaar is dat raar




Wow, jee.

Dit klinkt wel heel erg als prinsen- en prinsessengeneratie eerlijk gezegd.

Soms kunnen of lopen dingen niet zoals jij wil.
Deal with it.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:51

Dan start je toch gewoon niet? :)
Niemand verplicht het je.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:52

Hebben wij zeker altijd geluk gehad met wedstrijdsecretariaten.
Paar keer met opgeven gevraagd of onze dochter eerste of laatste kan starten,wel altijd met de reden erbij.
Zelfs met de selectiewedstrijden is er rekening mee gehouden.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:53

Cayenne schreef:
Dan start je toch gewoon niet? :)
Niemand verplicht het je.


Dit. Jij komt met allerlei eisen, als je niet kan dan kan je niet klaar.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:53

Het is natuurlijk ook vaak de toon die de muziek maakt.


Als die toon naar het wedstrijdsecretariaat hetzelfde geweest is als hier, dan snap ik dat ze zeggen 'stik er maar in'...

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:55

Nou ja, ik kan dus niet beoordelen waarom het niet kan en of het een kleine moeite is. Of dat iemand geen zin heeft om rekening met je te houden. Ik ken de startlijst niet en het betreffende secretariaat ook niet. En als je zelf in de organisatie zit van een evenement zit, dan weet je dat geen zin meestal niet de reden is.

BigOne
Berichten: 38243
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:01

Haar antwoord, je belde ipv mailde dan gewoon direct een mail sturen. Snap dat het via een telefoontje het er gemakkelijk door kan schieten. Het zijn wel selectiewedstrijden dus snap dat je wel graag wil starten . In dit geval vind ik dat een secretariaat, wanneer het bij inschrijving al is aangegeven en er nogmaals een verzoek is gedaan , dat ze daar wel aan tegemoet kunnen komen. Niks met prinsessengedrag te maken maar wel met meten met twee maten door secretariaat .

Ineke2

Berichten: 33112
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:10

Nou ik kan mij wel verplaatsen in de Ts en zou hier alles behalve blij mij zijn hoor.
Echter Ts had ik gebeld en gemaild in jou plaats, zodat het op papier staat en het zo ook niet ‘ per ongeluk ‘ vergeten kan worden. Maar ook zodat als er meerdere verzoeken komen dat naast elkaar kan worden gelegd met het maken van de definitieve planning.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:14

En toch.
De allereerste en énige berichten van ts op bokt gaan over deze onenigheid.

En die is scherp gesteld.

Ik krijg er niet echt een prettig gevoel bij. Vermoed dat er meer speelt.

Maar ik kan ernaast zitten.

Pipo2020
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 23:23

Ik ben er gewoon zuur van, vandaar de sarcastische reactie hier.
Ik heb het gewoon netjes en redelijk gevraagd en als ze toen direct had gezegd dat het niet kan, was het niet zo zuur als nu.
Nou ja ik start niet en volgende keer beter.

Pipo2020
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 23:32

Femke_Tweety schreef:
En toch.
De allereerste en énige berichten van ts op bokt gaan over deze onenigheid.

En die is scherp gesteld.

Ik krijg er niet echt een prettig gevoel bij. Vermoed dat er meer speelt.

Maar ik kan ernaast zitten.


Ik start al jaren, ook bij deze organisatie. Nog nooit problemen gehad
Ben erg benieuwd wat er nog meer zou moeten spelen :j