[HK] ZZ-licht debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

[HK] ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:04

Topic over het ZZ-licht kon ik nergens vinden. Wie starten er (binnenkort) ZZ-licht en willen gezellig meekletsen over de trainingen en wedstrijden?

Hier na twee blessures achter elkaar alles weer op de rit. Over 3 weken gaan we eens kijken of het ZZ-licht bevalt. :D
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 07-08-17 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: HK Tag toegevoegd

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


suikermeisje
Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:22

Ik ben na m'n vakantie het paard weer aan het oppakken en wil binnen 2 maanden een keer ZZL starten! Ik kom meekletsen en tips vragen :P

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:30

Leuk!

Hier vooral bezig met oprichting, verzameling etc te verbeteren. Oefeningen gaan wel aardig denk ik. Hij mist enkel nog de kracht om de linkerpirouette echt klein te springen. :P

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

suikermeisje
Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:39

Mijn paard heeft dat met de rechterpirouette. Bij mij is verzameling een ding waar ik continue aan moet werken. Dat zal altijd wel blijven. Oefeningen kan die met 2 hoeven in zijn neus en hamer ik niet op. Neem het in training eventjes mee en dan weer verder.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:44

Dan zijn wij denk ik met ongeveer hetzelfde bezig. :D
Verzameling is hier ook moeilijk punt, vooral om de rust te bewaren. Meneer raakt snel in de stress als hij denkt dat die het niet kan. :(:)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

suikermeisje
Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:27

M'n debuut gepland, 3 september :)) maken er dan maar het beste van.

mirjamalvaro schreef:
Dan zijn wij denk ik met ongeveer hetzelfde bezig. :D
Verzameling is hier ook moeilijk punt, vooral om de rust te bewaren. Meneer raakt snel in de stress als hij denkt dat die het niet kan. :(:)


Mijne is juist snel te traag. Beetje mengen dan maar :P

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:56


MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:29

Hey Mirjam!Ik zat bij jou in het Z1 debuut topic!

Ik wil binnenkort ook ZZL gaan starten.
Dit met een 10 jarige ruin van 1.72, geheel spring gefokt.
Ik rij hem sinds vorig jaar en heb hem nu een paar x Z2 gestart.
Gaat nog niet zo naar mijn zin maar hij scoort goed dus dan gaan we maar door.
Beter in het ZZL blijven hangen dan in het Z2.Lijkt me leuker.
[ img ]
Hier vorig jaar in het L2.

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:31

Hoi Amber! Leuk dat je ook ZZ-licht gaat!

Ik hen geen idee of wij aan de verwachting vab de juryleden voldoen, maar dat zien we dan wel. :))

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

suikermeisje
Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:14

Gewoon doen is mijn motto vaak.

Ik heb een 9 jarige KWPN ruin, Dakar. 1,75 hoog en ik 1,65, dat is soms dus lastig. Dakar is volledig springgefokt Cartano x Ircolando, maar zo werkwillig en doet altijd zijn best. Vandaag ging het in de les ook zeer fanatiek. Had m'n instructeur verteld dat m'n debuut gepland staat :+. Maar paard pakt het zo fijn op, ik heb eerder nooit hoger dan L gereden dus alles moeten we samen leren. Dakar heb ik 6 jaar geleden gekocht en zelf ingereden.

[ img ]
[ img ]

Zaterdag gaan Dakar en ik wat leuks doen trouwens. We gaan dan een dameszadel demonstratie geven in Ermelo tijdens het avondprogramma van WK jonge dressuurpaarden.

(Kocht Dakar ooit als springpaard, die genen komen alleen niet echt tot uiting. De koele kikker genen wel behoorlijk).

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:26

Leuk! Veel plezier alvast. :D

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:31

Het ZZL is duidelijk makkelijker geworden om punten te scoren nu het bij de basis is getrokken.
Ik verwacht niet dat er direct heel anders gepunt wordt dan in het Z2.
Dus als je daar aardig scoort en je beheerst de oefeningen voldoende dan moet het wel goed komen.

Ik ben ook maar 1.63 en die knol is net een trekpaard.Maar hij heeft wel altijd een stille aanleuning.Dat scoort.

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:00

Ukkies hier. Ikke ook met mijn 1.60 :))

Z2 scoorden we wel aardig. 223.5 als hoogste. En ondertussen is hij flink verbeterd. :j

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

suikermeisje
Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:28

Ik scoorde ook prima in het Z2. 2 wedstrijden begin dit jaar die wat minder waren (rond de 200 punten, niet extreem slecht). Hoogtepunt 4 wp in 1 wedstrijd. Verder altijd wp's gescoord, ook op de strenge selectiewedstrijd.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:36

Dan moet het met jullie toch wel goed komen?
Ik heb vooral nog wat moeite met de linker lengtebuiging en hij zou nog meer bergop mogen blijven in de draf.
Er is tot nu toe in iedere proef nog wel wat fout gegaan, maar iedere x weer compleet andere dingen.Ook dingen die anders nooit fout gaan.
Je ziet nu iedereen struikelen in het ZZZ.Waar voorheen iedereen op zn snuffert ging in het ZZL, zo'n 75% reed geen winst, zie je dat nu in het ZZZ.
Maar als je basis klopt, je paard loopt bovenin, tactzuiver en actief, dan komt het altijd goed.
Ik heb er echt al zin in.Nog 1 wedstrijd in het Z2 en dan ga ik voor het ZZL.

suikermeisje
Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:38

Ach zie het vanzelf wel hoe het in het zzz gaat. M'n instructeur heeft er vertrouwen in en is veeleisend. Hij laat ons hard werken en weet waar we aan moeten werken. Elke ervaring die we kunnen opdoen is mooi meegenomen. Vrijdag nog les gehad van 2 grand prix juryleden en waren wel te spreken over Dakar. Dat doet me altijd wel goed :o

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

LK_2312
Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:40

Leuk! Ik heb vorige week mijn eerste 4 ZZL proeven gereden en alle 4 winst :) dik tevreden want had het echt niet verwacht!

Heb een 12 jarige ruin van solos carex x mantovani. Lang niet altijd de makkelijkste geweest maar we groeien steeds verder en steeds sneller!
In het Z2 een aantal weken geleden 2e geworden in de kleine finale van de Almelose Ruiterdagen en dat leek me een mooie afsluiter dus vandaar dat we een poging gewaagd hebben vorige week.
Zitten nog flink wat verbeterpunten in, gelukkig want dan kunnen de scores nog omhoog!
Vooral de pirouettes zijn een dingetje, en al helemaal bij mij... maar gaat steeds beter.
Overigens springen we zo af en toe voor de lol een B parcours (hij vindt het echt geweldig) en rijden we binnenkort een keer een crossles mee.

Dit zijn wij samen:
[ img ]

Limited Edition: ZZ-Licht + 31
http://www.bitfitservice.nl

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 05:38

Super debuut dus klumpertje!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

LK_2312
Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:12

Ja! Ben er heel blij mee en trots op want had het niet verwacht :)
Helaas is er de komende weken weinig te rijden. Maar dat is mooi om nog wat door te oefenen en ook even een tandje minder hard te werken. Gaan we vanaf eind augustus er weer vol gas tegenaan!

Limited Edition: ZZ-Licht + 31
http://www.bitfitservice.nl

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:27

ZZ-licht word duidelijk minder uitgeschreven ja, en indoor straks helemaal moeizaam. Heb wel elke maand wat kunnen vinden. Maar nu eerst even augustus en september kijken of het wel bevalt dat ZZ-licht :')

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

LK_2312
Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:20

Dat is ook wel heel belangrijk ja! Naar mijn mening is het niet zo'n erg grote overgang.
Hier wordt het straks indoor in oktober heel veel uitgeschreven dus daar gaan we dan maar proberen te knallen

Limited Edition: ZZ-Licht + 31
http://www.bitfitservice.nl

Liquorice
Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:04

Leuk dit topic!
Ik ga volgende week mijn ZZ-licht debuut maken, ben heel benieuwd! Het Z2 waren we in een maand doorheen, dus toch maar gewoon het zz-licht proberen. Alleen de pirouettes zijn nog lastig. Hij komt teveel terug waardoor ik hem er lastig weer uit krijg.

[ img ]
Dit is mijn paard, Harrie een 12 jarige United ruin

Apart - Lichte Tour + 7
Zware Tour startgerechtigd!

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:20

Mirjamalvaro: is inderdaad goed te zien wat hij doet, hij verliest het ruggebruik en de nageeflijkheid als je hem meer bovenin wilt rijden. Het zal je sowieso helpen als hij minimaal 50 kilo afvalt want hij is echt veel te zwaar.

ZZL is nu op zich wel te doen. Je merkt dat de overgang van de Z2 veel minder groot is geworden sinds het bij de basis is getrokken. Nu stranden de meesten in de ZZZ en dat was vroeger een klasse eerder.
Ik weet nog steeds niet of het wel zo slim was om de ZZL bij de basis te trekken maar goed, dat is niet anders. De proeven zijn daarentegen ook wel veel makkelijker geworden.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 31-07-17 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Michelle70
Berichten: 4
Geregistreerd: 31-07-17

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:22

Ik ga binnenkort ook ZZ-licht starten, dus ik wil dit topic wel volgen !

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:52

Suzanne Zorro zal nooit een mooi afgetraind buikje krijgen. Dus als we er problemen mee krijgen dan gaat die gewoon met pensioen. :+
Hij drukt bij spanning inderdaad zijn rug weg. Maar gaat wel steeds beter gelukkig.

Leuk Michelle!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, lina1998, roosjenat en 10 bezoekers