Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:16

c_alsemgeest schreef:
Daarom ben ik voor de eerste keer buiten de deur meteen naar de Almelose ruiterdagen gegaan :') Genoeg ruimte en tijd om te oefenen :+


Haha ja precies, alles of niets mentaliteit :+

Ayasha schreef:
Helaas ook die over dat ze moeilijk zou doen met laden na een paar keer rijden. ^) -O-
Wedstrijd is dus ook nog niet gebeurt. Eerst dat laden goed krijgen. _O-


Oh Ayasha, dat laadprobleem komt mij erg bekend voor. Ik heb anderhalve maand lang, 2x per week geoefend. Eindelijk gaat hij er redelijk soepel in, we kunnen het nog niet zonder omkoping met snoepjes. Mijn grootste les; geduld is een schone zaak :')

Gold <3


Yevrah
Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:23

Ik hoop dat ik ergens dit jaar de punten voor het L2 heb met mijn nieuwe 7 jarige. :-)

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:36

Josienx schreef:
[


Ayasha schreef:
Helaas ook die over dat ze moeilijk zou doen met laden na een paar keer rijden. ^) -O-
Wedstrijd is dus ook nog niet gebeurt. Eerst dat laden goed krijgen. _O-


Oh Ayasha, dat laadprobleem komt mij erg bekend voor. Ik heb anderhalve maand lang, 2x per week geoefend. Eindelijk gaat hij er redelijk soepel in, we kunnen het nog niet zonder omkoping met snoepjes. Mijn grootste les; geduld is een schone zaak :')

Thuis gaat ze er probleemloos op. En de eerste keer op verplaatsing stond ze er ook snel weer op. Maar bij mijn trainer hebben we dus zeg maar vijf uur gestaan... :x :x
Dat is een tikkeltje ontmoedigend. :o
Dag er na thuis weer zonder problemen er op. :roll:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:03

Mijn doel ik om halverwege de L2 te zijn en als ik heeeeeel optimistisch ben, misschien wel M1 startgerechtigd te zijn! Dat betekent dat ik nog 4 maanden heb om 10 punten te halen. :')

Misschien is het halverwege L2 beter haha.

c_alsemgeest
Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:18

Gewoon op de M1 mikken... je kan het altijd nog naar beneden bijstellen :')

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Lena82
Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:21

Mijn doel was M1 + 5 en inmiddels zitten we op +14.. doel behaald dus *\o/*

Nieuwe doel is nu M2 +5

debberley83
Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:21

Josienx schreef:
debberley83 schreef:
Wat leuk, heel veel succes! Ik vond het ook maar wat spannend de eerste keren starten


Ahh dankjewel! Haha ja dat geloof ik graag! Heb er nu twee gepland, vlak achter elkaar. Dacht dan hebben we het meteen maar gehad :+


Dat is ontzettend verstandig! Ik heb de eerste drie wedstrijden verspreid over een jaar gedaan. Laatst heb ik de volgende vier binnen 2 weken gedaan en dan kom je wat meer in een ritme en routine en ben je minder zenuwachtig. _/-\o_ Zet 'm op!

Thiru's Djindy L1 startgerechtigd

debberley83
Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:23

bobje26 schreef:
Mijn doel ik om halverwege de L2 te zijn en als ik heeeeeel optimistisch ben, misschien wel M1 startgerechtigd te zijn! Dat betekent dat ik nog 4 maanden heb om 10 punten te halen. :')

Misschien is het halverwege L2 beter haha.


Gelukkig kunnen doelen worden bijgesteld :D :D

Thiru's Djindy L1 startgerechtigd

c_alsemgeest
Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:23

kilometers maken is inderdaad belangrijk... dat merk je ook echt in het rijden.
Al wil ik met die van mij dan ook weer niet te hard gaan, hij leert heel erg snel... maar is in principe nog best groen als je alleen kijkt naar wanneer hij ingereden is.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

debberley83
Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:32

c_alsemgeest schreef:
kilometers maken is inderdaad belangrijk... dat merk je ook echt in het rijden.
Al wil ik met die van mij dan ook weer niet te hard gaan, hij leert heel erg snel... maar is in principe nog best groen als je alleen kijkt naar wanneer hij ingereden is.


Ja dat is met de mijne ook een beetje het geval.
Jij gaat indoor seizoen weer op wedstrijd geloof ik he?

Het is ook echt een enorm leerproces. Van de 4 wedstrijden die ik achter elkaar heb gereden gingen er 2 ontzettend fijn tov vorige keren en de laatste 2 waren in één weekend en toen is er een galopfout in geslopen waardoor ik onzeker en gespannen werd en we continue in de verkeerde galop aansprongen out of the blue. -O- Kreeg het niet gecorrigeerd. Tot het laatste proefje waarbij ik dacht, niet corrigeren, ontspan... adem in... adem uit... dat werkte dan in deze situatie weer beter in plaats van sleutelen waardoor het weer beter ging...

Thiru's Djindy L1 startgerechtigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:36

c_alsemgeest schreef:
Gewoon op de M1 mikken... je kan het altijd nog naar beneden bijstellen :')


Het L1 kostte maar liefst 3 hele wedstrijden, maar ik mag niet TE opportunistisch worden he... *D

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:16

nessinator schreef:
B+5 dressuur,
BB80 springen,
endurance klasse 1 1x uitrijden


Over naar beneden bijstellen gesproken: paard moet een maand stilstaan, dus de spring- en endurancedoelen gaan hem niet meer worden dit jaar...

c_alsemgeest
Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:24

debberley83 schreef:
Ja dat is met de mijne ook een beetje het geval.
Jij gaat indoor seizoen weer op wedstrijd geloof ik he?

Het is ook echt een enorm leerproces. Van de 4 wedstrijden die ik achter elkaar heb gereden gingen er 2 ontzettend fijn tov vorige keren en de laatste 2 waren in één weekend en toen is er een galopfout in geslopen waardoor ik onzeker en gespannen werd en we continue in de verkeerde galop aansprongen out of the blue. -O- Kreeg het niet gecorrigeerd. Tot het laatste proefje waarbij ik dacht, niet corrigeren, ontspan... adem in... adem uit... dat werkte dan in deze situatie weer beter in plaats van sleutelen waardoor het weer beter ging...


ja klopt.
We hebben de zomer regelmatig gestart, clinics gereden... en dan een weekje ARD. Dus het was wel even genoeg voor hem.
Dus daarna doorgeoefend in de lessen en lekker veel gekke dingen gedaan zoals buitenrijden, een sprongetje en toekan training :')
De kick off van het winter seizoen zal in midden september in Velsen zijn, daar gaat hij de subli 5 jarigen rijden met mijn vriendin en instructrice M. P.akvis.
Daarna pakken we zelf de wedstrijden weer op.

Ik ben benieuwd hoe hij het indoor gaat doen, hij is lief en totaal niet kijkerig... maar zó vlug :+ Vooral als het even wat frisser is :D

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

M_arjolein
Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:19

Ik heb mijn doel behaald! Ik moest nog 5 winstpunten in de B en dan mocht ik naar het L1. We waren 4 jaar geleden gestopt na 5 punten in de B want mevrouw was vaak gespannen en we beleefden er weinig plezier aan.

Nu in 3 wedstrijden de 5 winstpunten behaald dus super trots en ze begint het nog leuk te vinden ook. Wij gaan nu eerst lekker 3 maandjes thuis trainen en clinics rijden.

Nieuw doel: een winstpuntje in de L1?

debberley83
Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:24

M_arjolein schreef:
Ik heb mijn doel behaald! Ik moest nog 5 winstpunten in de B en dan mocht ik naar het L1. We waren 4 jaar geleden gestopt na 5 punten in de B want mevrouw was vaak gespannen en we beleefden er weinig plezier aan.

Nu in 3 wedstrijden de 5 winstpunten behaald dus super trots en ze begint het nog leuk te vinden ook. Wij gaan nu eerst lekker 3 maandjes thuis trainen en clinics rijden.

Nieuw doel: een winstpuntje in de L1?


*\o/* gefeliciteerd, is ze nu minder gespannen?

Thiru's Djindy L1 startgerechtigd

M_arjolein
Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:35

Debberley Ja ze begint het zelfs leuk te vinden echt heel bijzonder. Ben blij dat ik haar paar jaar thuis heb gehouden. In de proef kakt ze nog wel wat in maar indoor was altijd een drama met enge bakken. Soms kon ik de proef niet rijden. Gister was de wedstrijd naar binnen verplaatst en het is wel een kijkerige binnenbak dus ik had weinig hoop. Maar kon haar overal langs krijgen dus echt super.

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:57

Wat leuk dat iedereen zo goed bezig is! En wat laden betreft zorg inderdaad eerst dat dat op orde is anders heb je zo veeel meeer stress, ben blij dat ik dat nu niet meer heb mijn vorige paard was ook heeel moeilijk :\

Mijn doel is om met mn 4 jarige friese merrie (die ik nog geen jaar heb) in de winter te gaan starten als het allemaal mee zit *\o/*
Alleen het belangrijkste voor nu de rechter gallop vinden wij vooral ik erug lastig. Telkens verkeerd aanspringen komt door mij ben er ook druk mee bezig, en er zit gelukkig al verbetering in. Als dit bevestigd is wil ik starten! Stukje wijken lukt ookal, zodat we dan als het goed is in 1 keer door kunnen stromen naar het L.
De eerste clinic is eind sep gepland zodat we wat ervaring op kunnen dioen, vreemd terrein andere paarden etc.

suikermeisje
Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:07

suikermeisje schreef:
Dakar
Inter I starten en een winstpunt behalen (1 niveau hoger dan we nu zijn + winst).
Misschien een oefen wedstrijd in de Inter II als we de passage en piaffe onder de knie gaan krijgen.

[naam]
L springen
M1 dressuur winst
B eventing, als die het goed doet L+winst.

En dan gaan zien wat ervan komt. Alles 1 niveau hoger dan we nu zijn en tot nu toe was dat altijd realistisch.
Heb er zin in!
Februari eerst de Gelderse kampioenschappen voor het springen.


Alles behaald wat mijn doel was.
Met een beetje mazzel start ik met [naam] nog M springen over 2 weken en daarna even rustig aan met beide.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

nouklime
Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:32

nouklime schreef:
Ik hoop in 2019 B te gaan startten met mijn jongste en toch ook wel een puntje in het L te scoren. Durven dromen! er is niks leukers!


Ondertussen de punten in het B binnen! Volgende maand nog een keer B startten op een wat groter concour en daarna hoop ik in November een L1 wedstrijd te rijden.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

NoekAa_
Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:45

NoekAa_ schreef:
Ik had mijn originele doel voor 2018 gehaald maar die heb ik halverwege het jaar iets te ambitieus opgeschaald naar Z1+5 voor Lady. Maar die heb ik een aantal maanden niet gestart omdat ik het wat meer bevestigd wil hebben.

Voor 2019 heel voorzichtig doel om aan het eind van het jaar Z2 startgerechtigd te zijn, maar ik weet nog niet wanneer ik haar weer ga starten.

Ik wil Intellect dit jaar naar de M1 rijden (nu L1+12, deze maand nog kringkampioenschappen).


Intellect heeft gisteren zijn M1 debuut gewonnen en staat nu op M1+2. Ik denk dat we weer selecties gaan rijden eind van het jaar.

Wedstrijden met Lady staan op een lager pitje, die heb ik dit jaar nog maar 1x gestart. Met haar even geen wedstrijddoel meer voor ogen, maar gewoon genieten.

veertje99
Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:13

veertje99 schreef:
Mijn doel is om van de zomer M1 te starten en heel misschien M2 start gerechtig te zijn, maar dat ligt er allemaal aan hoe het M1 gaat uiteraard :) Ook is mijn doel dit jaar een BB parcour te kunnen springen op de clubwedstrijden.

Heel misschien dat ik de andere pony van stal wil uitbrengen op wedstrijd. (Ze heeft nog geen officiële wedstrijden gelopen alleen een keer onderling). Heb al eens met haar een B proefje gedaan en daar haalde we 196 punten :)

We gaan het zien wat dit jaar ons brengt :D


Mijn eerste doel is bereikt! Vandaag onze laatste outdoor wedstrijd M1 gestart met 2 winstpunten :) BB parcours gaat niet lukken helaas, maar we springen wel lekker voor de lol en daar ben ik ook al blij mee :)

De andere pony van stal heeft een lange tijd stil gestaan vanwege een blessure. Ik hoop eind van dit jaar wel een wedstrijd mee te kunnen pakken :)

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:25

Ghostattack schreef:
Mijn doel is om überhaupt een B dressuur wedstrijd te starten met mijn jonge paard, ongeacht de punten :')


Inmiddels B+2 dus ik doe toch iets goed :)) Nieuwe doel is een keer boven de 190 rijden.

Naomi_Haffie
Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:07

Naomi_Haffie schreef:
Hoi! Beetje laat maar mijn wedstrijd doel is om dit jaar Teminste 1 L wedstrijd gereden te hebben. We hebben helaas niet zo heel veel tijd om op wedstrijd te gaan en hebben 1 B wedstrijd gehad met 2 winst dus we moeten nog even

Inmiddels erna nog 1 wedstrijd gereden met 2 winst.

Paard staat al wekenlang met een blessure... we worden er helemaal gek van omdat er niet perse een vinger op te leggen is waar het vandaan komt..

MyWishMax
Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:22

c_alsemgeest schreef:
ja klopt.
We hebben de zomer regelmatig gestart, clinics gereden... en dan een weekje ARD. Dus het was wel even genoeg voor hem.
Dus daarna doorgeoefend in de lessen en lekker veel gekke dingen gedaan zoals buitenrijden, een sprongetje en toekan training :')
De kick off van het winter seizoen zal in midden september in Velsen zijn, daar gaat hij de subli 5 jarigen rijden met mijn vriendin en instructrice M. P.akvis.
Daarna pakken we zelf de wedstrijden weer op.

Ik ben benieuwd hoe hij het indoor gaat doen, hij is lief en totaal niet kijkerig... maar zó vlug :+ Vooral als het even wat frisser is :D


Oh wat leuk! Zij werkt bij de stal waar ik vroeger stond en leste, zo knap hoe ze rondstuurt met jonge dieren.

Hier weet ik niet of we nog wat gaan doen dit jaar. Mogen in principe alles weer, blessure is volledig genezen, maar nu weer kracht opbouwen en weer fijn aan het lopen krijgen voordat ik startkaart weer activeer. Zodra ze fijn loopt ga ik wel kijken of ik nog selecties ga rijden in het L2, of gewoon de M1 inga en voor het eerst gebruik maak van het versneld promoveren haha

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:51

cijsalover schreef:
cijsalover schreef:
Leuk topic! Ik heb sinds een paard en heb nog nooit officiële wedstrijden gereden. Vroeger wel pony's gehad maar vooral recreatief gereden, toen jarenlang niks en nu toch de ambitie om dressuurwedstrijden te gaan rijden. Zou leuk zijn daar in 2019 in ieder geval kennis mee te maken en dan zien we wel hoe het gaat!

Inmiddels B+12 dus we gaan lekker verder trainen voor de L1! *\o/*

We zijn nu L1+6, gaat erg lekker. Nu even een ander doel: een ontspannend proef kunnen rijden in de binnenbak. Het buitenseizoen was echt top, vorig jaar begonnen we binnen en dat vind het paard eng en ik nu dus ook. Zou mooi zijn als we dit jaar de L1 uit kunnen rijden binnen, maar eerst maar eens die ontspanning!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers