Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19532
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:43

Gatver dat is balen mala26! Beterschap ermee.

mala26

Berichten: 4995
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:45

Murosch schreef:
Gatver dat is balen mala26! Beterschap ermee.


Dank je!

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:01

Beterschap Ermee mala26!

Een beetje laat maar mijn doel is om L2+1 te zijn dit jaar. Zijn nu B+3.

Heb de laatste tijd niet zo fijn kunnen starten ivm spanning van mij zelf in indoorwedstrijden. Dus ben blij dat vanaf april we weer buiten mogen starten haha.

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:49

Even een vraag qua wedstrijd doelen... waar we gister een discussie over hadden op stal :+
Stel, je bent Z1+5 geklasseerd met ke vorige merrie.
En je mocht met je jonge paard in de L beginnen.
Maar je hebt gekozen voor de B. Mag je dan voor de 10punten toch de overstap maken naar het L1, of moet je de B dan eerst toch uitrijden omdat je er in begonnen was?

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:11

Oh, dat is een goede. Dat weet ik eigenlijk niet. Staat het ook nergens in de reglementen? (Waarschijnlijk niet makkelijk te vinden, anders had je het zelf wel gevonden) Het zou hetzelfde zijn als met een paard dat bijvoorbeeld M1 gelopen heeft, dan mag je toch ook kiezen M1 of L2? Alleen of die keuze dan ook 'definitief' is?

Meya_

Berichten: 1431
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:18

c_alsemgeest schreef:
Even een vraag qua wedstrijd doelen... waar we gister een discussie over hadden op stal :+
Stel, je bent Z1+5 geklasseerd met ke vorige merrie.
En je mocht met je jonge paard in de L beginnen.
Maar je hebt gekozen voor de B. Mag je dan voor de 10punten toch de overstap maken naar het L1, of moet je de B dan eerst toch uitrijden omdat je er in begonnen was?


Ja dat mag :)

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:04

Tnx :D

MyWishMax schreef:
Oh, dat is een goede. Dat weet ik eigenlijk niet. Staat het ook nergens in de reglementen? (Waarschijnlijk niet makkelijk te vinden, anders had je het zelf wel gevonden) Het zou hetzelfde zijn als met een paard dat bijvoorbeeld M1 gelopen heeft, dan mag je toch ook kiezen M1 of L2? Alleen of die keuze dan ook 'definitief' is?


Nee het staat er niet heel duidelijk in... dus hoopte dat er mensen met ervaringen waren hahaha
Volgens mij mag ze namelijk ook gewoon over.
Maar dat wat jij zegt bedoel ik inderdaad... is je keuze "definitief" of mag je versneld promoveren omdat je die klasse over mocht slaan.
Maar het mag blijkbaar (had ik dus lekker gelijk :Y) :+ )

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:25

Ik ben eind vorig jaar na twee winstpunten in de B toch overgegaan naar de L1, aangezien paard en ik ooit beide hoger gestart hadden. Geen probleem. Hoef je ook niks voor door te geven of zo. Gewoon L opgeven!
Je mag zelfs flexibel starten, dus tot je 5 wp hebt in de hoogste klasse, ook uitkomen in de lagere klasse. Zo kun je bij twee proeven er in beide klasses een rijden mocht je dat fijn vinden!

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:03

Ja dat wist ik het terug starten.
Maar dit paard heeft nog niks gelopen.

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:28

Hi allemaal!

Wij melden ons ook even hier.

Ik rij met mijn paardje Jack in het L2+ op dit moment. Jack heeft nogal snel last van spanning, dus ons doel is om meer rust te krijgen op wedstrijden en dat ik er meer aan blijf rijden op dat moment.

Daarnaast hoop ik in het najaar L2+ 15 te zijn en de overstap de maken naar het M1:D

Afbeelding

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:32

Mijn paard heeft vorit jaar 6 maanden stil gestaan ivm blessure. Dit jaar wil ik sowieso 1 wedstrijd starten (bij ons op stal zelf) en dan hopelijk een winstpunt!

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:52

Begin December heb ik hier mijn doel geplaatst. Ik heb op 8 December 2018 mijn eerste B wedstrijd gereden. Nu 4 wedstrijden verder en 8 winstpunten :) Dus ben helemaal tevreden!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:00

Voor 2018 was mijn doel M1 startgerechtigd, maar door veel pech vorig jaar mijn doel moeten doorschuiven naar 2019. Ik ben in januari L2 gestart en heb inmiddels de punten voor het M1. Nieuwe doel voor 2019 wordt M2+winst.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:37

Ik mag eigenlijk (nog) niet meepraten...Afgelopen zomer heb ik mijn (zelfgefokte) paard, waar ik wedstrijdambities mee had, moeten laten inslapen. Eind vorig jaar heb een 4 jarig groen paard gekocht met, waarschijnlijk, veel kwaliteit. Maar paard leek toch minder groen dan gedacht...een speculatie...maar ze reageerde heftig op dingen die een groen paard mi niet eens zou kennen. Heb mijn ambities nu bijgesteld en dit paard eerst via grondwerk en veel positieve aandacht haar een positief mensbeeld laten krijgen. Tristan Tucker oefeningen helpen haar erg goed. Vandaag komt mijn aangepaste zadel en ik hoop dat we na een goede voorbereiding nu langzaam kunnen beginnen met zadelmak maken. Wat ik op mijn leeftijd wel heb geleerd, dat het paard voorgaat en niet mijn (wedstrijd) ambities...dus ik blijf naar haar kijken en pas mijn ambities daarop aan.

Muronia

Berichten: 19532
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:09

Hoe gaat het met de doelen? Liggen jullie een beetje "op schema" ermee? Mijn doel was beginnen met starten en aan het einde van het jaar de punten voor de L1 binnen hebben. We zijn tot nu toe 4 keer gestart en we staan al op 6 winstpunten dus eigenlijk gaat het boven verwachting goed! *\o/*

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:18

Lekker bezig Murosch!

Ik ben nog niet eens op wedstrijd geweest dit jaar... :x

Zou 23 januari op concours, maar toen waren er allemaal ziektes op een manege waarvandaan veel mensen naar het concours zouden gaan waar ik ook heen ging. Wij vermoedden zelf Rhino, en wegens drachtige (niet geënte, want entingen waren niet beschikbaar) merrie niet gegaan. Daar bovenop had mijn ruin een winkelhaak op zijn neus gemaakt, die werd dichtgeborduurd, maar het zag er heel raar uit.

Daarna werd ik zelf flink ziek, ziekte van Pfeiffer. Ik werk bijna weer volledig... Dus mijn doel is om 30 mei te starten... En daarvoor moet ik nog even de drempel over om op te geven. :roll:

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:16

Helaas nog niet gestart dit jaar... paard is een tijd niet fit geweest dus heb een hele tijd rustig aan moeten doen. Ik ben sinds anderhalve maand ongeveer weer aan het opbouwen qua training, maar wedstrijdklaar is ie nog niet vind ik. 31 mei gaan we wel een oefendressuur rijden om te kijken hoe dat gaat en daarna zien we wel weer wanneer we officieel weer gaan starten.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:17

Amiigo schreef:
De vos en de merrie beide Z1 klaar, de bonte ZZL startgerechtigd en de kleine bonte L springen uitrijden :)

Hier gaat t wel goed :))
Bontje mag binnenkort Z2, de vos en de merrie lopen beide M1 met punten en klein bontje winst in het L. Lopen op schema!

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:27

lianne125 schreef:
Mijn doel is om zzlicht + 1 te worden. Sowieso is 2019 mijn laatste wedstrijdjaar met dit paard. Dus het zou leuk zijn als het lukt!


Wij liggen mooi op schema. We zijn inmiddels zzlicht startgerechtigd en verwacht eind deze maand te debuteren! Moet gek lopen als dit niet meer gaat lukken dit jaar.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:36

Hoi! Beetje laat maar mijn wedstrijd doel is om dit jaar Teminste 1 L wedstrijd gereden te hebben. We hebben helaas niet zo heel veel tijd om op wedstrijd te gaan en hebben 1 B wedstrijd gehad met 2 winst dus we moeten nog even

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:42

Hier staat het al bijna 2 maanden stil. Na een succesvolle wedstrijd 2x eerste met 195 en 188,5 punten in de M2 waardoor het ineens vlot ging richting doel Z mogen starten (M2+4)kreeg ik flink griep en stond paard ineens stil.

Na 1,5 week wilde ik hem weer oppakken en hij was helemaal stijf en strak en bij de tweede keer rijden bij les leek hij onregelmatig achter en zere voeten voor. Dag na de les echt mis. Gelijk afspraak gemaakt bij chiropractor en dierenarts en daar is hij goed bekeken, losgemaakt en hij moest op ijzers. Bij de smid bleek hij beide voorvoeten zoolkneuzingen te hebben.

Daarna nog naar de tandarts geweest, en weer rustig beweging gaan geven.

Na 4 weken weer dierenarts en chiropractor en hij was zo verbeterd dat ik hem weer verder op mocht gaan pakken. Wel eerst op lager niveau beginnen. Afgelopen week weer voor het eerst naar les geweest en de komende weken gaan we de training weer opbouwen en dan nog een keer naar de chiropractor om te kijken hoe zijn lijf zich houdt bij opbouwen training.

Komende woensdag nog zadel laten checken en vulling aanpassen en hopelijk kunnen we er daarna weer een tijd tegenaan!

We hebben nog wel een half jaartje om ons doel te halen en startkaart is net verlengd dus nog 10/11 maanden voor we moeten beslissen of we nog een jaar doorgaan.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:49

little_birdy schreef:
Mijn doel was de b uitrijden en l1 startgerechtigd te zijn .
Dat is gelukt .
Doel is eind 2019 sowieso m1 met winst te zijn



Hier aardig op weg :D
Nog 1 puntje in de l2 dan mogen we over

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:31

veertje99 schreef:
Mijn doel is om van de zomer M1 te starten en heel misschien M2 start gerechtig te zijn, maar dat ligt er allemaal aan hoe het M1 gaat uiteraard :) Ook is mijn doel dit jaar een BB parcour te kunnen springen op de clubwedstrijden.

Heel misschien dat ik de andere pony van stal wil uitbrengen op wedstrijd. (Ze heeft nog geen officiële wedstrijden gelopen alleen een keer onderling). Heb al eens met haar een B proefje gedaan en daar haalde we 196 punten :)

We gaan het zien wat dit jaar ons brengt :D


M1 starten stellen we nog heel even uit. Gaat wel dit jaar worden, maar niet in de zomer.

De andere pony van stal ga ik uitbrengen op wedstrijd en op 19 mei staat ons debuut :D Tot zo ver onze doelen. Om nog een leuk doel erbij te zetten is om eind dit jaar met de pony die ik ga uitbrengen wel L1 geklasseerd te zijn :)

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:11

Mijn doel was in mei weer starten. Helaas is paard weer kreupel |( . Dit doel zal dan ook vooruit geschoven moeten worden (als het ooit al weer haalbaar is om te starten). Ze heeft spat en heeft vorig jaar ook 6 maanden stilgestaan door steeds verkeerde/geen diagnoses.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:09

Dee_Es schreef:
Leuk om iedereens doelen te lezen!

Afgelopen jaar was mijn doel om geselecteerd te worden voor de indoor regiokampioenschappen in de B. Dat is alvast gelukt. Voor het indoorseizoen 2019/2020 zou het tof zijn om me te selecteren voor de kampioenschappen in de L1. Het outdoorseizoen heeft m'n merrie vrij want ze is drachtig.

Ook hoop ik tijdens het outdoorseizoen te gaan starten met m'n ruin in de B. Hoe dat loopt hangt er een beetje vanaf hoe hij de trailer op gaat. Is hij braaf dan zou het tof zijn om selecties te gaan rijden met hem.


Lading parelli filmpjes gekeken op internet, touwhalster en leadrope gekocht, gaan oefenen met paard en het is ongelooflijk maar ik kan hem nu gewoon alleen laden en van de trailer halen. Sta er zelf versteld van.

We zijn dus ook meteen flink aan de bak gegaan, 3 weekenden achter elkaar op wedstrijd met 13 winstpunten tot gevolg. Eigenlijk zou ik 2 weken geleden mijn L1 debuut hebben gehad op de 1e selectiewedstrijd van het seizoen maar meneer kwam kreupel uit de wei. Het is helaas een hele vervelende blessure en ik weet niet of ik ooit weer de ring in kan met hem.