Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 09:34

Leuk! Ik doe dit jaar ook serieus mee! Dit schreef ik in het topic van vorig jaar:
nessinator schreef:
nessinator schreef:
B+5 dressuur,
BB80 springen,
endurance klasse 1 1x uitrijden


Over naar beneden bijstellen gesproken: paard moet een maand stilstaan, dus de spring- en endurancedoelen gaan hem niet meer worden dit jaar...

Aan het begin van het jaar was ik nog helemaal niet van plan om te starten, maar toen we eenmaal bezig waren kreeg ik ook de smaak te pakken. Toen werd hij kreupel en heb ik het roer drastisch omgegooid, dus wij zijn ook al een behoorlijke tijd niet meer gestart. In februari wil ik weer dressuur starten, in maart staat de eerste endurancewedstrijd op de planning. Op dit moment: dressuur B+5, endurance K0+0 (officiële debuut moet ik nog maken), springen BB (maar ook springen hebben we al een half jaar niet meer gedaan)
Mijn doel voor dit jaar: aan het eind van het jaar wil ik hengsten mogen starten. Dit kan door
- ofwel L2 +1
- ofwel Endurance klasse 2 +1
Daarnaast wil ik graag BB-90 springen.

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:56

Mijn doel voor 2020 is B+10 worden in de dressuur.
Ik werk hard aan mijn wedstrijd spanning en wil daar controle over krijgen, zodat ik samen met mijn paard echt kan genieten van het op wedstrijd gaan.

drama1
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:19

Ik ga in 2020 starten met mijn dan 5 jarige friese ruin in de B dressuur. Ons doel is om vooral te genieten en veel ervaring op te doen en natuurlijk hopen dat we steeds een klasse hoger kunnen :)

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:26

Gewoon opnieuw kunnen starten. Eerst een hoop blessures en gedoe bij paard, nu ik een zware zwangerschap. Dus na de bevalling hoop ik rustig aan terug te kunnen opbouwen en tegen de zomer een paar keer te kunnen starten.

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:45

Leuke doelen en dat iedereen zo fanatiek is!

Ik heb wat doelen en als ik er 1 haal ben ik al harstikke blij!

Eind 2020 hoop ik:
-Brabantse kampioenschappen L1
-L2 startgericht of L2+?
-B winspunt springen
-B eventing starten.

Gingen nu met de selecties wedstrijden heel hard de winspunten en staan reserve voor de brabantse.
Dit zijn wij:
Afbeelding

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:27

Super leuk forum! Ik wilde eigenlijk dit jaar officieel starten. Maar toen ging er vanalles mis waardoor we helemaal niet konden starten.

Mijn doel voor 2020;
Gewoon starten :')
Nee, ik hoop in de dressuur de B uit te komen. En met geluk zelfs de L al te bereiken. Maar alles op z'n tijd natuurlijk.
En mijn doel hou ik op springen. Daar wil ik eerst een keer BB springen en doorgaan naar het B! En wie weet komen we wel verder, maar zoals ik al zei; alles lekker op z'n tijd. Ik heb een jong paard. Ik wil d'r niet teveel vragen.
Ik wil me nog helemaal niet focussen op selecties of wat dan ook. De laatste keer dat ik alleen al een wedstrijd had is zo lang geleden. Ik weet niet of ik wel zin heb in die stress :')

Maar eerst nog heel wat werk voor de boeg, maar we hebben er zin in! :j


Afbeelding

Afbeelding

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:32

M2+1

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:52

Het doel voor 2020 is om een paar keer B te starten en daarna naar het L1 te gaan met mijn 4 jarige merrie. Ze moet alleen nog wat uitbouwen, ze is nog wat overbouwd etc. maar dat komt vast wel goed. Ze pakt het werk super op! Wijken, schouderbinnenwaarts etc allemaal geen probleem. Hoop dat we dit jaar het M nog gaan halen. Gelukkig is ze in januari ‘officieel’ 5 :D
Al 2 onderlinge wedstrijdjes gestart, ging prima met een mooie winstpunt.

Een fotootje van ons!
Edit: wedstrijdtenue moet nog even aangepast worden, heb 3 jaar geen wedstrijden meer gereden, ik loop nog wat achter kwa trends :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:55

bobje26 schreef:
Ik eindig 2019 met L2 + 9 en hoop dan eind december 2020 misschien wel M2 + 4 punten te zijn.

Maaarrrrr, ik heb een jonge merrie en ze doet ontzettend haar best met alles dus wil vooral niet te snel gaan. Wil liever wat langzamer (spaarzamer) zijn dan nu vol erop en dan straks gas terug moeten nemen..


Ohja een foto van ons. :D

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19547
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:59

Muronia schreef:
Oh leuk, doelen stellen voor 2020! Wij zijn dit jaar begonnen met de wedstrijden en we zijn geëindigd met 1 winstpunt in de L1. In 2020 hoop ik de L1 uit te rijden en L2 met winst te hebben gereden. Daarnaast zou ik graag een BB parcours willen hebben gesprongen aan het eind van 2020. Dat is niet omdat ik spring-ambities heb maar om mezelf over mijn spring-angst heen te helpen. Ik ben heel benieuwd wat ervan gaat lukken allemaal!


Ik was een fotootje ook vergeten. Bij deze, dit zijn wij:

Afbeelding

Afbeelding

DorienA

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 23:27

Leuk topic! Ik ben benieuwd of iedereens doelen uit gaan komen dit jaar.

Ik ben dit jaar geëindigd in de F15 en heb ook de mazzel met een manegepony te mogen starten in de KNHS. 19 januari staat de eerste B wedstrijd gepland. *\o/*
Dit word de allereerste keer dat ik KNHS ga starten, dus ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt. :)

Mijn doel voor 2020 is om de B door te komen en (het liefst) een winstpunt in de L1 te halen !

Fotootje van ons :o

Afbeelding

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 00:17

Als nieuwe combi en nog nooit wedstrijd gereden wil ik dit jaar graag de b doorrijden :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:11

Onze doelen zijn samen gezond blijven, veel plezier houden, enorm genieten en als combinatie verder groeien <3
Op wedstrijdvlak sluiten wij 2019 af met enkele winstpuntjes in de B dressuur. Hopelijk kunnen we in 2020 L1 met winst behalen :)

Verder hebben we nog wat andere doelen:
* De ABOP proef proberen te behalen voor haar modelschap (maar dan moeten we ook een sprongetje maken, geen idee of ik dat durf...)
* Een eerste premie op de keuring behalen.
* En een eerste (veilige) bosrit maken samen.

Knappe Raika <3
Afbeelding

And last but not least wil ik nog zeggen; Al zó veel bereikt in 2019, dat mogen we nooit vergeten! Ongeacht hoe 2020 zal verlopen.....

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:37

Wow, mooi dier linda2008!

Ohja, naast mijn dressuur M2 doel wil ik ook voor het eerst naar het strand met m'n merrie :D. Lijkt me zo leuk!

Leuke doelen allemaal :) op naar 2020!

Angie_Uresca
Berichten: 171
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:54

Leuk topic! Ik sluit dit jaar af met mijn merrie L1+10 en met mijn ruin B+15
Mijn doel voor 2020 is met mijn merrie L2+10 en een B parcours gesprongen te hebben. En met de ruin L1+10 en een BB parcours gesprongen te hebben.

Marleen_vA

Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:48

Marleen_vA schreef:
na 10 maanden niet meer wedstrijd gereden te hebben vanwege zwangerschap, bevallen en nu weer de sport oppakken met Santos, is het nu mijn doel voor 2020 om te starten met het M2 rond april en de M2 10 punten behalen.


Foto van ons!

Afbeelding

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:57

Linda: dat kun je desnoods iemand anders laten doen, toch, die Abop :D ?

Leuk, om de doelen voor 2020 van iedereen te bekijken.

Ik ga dit jaar A ( duitse proeven) starten en zou daarin uiteindelijk graag 67-70% daarin rijden. Inmiddels 1 x gestart met 63.9 %, dus moet nog even dooroefenen.

Doel blijft vooral: lol hebben en mn paard zo correct en blij mogelijk rijden.


Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:14

Ben ik nu gek Getup, of staat het commentaar daar in het frans?
Explain explain :Y)

Als iedereen dan een plaatje er bij plakt...
Dit zijn wij...
Afbeelding

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:22

Nessie schreef:
Mijn doel is om met Eston Z1 startgerechtigd te zijn eind 2020 :) Gaan binnenkort M2 in dus dat lijkt me wel een realistisch doel ook al starten we niet veel.


Dit is mijn paard :)
Afbeelding

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:25

Janine: je bent niet gek *\o/*

Start veel in Wallonie

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:32

Getup schreef:
Janine: je bent niet gek *\o/*

Start veel in Wallonie


He wat een opluchting!
_/-\o_

Maar ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat allemaal werkt en hoe je dat doet... En lezen ze je proeven voor in het Nederlands? En is er een groot verschil? En wat is dan het verschil? :D

abbie_h
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:38

abbie_h schreef:
Mijn doel voor 2020 is om met mijn spring pony het M door te rijden en te kijken of ik met haar nog in het Z kan rijden en met deze pony ook L eventing starten. Met mijn dressuurpony wil ik nog 8 winstpunten in het M1 halen en kijken of ze dan klaar is voor het M2. Voor de voltige moet ik met mijn duo maatje M starten dus dan is ons doel om op de hippiade te starten.

Hoop dat er weer veel mensen zijn die hun doelen in 2020 gaan bereiken


Dit zijn wij

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:11

Ik heb mijn paard nu precies een jaar en heb haar zelf opgeleid vanaf net zadelmak tot nu. Hebben een heel goed outdoor seizoen gehad met het kringkampioenschap in de B, prijs op de BK en een ticket voor het NK. Helaas is ze binnen zo erg gespannen wat zich uit in óf heel erg kijkerig zijn óf ontploffen als ik wil aanspringen na een stukje stap in de proef. Ik hoop dus dat dit aan het eind van de winter een stuk beter gaat. Helaas zijn de selecties ook in de soep gelopen omdat ik een keer heb moeten afgroeten door enorm veel spanning, en ze de laatste selectie echt op ontploffen stond in de galop.

Desondanks heeft ze tot nu toe alle proeven 1,2 of zelfs 3 winstpunten en zijn we nog nooit zonder winst thuisgekomen dus zijn we nu al L1+18, terwijl we in september pas de overstap naar het L1 hebben gemaakt. Ze is ook pas 5 dus eigenlijk mag ik niet klagen.. maar het is zo jammer omdat ze met gemak die L1 proeven doorloopt, maar gewoon niet altijd braaf is in de proef :+

Verder hoop ik in de zomer wel weer een ticket te kunnen bemachtigen voor de Brabantse kampioenschappen, en als ik het red met mijn winstpunten hoop ik in het L1, en anders in het L2. Ik weet dat ze buiten gewoon veel fijner is dus ik ga er van uit dat dat gaat lukken. Aan het einde van 2020 wil ik M1 startgerechtigd zijn.

Altijd fijn om doelen voor jezelf op te schrijven. Succes iedereen :)F

Dit zijn wij:

Afbeelding

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:37

ik rijd sinds november met een vast manege paard van 1,77 hoog. We hebben een hoop aandachtspunten zoals het recht richten en impuls, maar ik hoop komend jaar met hem in de b lekker winstpunten te gaan pakken. Daarnaast hoop ik veel lol te hebben ook, want het is een leuk paard.
Toch fijn om voor t eerst in jaren weer KNHS elke mogen starten en dat met een fantastisch manegepaard. Had dat niet verwacht toen mijn pony verkocht werd.

Dit zijn wij:
Afbeelding

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:13

Dit jaar vanaf mei een nieuw paard gaan rijden. We zijn in een half jaar van Start B naar M1 startgerechtigd gegaan. Ik hoop heel erg dit jaar de punten voor het Z te rijden of misschien zelfs al eens Z1 te starten.