Inschalen paard die in buitenland is gestart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:05

Ik vraag mij af of de KNHS elk willekeurig paard gaat controleren op buitenlandse scores.
Ik denk dat het pas een 'probleem' wordt als iemand het gaat melden.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 23:50

ponyparadijs schreef:
Ik vraag mij af of de KNHS elk willekeurig paard gaat controleren op buitenlandse scores.
Ik denk dat het pas een 'probleem' wordt als iemand het gaat melden.

Genoeg jaloerse mensen op deze wereld hoor. Blijf me soms verbazen over hoe mensen een ander een fijn paard kunnen misgunnen

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:02

Ik denk dat het misschien uitmaakt uit welk land het paard komt, maar wel raar dat je gewoon helemaal geen reactie krijgt van de KNHS.
Dan nu maar elke dag mailen?

Blijkbaar zijn de regels niet duidelijk genoeg, voor de KNHS niet maar voor de leden al helemaal niet.

Ik heb zelf ook een hoger opgeleid paard uit het buitenland, maar die heeft geen officiële wedstrijden gelopen. Dan is het makkelijk en mag ik zelf de klasse kiezen

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:31

Dorine92 schreef:
Genoeg jaloerse mensen op deze wereld hoor. Blijf me soms verbazen over hoe mensen een ander een fijn paard kunnen misgunnen

Daar heb je zeker een punt hoor.
Maar of de KNHS daar ookop gaat controleren?
Ze willen graag alles voor gekauwd hebben.
Dat ze daar op kantoor zo min migelijk hoeven te doen.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 19:58

@Nibbit ik ben niet anders gewend van de knhs. Drama die organisatie
@ponyparadijs ja dat is zo maar als iemand je een leuk paard misgunt gooit diegene vast graag even een balletje op bij de knhs. Hapklaar en voorgekauwd aangeboden.
Ik wil gewoon graag volgens de regels starten

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 08:48

Niks vragen, gewoon doen.
Zoals je al gelezen hebt, moet je de klasseringen van een buitenlands paard zelf aandragen om hem in te schalen. Doe je dat niet, dan doen zij ook niets.
Voor 1 klasse verschil zal er ook geen drama ontstaan. Het is niet zo dat je Bella Rose koopt en er L2 mee gaat starten, of zo ;)

Het ergste wat er kan gebeuren als het toch uitkomt, is dat je een foutbrief krijgt. Als je verder braaf bent, blijft het daarbij en start je hem daarna die klasse hoger.

Maar zoals ik al zei, die kans is zeer klein. Ik heb zelf veel buitenlandse paarden gestart, ook ooit iets lager dan voorheen, want inderdaad in het buitenland kan het niveau nogal verschillen, maar heb er nog nooit iets over gehoord.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 09:06

Oké super nou ik zal als experiment de knhs blijven stalken om te zien of ze überhaupt nog gaan antwoorden. En zo niet dan start ik gewoon ZZL want dan kunnen ze iig niet zeggen dat ik niet heb geprobeerd me aan de regels te houden :+

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:36

Altijd controleren. Wij hadden iemand die in Engeland geschorst was door de bond daar, en reed hier wedstrijden. Ze kwamen erachter en nu is hij langer geschorst. Ze komen er toch wel achter. Mijn paard is meerdere keren de wereld over gevlogen en ik moet dit ook doorgeven aan onze bond hier.

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:40

Een schorsing vind ik nog wel eventjes wat anders dan in een klasse te hoog of te laag starten.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:44

bigone schreef:
Een schorsing vind ik nog wel eventjes wat anders dan in een klasse te hoog of te laag starten.


Je krijgt hier in Nl alleen een waarschuwing. En pas als ze er zouden achterkomen. En als ze er al achterkomen is het minimaal een half jaar later en ben je allang die klasse uit.
Maar een schorsing en dan in een ander land gaan starten is wel even iets anders.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:10

Waikiki schreef:
Altijd controleren. Wij hadden iemand die in Engeland geschorst was door de bond daar, en reed hier wedstrijden. Ze kwamen erachter en nu is hij langer geschorst. Ze komen er toch wel achter. Mijn paard is meerdere keren de wereld over gevlogen en ik moet dit ook doorgeven aan onze bond hier.


Ja, want één klasse verschil is bijna hetzelfde als een schorsing :')

Voor een klasse te laag starten krijg je echt alleen een waarschuwing. Zelfs als dat paard in Nederland gelopen heeft.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:19

Tis nooit verkeerd om te controleren dan het via een forum te doen. :)

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 12:41

Nee nouja ze reageren in ieder geval niet en aan de reacties te lezen is er eigenlijk geen probleem

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:43

Toch gek dat de KNHS niet met een duidelijk standpunt komt.


1 klasse lager lijkt mij persoonlijk ook nauwelijks een probleem.

Maar het zou wel netjes zijn om een formele reactie te krijgen van degenen die de regels bepalen in Nederland.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:58

Maar waarom bel je knhs niet gewoon even? Je blijft zeggen dat ze niet op de app reageren maar dan waag je er toch even een belletje aan. Snap het probleem niet zo goed.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:14

Boedha_1981 schreef:
Maar waarom bel je knhs niet gewoon even? Je blijft zeggen dat ze niet op de app reageren maar dan waag je er toch even een belletje aan. Snap het probleem niet zo goed.


Misschien wil ze het zwart op wit hebben. Dat is bij een organisatie als de KNHS geen overbodige luxe...

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:47

mylittlejoy schreef:
Boedha_1981 schreef:
Maar waarom bel je knhs niet gewoon even? Je blijft zeggen dat ze niet op de app reageren maar dan waag je er toch even een belletje aan. Snap het probleem niet zo goed.


Misschien wil ze het zwart op wit hebben. Dat is bij een organisatie als de KNHS geen overbodige luxe...


Dan vraag je tijdens het gesprek toch even of ze het zwart of wit kunnen bevestigen via de mail? Dat vraag ik met belangrijke dingen ook altijd en daar doen ze nooit moeilijk om.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 18:01

Boedha_1981 schreef:
Maar waarom bel je knhs niet gewoon even? Je blijft zeggen dat ze niet op de app reageren maar dan waag je er toch even een belletje aan. Snap het probleem niet zo goed.

En dan een jaar in de wacht hangen en een telefoonrekening waar je u tegen zegt. No thanks als je whatsapp aanbiedt moet je ook whatsapp antwoorden

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Inschalen paard die in buitenland is gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:24

Die bepaling is nogal onduidelijk opgesteld, dus waarschijnlijk weet de knhs het zelf ook niet..

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:26

Dorine92 schreef:
Boedha_1981 schreef:
Maar waarom bel je knhs niet gewoon even? Je blijft zeggen dat ze niet op de app reageren maar dan waag je er toch even een belletje aan. Snap het probleem niet zo goed.

En dan een jaar in de wacht hangen en een telefoonrekening waar je u tegen zegt. No thanks als je whatsapp aanbiedt moet je ook whatsapp antwoorden


Ik zal er morgen even een telefoontje aan wagen voor je :j moet ze toch nog voor wat anders hebben.
Bel de knhs geregeld en hang eigenlijk nooit in de wacht..

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:03

Dorine92 schreef:
Oké super nou ik zal als experiment de knhs blijven stalken om te zien of ze überhaupt nog gaan antwoorden. En zo niet dan start ik gewoon ZZL want dan kunnen ze iig niet zeggen dat ik niet heb geprobeerd me aan de regels te houden :+

Als het ze wat zou interesseren zouden ze wel reageren zou je denken :=

Ergste wat er volgens mij kan gebeuren is dat je je eventuele kampioenslint in moet leveren.