Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:46

ik kan nog mn proeven uit me hoofd rijden. Zo erg dat mijn paard er simpel van wordt. Maar tijdens de wedstrijd kan ik het echt niet. Heb ik te veel spanning voor..

Wel probeer ik ze uit me hoofd te kunnen ivm stel dat ik de voorlezer toch niet helemaal juist hoor. (ik ben links zo goed als doof)

o_mariska_o
Berichten: 581
Geregistreerd: 23-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:02

Emerelle schreef:
o_mariska_o schreef:
In welke regio start je?


In utrecht


Dat is helaas een beetje uit de richting, anders had ik je best af en toe voor willen lezen.

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:04

Zijn er geen mensen van je rijvereniging of andere bekenden die toch op die wedstrijd zijn die je willen helpen? Bekenden zullen sneller voorlezen dan een compleet vreemde.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:10

Ik wil je best een keer voorlezen. Woon zelf in Culemborg en als ik ga starten zal dat ook rond regio Utrecht zijn.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:15

Ik zou inderdaad lekker daar vragen om een voorlezer, er is altijd wel iemand die je wil helpen! Ik heb zelf vaak zat op wedstrijd iemand gevraagd om voor te lezen. Vaak trakteerde ik die persoon als bedankje op een drankje, dan was het sowieso altijd goed. Maar een bokt oproepje oid kan ook, er is vaak wel iemand die het leuk vind om mee te gaan of toevallig toch naar dezelfde wedstrijd gaat!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:21

ik heb je een pb gedaan. Ik start zelf niet meer (heb tot M1 gereden) maar keer voorlezen is geen probleem.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:27

Ik had ook nooit een voorlezer, mijn vader was altijd mee maar durfde echt niet voor te lezen(iets met er niks van snappen) hij vroeg op wedstrijd dan altijd iemand en dat lukte eigenlijk altijd, al gaf het inderdaad wel eens wat stress.

Op een gegeven moment heb ik eens een advertentie geplaatst volgens mij hier op Bokt en daar heb ik toen een vaste voorlezer door gevonden. Ik hielp haar met haar wedstrijden en in het begin ook met vervoer en zij hielp mij door voor te lezen. :) Misschien dat je dat ook kunt proberen?

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:43

Ik leen mijn lezers heel vaak uit aan andere combinaties, of als mijn lezer die liever niet leest (hogere klasses) verzorgd die mijn paard en lees ik voor. Ik ben wel eens rechtstreeks van mijn paard gesprongen om de combinatie na mij te kunnen lezen, blij dat ze mij verstond tussen het hijgen door _O-

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:46

Ik zou het niet aan durven, is voor mij veel te stressvol. Maar ik heb er geen moeite mee om anderen voor te lezen. Ben zelfs wel eens speciaal naar een wedstrijd gereden om iemand voor te lezen. Die had een oproep hier op Bokt geplaatst

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:47

Ik werd altijd er nerveus van om op de wedstrijd nog weer een voorlezer te moeten zoeken. En heb als probeersel een keer de eerste proef uit het hoofd en de tweede proef voor te laten lezen. Kan je zeggen dat ondanks de punten bij de eerste lager waren dan bij de tweede. Ik de eerste proef erg lekker heb gereden. Punten klopten trouwens wel. Ben daarna begonnen met mijn proeven uit het hoofd te rijden. En daar nog nooit spijt van gehad. Is zoveel rust over mij en mijn paard gekomen. Dat die punten vanzelf omhoog gingen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:01

ik heb ook wel eens geen voorlezer gehad. Maar ind even na vragen en meestal wel wat kunnen reglen.

ook vaak zat voor gelezen voor een ander.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:08

Ik word ook wel eens ingevlogen om proefjes voor te lezen. Ben zelf uit de paarden, maar als er iemand rondom zaanstad eens een voorlezer nodig heeft :D

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:22

Ik heb ook geregeld (in de regio Utrecht) ter plekke een voorlezer geregeld. Nog nooit een probleem geweest.
Maar hoe zit het met de dressuurproeven app? Je kunt daar wel je eigen proef inspreken om te oefenen. Maar die mag dus niet tijdens de proef afgespeeld worden?
https://www.knhs.nl/webshop/apps/knhs-d ... oeven-app/

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:26

Hier in Noorwegen moet je uit je hoofd rijden, ongeacht wat je start..

In Nederland vroeg ik wel iemand die bij de ring stond, is altijd wel iemand die je voor wil lezen.

NAV

Berichten: 250
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Driebergen

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:53

TS, je staat in Maarssen toch? Bij Claudia op stal? Ik sta zelf in Woudenberg (Wereldpaarden) daar hebben we 1 keer per maand wedstrijd. Als je daar heen komt kan ik je lezen, of 1 van de vele stalgenoten. Sfeer is heel gemoedelijk en veel behulpzame mensen. Bij ons aan de overkant zit henschoten, die hebben 2X per maand wedstrijd. Is voor mij 5 minuten rijden dus als je daar start kan ik je ook helpen. Stuur maar PB.
Het lijkt mij heel relaxed om alleen te gaan, maar ik loop ook tegen het ‘uit mijn hoofd leren’ probleem aan. Gelukkig kan ik tot nu toe steeds wel iemand vinden die mee wil, maar soms voelt het wel als ‘leuren’.

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:27

Ik ga ook altijd alleen.
En ik heb steevast een doosje chocolaatjes in mijn tasje zitten.
Er is altijd, echt altijd wel iemand die je wil helpen je proefje voor te lezen.
En ze vinden het super leuk als er een kleine geste tegenover staat.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:58

roosa schreef:
Ik ga ook altijd alleen.
En ik heb steevast een doosje chocolaatjes in mijn tasje zitten.
Er is altijd, echt altijd wel iemand die je wil helpen je proefje voor te lezen.
En ze vinden het super leuk als er een kleine geste tegenover staat.


Wat een lief idee!

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:25

Dat vind ik echt een heel tof idee. Maar hoe regel je dat logistiek? Of heb je standaard een tas bij je waar dat soort spullen inzitten en zet je die ergens weg?
Ik kom dan al bepakt en bezakt binnen. Met krukje en boekje. Maar dan kan ik er ook krukje en tas van maken natuurlijk.

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:44

pol013 schreef:
Dat vind ik echt een heel tof idee. Maar hoe regel je dat logistiek? Of heb je standaard een tas bij je waar dat soort spullen inzitten en zet je die ergens weg?
Ik kom dan al bepakt en bezakt binnen. Met krukje en boekje. Maar dan kan ik er ook krukje en tas van maken natuurlijk.


Voordat ik op mijn paard stap regel ik iemand en overhandig ik meteen de chocolaatjes.
Zo kan ik relaxed in rijden.
Of leg het als het mogenlijk is even ergens neer op de bakrand oid.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:12

Ik heb exact hetzelfde probleem. Juist om die reden ben ik het dus uit mijn hoofd gaan doen, en echt...dat is niet moeilijk! :n Sterker nog, ik rij nu veel betere proeven dan ooit.
Is het gezellig om alleen te gaan? Nee dat niet ... maar het eeuwige zoeken naar mensen die mee willen is ook niks.

Als je het echt niet uit je hoofd wilt doen, er is op wedstrijd altijd wel iemand die wil lezen. Als je zorgt dat je de proeven goed kent dan is het slechts een geheugensteun, komt het zeker wel goed, ook als je minder ervaren lezer hebt.

Telefoon oid mag niet.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 10:20

NAV schreef:
TS, je staat in Maarssen toch? Bij Claudia op stal? Ik sta zelf in Woudenberg (Wereldpaarden) daar hebben we 1 keer per maand wedstrijd. Als je daar heen komt kan ik je lezen, of 1 van de vele stalgenoten. Sfeer is heel gemoedelijk en veel behulpzame mensen. Bij ons aan de overkant zit henschoten, die hebben 2X per maand wedstrijd. Is voor mij 5 minuten rijden dus als je daar start kan ik je ook helpen. Stuur maar PB.
Het lijkt mij heel relaxed om alleen te gaan, maar ik loop ook tegen het ‘uit mijn hoofd leren’ probleem aan. Gelukkig kan ik tot nu toe steeds wel iemand vinden die mee wil, maar soms voelt het wel als ‘leuren’.


ah bedankt!
ik ben heel beperkt qua data wanneer ik kan starten. bijna nooit op zaterdag of zondag bijv.
dus ben bang dat ik dan net die wedstrijden niet mee kan rijden.
maar ik ga het onthouden!

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 10:23

tot nu toe nog niemand kunnen vinden die mee kan naar hagestein 19 juni in de avond.
hopelijk kan ik nog iemand vinden en anders ga ik het inderdaad maar eens vragen op de wedstrijd..
hopelijk lukt dat!
idee van de chocolaatjes heel slim!! ga ik meenemen haha

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Dressuur willen starten, maar niemand mee kunnen nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:26

Gewoon op tijd gaan zodat je daar niet hoeft te stressen om iemand te regelen. Er is echt altijd wel iemand te vinden, zeker in ruil voor chocolatjes :+ succes vast!

Cambo_L

Berichten: 68
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:57

Emerelle schreef:
tot nu toe nog niemand kunnen vinden die mee kan naar hagestein 19 juni in de avond.
hopelijk kan ik nog iemand vinden en anders ga ik het inderdaad maar eens vragen op de wedstrijd..
hopelijk lukt dat!
idee van de chocolaatjes heel slim!! ga ik meenemen haha


Hoe laat moet je starten ? Paard staat dorpje verderop, als het qua tijd uitkomt wil ik wel voor je lezen. :)

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 14:13

Cambo_L schreef:
Emerelle schreef:
tot nu toe nog niemand kunnen vinden die mee kan naar hagestein 19 juni in de avond.
hopelijk kan ik nog iemand vinden en anders ga ik het inderdaad maar eens vragen op de wedstrijd..
hopelijk lukt dat!
idee van de chocolaatjes heel slim!! ga ik meenemen haha


Hoe laat moet je starten ? Paard staat dorpje verderop, als het qua tijd uitkomt wil ik wel voor je lezen. :)


oeh dat zou geweldig zijn...
ik weet mijn starttijd nog niet. staat nog geen lijst online. Maar ik gok zo ergens rond 20u.
zodra ik het weet stuur ik je een pb!