Kringen binnen regio en lidmaatschap vereniging mbt regiokam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Kringen binnen regio en lidmaatschap vereniging mbt regiokam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 22:23

Goede avond Bokt!

Ik heb een vraagje, ik heb het reglement nagekeken en contact gehad met de regio maar twijfel of het klopt en wil het niet verkeerd doen. Alvast heel erg bedankt als iemand me hiermee wil helpen.

Onze regio heeft 3 kringen (zuid, midden, noord) en van iedere kring worden een aantal combinaties met klasse geselecteerd voor de regiokampioenschappen. De locatie van de vereniging waar je lid bij bent bepaald in welke kring je selectiewedstrijden moet rijden om geselecteerd te worden voor de regiokampioenschappen. Vanaf 1 januari 2020 is besloten dat de kringen komen te vervallen. Hoe dit in praktijk gaat uitzien is mij nog niet bekend.

Nu mijn situatie; ik woon in kring zuid en ben hier ook jaren lid geweest en dus selectiewedstrijden gereden. Echter rij ik sinds een jaar een paard voor eigenaren uit kring noord en was ik een beetje uitgekeken in kring zuid omdat indoor 5 van de 6 selectiewedstrijden op dezelfde locatie zijn (vind ik niet zo leuk en ook niet fijn met jonge paarden). Ik ben dus begin 2019 lid geworden bij een vereniging in kring midden. Dit indoor seizoen heb ik me geselecteerd voor de regiokampioenschappen, echter kreeg ik ook een mail dat mijn huidige vereniging stopt per 31-12-2019.
Het liefst zou ik overstappen naar mijn oude vereniging in kring zuid, omdat het voor de kringen in de toekomst toch niet meer uitmaakt omdat die worden opgeheven. Maar mag ik dan nog wel de regiokampioenschappen rijden dit seizoen (half januari), omdat ik dan lid ben in Zuid terwijl ik geselecteerd ben in Midden.

Heel erg bedankt als iemand de moeite heeft genomen om dit helemaal te lezen.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Kringen binnen regio en lidmaatschap vereniging mbt regiokam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:27

Ik denk dat je regio of de KNHS de enige is die deze vraag kan beantwoorden. Het is nogal een specifiek 'overmacht' verhaal (wie bedenkt nu dat de kringen én je vereniging ineens worden opgeheven), dus hier zullen vast geen regels voor zijn...

Ik zou denken dat het niet uitmaakt, de kringen worden toch opgeheven dus het maakt niet uit waar je je geselecteerd hebt, maar de regio weet dat vast en zeker beter.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 22:47

x_Milou schreef:
Ik denk dat je regio of de KNHS de enige is die deze vraag kan beantwoorden. Het is nogal een specifiek 'overmacht' verhaal (wie bedenkt nu dat de kringen én je vereniging ineens worden opgeheven), dus hier zullen vast geen regels voor zijn...

Ik zou denken dat het niet uitmaakt, de kringen worden toch opgeheven dus het maakt niet uit waar je je geselecteerd hebt, maar de regio weet dat vast en zeker beter.


Bedankt voor je antwoord!
De regio zei idd dat ik gewoon de rwgiokampioenschappen mag starten, maar was zo kort in zijn antwoord dat ik twijfel. Het contact met de regio verloopt vaak heel traag helaas, dus vandaar dat ik het hier ook probeerde. Maar de situatie is idd erg specifiek.

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:47

Mag ik vragen welke regio dit betreft?

Ik vermoed overigens dat als je nu nog selecties moet rijden voor de kampioenschappen , de regels voor de kringen nog gelden. Maar dat zou je moeten kunnen teruglezen in de kampioensreglementen of de selectievoorwaarden.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 22:57

Moska schreef:
Mag ik vragen welke regio dit betreft?

Ik vermoed overigens dat als je nu nog selecties moet rijden voor de kampioenschappen , de regels voor de kringen nog gelden. Maar dat zou je moeten kunnen teruglezen in de kampioensreglementen of de selectievoorwaarden.


Het gaat om Limburg.

Het gekke vind ik dat de kringen vervallen op 1 januari 2020, maar de selecties voor de regiokampioenschappen zijn vóór die datum geweest en de regiokampioenschappen zelf ná die datum.

suusantana
Berichten: 298
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Maasbree

Re: Kringen binnen regio en lidmaatschap vereniging mbt regiokam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:25

De regio is de enige die deze vraag kan beantwoorden. Omdat de selecties al plaats hebben gevonden lijkt me inderdaad het enige logische antwoord dat je wel mag deelnemen als je vereniging opgeheven wordt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:22

@Milou: de kringen zijn niet ineens opgeheven. Dit is naar alle verenigingen toe lang van tevoren aangekondigd en alle verenigingen hebben hier ook maanden geleden al over gestemd.

Het antwoord van de regio lijkt me in eerste instantie vrij logisch. Ik dacht ook dat alle selectiewedstrijden op 1 hoop zouden worden gegooid. Maar als ik naar de selectiestanden kijk dan is er toch wel weer het onderscheid tussen noord/midden/zuid. Inmiddels zijn volgens mij alle selecties geweest, heb je je geplaatst?

Kun je niet overstappen na de RK voor de zekerheid? Of alvast lid worden in Zuid. Je kunt ook lid zijn van 2 verenigingen. En dan per maart de andere opzeggen.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 10:34

Scum schreef:
@Milou: de kringen zijn niet ineens opgeheven. Dit is naar alle verenigingen toe lang van tevoren aangekondigd en alle verenigingen hebben hier ook maanden geleden al over gestemd.

Het antwoord van de regio lijkt me in eerste instantie vrij logisch. Ik dacht ook dat alle selectiewedstrijden op 1 hoop zouden worden gegooid. Maar als ik naar de selectiestanden kijk dan is er toch wel weer het onderscheid tussen noord/midden/zuid. Inmiddels zijn volgens mij alle selecties geweest, heb je je geplaatst?

Kun je niet overstappen na de RK voor de zekerheid? Of alvast lid worden in Zuid. Je kunt ook lid zijn van 2 verenigingen. En dan per maart de andere opzeggen.



Het was helemaal niet mijn bedoeling om weer over te stappen, maar mijn vereniging in kring midden stopt vanaf vandaag.
Ik heb inmiddels nogmaals bevestiging gehad dat ik lid mag worden in een andere kring en de regiokampioenschappen mag starten. Wij gaan dus de komende 2 weken fijn trainen en snel contact opnemen met een nieuwe vereniging.