IJslander wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-08-14

IJslander wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-19 20:38

Heeft er iemand ervaring met het starten in bijvoorbeeld tolt wedstrijden? Zo ja hoe werkt dat en wat zijn toffe evenementen om te kijken/starten?



pluklief
Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:49

Er zijn op bokt verschillende mensen die ijslander wedstrijden rijden. Ik rijd zelf op dit moment met een paard viergangen nu nog in de recreatieklasse maar hopelijk groeit ze door naar meer en met een ander paard in een van de telgang onderdelen.

Dus wat wil je weten? :D

Je hebt eigenlijk 3 hoofd categorieën op de ovaalbaan: Viergangen-, vijfgangen- en toltproeven. Uiteraard zijn er van iedere categorie verschillende niveau's die je kan starten, de sport A is het hoogste niveau sport D/recreatieklasse het laagste. Daarnaast zijn er ook nog telgang onderdelen die worden gereden op een telgangbaan. De meergangen proeven worden in principe op een hand gereden, tijdens de toltproeven wissel je tijdens de proef een keer van hand. Je rijdt met meerdere ruiters tegelijkertijd in de baan behalve in de sport A daar rijd je alleen.
Inschrijven gaat via het inschrijfsysteem van het stamboek, op de website van het stamboek is ook een jaaragenda te vinden met wedstrijden die georganiseerd worden. Je mag zelf kiezen welk niveau je start behalve de sport A daarvoor moet je eerst een bepaalde score halen in de bijpassende sport B proef.

Om te kijken vind ik altijd de grotere wedstrijden leuk, wedstrijden Zuid in Oirschot is een leuke wedstrijd en zal dit jaar volgens mij ook het NK zijn, Exloo heeft vaak ook grotere wedstrijden en in België hebben ze in Wortel vaak grotere wedstrijden met veel deelnemers. Het tofste om te kijken is natuurlijk het WK maar daar moeten we nog tot 2021 op wachten. Als je zelf voor het eerst wil starten zou ik juist een wat kleinere wedstrijd kiezen. Zelf vind ik de wedstrijden van Midgard, de lokale verenging van midden Nederland, fijne wedstrijden of in Spier in het noorden van het land.

Er is op bokt een ijslander huiskamertopic: [HK] IJslands vuur 7: Töltally awesome!!
Hierin zitten verschillende mensen met wedstrijd ervaring.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers