Hoe kies jij je wedstrijden uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 01:11

Ik start het liefst op een zandbodem. Dan leg ik de agenda van mijn groom er bij naast want als ze niet kan dan wordt het voor mij lastig.
Het liefst niet teveel reistijd voor kleinere wedstrijden. Wel altijd 2 proeven starten per paard want alle heisa voor maar 1 proef vind ik zonde.
Ik doe ook mee aan grote meerdaagse wedstrijden maar die zie ik meer als een feestje omdat we dan met een groepje gaan en er meteen een mini vakantie van maken. Deze mogen dan gerust aan de andere kant van het land zijn. Dan selecteer ik wel op voorzieningen. Scheelt dat ik een grote en een kleine wagen heb, bij meerdaagse gaat de kleine dan mee als fouragewagen want ik heb al eens meegemaakt dat er alleen maar schimmelzuurkoolkuil aangeboden werd.


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hoe kies jij je wedstrijden uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 06:03

Ik let op bereikbaarheid, parkeeegelegenheid, bodems van de banen, in de winter wil ik 2 binnenbanen omdat de kans op slecht weer een stuk groter is. Verder is het dan een pre als het goed geregeld is (als het meestal netjes op tijd loopt, incl ringmeester en prijsuitreiking op tijd)

Nimber
Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:38

Ik kijk naar bereikbaarheid, bodem en prijzen.
Hier heb je in de regio veel concoursen dus je hebt t wel voor t kiezen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Hoe kies jij je wedstrijden uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 06:49

Gister voor het eerst een wedstrijd getroffen met behoorlijk slechte (zand) bodem, heel mul.
Ik zou daar niet nog een keer gaan!

En ik merk dat ik parkeerwacht zodat het parkeren wat beter geregeld is, ook erg fijn vind!
Maar dat komt waarschijnlijk door mijn gebrek aan ervaring nog.

Marloessss
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-03-19
Woonplaats: Appelscha

Re: Hoe kies jij je wedstrijden uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:47

Ben ik ook wel benieuwd naar :) Ik begin net met wedstrijden.

Elodie
Berichten: 102
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 01:16

Ik kijk vooral naar accommodatie, hoe ruim de mogelijkheid tot losrijden is en of er een longeercirkel is. Vooral omdat het paard wat ik momenteel meeneem op wedstrijd wat bang is van passerende paarden. Soms ga ik wat verder weg omdat daar een wat groter en sterker deelnemersveld is, verder zoek ik vaak de kleinere wedstrijdjes in de buurt op.

You can catch a lot of flies with honey, but you can catch more honeys being fly

nicole_floor
Berichten: 3232
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Hoe kies jij je wedstrijden uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 01:44

Eigenlijk alleen reistijd. En oja nu even tijdelijk ook op zandbodem omdat paard nog niet op ijzers staat.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Hoe kies jij je wedstrijden uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:18

Ik hoef geen fantastische bodem, maar wel goed rijdbaar. Voorkeur voor zand, maar vlakke grasbodem zonder molshopen is ook prima.
Goede planning, niet regelmatig fors in- of uitlopen
Geen uren wachten op de prijsuitreiking
Goede ruimte om los te rijden
Losrijden op een vergelijkbare bodem als de wedstrijdring.
Goede bereikbaarheid, niet te lange reistijd
Als laatste: vriendelijke mensen/leuke vereniging. Dat kan ik wel een keer laten varen als er weinig keuze is.

lisat7
Berichten: 11
Geregistreerd: 21-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 01:30

Ik maak altijd een soort planning. Ik kijk wat voor opties er zijn en wat het beste bij het paard past.
Bij sommige wedstrijden bouwen ze bijvoorbeeld heel vriendelijk, bij sommigen weer heel technisch, het is maar net wat je wilt oefenen.
Ook kijk ik naar de bodem wat fijn is pf juist wat ik wil trainen, de ene heeft een mooie zandbodem, een gelijke grasbodem of juist een hele heuvelige bodem! Hier moet je dus erg op letten ook ivm het weer.

Ik maak vaak een planning dat als ik met een paard begin dat ik eerst naar wat kleinere wedstrijden ga om vertrouwen op te doen en meer ervaring, daarna bouw ik dit steeds wat meer uit naar grotere wedstrijden zodat de stap niet zo groot is. En als ik een klasse hoger wil starten (met springen) dan kijk ik eerst waar vriendelijk word gebouwd, zo is de stap wat minder groot.

Ook kijk ik wel naar wedstrijden of het er altijd lekker loopt, het een beetje goed geregeld is en niet mega duur met flut prijzen.

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 08:25

lisat7 schreef:
Ook kijk ik wel naar wedstrijden of het er altijd lekker loopt, het een beetje goed geregeld is en niet mega duur met flut prijzen.


Het valt me op nu ik wat meer rondkijk en vergelijk dat hier in de omgeving heel vaak bekers/medailles als prijs zijn en een hoog startgeld (12,50-13,00).
Het is jammer dat je op mijnknhs eigenlijk niet op startgeld en soort prijzen kan zoeken.

Harry72
Berichten: 107
Geregistreerd: 20-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:52

Dispar_Vulgo schreef:
lisat7 schreef:
Ook kijk ik wel naar wedstrijden of het er altijd lekker loopt, het een beetje goed geregeld is en niet mega duur met flut prijzen.


Het valt me op nu ik wat meer rondkijk en vergelijk dat hier in de omgeving heel vaak bekers/medailles als prijs zijn en een hoog startgeld (12,50-13,00).
Het is jammer dat je op mijnknhs eigenlijk niet op startgeld en soort prijzen kan zoeken.


Wat dacht je dan van als eerste prijs een zak pepernoten , of een set van 3 wijnglazen van de action voor een 12 jarige jeugd amazone ??? |o 8)7 En dan ook nog 8euro per proef inschrijfgeld vragen.

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 07:31

€8 kan ik alleen maar van dromen. €15 is een stuk normaler.


Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 08:43

Harry72 schreef:
Dispar_Vulgo schreef:


Het valt me op nu ik wat meer rondkijk en vergelijk dat hier in de omgeving heel vaak bekers/medailles als prijs zijn en een hoog startgeld (12,50-13,00).
Het is jammer dat je op mijnknhs eigenlijk niet op startgeld en soort prijzen kan zoeken.


Wat dacht je dan van als eerste prijs een zak pepernoten , of een set van 3 wijnglazen van de action voor een 12 jarige jeugd amazone ??? |o 8)7 En dan ook nog 8euro per proef inschrijfgeld vragen.


Hahahah serieus?
Nee dan is een beker toch een stuk beter!

Startgeld van 8 euro is dan wel weer fijn! Hier is alles vanaf 12,50 eigenlijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers