[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:24

Sprak een andere jury die zei ook, als je als jury de proeven uit je hoofd weet, kun je gelijk bellen. We deden de wissel ook precies bij de S en R.

Aan de andere kant, wellicht een compliment, want ze zag dus niet aan mij dat ik de wissel hulp gaf. Dat is toch waar je naartoe moet.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:47

Hello!

Zo, vandaag toch de training tof afgesloten! Ik snap, sinds de clinic van Jill, ineens gewoon écht hoe ik de wissels moet doen. Darco snapte het sowieso al wel gelukkig.

We reden er al regelmatig 3 op de diagonaal (20*40) maar dan telde ik niet, dacht dan gewoon, ok nu maar.
Vandaag dacht ik, ik ga eens tot 3 tellen, kijken of dat lukt. En dat ging gewoon 1x, 2e erachteraan, een 3e en dacht, what the f*ck ik heb nog ruimte en heb er nog 2 achteraan geplakt :D


Beetje jammer alleen dat we dat voorlopig nog lang niet nodig hebben haha

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:13

Hello!

Zijn hier Kür rijders? Ik wil mijn kür iets aanpassen voor de regio (iets hogere moeilijkheidsgraad/creatiever) maar ben op zoek naar feedback :D

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:13

Ik wil wel meedenken.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:32

Katja schreef:
Ik wil wel meedenken.

Ik heb je een pb gestuurd :) thanx!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:26

Gelukt met de kür Michelle?

Heb er een tijd over gedaan, maar vandaag eindelijk een winstpunt in de z2 gehaald. Het moet echt gewoon veel beter. Hij maakt er nogal eens een feestje van en dat rijdt niet zo fijn. In de training kan ik hem dan net eens even wat meer aanpakken dan op concours. Maar het begin is er.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:32

Wat fijn! Gefeliciteerd met je winstpunt en officiële klassering :)

Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ga woensdag in 20*60 trainen en even uitproberen en beslissen.

Ik heb nu:
Binnenkomen in galop x halt. Vw draf, linkerhand, diagonaal uitstrekken.
Na A afwenden en appuyeren naar EB en terug appuyeren. Rechterhand en stap.

Na stapdeel aandraven, op 2e hoefslag, schouderbinnenwaarts, door S van hand veranderen en andere kant sb 2e hoefslag.

Laatste galop deel 3x korte diagonaal met vliegende wissels.


Ik wil het zo aanpassen:
Binnenkomen in draf. D halt. Vw uitgestrekte draf naar H.

Na C 2e hoefslag travers (hier zou ik ook sb kunnen doen) en appuyeren naar hoefslag ongeveer.
Na A 2e hoefslag travers en appuyeren naar hoefslag.

Als ik bij het eerste drafstuk sb en travers combineer met het appuyeren dan doe ik beide op de andere kant icm de s van hand veranderen.


Galop stuk wil ik aanpassen zodat ik een wissel van contra naar contra heb. Dit galop stuk komt na een stukje stap en keertwending. Ongeveer vanaf A stap op de rechterhand, dan na K afwenden en keertwending en op hoefslag aanspringen linker galop en dan 3x korte diagonaal met vliegende wissels.


Opties hiervoor:
Ik zou dan ook de eerste diagonaal niet wisselen en dan de 2e van contra naar contra.
Keertwending op de hoefslag, Aanspringen in contra en dan 2x van contra naar contra wisselen.

Afgelopen weekend nog fijn kunnen oefenen. 2 dagen wedstrijd. Zaterdag niet fijn gereden maar toch nog 212,5&213 (bij W.J. Schotte) zondag veel fijner gereden en 215&225. Wel 4x 1e en overal kampioen. Was leuk gedaan incl parade :D Ook al was het gewoon een simpel wedstrijdje, ik zat te genieten of ik NL kampioen was hahaha

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:31

Gefeliciteerd met je winstpunt Lithya! :)

Ik zou de travers weglaten Michelle, dat wordt denk ik te veel in korte tijd, dat oogt rommelig. ;) Schouderbinnenwaarts op de tweede hoefslag is een goed idee, keek toevallig dit weekend kurfinale z2/zz licht en je onderscheid je wel qua moeilijkheid met de concurrentie die het op de hoefslag uitvoert. :D idd mooi om vanuit sb appuyement te starten of andersom! (Nu rij je van jury af?)

Je zou ook in contra kunnen aangalloperen vanuit de stap, en dan bijv ergens een grove S maken en wisselen op de A-C lijn van contra naar contra. Drie keer wisselen op een korte diagonaal zou ik zelf te simpel vinden :), bijv MIE-ELF en dan op de A-C lijn te wisselen is wel leuk lijntje maar daarnaast misschien 2x een S volte meepakken?
Zou wat meer focussen op de moeilijkheidsgraad, dat cijfer telt ten slotte dik mee in de punten. :o

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:43

Ene is van de jury af, ander is naar de jury toe. Als ik het appuyeren doe vanuit sb, moet ik later sowieso travers doen, anders kom ik niet uit met mn muziek. Ik moet ook nog kijken of dit lukt, maar ik denk het wel.

Wil in galop idd meer moeilijkheidsgraad, dat kunnen we wel nu. Die 3x korte diagonaal was in het begin lastig zat haha

Kan de muziek niet meer aanpassen, dus moet het doen met de tijd die ik nu ook gebruik. Kan prima de keertwending op de hoefslag doen en dan contra aangalopperen, alleen dan even kijken wat lukt. Ik zou dan wel FLE en EIM kunnen doen en wissels van contra naar contra.
Of gewoon juiste galop aanspringen en slangenvolte met 3 bogen en 2 x van contra naar contra wisselen. Dan zou ik bij C nog terug kunnen wisselen, of gewoon vanuit contra gaan draven en afsluiten.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:18

Mag ik me hier melden? Gisteren de laatste punten in het Z1 gereden, nu doortrainen en de puntjes op de i zetten voor de overstap naar het Z2. Maar alvast hier wat meelezen en kletsen lijkt me leerzaam :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:10

Welkom Sofie!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:27

Welkom!!

Hoe ging het oefenen Michelle?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:23

Ging wel fijn!

Draf gedeelte toch gehouden zoals origineel, kwam niet uit met de muziek.

Wel doe ik ipv S van hand veranderen tussen schouderbinnenwaarts gewoon afwenden, zodat ik wat tijd over heb.

Dan galop aanspringen, S van hand veranderen en wissel ipv diagonaal uitstrekken en wissel.

Aan het einde doe ik gewoon 3x korte diagonaal maar dan met 2x contra naar contra wisselen.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:50

Dank voor het welkom!

Zal ons even voorstellen. Ik ben Sofie (zoals mijn gebruikersnaam al doet vermoeden :P ) en deel samen met een vriendin Da Vinci, een 11-jarige KWPN’er van Van Gogh x Kigali x Houston. We hebben hem sinds ie vier is en hebben ‘m zelf naar dit niveau gereden, heb eerder nooit gestart. Doel was altijd Z1 + 1, maar het gaat wel lekker dus we gaan gewoon door en zien waar het schip strandt :D Dit is Vic trouwens:
Afbeelding

Wat vonden jullie het lastigste van de overstap maar het Z2? Nog tips of concrete dingen om op te letten?

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:53

Ow ow, jij durft met een springpaard de springring in :P

Het lastige vond ik de wissels. Die van mij bokte ze altijd netjes en dan vaak ook ruim voor de letter.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:08

Haha, springen doen we ook graag en vindt ie eigenlijk wel leuker. Maar op zich misstaat ie niet in de dressuurring.

Dat van de wissels klinkt herkenbaar, hij kan daarin soms te veel meedenken en ze al vroeg springen. Dat wordt nog even een werkpuntje om ze goed op de hulp te rijden :')

miicchhellee

Berichten: 1340
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:21

_Sofie schreef:
Dank voor het welkom!

Zal ons even voorstellen. Ik ben Sofie (zoals mijn gebruikersnaam al doet vermoeden :P ) en deel samen met een vriendin Da Vinci, een 11-jarige KWPN’er van Van Gogh x Kigali x Houston. We hebben hem sinds ie vier is en hebben ‘m zelf naar dit niveau gereden, heb eerder nooit gestart. Doel was altijd Z1 + 1, maar het gaat wel lekker dus we gaan gewoon door en zien waar het schip strandt :D Dit is Vic trouwens:
[ [url=m/vhfX9t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vonden jullie het lastigste van de overstap maar het Z2? Nog tips of concrete dingen om op te letten?



Jeeeej nog een springpaard *\o/*
Ik had eigenlijk niet zoveel moeite met de overgang naar het Z2. Maar bij ons zaten de wissels er natuurlijk al op omdat ze eerder Z springen is geweest :)

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:09

Hier staat dan eindelijk het Z2 debuut ook maar gepland. Vind stiekem dat we er nog steeds echt niet klaar voor zijn, maar we gaan maar gewoon eens proberen en zien waar we staan.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:25

Soms moet je gewoon maar een keer de ring in rijden om te kijken hoe het gaat.

Ik vind het verschil tussen het Z1/Z2/ZZL niet heel groot alleen is voor sommige paarden (en ruiters) de wissels nogal een ding terwijl het voor anderen juist makkelijker wordt omdat er meer galopwerk komt.

Morgen mag ik eindelijk weer een keer op wedstrijd en ik ben druk alles bij elkaar aan het zoeken. Na meer dan een half jaar weet ik dan niet meer precies waar ik nou heel slim mijn hoofdstelnummers heb opgeborgen en dat soort dingen. Heb wel heel veel zin om op pad te gaan maar vind het ook wel een beetje spannend. Het is een 5 jarige die ik twee keer mee heb gehad naar vreemd terrein en die moet morgen Pavo lopen. Hij is super braaf maar wel heel scherp en wakker en ik mag gewoon écht niet op mijn hoofd vallen.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:30

Nee, op je hoofd vallen is al nooit een goed idee, maar met jouw ongeluk (toch nog eigenlijk heel recent) is dat een nog veel slechter idee. Succes!!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:11

Oh spannend Katja, heel veel plezier!

Wij hebben ons gisteren geplaatst voor de Hippiade!!

Stomme fout in mn proef. Had 198,5 bij H en 212,5 bij en zelfs 2e, wel ru achter Mara de Vries. Wel bijzondere verschillen altijd. 5 tegenover 6,5 etc.
64&66 bij de kür.

Kür, ging ik heel goed, zoals de proeven afgelopen weekend en vandaag, vanaf de linkerkant binnen komen. Maar.... Ik geef normaal het seintje bij de B en galopeer aan bij de P... Dat ging ik nu ook doen. Alleen toen zat ik dus bij de C! Oeps!!!

Dus moest even snel schakelen, gauw naar de A, afwenden, halt en groeten. Gewoon weg in draf, halve volte halve baan en korte diagonaal uitstrekken en weer oppakken vanaf daar

Wel ging mijn galop met wissels van contra naar contra super, leuk commentaar van de jury (ook wel iets geks met de wissels, de 1 vond de wissels naar rechts nagesprongen en 4&5 de ander beide 6,5 en naspringen zie ik ook niet op het filmpje en voelde ik ook niet. Maar helaas.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:48

Gefeliciteerd Michelle! Jury verschil blijft altijd een dingetje. We moeten ons er maar bij neerleggen.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:54

Ja klopt! Maar dat erbij neerleggen vind ik toch wat lastig haha

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:50

Gefeliciteerd met je plaatsing voor de hippiade Michelle, wat gaaf!! *\o/*

Hier ga ik het ook weer oppakken. Aantal maanden eruit geweest ivm externe verkoop paard, wegens ziekte vader toch besloten hem te houden nu. Daarom paard nu weer “thuis”! Bak was wel beetje verwaarloosd dus dat ben ik nu aan het opknappen. Dan op zoek naar nieuwe instructrice en dan wil ik de ring weer in! :)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:07

Ach jee, wat naar van je vader. Maar wel weer lekker ah rijden dus.

Ben echt zoooo blij!