HC Starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

HC Starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 11:43

Hi allemaal,

Ik heb zondag 29 december springwedstrijd en aangezien ik normaal in de 80 centimeter mee doe, maar nu al 5x heel hard ben gevallen met springen waarvan 1 cap kapot is gegaan, en dat was een dure Samshield dus daar baal ik van.. gelukkig is mijn hoofd nog heel. Maar je kan dus begrijpen waarom ik had besloten aankomende zondag 2x 60 te doen.

De startlijst is eergisteren upgeload, maar ik vraag me nu al de hele tijd of wat de stal heeft gedaan mag.

Wat hebben ze gedaan? Zonder enig overleg hebben zij besloten dat ik HC start. Het is onderlinge wedstrijd. Niet officieel. Waarom dan HC?

Ik vraag me echt af of dat mag, want iemand anders reed eerst met haar paard 110, die start nu in de 80 en dat mag wel. Sterker nog, die heeft al eerder de overgang TERUG naar de 80 gesprongen. Alleen hoeft zij niet HC te starten. Ik vind dat erg apart.

Mag dit?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want deze actie vind ik niet erg leuk en zeer oneerlijk..

Kijk ik start nu natuurlijk wel in een lagere klasse, maar het is onofficiële wedstrijd, en ik wil gewoon weer even vertrouwen opbouwen. Ik betaal hartstikke veel startgeld eigenlijk, waarvan alles naar de prijzen gaat.

En dan maak ik geen eens kans op de prijzen. Waarom moet ik dan wel betalen?

Ik vind het gewoon erg oneerlijk, omdat dit geen officiële wedstrijd is..

Maar mag het? Wat ze hebben gedaan? Lijkt me een erg oneerlijke behandeling..


Autumnn
Berichten: 8027
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:45

Misschien de organisatie bellen ipv Bokt? Zij kunnen jou het enige juist antwoord geven. Bokt zal voornamelijk speculeren waar je feitelijk gezien niks aan hebt

xVerax
Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: HC Starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:47

Misschien hebben ze je wel per ongeluk HC gezet. Gewoon even vragen bij de organisatie.

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 11:49

xVerax schreef:
Misschien hebben ze je wel per ongeluk HC gezet. Gewoon even vragen bij de organisatie.


Nee, is niet per ongeluk gegaan.. Dit gebeurd vaker. Dat er allemaal regeltjes worden bedacht zodat ik niet mee kan doen voor het prijzenklassement of dergelijke..

Anoniem

Re: HC Starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:50

Je hebt twee topics over het zelfde? Dit mag niet.

_mexx_lady_
Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:50

Maar je wil weer vertrouwen opdoen? Waarom is dat prijzengeld dan zo belangrijk?
Ga lekker HC rijden, weer vertrouwen opdoen en in je eigen klasse weer meedingen voor het prijzengeld zodra je er weer klaar voor bent.

Gewoon even de organisatie bellen of ze hun besluit kunnen toelichten.

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 11:51

Marije_1997 schreef:
Je hebt twee topics over het zelfde? Dit mag niet.


O ik heb geen idee hoe dat gebeurd is

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:51

Het beste kun je even bellen met de organisatie om te kijken wat er aan de hand is :-)

Overigens heb ik je andere topic op slot gezet, dat was dubbel.

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 11:52

_mexx_lady_ schreef:
Maar je wil weer vertrouwen opdoen? Waarom is dat prijzengeld dan zo belangrijk?
Ga lekker HC rijden, weer vertrouwen opdoen en in je eigen klasse weer meedingen voor het prijzengeld zodra je er weer klaar voor bent.

Gewoon even de organisatie bellen of ze hun besluit kunnen toelichten.


Dat ik wel gewoon het volledige startgeld mag betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:53

xFanta schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Maar je wil weer vertrouwen opdoen? Waarom is dat prijzengeld dan zo belangrijk?
Ga lekker HC rijden, weer vertrouwen opdoen en in je eigen klasse weer meedingen voor het prijzengeld zodra je er weer klaar voor bent.

Gewoon even de organisatie bellen of ze hun besluit kunnen toelichten.


Dat ik wel gewoon het volledige startgeld mag betalen.



Als je niet in de prijzen valt ben je dat ook kwijt. Ik zou gewoon hc gaan starten. Als het helemaal mis gaat is dat ook niet zonde, aangezien je voor de fun mee doet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:54

Maar je start toch ook voor de ervaring en de lol? Dat mag toch best wat kosten? Kans dat je niet wint en het geld ook kwijt bent is hoe dan ook sowieso aanwezig als je niet HC start. Meeste oefenwedstrijden kennen geen klassement. Dus dat is betalen en je rondje rijden. Ik snap het probleem niet eerlijk gezegd.

_mexx_lady_
Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:55

Je wilt toch ook gebruik maken van hun faciliteiten? Bak, etc.
Een ook als je wél mag meedingen voor de prijzen, als je een balk rijdt ben je het geld ook kwijt.

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Re: HC Starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 11:57

Het gaat erom dat een ander niet HC hoeft te starten. Ze hebben ook een spel erin gezet waardoor ik weer niet mee kan doen. Het gebeurd zo vaak en ik wil weten of het mag wat ze doen. Ze treiteren gewoon.

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Re: HC Starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 11:58

Kijk ik kan hier wel gaan zeggen hoe het zit, maar de meeste geloven mij toch niet. Ik ga kijken hoe ik er een slotje op zet want dit heeft toch geen zin.

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 11:58

_mexx_lady_ schreef:
Je wilt toch ook gebruik maken van hun faciliteiten? Bak, etc.
Een ook als je wél mag meedingen voor de prijzen, als je een balk rijdt ben je het geld ook kwijt.


Dan heb ik liever een balk dan dit buitensluiten gedoe

MerelV
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:00

Als het een onderlinge wedstrijd is, en dus niet onder de vlag van de KNHS gereden wordt, mag een vereniging/organiserend orgaan een reglement opstellen voor hun onderlinge competities. Zij mogen daarin stellen dat er binnen een lopend seizoen niet officieel in verschillende klassen mag worden gestart. Dit mag echter alleen als zij dit hebben vastgelegd, is dit zo?

Als je uitgaat van de KNHS regels dan is 60cm geen officiële klasse, dus HC of niet maakt voor de KNHS geen verschil.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:02

Zou het kunnen dat je HC start omdat je met een D/E-pony of paard start? Die beginnen vanaf 70 cm (BB-D), dus als je 60 wilt doe je HC mee in een C-pony klasse? Voor paarden begint BB bij 80 cm, dus misschien mag die andere persoon daarom wel "voor het echhie" meedoen?

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 12:03

nessinator schreef:
Zou het kunnen dat je HC start omdat je met een D/E-pony of paard start? Die beginnen vanaf 70 cm (BB-D), dus als je 60 wilt doe je HC mee in een C-pony klasse? Voor paarden begint BB bij 80 cm, dus misschien mag die andere persoon daarom wel "voor het echhie" meedoen?


Nee paarden en pony’s zijn altijd door elkaar. Ik rij met een E pony tussen de paarden en de ponys. Het is onderling. Als iemand met een C-pony in de 60 start, en iemand met een paard van 1.80 in de 60. Dan rijden ze gewoon tegen elkaar. En dat gebeurd vaak genoeg. En dan wint het paard. Tja.. hoe zou dat kunnen

Flower033
Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:29

Zoals door anderen gezegd: Je weet zeker wat de reden is als je contact op hebt genomen met de organisatie. Wij kunnen alleen maar speculeren. Omdat het geen officiële wedstrijd is, heb je niets aan KNHS-reglementen.
Als je geen duidelijk antwoord krijgt en je vermoedt dat het is om te treiteren, dan zou ik er niet meer starten. Het is voor je plezier. Kies voor een andere wedstrijd. Er zijn best wedstrijden te vinden waar je 60 cm kan starten.

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials

xVerax
Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:29

Als je er geen plezier uit haalt om daar te starten, kun je dan niet beter ergens anders heen gaan om te oefenspringen? Je haalt nu aan dat je vaker 'akkefietjes' hebt met deze organisatie, waarom zou je er dan nog starten?

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 12:32

xVerax schreef:
Als je er geen plezier uit haalt om daar te starten, kun je dan niet beter ergens anders heen gaan om te oefenspringen? Je haalt nu aan dat je vaker 'akkefietjes' hebt met deze organisatie, waarom zou je er dan nog starten?


Het paard waar ik mee rij is officieel niet van mij, en ik heb ook geen trailer.. als het paard van mij was was ik nu al met hem naar een andere stal gegaan en zou ik nooit meer terugkomen..

minouesmee
Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: HC Starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:41

Als het onderling is, wat maakt het dan uit of je HC start of niet...?? Je spring niet voor punten.
En als het om prijzen gaat, dat zou mijzelf niet heel veel boeien als je voor de ervaring gaat.

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 13:45

minouesmee schreef:
Als het onderling is, wat maakt het dan uit of je HC start of niet...?? Je spring niet voor punten.
En als het om prijzen gaat, dat zou mijzelf niet heel veel boeien als je voor de ervaring gaat.


Heb al aangegeven dat dit soort reacties niet hoeven omdat het niet gaat daarom. Het gaat erom dat ze mij weer lopen te treiteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:51

xFanta schreef:
minouesmee schreef:
Als het onderling is, wat maakt het dan uit of je HC start of niet...?? Je spring niet voor punten.
En als het om prijzen gaat, dat zou mijzelf niet heel veel boeien als je voor de ervaring gaat.


Heb al aangegeven dat dit soort reacties niet hoeven omdat het niet gaat daarom. Het gaat erom dat ze mij weer lopen te treiteren



Bel ze op en zeg er dan wat van. Bokt kan je niet anders helpen.

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Re: HC Starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 13:55

Ik heb ze geappt en ze negeren me..

Ik ga me denk ik maar uitschrijven want ik wordt er niet goed van dat ze dit weer doen vanwege mij..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mediatoolkitbot en 39 bezoekers