Hoe zit het bij twee ruiters en één paard met een startpas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ruiter1997
Berichten: 204
Geregistreerd: 07-05-16

Hoe zit het bij twee ruiters en één paard met een startpas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 17:02

Hoi allemaal,

Ik zit met een vraag en wellicht dat een van jullie hier misschien antwoord op weet. Het gaat om het volgende.
Op dit moment heb ik een bijrijdpaard erbij. Dit paard mag ik ook gaan uitbrengen op concours tezamen met de eigenaar. Zij heeft echter nog geen startpas en is nog geen lid van een rijvereniging, maar wil deze gaan aanvragen. Ik ben daarentegen al wel lid en heb een startpas met mijn eigen paard.

Kan de eigenaar van het paard één startpas aanvragen waardoor wij allebei met het paard op concours kunnen? Maakt het hierbij uit dat wij ieder lid zijn van verschillende rijverenigingen? Dus zij bij rijvereniging A en ik bij rijvereniging B. Of moeten we dezelfde rijvereniging hebben?

Indien ik nog ergens rekening mee moet houden, dan hoor ik dat ook graag (weet al wel dat er bepaalde beperkingen gelden indien een paard door twee ruiters wordt gestart; die van de KNHS).

Heel graag hoor ik van jullie.


Dispar_Vulgo
Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:05

Jullie moeten allebei een eigen startpas aanvragen, want die geldt specifiek voor een combinatie (paard-ruiter). Jullie hoeven dus ook niet lid te zijn van dezelfde vereniging.

Je schrijft dat jij al een startpas met je eigen paard hebt. Volgens mij krijg jij dan wel (iets) korting op de startpas met je bijrijpaard (je 2e startpas). Dit staat op de tarievenlijst 2019 van KNHS.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers