Waar moet je starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
myrthe_vel
Berichten: 51
Geregistreerd: 02-01-19

Waar moet je starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-19 18:23

Haaii bokkers!

Het is misschien een domme vraag maar ik heb sinds kort een eigen pony. *\o/* Nu het rijden erg goed begint te gaan ben ik benieuwd waar ik zou starten mt haar in wedstrijd klasse.
Ze is een Tinker merrie.
7 jaar ( in paspoort staat 4 :(:) )
En 1.35.
Ik ben zelf 16.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. <3


purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Waar moet je starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:40

Sta je op een manege of privéstal? Als je op een manege staat dan lekker een onderling proefje starten

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

ingridxxs
Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:41

Je moet altijd in de B beginnen. Hoger mag niet tenzij je zelf al Z rijd.

Insta: @fjordfons_
Facebook: Fjord Fons
Classical dressage

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:41

KNHS in de klasse BB of B.

Laerkens Beauty

ikheetesmee
Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:42

ik zou als ik jou was een paar keer bb ponys starten om te kijken waar je al staat qua niveau en of je de wedstrijden leuk vind.
Daarna moet je met haar gewoon in de B ponys starten, aangenomen dat jij geen verdere wedstrijd ervaring heeft en jouw paard ook niet.

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

Anoniem

Re: Waar moet je starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:46

Ga eerst es lekker een onderlinge of proefwedstrijd rijden. Gaat het goed, vind je het leuk. Lekker BB of B starten.

Ravenna31
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Waar moet je starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:05

Inderdaad een onderling proefje of BB. Kunnen jullie samen ook ervaring opdoen want de eerste keer zal wel spannend zijn.

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Re: Waar moet je starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:17

Ik was vroeger lid van een ponyclub en vanuit daar kon ik me inschrijven voor allerlei wedstrijden. Je kan dan ook hors concours rijden om te ervaren hoe het wedstrijd rijden is. Ik kreeg daarbij ook elke week les! Hele leuke tijd gehad.

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:34

Ravenna31 schreef:
Inderdaad een onderling proefje of BB. Kunnen jullie samen ook ervaring opdoen want de eerste keer zal wel spannend zijn.


En als het niet bevalt zit je niet aan een startkaart ed vast. Eerst lekker oefenen en onderling starten! Op wedstrijd gaan valt vaak toch wel tegen (zeker de eerste keren).

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

myrthe_vel
Berichten: 51
Geregistreerd: 02-01-19

Re: Waar moet je starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-19 20:41

En dan als je BB doet moet je 2 x de proef doen? En bij B? of elke 1x.
Sorry dit is allemaal nieuw voor mij!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:03

BB mag je zo vaak doen als je wilt en B totdat je 30 winstpunten hebt gehaald (en minimaal totdat je 10 winstpunten hebt gehaald). Je kan elke wedstrijd 1 of 2 keer starten, dat mag je zelf weten, maar je mag niet BB én B in 1 wedstrijd starten. Als je 2x weilt starten rij je altijd 2 verschillende proeven.
Een winstpunt haal je als je netjes genoeg gereden hebt en minstens 180 punten voor een proef hebt verdiend. Je krijgt er zelfs 2 als je 195 punten hebt en 3 als je er 210 hebt.
Daarnaast moet je wel eerst lid zijn van een rijvereniging of ponyclub en je pony moet officieel gemeten zijn.

Diddykong
Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Waar moet je starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:52

Bij BB en B kun je per wedstrijd 2 proeven rijden. Maar je mag er ook 1 rijden, die keus is aan jou. Je rijdt elke proef 1x. Ik weet niet of er een manege bij je in de buurt is? Anders kun je misschien een keer gaan kijken als er een wedstrijd is. Dan weet je gelijk een beetje wat je te wachten staat.
De proeven staan uitgewerkt in een proevenboekje. Bij de klasse B zijn er 4 verschillende. In de BB weet ik het niet.
Maar bij de B rijd je bijv de 1e x proef 3 en de 2x proef 4. Aan het eind van de wedstrijd krijg je dan je protocol met daarop je punten. Heb je het goed gedaan krijg je 1, 2 of 3 winstpunten. En als je er minimaal 10 hebt mag je door naar de volgende klasse. Dan start je L1.


Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Waar moet je starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:56

Je ponuy moey officieel gemeten zijn, voordat je mag starten en zijn entingen moeyen in orde zijn.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flip00 en 49 bezoekers